Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:03
door slayer
modiniro schreef:De dealer laten uitlezen (VIDA), de foutcodes zullen aangeven wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
Daar komt bij, als er een storing van dit kaliber ontstaat (lijkt me zowel emissie als voertuig veiligheid relevant) zou ik normaliter verwachten dat er ook wat meldingen in het instrumentenpaneel komen (Gele driehoek, infotekst etc). Is dit alles op de achtergrond gebleven ?
Ja, geen melding!

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:04
door modiniro
Meekijken is misschien het ene uiterste maar volledige inzage in de bevindingen moet je gewoon krijgen.

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:04
door slayer
ronin1 schreef:Met een kapotte LMM gaat de turbo echt nog wel draaien hoor. Alleen loopt hij erg onregelmatig maar als je goed gas geeft moet je de turbo gewoon horen.
Niet bij een kapotte magneetklep die niet meer open wil .... volgens mij....

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:04
door ronin1
Ja dat meekijken dat verschilt per dealer bij die van mij was dat soms gewoon mogelijk.

Je zou de slang die naar je gasklephuis loopt kunnen controleren op lekkage's

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:05
door modiniro
Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte. Succes !!

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:05
door slayer
ronin1 schreef:Nogmaals je moet zeker weten wat er uit dat inlees rapport rolt dat is een goed begin voor het zoeken naar de bron.
Ik zal een afdruk vragen van het rapport. Heb ik vorig jaar ook gehad.

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:06
door slayer
modiniro schreef:Meekijken is misschien het ene uiterste maar volledige inzage in de bevindingen moet je gewoon krijgen.
ben ik wel mee eens

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:07
door slayer
ronin1 schreef:Ja dat meekijken dat verschilt per dealer bij die van mij was dat soms gewoon mogelijk.

Je zou de slang die naar je gasklephuis loopt kunnen controleren op lekkage's
Ik hoop dat je gelijk hebt. Zal morgen eens kijken.

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:08
door slayer
modiniro schreef:Ben benieuwd. Hou ons op de hoogte. Succes !!

Dank je. Doe ik!

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:11
door MarioC70
slayer schreef:
MarioC70 schreef:Met die nieuwe zeer dure LM was het goed?
Welk bouwjaar is de Volvo?
bouwjaar december 2004

Wat bedoel je met: Met die nieuwe zeer duren LM was het goed?
Of hij met die nieuwe LM het weer goed deed?dat is de vraag dus..
Een losse luchtmassa sensor orgineel kost trouwens 120 euro,maar ok..
Niet bij de dealer ,maar wel orgineel..
Scheelt iets dus..

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:13
door slayer
MarioC70 schreef:
slayer schreef:
MarioC70 schreef:Met die nieuwe zeer dure LM was het goed?
Welk bouwjaar is de Volvo?
bouwjaar december 2004

Wat bedoel je met: Met die nieuwe zeer duren LM was het goed?
Of hij met die nieuwe LM het weer goed deed?dat is de vraag dus..
Ja, 1 dag. Het ontstaat telkens als de motor zwaar wordt belast. Gisteren heel rustig gereden.

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:15
door slayer
Kan een kapotte ETM klep hetzelfde probleem geven?

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:15
door MarioC70
MarioC70 schreef:
slayer schreef:
MarioC70 schreef:Met die nieuwe zeer dure LM was het goed?
Welk bouwjaar is de Volvo?
bouwjaar december 2004

Wat bedoel je met: Met die nieuwe zeer duren LM was het goed?
Of hij met die nieuwe LM het weer goed deed?dat is de vraag dus..
Een losse luchtmassa sensor orgineel kost trouwens 120 euro,maar ok..
Niet bij de dealer ,maar wel orgineel..
Scheelt iets dus..

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:16
door slayer
MarioC70 schreef:
MarioC70 schreef:
slayer schreef: bouwjaar december 2004

Wat bedoel je met: Met die nieuwe zeer duren LM was het goed?
Of hij met die nieuwe LM het weer goed deed?dat is de vraag dus..
Een losse luchtmassa sensor orgineel kost trouwens 120 euro,maar ok..
Niet bij de dealer ,maar wel orgineel..
Scheelt iets dus..
?

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:16
door MarioC70
MarioC70 schreef:
slayer schreef:
MarioC70 schreef:Met die nieuwe zeer dure LM was het goed?
Welk bouwjaar is de Volvo?
bouwjaar december 2004

Wat bedoel je met: Met die nieuwe zeer duren LM was het goed?
Of hij met die nieuwe LM het weer goed deed?dat is de vraag dus..
Een losse luchtmassa sensor orgineel kost trouwens 120 euro,maar ok..
Niet bij de dealer ,maar wel orgineel..
Scheelt iets dus..
300 euro verschil..

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:18
door slayer
slayer schreef:
MarioC70 schreef:
MarioC70 schreef: Of hij met die nieuwe LM het weer goed deed?dat is de vraag dus..
Een losse luchtmassa sensor orgineel kost trouwens 120 euro,maar ok..
Niet bij de dealer ,maar wel orgineel..
Scheelt iets dus..
?
zag niet jouw complete bericht.

Dus dat betekent dat ze mij hebben belazerd?

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:19
door slayer
complete koker met de luchtmassameter erin werd vervangen

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:22
door MarioC70
Ik heb niet gezegd dat je belazerd bent,
Hij is veel goedkoper te krijgen,een complete met huis kost bij een Bosch dealer 240 bruto ex btw en de losse sensor 120 euro bruto ex btw en dat is toch iets om over na te denken zo,n prijsverschil..

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:23
door MarioC70
Zet dat uitleesrapport maar hier neer ,kunnen we is kijken wat er op staat..

Geplaatst: 18.08.2013 - 22:24
door slayer
pfff, inderdaad dat scheelt veel maar ja, ik kan zo'n sensor niet zelf vervangen.... en dus afhankelijk van een dealer