Beste leden,
Vorig jaar plots geen turbodruk meer, dat betekent heel langzaam optrekken, probleem was volgens een Volvo specialist een magneetklep. Vervangen. 1 jaar later weer hetzelfde probleem. Weer in de zomer toen het buiten bloedheet was en ik met de auto flink doorreed. Volgens dealer kapotte luchtmassameter, vervangen a 420 euro. Na 2 dagen weer geen turbodruk meer....
Wat nu? Wat zou het kunnen zijn? Waar moet je aan denken?
Ik rij in een T5 versie met 260 pk.
Alvast bedankt voor de reacties.
wederom geen turbodruk
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Zitten alle slangen nog wel vast en zijn die nog heel?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
Ik zal dat eens vragen aan de Volvo specialist....V70/2.4D/2003 schreef:Zitten alle slangen nog wel vast en zijn die nog heel?
Wie heeft goede ervaringen met welke Volvospecialist of dealer in de buurt van Eindhoven of in Brabant?
- ronin1
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 24.07.2011 - 10:53
- Locatie: Almere
heb je helemaal geen turbodruk meer?
Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.
Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.
V70 2.3 T5 FWD MY'01,285Pk/430Nm,Fasttech,3";FerritaDP,LPI,Black edition,...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
....vorig jaar na enkele dagen (wachtend op afspraak met dealer) reed de auto weer langzaam aan steeds beter. Toen was het buiten ook weer een stuk koeler.
Geen melding van storing op dashboard
Geen melding van storing op dashboard
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
Als ik nu optrek vanuit stilstand dan komt de auto zeeeeer langzaam van zijn plaats, ook al geef ik vol gas.. Pas vanaf 2500 en meer toeren trekt hij een klein beetje sneller op. Ik hoor geen geblaas van de turbo. "ronin1 schreef:heb je helemaal geen turbodruk meer?
Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.
- ronin1
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 24.07.2011 - 10:53
- Locatie: Almere
Dan zou ik bij de bron beginnen kijken of de turbo nog goed is en daarna je slangen controleren die van en naar je turbo gaan.
Dan zou ik toch eens vragen wat dat precies was wat ze hadden gezien.
Dan zou ik toch eens vragen wat dat precies was wat ze hadden gezien.
V70 2.3 T5 FWD MY'01,285Pk/430Nm,Fasttech,3";FerritaDP,LPI,Black edition,...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
dat bleek volgens de monteur te wijzen een kapotte luchtmassameterslayer schreef:ja, maar ik was daar niet bij: mijn vrouw hoorde een monteur tegen een andere monteur zeggen "dat er iets heel erg in het rood stond..."?ronin1 schreef:is hij al uitgelezen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
Noodloop?slayer schreef:Als ik nu optrek vanuit stilstand dan komt de auto zeeeeer langzaam van zijn plaats, ook al geef ik vol gas.. Pas vanaf 2500 en meer toeren trekt hij een klein beetje sneller op. Ik hoor geen geblaas van de turbo. "ronin1 schreef:heb je helemaal geen turbodruk meer?
Geef eens een wat duidelijkere omschrijving van wat de auto precies doet of niet doet in dit geval.
- ronin1
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 24.07.2011 - 10:53
- Locatie: Almere
Met een kapotte LMM gaat de turbo echt nog wel draaien hoor. Alleen loopt hij erg onregelmatig maar als je goed gas geeft moet je de turbo gewoon horen.
V70 2.3 T5 FWD MY'01,285Pk/430Nm,Fasttech,3";FerritaDP,LPI,Black edition,...
- modiniro
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19
De dealer laten uitlezen (VIDA), de foutcodes zullen aangeven wat er mogelijk aan de hand zou kunnen zijn.
Daar komt bij, als er een storing van dit kaliber ontstaat (lijkt me zowel emissie als voertuig veiligheid relevant) zou ik normaliter verwachten dat er ook wat meldingen in het instrumentenpaneel komen (Gele driehoek, infotekst etc). Is dit alles op de achtergrond gebleven ?
Daar komt bij, als er een storing van dit kaliber ontstaat (lijkt me zowel emissie als voertuig veiligheid relevant) zou ik normaliter verwachten dat er ook wat meldingen in het instrumentenpaneel komen (Gele driehoek, infotekst etc). Is dit alles op de achtergrond gebleven ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
ronin1 schreef:Dan zou ik bij de bron beginnen kijken of de turbo nog goed is en daarna je slangen controleren die van en naar je turbo gaan.
Dan zou ik toch eens vragen wat dat precies was wat ze hadden gezien.
Zal ik doen. Ik wil graag meekijken, maar dat vinden zij niet leuk.....
Een kapotte turbo is niet waarschijnlijk aangezien de laatste 2 dagen er normaal mee heb kunnen rijden.