Pagina 2 van 5
Geplaatst: 03.09.2013 - 09:44
door NielsPHEV
Marc Apeldoorn schreef:@NielsPHEV, SF heeft wel degelijk een punt t.a.v. bijtelling....
Die valt 100% te vergelijken met hypotheekrente aftrek. KIA/MIA en Vamil niet, die zijn hard....
Wanneer is de hypotheekrente dan verminderd voor bestaande gevallen ? Is niet gebeurd en gaat ook niet gebeuren.
Geplaatst: 03.09.2013 - 10:31
door Smartbart
Superfunky schreef:Smartbart schreef:Pffff, daar is superfunky weer...... Wat heb je nu uiteindelijk gekocht.....?
Twee PiH's, full option, Heico sportonderstel en lichte Bor velgen voor de zomer, donkere voor de winter. En ook nog een V40 R-design D2 trouwens. Beiden ver onder de list-price, zoals het hoort wanneer een fabrikant dik gesubsidieerd wordt op een model en dat voordeel niet in zijn zak belandt.
En worden deze dan ook nog dit jaar uitgeleverd?
Geplaatst: 03.09.2013 - 10:45
door Superfunky
Smartbart schreef:
En worden deze dan ook nog dit jaar uitgeleverd?
De V40 zeker, de PiH's waarschijnlijk, maar niet fixed.
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:00
door Smartbart
Hmmm, dat wordt dan nog spannend, 0% (=o euro per jaar) 7% (= 2.500 euro per jaar netto..) of iets anders... Of ga je deze auto's prive rijden?
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:04
door RichieB
Ach, als je € 12500 korting krijgt op de aanschaf maakt het niet veel uit..
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:07
door OGA244
dat komt op mij als een tamelijk onwaarschijnlijk getal over, tenzij je terug te ontvangen btw als korting ziet
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:18
door Superfunky
Smartbart schreef:Hmmm, dat wordt dan nog spannend, 0% (=o euro per jaar) 7% (= 2.500 euro per jaar netto..) of iets anders... Of ga je deze auto's prive rijden?
Klopt, maar ik heb ze dan ook 13.000 goedkoper dan in NL. M.a.w.: het bijtellingsvoordeel heb ik aan de het begin van de 5 jaar al binnengehaald.
Ik vond dat in mei een goede trade. Is gewoon een gratis call. Ik ben verzekerd tegen grappen van onze onbetrouwbare overheid en in het voor mij meest zwarte scenario kom ik netto gelijk uit met NL kopers na 5 jaar. Nadat ik helemaal klaar was met de Volvo NL praktijken, was dit het laatste duwtje dat me deed besluiten een andere weg te kiezen. Nu hoef ik me niet te irriteren en schiet me ook niet in m'n eigen voet.
Dat "netto gelijk uitkomen" is trouwens ook maar theorie, want die 2.500 is bij mevrouw SF (door toenemende heffingskortingen) netto slechts 400, dus ach, de trade is sowieso goed

! En nog een mooi avontuur ook!
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:29
door Walter
Ik was deze even vergeten te kopieren naar dit topic:
Theking schreef:Volgens mij is SF gewoon gebakken lucht en heeft hij niets, geen auto en geen huis. wat een verhalen heeft deze man/vrouw.
Tjonge tjonge wat een stemmingmakerij,
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:31
door Superfunky
OGA244 schreef:dat komt op mij als een tamelijk onwaarschijnlijk getal over, tenzij je terug te ontvangen btw als korting ziet
List price is 4k lager, korting 12%, reken maar uit.
In mijn business geen btw verrekening, dus voor mij geldt een aanschaf incl. btw, dat wel.
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:46
door Ben
In welk land heb je ze nu gekocht?
Geplaatst: 03.09.2013 - 11:50
door RichieB
Dit geeft toch maar weer aan hoe VCNL ook de Nederlandse Volvo dealers uitknijpt. 12% korting op de PIH, zoveel marge krijgen ze hier niet eens volgens mij.
Geplaatst: 03.09.2013 - 12:11
door Superfunky
RichieB schreef:Dit geeft toch maar weer aan hoe VCNL ook de Nederlandse Volvo dealers uitknijpt. 12% korting op de PIH, zoveel marge krijgen ze hier niet eens volgens mij.
En weet je wat het nog erger maakt? Ik heb niet eens onderhandeld. Ik ken anderen die dat wel gedaan hebben, hoogste score: 16%!
Weet je wat de deur helemaal dicht doet? Ik heb emails van dealers die melden dat hen
verboden is aan NL te leveren!
Ook lijkt het erop dat dealers worden tegengewerkt die toch orders voor NL-ers hebben aangeleverd. Dat weet ik omdat mijn auto's nog altijd geen fix hebben, terwijl ik afgelopen week een Zweedse vriend naar 2 Zweedse dealers heb laten bellen: nu bestellen is november/december leveren.
Zal ik nog een klap op de vuurpijl uitdelen: NL- leasemaatschappijen hadden 2 weken geleden (huidige status weet ik niet) nog de mogelijkheid rechtstreeks auto's te bestellen in Zweden voor levering 2013. List-price + 5.000
Moet ik nog uitleggen dat het NL stimuleringsbeleid haar doel 700 km voorbij schiet??? Dit lijkt zo langzamerhand op verkapte staatssteun.
@ben: Duitsland
Geplaatst: 03.09.2013 - 12:57
door RichieB
Iedereen weet dat als de subsidiepot open gaat, de grootste handen als eerste en het diepste erin graaien. Dat is in alle branches zo. Maar het is wel erg schunnig om zo te lezen met getallen erbij.
Geplaatst: 03.09.2013 - 13:05
door Walter
gelukkig maken alle V60 D6 rijders geen gebruik van die subsidiepot? Ligt het succes van de PIH niet voor een groot gedeelte aan de graagte waarmee de kopers/rijders gebruik maken van de bijtellingsvrijstelling, KIA, WIA, FAMIL en dergelijke? Dus net zo graag de grote hand ophouden?
Geplaatst: 03.09.2013 - 13:08
door NielsPHEV
staatsteun voor wie ?
In eerste instantie vond ik het ook vreemd dat een Dld dealer niet aan een Nederlands bedrijf mag leveren. Als je er wat langer over na denkt is het niet ongebruikelijk, als wij voor onze installaties componenten nodig hebben van een bepaald fabricaat dat worden we ook geacht ons te melden bij de lokale dealer / vertegenwoordiger.
De hogere NL prijs tja daar is veel over geschreven de garandeerde levering in 2013 maakt de auto in NL meer waarde heeft en een stukje van die waarde laat VCNL zich toekomen. En mensen gaan hier vrijwillig mee akkoord. Wanneer je in een branche actief bent waar geen BTW verrekening geld en mijn inschatting van je beroep is correct dan is het op zijn minst interessant om vast te stellen wat voor een diepgewortelde afkeer je lijkt te hebben van het hierboven geschetste "verdienmodel"
Geplaatst: 03.09.2013 - 13:12
door Superfunky
NielsPHEV schreef:Wanneer je in een branche actief bent waar geen BTW verrekening geld en mijn inschatting van je beroep is correct
Dit wordt leuk

, vertel....., waarmee verdient SF zijn centjes??
Geplaatst: 03.09.2013 - 13:40
door NielsPHEV
je bent ongetwijfeld een zeer ervaren open hart chirurg !
De manier waarop je schrijft maakt dat het eenieder duidelijk zal zijn dat je iets in de financiële cq verzekerings wereld doet met waarschijnlijk een juridische achtergrond. Gezien een van je eerdere mailtjes vandaag waarin je spreekt over een "gratis call" waarmee je niet een telefoontje aan een gratis 0800 nummer bedoelt zal dit je functie wel duiden.
Laat onverlet dat ik het opvallend vind dat je er moeite mee hebt dat een firma die echte waarde creëert door iets moois te bouwen wat perfect binnen een door de overheid gestimuleerd programma past die waarde ook contant maakt.
Waar je je centjes mee verdient weet ik overigens niet interessante poll misschien
Geplaatst: 03.09.2013 - 16:26
door Superfunky
NielsPHEV schreef:je bent ongetwijfeld een zeer ervaren open hart chirurg !
De manier waarop je schrijft maakt dat het eenieder duidelijk zal zijn dat je iets in de financiële cq verzekerings wereld doet met waarschijnlijk een juridische achtergrond. Gezien een van je eerdere mailtjes vandaag waarin je spreekt over een "gratis call" waarmee je niet een telefoontje aan een gratis 0800 nummer bedoelt zal dit je functie wel duiden.
Laat onverlet dat ik het opvallend vind dat je er moeite mee hebt dat een firma die echte waarde creëert door iets moois te bouwen wat perfect binnen een door de overheid gestimuleerd programma past die waarde ook contant maakt.
Waar je je centjes mee verdient weet ik overigens niet interessante poll misschien
Heel aardig in de richting! Grappig.
Daar heb ik ook geen moeite mee, ik hoop vurig voor hen dat Volvo een miljoen van deze auto's verkoopt. Mijn probleem zit erin dat Volvo, vanwege de stimulering, de marge op deze auto's in de NL markt tot ongekende hoogte pusht. Daar is de stimulering niet voor bedoelt, die dient om de drempel te verlagen en de aanschafprijs te drukken zodat het product voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar wordt.
Maar goed, daar heb ik al eens uitvoerig over uitgeweid.
Wat mij betreft vanaf morgen alle PiH's gelijk behandelen met andere voertuigen. Dat maakt dat de fabrikant gewoon met een competitieve markt te maken heeft, want de verantwoordelijkheid van een door de overheid ten behoeve van HEN verstoorde markt, kunnen autofabrikanten duidelijk niet dragen.
Geplaatst: 03.09.2013 - 16:27
door Smartbart
RichieB schreef:Ach, als je € 12500 korting krijgt op de aanschaf maakt het niet veel uit..
Natuurlijk wel! 12500 euro zakelijk uitgeven is veel minder dan 12500 netto prive uitgeven (21% BTW en 52% IB......) Maar ik denk dat SF geen belasting betaald aangezien mevrouw SF met alle auto's gaat rijden.....
Geplaatst: 03.09.2013 - 16:30
door Superfunky
Smartbart schreef:RichieB schreef:Ach, als je € 12500 korting krijgt op de aanschaf maakt het niet veel uit..
Natuurlijk wel! 12500 euro zakelijk uitgeven is veel minder dan 12500 netto prive uitgeven (21% BTW en 52% IB......) Maar ik denk dat SF geen belasting betaald aangezien mevrouw SF met alle auto's gaat rijden.....
Help ff met d'r overtuigen!! Ze vindt 't helemaal niks!

!!
De auto dan he, centjes vindt ze heerlijk, kan ze meer winkelen zegt ze dan!