
Anyway, het is natuurlijk allemaal weer zo gemakkelijk en voor de hand liggend:
- met 7 of 8 % gaat inderdaad een aanzienlijk deel van de aantrekkelijkheid verloren. Waarom 8% van een 80k auto bijtellen, terwijl je een gelijkwaardige auto (ok, iets minder luxe) van 40k in de 14% kunt rijden?
- EV's zijn een doodgeboren kindje. Is niks, wordt niks, dus daar gaat Weekers echt niet op inzetten
- PiH's zijn top en worden massaal omarmt, dus gaat Weekers komen met: we doen 4%, maar ik wil een systeem waarbij de werkgever aantoont dat de berijder zeer zuinig rijdt
Hoe betaalt Weekers dat?
Nou, simpel, door de 60 maanden te schrappen voor EV/PiH en vanaf 1/1 alle EV/PiH's 4% te laten bijtellen. Dat is heel erg uitlegbaar omdat het in de basis onzinnig en oneerlijk is dat een berijder van december 2013 niet bijtelt en die van januari 2014 wel.
Opgelost, iedereen tevreden (behalve degenen die op 0% hadden gerekend), maar vooral de fabrikanten en importeurs, want het feest kan dan nog even een tijdje doorgaan ipv dat het de komende maanden stopt.