Volvo ordersysteem just-in-time
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29484
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat lijk mij inderdaad een goed plan: probeer je plannen te verkopen aan Volvo om zo een beter order proces te krijgen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
grappig dat een ITer aan de zijlijn meent het stukken beter te kunnen dan de doorgewinterde ITers aan het front
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Er hoeft maar 1 genie op te staan Bart.
Misschien hebben de programmeurs in Zweden nog nooit aan een dergelijke optie gedacht.
Dat heet out of the box denken
Misschien hebben de programmeurs in Zweden nog nooit aan een dergelijke optie gedacht.
Dat heet out of the box denken

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
waar herken je een genie vandaag de dag aan?
Volvo for life
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
De bekende stuurlui aan wal. Hahahbart simpson schreef:grappig dat een ITer aan de zijlijn meent het stukken beter te kunnen dan de doorgewinterde ITers aan het front
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@friendfriend schreef:Mag ik dan stellen dat de antwoorder geen inzicht heeft wat er met IT implementaties in JIT omgevingen mogelijk is?lint schreef:Dat lijkt mij een juiste conclusie!Ben schreef:Mag ik vaststellen dat de vragensteller geen idee heeft van de complexiteit van de productie van een auto?
Automotive werken allemaal met een MPS/hoofdproduktie plan gebaseerd op een forecast (op product familie niveau). Binnen een rolling plan (aantal weken) wordt de forecast geconsumeerd door de echte vraag en hard ingepland. Na de slot date is er echt geen mogelijkheid om productie orders die gereleased zijn te wijzigen, dat is veel te duur. Het idee om dan maar fake productie orders te releasen en te cancellen betekent dat simpelweg capaciteit consumptie en jaagt de kosten enorm op. En ja, ik weet genoeg van JIT/Canban af....
Bij o.a. DAF, Ferrari en Ford ERP geïmplementeerd en het kan simpelweg niet..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En zelfs een leek op IT gebied (zoals ik) kan weten dat als alle plants met een dergelijk systeem werken dit echt wel goed uitgedokterd is.
En TS zal hetzelfde dus meemaken bij welk ander merk dan ook.
En TS zal hetzelfde dus meemaken bij welk ander merk dan ook.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
jij denkt dat Volvo alleen aan jouw auto werkt? Want als je de wijziging wilt kunnen cancelen, zal je toch de twee data open moeten houden tot het besluit genomen is. Daar gaat verwerkingstijd overheen en als je die tijd voor 10% van de productiecapaciteit wilt reserveren maak je het niet echt werkbaar. Dat is geen ICT maar gewoon boerenverstand.friend schreef:Nee, helemaal geen twee data openhouden. Bij het invoeren van de orderwijziging opgeven dat je 'm bv. uiterlijk 1-11-2013 opgeleverd wilt krijgen.Walter schreef:maar hoe lang moet je dan twee data open houden?
Dan wordt (een dag later) de wijziging in het systeem opgepakt en bekeken of die datum haalbaar is. Zo ja: wijzing definitief doorzetten, zo nee: wijziging annuleren.
Maar goed, mooie uitdaging voor je; schrijf het protocol waarmee Volvo jouw verzoek kan realiseren zonder dat het vertraging van levering en verhoging van kosten met zich mee brengt. Dat zou pas service van jou richting Volvo AB zijn.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Poolrev
- 5th Gear member
- Berichten: 2215
- Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
- Locatie: Midden NL
Dat heet het offerte-traject. In dat traject heb je als het goed is al voldoende tijd gehad om na te denken over je bestelling. Het is geen massaproductie.friend schreef:Bingo! Dat is dus het hele probleem.
Dus als je aan kan geven met welke datum je uiterlijk akkoord mee kan gaan, dat dan de wijziging al of niet automatisch wordt doorgezet, dan is dat probleem opgelost.
En noem eens een ander merk waarbij dit wel mogelijk zou zijn?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat ook een premiumbrand met hogere volumes dan Volvo (BMW) hiermee te maken heeft. Een bepaalde inleg of velg kan zomaar weken (of langer!) vertraging opleveren. Ik vind dit helemaal niet vreemd, een auto bestaat uit ongelooflijk veel losse componenten, van over de hele wereld. Externe factoren spelen een grote rol, denk aan destijds de ramp in Japan en daardoor de problemen met een bepaald type lak.
Het is aan de verkoper om dit op een correcte wijze uit te leggen aan de klant, dat neemt bij 99% van de klanten al ergernis weg.
Sommigen zijn echter nooit tevreden te krijgen, die blijven onredelijk.
Het is aan de verkoper om dit op een correcte wijze uit te leggen aan de klant, dat neemt bij 99% van de klanten al ergernis weg.
Sommigen zijn echter nooit tevreden te krijgen, die blijven onredelijk.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
[quote="friend"]Dat heet service.
... ... ...
quote]
Nee dat heet geen service maar is zeurgedrag van de klant. Als een order eenmaal is doorgezet is die nauwelijks tot niet meer te stoppen.
De meesten hier weten wat ik doe en als ik moet werken volgens een offerte die al is uitgewerkt, verwerkt en mannen zijn al aan het werk, dan kun je niet meer terug zonder kosten te maken. En kosten maken wil de klant niet, ook niet diegene die service verwachten, domweg omdat ze het systeem niet begrijpen.
Ik spreek uit ervaring.
... ... ...
quote]
Nee dat heet geen service maar is zeurgedrag van de klant. Als een order eenmaal is doorgezet is die nauwelijks tot niet meer te stoppen.
De meesten hier weten wat ik doe en als ik moet werken volgens een offerte die al is uitgewerkt, verwerkt en mannen zijn al aan het werk, dan kun je niet meer terug zonder kosten te maken. En kosten maken wil de klant niet, ook niet diegene die service verwachten, domweg omdat ze het systeem niet begrijpen.
Ik spreek uit ervaring.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]