Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18.09.2013 - 17:56
door c70_ibo
oke ik begrijp het, bedankt voor de info :)

Ben blij dat ik dan iniedergeval geen problemen met de kleppen zou krijgen.
Ja klopt ben voor zo een LPI stysteem aan het kijken en inderdaad of het een goede investering gaat zijn gezien de leeftijd weet ik ook niet.

De planning is om hem wel te houden minimaal nog 4jaar..
Probleem is echter wat de regering inderdaad gaat doen met de prijzen, ik woon zelf vlakbij de grens met belgie daar kost een liter gas momenteel 59euro cent.
Even nog eens goed over nadenken dan

Geplaatst: 18.09.2013 - 17:57
door MarioC70
c70_ibo schreef:oke ik begrijp het, bedankt voor de info :)

Ben blij dat ik dan iniedergeval geen problemen met de kleppen zou krijgen.
Ja klopt ben voor zo een LPI stysteem aan het kijken en inderdaad of het een goede investering gaat zijn gezien de leeftijd weet ik ook niet.

De planning is om hem wel te houden minimaal nog 4jaar..
Probleem is echter wat de regering inderdaad gaat doen met de prijzen, ik woon zelf vlakbij de grens met belgie daar kost een liter gas momenteel 59euro cent.
Even nog eens goed over nadenken dan
Dat je geen problemen met de kleppen kunt krijgen heb ik niet gezegd,het kleppen stellen is niet aan de orde,maar inzakken van de kleppen kan dus wel.

Geplaatst: 18.09.2013 - 18:46
door c70_ibo
misschien toch maar beter op benzine blijven rijden, ik zou het zonde vinden om toch een risico te nemen voor de motor.

Volgens Gas inbouw bedrijven kan je wel een aparte smeersysteem laten inbouwen voor contunu smering van de kleppen. Zal dat een goeie optie zijn?
Want volgens de inbouwers kan het allemaal geen kwaad, en sommige beweren dat het juist beter is omdat gas een hoger octaangehalte heeft.

Geplaatst: 18.09.2013 - 18:50
door Marc Apeldoorn
Dat laatste is logisch want wij van WC eend adviseren WC eend..

Geplaatst: 19.09.2013 - 14:01
door edraket
Hij is in elk geval wel sneller op gas, je krijgt er bij een T5 zo'n 15 pk bij en een stuk meer koppel. Het is zeker een merkbaar verschil of je op gas op lpg rijdt. Ik ga er dan wel vanuit dat het een Vialle LPi installatie is zonder verdamper.
Ik heb ooit een V70R op lpg gehad en deze op de testbank gehad. Scheelde serieus in trekkracht.

Geplaatst: 19.09.2013 - 15:08
door c70_ibo
Zo dat had ik helemaal niet verwacht dat hij op gas sneller zou zijn.

Dus mocht ik toch kiezen voor een gastank beste is om een LPI vialle systeem te nemen?

Ik ga gelijk informeren naar de mogelijkheden bedankt voor de info

Geplaatst: 19.09.2013 - 17:22
door 850sittard
c70_ibo schreef:Mario,

Nu begin ik wel te twijfelen of ik gas in moet laten bouwen.

Ik zou het zonde vinden natuurlijk voor mn t5 als deze ineens minder betrouwbaar wordt, want ik ben wel iemand die echt elke stoplicht met vol vermogen wegrij enz. Wel rij ik hem altijd 6-8 km even warm.

Maar ik kan hem beter op benzine houden dan?

Mvg
Zit het verkeerd in mijn hoofd of is het niet verstandig om gas te rijden als je bij elk stoplicht met vol vermogen weg rij. Ik meen toen gelezen te hebben dat het prima is zolang je niet constant veel vermogen van het blok gaat vragen.

Geplaatst: 19.09.2013 - 17:41
door MarioC70
Je moet zelf doen wat je denkt wat goed is,die antwoorden hier zijn allemaal verschillend,dus dat is moeilijk kiezen..
Als je er nog is zoveel geld in wilt stoppen,dan is dat je eigen keus toch?

Geplaatst: 19.09.2013 - 18:05
door c70_ibo
ja ik denk dat het niet goed is om op gas te gaan rijden.
Ik heb een uur geleden met mesman bedrijf gesproken, en zij vertelden mij dat ze een halve dag extra werk hebben omdat de vermogen te hoog is door de chip.

Dat ze ook samenwerken met Rica en dat ze eerder ook wel eens hebben gevraagd om de vermogen naar 280pk te verlagen.
De kosten voor LPI vialle systeem was 2395 euro,-

En er zou dan nog kosten bijkomen voor een halve dag arbeid voor het aanpassen op de tuning.

Het is allemaal teveel gedoe, dan moet de auto terug naar rica en vervolgens pas naar de gasinbouw bedrijf.

Ik kan het beter niet riskeren, liever iets meer aan benzine betalen dan dat ik straks met problemen door de tuning of gas komt te zitten.

Geplaatst: 24.09.2013 - 22:06
door JachtgroeneVolvo
c70_ibo schreef:ja ik denk dat het niet goed is om op gas te gaan rijden.
Ik heb een uur geleden met mesman bedrijf gesproken, en zij vertelden mij dat ze een halve dag extra werk hebben omdat de vermogen te hoog is door de chip.

Dat ze ook samenwerken met Rica en dat ze eerder ook wel eens hebben gevraagd om de vermogen naar 280pk te verlagen.
De kosten voor LPI vialle systeem was 2395 euro,-

En er zou dan nog kosten bijkomen voor een halve dag arbeid voor het aanpassen op de tuning.

Het is allemaal teveel gedoe, dan moet de auto terug naar rica en vervolgens pas naar de gasinbouw bedrijf.

Ik kan het beter niet riskeren, liever iets meer aan benzine betalen dan dat ik straks met problemen door de tuning of gas komt te zitten.
Klinkt verstandig, mooi om te zien hoe zo'n afwegingsproces gaat. Heb zelf ook een paar weken nagedacht over deze situatie, en laat hem ook op benzine. Ik moet eerst ruim 2000 investeren, en jaarlijks 400 euro extra belasting betalen, en dat in zeg 5 jaar (= 900 euro per jaar) zien terug te verdienen. En dan speel ik alleen nog maar quitte.
En dan maar hopen dat de boel heel blijft.

Geplaatst: 24.09.2013 - 22:54
door c70_ibo
Gert Nijsink schreef:
c70_ibo schreef:ja ik denk dat het niet goed is om op gas te gaan rijden.
Ik heb een uur geleden met mesman bedrijf gesproken, en zij vertelden mij dat ze een halve dag extra werk hebben omdat de vermogen te hoog is door de chip.

Dat ze ook samenwerken met Rica en dat ze eerder ook wel eens hebben gevraagd om de vermogen naar 280pk te verlagen.
De kosten voor LPI vialle systeem was 2395 euro,-

En er zou dan nog kosten bijkomen voor een halve dag arbeid voor het aanpassen op de tuning.

Het is allemaal teveel gedoe, dan moet de auto terug naar rica en vervolgens pas naar de gasinbouw bedrijf.

Ik kan het beter niet riskeren, liever iets meer aan benzine betalen dan dat ik straks met problemen door de tuning of gas komt te zitten.
Klinkt verstandig, mooi om te zien hoe zo'n afwegingsproces gaat. Heb zelf ook een paar weken nagedacht over deze situatie, en laat hem ook op benzine. Ik moet eerst ruim 2000 investeren, en jaarlijks 400 euro extra belasting betalen, en dat in zeg 5 jaar (= 900 euro per jaar) zien terug te verdienen. En dan speel ik alleen nog maar quitte.
En dan maar hopen dat de boel heel blijft.

ja zo is het, ik heb er een tijdje over moeten nadenken, maar is niet verstandig om het te doen. Vooral omdat ik bang ben inderdaad dat er ergens schade gaat ontstaan door gebruik van gas. Je motor wordt warmer sowieso door gas. En wanneer je gas laat inbouwen wordt ook je auto ineens minder waard. Beter niet doen:)

Geplaatst: 24.09.2013 - 23:40
door MarioC70
je motor wordt niet warmer door LPG,heeft er niets mee te maken.

Geplaatst: 13.10.2013 - 16:25
door EricC70
Krijg binnenkort een C70 T5 uit Japan. Wil ook LPG inbouwen en heb tot nu toe BRC en Vialle geadviseerd gekregen. Vialle met directe inspuitng van het gas en BRC met een systeem dat juist goed geschikt zou zijn met de turbo.

Maar: is het mogelijk om met een lpg-inbouw ook de boordcomputer nog te laten werken en het actuele verbruik aan te laten geven?

(heb dezelfde vraag ook op Swedespeed gesteld, btw)

Bedankt,

Eric

Geplaatst: 14.10.2013 - 11:34
door glenfiddich1983
EricC70 schreef:Krijg binnenkort een C70 T5 uit Japan. Wil ook LPG inbouwen en heb tot nu toe BRC en Vialle geadviseerd gekregen. Vialle met directe inspuitng van het gas en BRC met een systeem dat juist goed geschikt zou zijn met de turbo.

Maar: is het mogelijk om met een lpg-inbouw ook de boordcomputer nog te laten werken en het actuele verbruik aan te laten geven?

(heb dezelfde vraag ook op Swedespeed gesteld, btw)

Bedankt,

Eric
Ik heb zelf LPi van Vialle, en de boordcomputer geeft ook op gas het actuele verbruik aan.

Geplaatst: 14.10.2013 - 12:55
door edraket
Omdat lpg een lagere calorische waarde heeft en de lmm alleen maar de hoeveelheid lucht meet zal zeker niet het actuele verbruik worden aangegeven, maar ongeveer 20% te laag. Er wordt simpelweg meer gas ingespoten dan met benzine het geval was. Daarom is het verbruik op lpg altijd hoger dan op benzine.

Geplaatst: 14.10.2013 - 15:05
door EricC70
OK, bedankt alvast. Het is dus mogelijk en misschien niet alleen maar met Vialle. Dat de waarde niet juist is, is niet zo erg. Dat weet je na een paar keer tanken wel, wat het werkelijk verbruik is, maar dat de boordcomputer het wel aangeeft vind ik wel mooi.

Groet,

Eric

Geplaatst: 14.10.2013 - 15:07
door Marc Apeldoorn
Bij mij wijkt de waarde net zoveel af voor benzine als die voor lpg (beide circa 10%).

Geplaatst: 14.10.2013 - 19:52
door EricC70
Marc Apeldoorn schreef:Bij mij wijkt de waarde net zoveel af voor benzine als die voor lpg (beide circa 10%).
Welk merk installatie Marc, als ik vragen mag?

Geplaatst: 18.10.2013 - 01:09
door Turbo Will-I-Am
Een T5 op LPG is een super combi. (Althans origineel T5)
Rij al jaren in C70 T5 en het blijft lachen aan de tank! :-)

Vooral het type wat jij hebt, uit 1998! Geen kleppen stellen door hydraulische kleppenstoters wat Mario ook al aangaf.

Rij er nu 2,5 jaar mee, +/- 30.000 op jaarbasis, het rijden op LPG heeft tot nu toe geen grote extra onderhoudswerkzaamheden opgeleverd.

Moet er wel bij zeggen dat ik een Prins LPG systeem heb en deze staat zéér hoog aangeschreven!

Een vriend van mij heeft een V70 classic 2.5 op LPG met 530.000 km op de teller en dat blokje loopt nog als een zonnetje.

Dus oordeel zelf.

Geplaatst: 18.10.2013 - 09:36
door RoyvW
Deze oude blokken met hydraulische kleppen staan bekend omdat ze vaak op LPG nog langer lopen dan op benzine. Ik zou er helemaal niet aan twijfelen om hier LPG in te laten bouwen. Zelf ben ik niet zo van Prins, mijn vorige auto had een Prins VSI installatie, daar heb ik enorm veel problemen mee gehad, overigens geen Volvo. Verdampers die kapot gaan, backfires doordat de bougies niet goed waren of verkeerd waren afgesteld, vermogen verlies, inhouden, hikken, schudden. Bij de Vialle installaties heb je daar allemaal geen problemen mee omdat het gas direct wordt ingespoten, daarnaast geeft het vloeilbaar ingespoten gas een koelende werking aan de kleppen (in ieder geval de inlaatkleppen).
het einge nadeel is dat de LPG pomp van Vialle wel eens kapot zou kunnen gaan, mij en mensen in mijn omgweving is dit nog nooit gebeurd. Gelukkig kost een pomp laten reviseren bij Mesman ook geen apenoot. (€375,- incl montage)

Mijn huidige S60 heeft de nieuwere motor met vaste stoters en nu 300.000KM gereden met een Vialle LPi installatie. De kleppen zijn nog nooit gesteld. Ook deze motoren doen het goed op LPi, er zijn natuurlijk uitzonderingen maar mensen zonder problemen hoor je niet. Volgens mij heb ik al standen van over de 500.000km gezien met deze motoren.

Voor mij geen dampgassysteem meer, vind ik niet meer van deze tijd. Natuurlijk zijn er ook mensen die heel erg tevreden zijn met een dampgassysteem.

Ik zou me in ieder geval geen zorgen maken of je überhaubt gas kunt laten inbouwen. Het antwoord is ja kan gemakkelijk!