Beste mensen,
Graag jullie mening over gas inbouw in een c70 t5 uit 1998 met 155 000km op de teller.
Is dit aan te raden? ik rij wel 20 000km op een jaar.
Maar de auto is gechipt bij Rica naar 310pk 420Nm kan dit kwaad?
En weten jullie misschien een goeie inbouw bedrijf? en wat zijn de kosten?
Alvast bedankt
Gas inbouwen of niet? volvo c70 t5
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Ik loop met dezelfde gedachte. Heb nu 165.000 en doe ong. 20.000 a 25.000 km per jaar. Met de huidige benz prijzen en 25.000 per jaar zou dit behoorlijk schelen.
Volgens mij lopen de oude 2.5 beter dan mijn 2.4 op gas
Het laten inbouwen zal denk ik circa €2.000 kosten maar daar weten andere forummers denk ik wat meer van.
Volgens mij lopen de oude 2.5 beter dan mijn 2.4 op gas
Het laten inbouwen zal denk ik circa €2.000 kosten maar daar weten andere forummers denk ik wat meer van.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Gas inbouwen tussen 1700 en 2900 Euro afhankelijk wie en wat...
Zelf V70 R die ook niet standaard is , maar rij nu 20.000 km met Vialle LPI installatie (gedaan door Mesman, niet goedkoop wel heel goed).
In het algemeen is het geloof dat de oudere Volvo motoren/kleppen beter tegen gas kunnen dan de nieuwere, maar op dit forum rijden genoeg lpg rijders met Volvo's uit dit millenium rond die reeds heel veel km's rijden op lpg. En voor mij persoonlijk calculeer ik wat extra onderhoud in. Als ik elke 100.000 km de kleppen zou moeten laten stellen is dat prima, ik rij 40.000 km per jaar en dat scheelt mij 4000 Euro per jaar aan brandstof...
Zelf V70 R die ook niet standaard is , maar rij nu 20.000 km met Vialle LPI installatie (gedaan door Mesman, niet goedkoop wel heel goed).
In het algemeen is het geloof dat de oudere Volvo motoren/kleppen beter tegen gas kunnen dan de nieuwere, maar op dit forum rijden genoeg lpg rijders met Volvo's uit dit millenium rond die reeds heel veel km's rijden op lpg. En voor mij persoonlijk calculeer ik wat extra onderhoud in. Als ik elke 100.000 km de kleppen zou moeten laten stellen is dat prima, ik rij 40.000 km per jaar en dat scheelt mij 4000 Euro per jaar aan brandstof...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
bedankt voor de informatie
en de reacties allemaal:)
ik heb naar mesman een mailtje gestuurt voor een offerte ben benieuwd.
Ik denk ook echt dat het wel in de voordeel zal zijn om over tegaan op g3.
Het scheelt bij mijn c70 maar 30euro per maand aan meer wegenbelasting

ik heb naar mesman een mailtje gestuurt voor een offerte ben benieuwd.
Ik denk ook echt dat het wel in de voordeel zal zijn om over tegaan op g3.
Het scheelt bij mijn c70 maar 30euro per maand aan meer wegenbelasting
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30.07.2013 - 10:53
- Locatie: midden Nederland
Ben bij AgaTech geweest in Eck en Wiel. Vakmensen en er stonden toen ik er in juli was 4 Volvo's. Ik heb zelf een Prince systeem; nu 419.000 km.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
c70_ibo schreef:bedankt voor de informatieen de reacties allemaal:)
ik heb naar mesman een mailtje gestuurt voor een offerte ben benieuwd.
Ik denk ook echt dat het wel in de voordeel zal zijn om over tegaan op g3.
Het scheelt bij mijn c70 maar 30euro per maand aan meer wegenbelasting
De prijsvan LPG gaat wel flink stijgen per liter,of het dan nog zoveel voordeliger is betwijfel ik.
Je moet heel wat kilometers maken om de kosten van inbouw en hogere houderschapsbelasting terug te verdienen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Mario, de prijs gaat met 7 cent per liter stijgen...
Is dan nog steeds 1 euro goedkoper dan benzine....
Is dan nog steeds 1 euro goedkoper dan benzine....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dat is ex BTW,LPG wordt gezien als een milieu onvriendelijke brandstof,het blijft niet bij deze verhoging,half 2014 wordt het nog duurder.Marc Apeldoorn schreef:@Mario, de prijs gaat met 7 cent per liter stijgen...
Is dan nog steeds 1 euro goedkoper dan benzine....
Plus de waardevermindering van je auto,LPG auto,s met veel kilometers zijn nu al niet weg te geven.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Waardevermindering van een auto uit 1998 zal niet echt een issue zijn.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Mario, half 2014 wordt LPG duurder, waar staat dat beschreven?
En ta.v. BTW, dat wordt dat 8.4 cent, nog steeds 1 Euro verschil....
En ik ga mijn wagen tenminste 200.000 km doorrijden (is 4 jaar voor mij) en dan is die economisch echt wel afgeschreven.
En ta.v. BTW, dat wordt dat 8.4 cent, nog steeds 1 Euro verschil....
En ik ga mijn wagen tenminste 200.000 km doorrijden (is 4 jaar voor mij) en dan is die economisch echt wel afgeschreven.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Marc Apeldoorn schreef:@Mario, half 2014 wordt LPG duurder, waar staat dat beschreven?
En ta.v. BTW, dat wordt dat 8.4 cent, nog steeds 1 Euro verschil....
En ik ga mijn wagen tenminste 200.000 km doorrijden (is 4 jaar voor mij) en dan is die economisch echt wel afgeschreven.
Je vergeet het risico van grote reparaties die er waarschijnlijk aan komen,cilinderkop problemen bijv,rondje kleppen stellen is al 1000 euro als je pecht hebt..
Je stelt het allemaal een beetje rooskleurig voor,maar de praktijk is helaas anders.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
@ MarioC70, niks zeggen idioot! je staat nu omzet weg te geven...
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik ben progas geworden, bekeerd zeg maar, waarschuw je voor mogelijke nadelen krijg je zomaar een bijl in je nek van mensen bij wie het nog niet stuk gegaan is... nee, ik ben voor! doen dus!
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ik heb die extra kosten er graag voor over, elke 100.000 km kleppen stellen, prima, Ik heb er geen problemen mee dat er misschien meer onderhoud aan zit.
Er wordt hier echter vaak gesteld dat er altijd meer onderhoud is en dat is niet zo. Waar ik oprecht benieuwd naar ben is wat de onderhoudskosten zijn van LPI vs moderne diesels die veel km gelopen hebben. Aan die diesels gaat tegenwoordig ook heel veel stuk met die fijne egr en dpf en injectoren.
Er wordt hier echter vaak gesteld dat er altijd meer onderhoud is en dat is niet zo. Waar ik oprecht benieuwd naar ben is wat de onderhoudskosten zijn van LPI vs moderne diesels die veel km gelopen hebben. Aan die diesels gaat tegenwoordig ook heel veel stuk met die fijne egr en dpf en injectoren.
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Marc Apeldoorn schreef:Ik heb die extra kosten er graag voor over, elke 100.000 km kleppen stellen, prima, Ik heb er geen problemen mee dat er misschien meer onderhoud aan zit.
Er wordt hier echter vaak gesteld dat er altijd meer onderhoud is en dat is niet zo. Waar ik oprecht benieuwd naar ben is wat de onderhoudskosten zijn van LPI vs moderne diesels die veel km gelopen hebben. Aan die diesels gaat tegenwoordig ook heel veel stuk met die fijne egr en dpf en injectoren.
Dus jij stelt dat er niet meer onderhoud bij komt kijken?
Dan heb je m,n stapel cilinderkoppen,kleppen,lpg pompen,verdeelblokken enz nog niet bekeken..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Mario, ik begin te melden dat ik evt. extra kosten er graag voor over heb (regel 1). Op regel 2 stel ik dat er niet altijd meer onderhoud nodig is (lees de regel maar eens na). Nergens stel ik dat er niet meer onderhoud nodig is, alleen dat het niet zo is dat er altijd meer onderhoud nodig is
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is nu het mooie, die moet je juist niet laten zien! gasinbouwen is omzet, gasproblemen zijn omzet.... nee hoor, doen!
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
Mario,
Nu begin ik wel te twijfelen of ik gas in moet laten bouwen.
Ik zou het zonde vinden natuurlijk voor mn t5 als deze ineens minder betrouwbaar wordt, want ik ben wel iemand die echt elke stoplicht met vol vermogen wegrij enz. Wel rij ik hem altijd 6-8 km even warm.
Maar ik kan hem beter op benzine houden dan?
Mvg
Nu begin ik wel te twijfelen of ik gas in moet laten bouwen.
Ik zou het zonde vinden natuurlijk voor mn t5 als deze ineens minder betrouwbaar wordt, want ik ben wel iemand die echt elke stoplicht met vol vermogen wegrij enz. Wel rij ik hem altijd 6-8 km even warm.
Maar ik kan hem beter op benzine houden dan?
Mvg
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Even voor de duidelijkheid,ik ga niet zeggen wat je beter wel of niet kunt doen.
Jij hebt nog het oude model motor met hydraulische klepstoters.
Dus kleppen stellen enz is bij deze motor niet aan de orde.
Een goeie LPG installatie kost zo rond de 2300 euro,er zijn namelijk ook minder goeie te koop.
Gezien de leeftijd van je Volvo,weet ik niet of dat een verstandige investering is,tenzij je hem nog een aantal jaren houdt.
Jij hebt nog het oude model motor met hydraulische klepstoters.
Dus kleppen stellen enz is bij deze motor niet aan de orde.
Een goeie LPG installatie kost zo rond de 2300 euro,er zijn namelijk ook minder goeie te koop.
Gezien de leeftijd van je Volvo,weet ik niet of dat een verstandige investering is,tenzij je hem nog een aantal jaren houdt.