Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.09.2013 - 11:13
door MarioC70
Daarom zeg ik,een zwetsverhaal is het.
Geplaatst: 30.09.2013 - 11:42
door Amlux
MarioC70 schreef:Even een temperatuur meter in een rooster doen,op z,n koudst zetten en kijken hoe laag de temperatuur is,moet zijn rond de plus 7 graden..
Bedankt, dit zal ik binnenkort eens testen, benieuwd wat daaruit komt.
Al met al toch wel opvallend dat er al 6 mensen in dit topic zijn bij wie de airco iets te fanatiek koelt..
Geplaatst: 29.12.2013 - 15:18
door teigetje240
Ik kom nog eens op dit onderwerp terug:
afgelopen weken naar Duitsland geweest en ja het was weer prijs.
Na nieuwjaar gaan we de koe bij de horens vatten. Ondertussen research gedaan en het volgende gevonden:
de laatste type 1.6D motoren in de V50 worden haast niet warm, wat je er ook mee doet! Dit ligt aan de constructie van de motor (FR!). Peugeot heeft hetzelfde probleem...
Er werd bij deze wagens een hulpverwarmer geïnstalleerd, onder het handschoenkastje. Deze vreet echter energie om de temp. aan te houden en daardoor werkt... start/stop niet. Om s/s te laten werken wordt door Volvo de hulpverwarmer afgekoppeld en / of de software aangepast om de binnentemp.sensor anders af te stellen.
kun je nagaan....
Ik hoop eind volgende week voldoende tijd te hebben hiernaar te kunnen kijken en hou jullie op de hoogte
Geplaatst: 29.12.2013 - 16:03
door Fons099
Dan heb ik waarschijnlijk een van de voordelen van een 2.4 benzine te pakken.
's Ochtends vroeg direct na het starten en de eerste km zuipt als een tempelier maar heb wel binnen enkele minuten heerlijk warme lucht in het interieur.
Dat was met mijn eco-auto wel anders. Die werd gewoon niet warm.
Geplaatst: 31.12.2013 - 15:39
door suban
Je moet je ontwasemingsknop eens opzetten en op 20° zetten en daarna airco op off, zal wel warm worden dan...