Zo, gisteren op advies van een electronica specialist met een multimeter de REM module doorgemeten, althans zekering nummer 26 van de parkeersensor gedeelte dan.
Als de REM module het probleem zou moeten veroorzaken zou hier dus geen spanning op moeten staan of de zekering zou kapot moeten zijn.
De zekering zelf doormeten gaf al snel aan dat deze prima in orde is en ook krijgt de PDC netjes 14 Volt vanaf deze zekering.
Volgens mijn bescheiden mening (en electronica specialitst en nog andere garage) zou het dan niet aan de REM module kunnen liggen.... maar moet de oorzaak ergens anders gezocht worden.
Wat mij eigenlijk een beetje irriteert is dat de Volvo dealer dit zelf toch ook wel had kunnen opmeten en kunnen concluderen, ik heb hun hier tenslotte toch ook voor betaalt.
Wat wel opviel is dat mijn accu toch wel minder wordt, gaf 14 Volt aan met draaiende motor en met motor uit zakt deze al snel onder de 12 Vol.
Om mijn zoektoch voort te zetten vraag ik toch nog even advies hier, hopelijk heeft iemand ervaring van electronica hier op het forum
Ik neem aan dat de spanning wordt doorgegeven aan de PDC module (PAM), kan ik deze ook op een of andere manier doormeten met een multimeter om te zien of hier spanning wordt ontvangen ?
En ik heb inmiddels al een paar keer een accu reset gedaan (tevergeefs) maar lees ook dat je de REM module kunt resetten door de zekering zelf van de Rem module er even uit te halen.
Klopt dit en kan ik deze er gewoon uit halen met contactsleutel op stand 2 en er vervolgens gewoon weer in stoppen zonder dat er vreemde dingen gebeuren ?
Volgende optie is gewoon een software reset/ update bij de Volvo dealer te laten doen voor zover dit nut heeft.... iemand een idee of er ooit een update is gekomen betreffende de parkeersensoren ?
En als laatste is het niet anders maar kan het volgens mij toch echt alleen maar of aan de sensors zelf liggen of de kabelboom tussen de sensors en de PDC module....