V60 PIH - welke opties

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
RoaldH
6th Gear member

Superfunky schreef:
RoaldH schreef:Mijn totale kosten (export kenteken, ICE naar Bodensee, hotelovernachting, diesel, RDW keuring, NL platen) waren minder dan 1000 euro.
Je gaat toch niet beweren dat je er niet meteen een romantisch uitstapje van gemaakt hebt he??

Avondje aan de Bodensee, ondergaande zon, Zuid-Duitse Gemütlichkeit!
Don't tell anyone ::oops:

Afbeelding
Afbeelding
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
daaldijk
2nd Gear member

RoaldH schreef:
Superfunky schreef:
RoaldH schreef:Mijn totale kosten (export kenteken, ICE naar Bodensee, hotelovernachting, diesel, RDW keuring, NL platen) waren minder dan 1000 euro.
Je gaat toch niet beweren dat je er niet meteen een romantisch uitstapje van gemaakt hebt he??

Avondje aan de Bodensee, ondergaande zon, Zuid-Duitse Gemütlichkeit!
Don't tell anyone ::oops:[
::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol:
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
Mikebravo100
2nd Gear member

Heeft iemand ook ervaring met de optie winterline?
Autowina
3rd Gear member

Erg fijn, vooral het verwarmde stuurwiel!

Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
alexmem
2nd Gear member

Autowina schreef: Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.
Nummer 2 met lichte hemel present! Zelfde reden.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
JeroenV60PHID
3rd Gear member

Dat was ook mijn afweging. Licht komt ruimtelijker over maar ik vond donker rustiger. Helemaal omdat ik beechwood heb. Als je ook donkere bekleding hebt dan is een lichte hemel mss wel mooier.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Autozoeker
5th Gear member

BLIS is ook wel handig. En voorcamera nu ik weet hoe je hem moet gebruiken...
VOC en keyless drive ook wel handy.

Waar ik minder over te spreken ben is sensus en de ingebouwde navigatie. Maar je heb weinig keus daar. Het panorama dak is verder ook een beetje klein.
alexmem
2nd Gear member

Autowina en ik hebben ook zwart (ember) met beechwood.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
JeroenV60PHID
3rd Gear member

alexmem schreef:Autowina en ik hebben ook zwart (ember) met beechwood.
Ok, ik vond dat persoonlijk te druk worden. Nu loopt de kleur van de hemel door in het dashboard. Vond het vreemd dat er meerkosten aan verbonden waren en de dealer had helaas ook geen auto staan. Ben wel blij met het resultaat.
Mooi GROEN is niet lelijk.

2013 M2014 Volvo V60 plug-in, black sapphire, beechwood met offblack hemelbekleding, aluminium inleg, side scuffs zilver, 18 inch Ixions (zomer+winter), Security + Hybride line.
2012 Citroen DS3 business (wit met zwart dak)
2012 Renault Megane GT-line
2011 BMW 745
Mikebravo100
2nd Gear member

Ik heb nu kleur 487-Inscription Ember Black
En antracite Black Leder/Beechw-Offblack
En Zwarte hemel en
De wat donkeler ali inlay, Shimmer Graphie aluminium inleg console

Is dat een mooie combi?
Bogiebiker
2nd Gear member

alexmem schreef:
Autowina schreef: Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.

Nummer 3 zelfde reden ;-)
Bogiebiker
2nd Gear member

Autozoeker schreef:BLIS is ook wel handig. En voorcamera nu ik weet hoe je hem moet gebruiken...
VOC en keyless drive ook wel handy.

Waar ik minder over te spreken ben is sensus en de ingebouwde navigatie. Maar je heb weinig keus daar. Het panorama dak is verder ook een beetje klein.

Hoe moet je de camera gebruiken ? ..
Montalbano
3rd Gear member

alexmem schreef:
Idem. Laatst in een Audi A4 gezeten met donkere hemel, snel weer uitgestapt, werd er bijna claustrofobisch van.
Mikebravo100
2nd Gear member

Ik heb vandaag bij de dealer een gezien met licht hemel en een met donkere hemel. De lichte geeft ruimte.
De donkere ook, als het dak openstaat, en is rustig bij interieur. dus bij beech bruin en zwarte auto donkere hemel gekozen.
daaldijk
2nd Gear member

Bogiebiker schreef:
alexmem schreef:

Nummer 3 zelfde reden ;-)
+1
XC90 T8
BMW 330 cabriolet
Superfunky
5th Gear member

JeroenV60PHID schreef:Vond het vreemd dat er meerkosten aan verbonden waren
Is alleen in NL zo, net als bijbetalen voor 160.000 km garantie. Is ook standaard in de andere landen. Ja, ja, de trukendoos van VCNL is oneindig!
Superfunky
5th Gear member

Montalbano schreef:
Idem. Laatst in een Audi A4 gezeten met donkere hemel, snel weer uitgestapt, werd er bijna claustrofobisch van.
Zwarte hemel is veel rustgevender tijdens het rijden. Heb het al jaren, wil nooit meer iets anders. Voordat bekend werd dat het leverbaar was op MY14 had ik het al besteld bij een stoffeerder om het achteraf te laten doen.
En bedankt Volvo, €1.200 in de tas gehouden! (Als ze dat geween hadden, was de meerprijs vast €1.000 geweest!).
Paddyp
Starter

Als je veel op de weg zit is adaptive cruisecontrole een top optie.
Het is werkelijk een genot om hiermee over de snelweg te cruisen.
De queue assist vult dat perfect in de file aan.
De auto rijdt vanzelf, je hoeft alleen maar te sturen.
Bij volledige stilstand in de file hoef je na 3 seconden je gaspedaal slechts aan te tikken en de Volvo haakt weer aan zijn voorligger.
Zelfs in de stad gebruik ik dit systeem.
Ben ervan overtuigd dat dit de toekomst is van het autorijden.
jvov60
4th Gear member

Ik rijd nu een Volvo met adaptive cruise control, maar ben daarover juist helemaal niet te spreken. Het remt steeds veel te vroeg af als er in de verte een auto ergens voor me rijdt. Ik heb al de meest korte afstand ingesteld.
Het systeem remt ook veel te abrupt af door echt in de remmen te gaan i.p.v. uitrollen en rustig af te remmen.
Op deze manier is de cruise control zelfs minder goed bruikbaar als eentje zonder het adaptive stuk.

Op mijn PIH heb ik het dan ook niet besteld.

"queue assist" ken ik niet, maar klinkt wel wel handig. Behalve als dat ook gaten laat van 15 tot 20 meter...
RichieB
6th Gear member

De gaten die de ACC laat vallen zijn veiligheidsmarges die in verhouding staan tot de snelheid. Dat er in Nederland al iemand tussenpiept als je 5 meter open laat, daar kan de ACC niets aan doen. Minder afstand houden is gewoon onverantwoord.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”