Pagina 2 van 4

Geplaatst: 17.10.2013 - 17:31
door RoaldH
Superfunky schreef:
RoaldH schreef:Mijn totale kosten (export kenteken, ICE naar Bodensee, hotelovernachting, diesel, RDW keuring, NL platen) waren minder dan 1000 euro.
Je gaat toch niet beweren dat je er niet meteen een romantisch uitstapje van gemaakt hebt he??

Avondje aan de Bodensee, ondergaande zon, Zuid-Duitse Gemütlichkeit!
Don't tell anyone ::oops:

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 17.10.2013 - 19:04
door daaldijk
RoaldH schreef:
Superfunky schreef:
RoaldH schreef:Mijn totale kosten (export kenteken, ICE naar Bodensee, hotelovernachting, diesel, RDW keuring, NL platen) waren minder dan 1000 euro.
Je gaat toch niet beweren dat je er niet meteen een romantisch uitstapje van gemaakt hebt he??

Avondje aan de Bodensee, ondergaande zon, Zuid-Duitse Gemütlichkeit!
Don't tell anyone ::oops:[
::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol: ::lol:

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:20
door Mikebravo100
Heeft iemand ook ervaring met de optie winterline?

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:35
door Autowina
Erg fijn, vooral het verwarmde stuurwiel!

Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:38
door alexmem
Autowina schreef: Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.
Nummer 2 met lichte hemel present! Zelfde reden.

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:42
door JeroenV60PHID
Dat was ook mijn afweging. Licht komt ruimtelijker over maar ik vond donker rustiger. Helemaal omdat ik beechwood heb. Als je ook donkere bekleding hebt dan is een lichte hemel mss wel mooier.

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:45
door Autozoeker
BLIS is ook wel handig. En voorcamera nu ik weet hoe je hem moet gebruiken...
VOC en keyless drive ook wel handy.

Waar ik minder over te spreken ben is sensus en de ingebouwde navigatie. Maar je heb weinig keus daar. Het panorama dak is verder ook een beetje klein.

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:45
door alexmem
Autowina en ik hebben ook zwart (ember) met beechwood.

Geplaatst: 18.10.2013 - 10:58
door JeroenV60PHID
alexmem schreef:Autowina en ik hebben ook zwart (ember) met beechwood.
Ok, ik vond dat persoonlijk te druk worden. Nu loopt de kleur van de hemel door in het dashboard. Vond het vreemd dat er meerkosten aan verbonden waren en de dealer had helaas ook geen auto staan. Ben wel blij met het resultaat.

Geplaatst: 18.10.2013 - 12:43
door Mikebravo100
Ik heb nu kleur 487-Inscription Ember Black
En antracite Black Leder/Beechw-Offblack
En Zwarte hemel en
De wat donkeler ali inlay, Shimmer Graphie aluminium inleg console


Is dat een mooie combi?

Geplaatst: 18.10.2013 - 13:00
door Bogiebiker
alexmem schreef:
Autowina schreef: Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.
Nummer 2 met lichte hemel present! Zelfde reden.



Nummer 3 zelfde reden ;-)

Geplaatst: 18.10.2013 - 13:02
door Bogiebiker
Autozoeker schreef:BLIS is ook wel handig. En voorcamera nu ik weet hoe je hem moet gebruiken...
VOC en keyless drive ook wel handy.

Waar ik minder over te spreken ben is sensus en de ingebouwde navigatie. Maar je heb weinig keus daar. Het panorama dak is verder ook een beetje klein.

Hoe moet je de camera gebruiken ? ..

Geplaatst: 18.10.2013 - 13:12
door Montalbano
alexmem schreef:
Autowina schreef: Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.
Nummer 2 met lichte hemel present! Zelfde reden.
Idem. Laatst in een Audi A4 gezeten met donkere hemel, snel weer uitgestapt, werd er bijna claustrofobisch van.

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:23
door Mikebravo100
Ik heb vandaag bij de dealer een gezien met licht hemel en een met donkere hemel. De lichte geeft ruimte.
De donkere ook, als het dak openstaat, en is rustig bij interieur. dus bij beech bruin en zwarte auto donkere hemel gekozen.

Geplaatst: 18.10.2013 - 21:27
door daaldijk
Bogiebiker schreef:
alexmem schreef:
Autowina schreef: Ik ben geloof ik bijna de enige die geen zwarte hemel heeft, ik vind licht juist prettig: komt ruimtelijker over.
Nummer 2 met lichte hemel present! Zelfde reden.



Nummer 3 zelfde reden ;-)
+1

Geplaatst: 19.10.2013 - 00:32
door Superfunky
JeroenV60PHID schreef:Vond het vreemd dat er meerkosten aan verbonden waren
Is alleen in NL zo, net als bijbetalen voor 160.000 km garantie. Is ook standaard in de andere landen. Ja, ja, de trukendoos van VCNL is oneindig!

Geplaatst: 19.10.2013 - 00:35
door Superfunky
Montalbano schreef:
Idem. Laatst in een Audi A4 gezeten met donkere hemel, snel weer uitgestapt, werd er bijna claustrofobisch van.
Zwarte hemel is veel rustgevender tijdens het rijden. Heb het al jaren, wil nooit meer iets anders. Voordat bekend werd dat het leverbaar was op MY14 had ik het al besteld bij een stoffeerder om het achteraf te laten doen.
En bedankt Volvo, €1.200 in de tas gehouden! (Als ze dat geween hadden, was de meerprijs vast €1.000 geweest!).

De adaptive cruisecontrole

Geplaatst: 19.10.2013 - 08:39
door Paddyp
Als je veel op de weg zit is adaptive cruisecontrole een top optie.
Het is werkelijk een genot om hiermee over de snelweg te cruisen.
De queue assist vult dat perfect in de file aan.
De auto rijdt vanzelf, je hoeft alleen maar te sturen.
Bij volledige stilstand in de file hoef je na 3 seconden je gaspedaal slechts aan te tikken en de Volvo haakt weer aan zijn voorligger.
Zelfs in de stad gebruik ik dit systeem.
Ben ervan overtuigd dat dit de toekomst is van het autorijden.

Geplaatst: 19.10.2013 - 10:08
door jvov60
Ik rijd nu een Volvo met adaptive cruise control, maar ben daarover juist helemaal niet te spreken. Het remt steeds veel te vroeg af als er in de verte een auto ergens voor me rijdt. Ik heb al de meest korte afstand ingesteld.
Het systeem remt ook veel te abrupt af door echt in de remmen te gaan i.p.v. uitrollen en rustig af te remmen.
Op deze manier is de cruise control zelfs minder goed bruikbaar als eentje zonder het adaptive stuk.

Op mijn PIH heb ik het dan ook niet besteld.

"queue assist" ken ik niet, maar klinkt wel wel handig. Behalve als dat ook gaten laat van 15 tot 20 meter...

Geplaatst: 19.10.2013 - 11:08
door RichieB
De gaten die de ACC laat vallen zijn veiligheidsmarges die in verhouding staan tot de snelheid. Dat er in Nederland al iemand tussenpiept als je 5 meter open laat, daar kan de ACC niets aan doen. Minder afstand houden is gewoon onverantwoord.