Pagina 2 van 2
Geplaatst: 26.10.2013 - 13:41
door RoaldH
Je ziet wel in "performance mode" dat bij stilstand er wat stroom verbruikt wordt door de elektromotor. Bij het iets harder intrappen van het rempedaal, gaat de naald wel helemaal naar 0. Misschien is dit het effect om de kruipneiging van een normale automaat na bootsen.
Geplaatst: 27.10.2013 - 10:24
door tomtom
RichieB schreef:Voorzichtige conclusie: de "expert" die aan CaptainKlutz de training gaf lult ook maar wat. Het is net een autoverkoper..
de "voorzichtige" conclusie is dus; de autoverkoper & rij instructeur lullen maar wat

?! Hoewel ik het met je eens ben.....zou ik dit niet voorzichtig willen noemen

!
Geplaatst: 27.10.2013 - 16:18
door wybo
Bij mij heeft de rij instructeur het wel juist verteld: stand N niet nodig, gewoon het rempedaal wat steviger intrappen en de electromotor stopt met trekken. Als je het pedaal wat op laat komen voel je gewoon dat de motor iets begint te trekken, dus al stroom gebruikt.
Geplaatst: 01.11.2013 - 21:45
door JeroenV60PHID
Wat is jullie ervaring met de hybrid mode als de accu leeg is? Ik vind de auto dan wat minder soepel. Als je het gaspedaal loslaat wek je weer wat energie op en valt de diesel uit. Geef je dan weer gas dan is de energie zo verbruikt en het bijspringen van de diesel kan soepeler. Van mij mag de gegenereerde energie wat meer gebufferd worden zodat er minder omschakeling tussen diesel en elektro is.
In power mode heb je dit niet maar daar heb ik weer geen start/stop bij het stoplicht.
Nog tips?
Geplaatst: 01.11.2013 - 22:04
door ferretje
Tijdje in savemodus rijden?
Geplaatst: 01.11.2013 - 22:14
door RichieB
Of AWD.
Geplaatst: 02.11.2013 - 08:04
door JeroenV60PHID
ferretje schreef:Tijdje in savemodus rijden?
Ja Save mode werkt maar daar moet jezelf altijd weer aan denken om die op het juiste moment uit te zetten.. Ik zag ook de tip voor AWD, die ga ik eens proberen.