slecht startende d5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
bij deze het filmpje.
Hij startte nu erg goed, het was ook 14 graden en de auto stond al een twee uur in de zon.
had hem gisteravond om 23.00 uur weggezet.
[url]
Hij startte nu erg goed, het was ook 14 graden en de auto stond al een twee uur in de zon.
had hem gisteravond om 23.00 uur weggezet.
[url]
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27403
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik ga met Mario mee met de injectoren, auto heeft er duidelijk te moeite mee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
Even een injector lektest laten doen, dan vis je de boosdoener als die er is zo uit.
Bij een injector lektest worden 5 buisjes op de retour van de injectors gezet en de auto gestart, als alles goed is lopen ze gelijkmatig vol.
Als er 1 of 2 veel harder vollopen dan zijn die niet ok.
Dit is in ieder geval de manier zoals ik hem ken.
mvgr Obbe
Bij een injector lektest worden 5 buisjes op de retour van de injectors gezet en de auto gestart, als alles goed is lopen ze gelijkmatig vol.
Als er 1 of 2 veel harder vollopen dan zijn die niet ok.
Dit is in ieder geval de manier zoals ik hem ken.
mvgr Obbe
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Maar een simpele test brengt de oplossing,je kunt simpel bekijken of ze stuk zijn ja of nee die gloeiers..fredhead schreef:Iedere diesel moet voorgloeien, een moderne diesel over het algemeen alleen iets minder lang
De nieuwe moderne diesels komen binnenkort zonder dat gloeisysteem en bij de huidige is het alleen van belang bij temperaturen van onder de 8 graden..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
Dank voor jullie adviezen. Is dit ' standaard' kennis of hebben jullie hier een opleiding voor gevolgd?.
ik ga kijken of ik vandaag of morgen hem kan laten testen bij een lokale vak garage met een voorliefde voor Volvo.
Ik hoop dat degene bij wie ik hem heb gekocht gelijk heeft trouwens, zou anders gezien zijn opstelling nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen. Zit ik helemaal niet op te wachten.
ik ga kijken of ik vandaag of morgen hem kan laten testen bij een lokale vak garage met een voorliefde voor Volvo.
Ik hoop dat degene bij wie ik hem heb gekocht gelijk heeft trouwens, zou anders gezien zijn opstelling nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen. Zit ik helemaal niet op te wachten.
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
We hebben het uit een boekje ook....Harrywarry schreef:Dank voor jullie adviezen. Is dit ' standaard' kennis of hebben jullie hier een opleiding voor gevolgd?.
ik ga kijken of ik vandaag of morgen hem kan laten testen bij een lokale vak garage met een voorliefde voor Volvo.
Ik hoop dat degene bij wie ik hem heb gekocht gelijk heeft trouwens, zou anders gezien zijn opstelling nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen. Zit ik helemaal niet op te wachten.

Ik spreek mezelf nu tegen merk ik...
Maar er zijn hier een aantal mensen op het forum met Volvo sleutelervaring.
Dagelijks werk dus..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Je gaf aan dat je dit al erg goed vond het starten.... denk dat je dan toch een probleem hebt, vond dit al redeljk lang duren en op het filmpje te zien behoorlijk geschud van de auto?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
De auto heeft het in het begin niet erg makkelijk maar loopt wel direct constant.HansEindhovenV70 schreef:Je gaf aan dat je dit al erg goed vond het starten.... denk dat je dan toch een probleem hebt, vond dit al redeljk lang duren en op het filmpje te zien behoorlijk geschud van de auto?
ik ga proberen of hij morgen getest kan worden hier in Zwolle
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou eerst eens de accuspanning meten. Ik vindt de startmotor wel erg langzaam draaien. Dus even meten tijdens het starten. Beste is een voltmeter met een geheugen voor max en min spanning, dan weet je meteen tot hoever de spanning is gezakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Heel herkenbaar dit, heb dezelfde motor, zelfde trage start. Heb het sinds de aankoop. Heb gloeipitten laten vervangen bij dealer, maar niets verbeterd. Laatste beurt bij de specialist hebben ze er niets over gezegd, wel aangeraden injectoren te vervangen/reviseren, is ook gedaan, niks. Dan zou het de massa zijn, riepen ze bijna in koor, enig idee wat ik daar mee moet? Mijn startmotor draait ook wat langzaam, lijkt me.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
Wil morgen de injectoren laten testen, kan ik de accu spanning wel mee laten nemen.edraket schreef:Ik zou eerst eens de accuspanning meten. ik vind de startmotor wel erg langzaam draaien. Dus even meten tijdens het starten. Beste is een voltmeter met een geheugen voor max en min spanning, dan weet je meteen tot hoever de spanning is gezakt.
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
ik zou het werkelijk niet weten. laten we elkaar hier op de hoogte houden...passenger schreef:Heel herkenbaar dit, heb dezelfde motor, zelfde trage start. Heb het sinds de aankoop. Heb gloeipitten laten vervangen bij dealer, maar niets verbeterd. Laatste beurt bij de specialist hebben ze er niets over gezegd, wel aangeraden injectoren te vervangen/reviseren, is ook gedaan, niks. Dan zou het de massa zijn, riepen ze bijna in koor, enig idee wat ik daar mee moet? Mijn startmotor draait ook wat langzaam, lijkt me.
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de auto ook koelvloeistof lekt. Elke week vullen is noodzakelijk want het lampje brand dan.
Geen idee of dit verband houdt met elkaar.
iemand?
Geen idee of dit verband houdt met elkaar.
iemand?
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Harrywarry schreef:wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de auto ook koelvloeistof lekt. Elke week vullen is noodzakelijk want het lampje brand dan.
Geen idee of dit verband houdt met elkaar.
iemand?
Is dit alles bij elkaar niet iets voor het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Garantie of niet,je mag verwachten dat je een auto gekocht heb zonder problemen,mits je daarover bent ingelicht.
Zoniet,dan is de wet op de consumenten bescherming van toepassing.
Laat je zonder dat het bedrijf toestemming geeft ,door jan en alleman je Volvo bekijken en aan sleutelen,dan heb je dus een probleem en kun je niet meer terug vallen op het bedrijf waar de auto gekocht is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben al terug geweest en heb de auto afgelopen vrijdag weer opgehaald. Hij had het probleem met de koelvloeistof opgelost (vanavond brandde het lampje weer) en het starten was niet echt een probleem, hij had al wel eea onderzocht.MarioC70 schreef:Harrywarry schreef:wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de auto ook koelvloeistof lekt. Elke week vullen is noodzakelijk want het lampje brand dan.
Geen idee of dit verband houdt met elkaar.
iemand?
Is dit alles bij elkaar niet iets voor het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Garantie of niet,je mag verwachten dat je een auto gekocht heb zonder problemen,mits je daarover bent ingelicht.
Zoniet,dan is de wet op de consumenten bescherming van toepassing.
Laat je zonder dat het bedrijf toestemming geeft ,door jan en alleman je Volvo bekijken en aan sleutelen,dan heb je dus een probleem en kun je niet meer terug vallen op het bedrijf waar de auto gekocht is.
Hij stelde voor dat we de winter zouden afwachten en dat we er dan qua prijs wel uit zouden komen. Daar heb ik dus weinig vertrouwen in. Daarover heb ik hem gisteren gemaild. Zijn antwoord was dat hij vindt dat hij hiermee voldoende gedaan heeft.
Om problemen te voorkomen wil ik dus laten testen of het de injectoren of iets anders kostbaar is. Ik laat uiteraard niks repareren.
Doe ik daar fout aan?
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik denk dat je met die garage niet ver komt,als het er op aan komt,dan zullen ze weinig doen gezien de reacties van hun kant.
Rij anders maar keer langs met de auto,dan kunnen we is kijken wat er precies mis is.
Rij anders maar keer langs met de auto,dan kunnen we is kijken wat er precies mis is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Zwolle-Utrecht, 90 kilometer. Op het randje maar ik zou het wel weten als ik Harry was. Een goede diagnose is bij de gemiddelde garage duurder dan de brandstofkosten en bij Mario ben je denk ik in uitstekende handen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
- Locatie: Zwolle
morgen heb ik een afspraak met een garage in Zwolle. Ben benieuwd wat daar uitkomt.
ik hou jullie op de hoogte...
ik hou jullie op de hoogte...
XC90 V8 2008 lpg-g3
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower
V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard
V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm
Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969