slecht startende d5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Nee,wel als het een stuk kouder zou zijn,,hij gloeit wel,maar heel kort..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

bij deze het filmpje.
Hij startte nu erg goed, het was ook 14 graden en de auto stond al een twee uur in de zon.
had hem gisteravond om 23.00 uur weggezet.



[url]
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27403
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik ga met Mario mee met de injectoren, auto heeft er duidelijk te moeite mee
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Even een injector lektest laten doen, dan vis je de boosdoener als die er is zo uit.
Bij een injector lektest worden 5 buisjes op de retour van de injectors gezet en de auto gestart, als alles goed is lopen ze gelijkmatig vol.
Als er 1 of 2 veel harder vollopen dan zijn die niet ok.

Dit is in ieder geval de manier zoals ik hem ken.

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

fredhead schreef:Iedere diesel moet voorgloeien, een moderne diesel over het algemeen alleen iets minder lang
Maar een simpele test brengt de oplossing,je kunt simpel bekijken of ze stuk zijn ja of nee die gloeiers..

De nieuwe moderne diesels komen binnenkort zonder dat gloeisysteem en bij de huidige is het alleen van belang bij temperaturen van onder de 8 graden..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

Dank voor jullie adviezen. Is dit ' standaard' kennis of hebben jullie hier een opleiding voor gevolgd?.

ik ga kijken of ik vandaag of morgen hem kan laten testen bij een lokale vak garage met een voorliefde voor Volvo.
Ik hoop dat degene bij wie ik hem heb gekocht gelijk heeft trouwens, zou anders gezien zijn opstelling nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen. Zit ik helemaal niet op te wachten.
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Harrywarry schreef:Dank voor jullie adviezen. Is dit ' standaard' kennis of hebben jullie hier een opleiding voor gevolgd?.

ik ga kijken of ik vandaag of morgen hem kan laten testen bij een lokale vak garage met een voorliefde voor Volvo.
Ik hoop dat degene bij wie ik hem heb gekocht gelijk heeft trouwens, zou anders gezien zijn opstelling nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen. Zit ik helemaal niet op te wachten.
We hebben het uit een boekje ook.... :)
Ik spreek mezelf nu tegen merk ik...
Maar er zijn hier een aantal mensen op het forum met Volvo sleutelervaring.
Dagelijks werk dus..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Je gaf aan dat je dit al erg goed vond het starten.... denk dat je dan toch een probleem hebt, vond dit al redeljk lang duren en op het filmpje te zien behoorlijk geschud van de auto?
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

HansEindhovenV70 schreef:Je gaf aan dat je dit al erg goed vond het starten.... denk dat je dan toch een probleem hebt, vond dit al redeljk lang duren en op het filmpje te zien behoorlijk geschud van de auto?
De auto heeft het in het begin niet erg makkelijk maar loopt wel direct constant.

ik ga proberen of hij morgen getest kan worden hier in Zwolle
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zou eerst eens de accuspanning meten. Ik vindt de startmotor wel erg langzaam draaien. Dus even meten tijdens het starten. Beste is een voltmeter met een geheugen voor max en min spanning, dan weet je meteen tot hoever de spanning is gezakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 278
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Heel herkenbaar dit, heb dezelfde motor, zelfde trage start. Heb het sinds de aankoop. Heb gloeipitten laten vervangen bij dealer, maar niets verbeterd. Laatste beurt bij de specialist hebben ze er niets over gezegd, wel aangeraden injectoren te vervangen/reviseren, is ook gedaan, niks. Dan zou het de massa zijn, riepen ze bijna in koor, enig idee wat ik daar mee moet? Mijn startmotor draait ook wat langzaam, lijkt me.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

edraket schreef:Ik zou eerst eens de accuspanning meten. ik vind de startmotor wel erg langzaam draaien. Dus even meten tijdens het starten. Beste is een voltmeter met een geheugen voor max en min spanning, dan weet je meteen tot hoever de spanning is gezakt.
Wil morgen de injectoren laten testen, kan ik de accu spanning wel mee laten nemen.
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

passenger schreef:Heel herkenbaar dit, heb dezelfde motor, zelfde trage start. Heb het sinds de aankoop. Heb gloeipitten laten vervangen bij dealer, maar niets verbeterd. Laatste beurt bij de specialist hebben ze er niets over gezegd, wel aangeraden injectoren te vervangen/reviseren, is ook gedaan, niks. Dan zou het de massa zijn, riepen ze bijna in koor, enig idee wat ik daar mee moet? Mijn startmotor draait ook wat langzaam, lijkt me.
ik zou het werkelijk niet weten. laten we elkaar hier op de hoogte houden...
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de auto ook koelvloeistof lekt. Elke week vullen is noodzakelijk want het lampje brand dan.

Geen idee of dit verband houdt met elkaar.

iemand?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Harrywarry schreef:wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de auto ook koelvloeistof lekt. Elke week vullen is noodzakelijk want het lampje brand dan.

Geen idee of dit verband houdt met elkaar.

iemand?

Is dit alles bij elkaar niet iets voor het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Garantie of niet,je mag verwachten dat je een auto gekocht heb zonder problemen,mits je daarover bent ingelicht.
Zoniet,dan is de wet op de consumenten bescherming van toepassing.
Laat je zonder dat het bedrijf toestemming geeft ,door jan en alleman je Volvo bekijken en aan sleutelen,dan heb je dus een probleem en kun je niet meer terug vallen op het bedrijf waar de auto gekocht is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

MarioC70 schreef:
Harrywarry schreef:wat ik nog vergeten ben te vermelden is dat de auto ook koelvloeistof lekt. Elke week vullen is noodzakelijk want het lampje brand dan.

Geen idee of dit verband houdt met elkaar.

iemand?

Is dit alles bij elkaar niet iets voor het bedrijf waar je hem gekocht hebt?
Garantie of niet,je mag verwachten dat je een auto gekocht heb zonder problemen,mits je daarover bent ingelicht.
Zoniet,dan is de wet op de consumenten bescherming van toepassing.
Laat je zonder dat het bedrijf toestemming geeft ,door jan en alleman je Volvo bekijken en aan sleutelen,dan heb je dus een probleem en kun je niet meer terug vallen op het bedrijf waar de auto gekocht is.
daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben al terug geweest en heb de auto afgelopen vrijdag weer opgehaald. Hij had het probleem met de koelvloeistof opgelost (vanavond brandde het lampje weer) en het starten was niet echt een probleem, hij had al wel eea onderzocht.
Hij stelde voor dat we de winter zouden afwachten en dat we er dan qua prijs wel uit zouden komen. Daar heb ik dus weinig vertrouwen in. Daarover heb ik hem gisteren gemaild. Zijn antwoord was dat hij vindt dat hij hiermee voldoende gedaan heeft.
Om problemen te voorkomen wil ik dus laten testen of het de injectoren of iets anders kostbaar is. Ik laat uiteraard niks repareren.
Doe ik daar fout aan?
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Ik denk dat je met die garage niet ver komt,als het er op aan komt,dan zullen ze weinig doen gezien de reacties van hun kant.
Rij anders maar keer langs met de auto,dan kunnen we is kijken wat er precies mis is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Zwolle-Utrecht, 90 kilometer. Op het randje maar ik zou het wel weten als ik Harry was. Een goede diagnose is bij de gemiddelde garage duurder dan de brandstofkosten en bij Mario ben je denk ik in uitstekende handen.
Harrywarry
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22.09.2013 - 09:56
Locatie: Zwolle

morgen heb ik een afspraak met een garage in Zwolle. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

ik hou jullie op de hoogte...
XC90 V8 2008 lpg-g3

V70 2.4T 2002 lpg-g3 met obbepower

V70 D5 Summum 2008 185PK helemaal niet standaard


V70 D5 edition II 2005
185 pk zes bak
Volvotune Eco en Power (227+pk en 500+nm


Volvo V70 2.5 20v 1998
Volvo 440
Volvo 164 3.0 v6 1969
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Een dealer of een universele die het ook niet weet...uitlezen is in eerste instantie belangrijk...met Vida
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”