Pagina 2 van 4

Geplaatst: 16.12.2013 - 22:12
door The Volvoboy
AST schreef:Heeft er iemand op het forum al ervaring met de nieuwe D4 ?
Wij hebben nu een witte V70 D4 in de showroom staan. Nieuwe motoren lopen prima. D4 loopt netjes, maar vooral de nieuwe T5 loopt een stuk beter: rustiger en stiller dan de Ford T5. Vooruit/achteruit respons van de 8-traps Geartronic is echt perfect, totaal geen vertraging zoals de Powershift had. Ook in P is er geen speling (vooral de Powershift had daar last van, nog even heen en weer klakken in de vergrendeling). Van een monteur heb ik alleen maar positieve berichten gehoord over het schakelgedrag van de 8-traps Geartronic. Belooft veel goeds dus :D

Geplaatst: 21.12.2013 - 21:31
door nicolo
Hallo,

Had afgelopen week de kans met de nieuwe D4 automaat 181 pk proef te rijden, zowel in de V60 als de XC60. Persoonlijk was ik zeer onder de indruk van de combinatie van verfijning en moeiteloze kracht in de V60, heel stil ook, echt een voltreffer. Minder overtuigd van dezelfde motor-bakcombi in de XC60, leek meer aan het gewicht van de wagen te moeten sleuren, om snel te zijn terugschakelen met ophuilen van de motor enz, niet mijn ding, gek dat verschil.

Geplaatst: 04.01.2014 - 23:33
door Bobke
heeft iemand al ervaring met deze nieuwe motoren? Zijn ze even krachtig, zijn ze veel zuiniger etc?

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:10
door gold
Die T6 met compressor en turbo, maakt Volvo die zelf? Of kopen ze die in (klinkt als Volkswagen TSI?)?

Geplaatst: 05.01.2014 - 09:55
door Discovery
Alle nieuwe motoren worden in Skovde gemaakt: https://www.media.volvocars.com/global/ ... vde-sweden

Geplaatst: 05.01.2014 - 14:04
door gold
Wow! Cool!

Geplaatst: 05.01.2014 - 15:56
door arnoud
Leuk filmpje, maar ik heb nog nooit zo'n stille fabriek gehoord ;)

Geplaatst: 05.01.2014 - 16:14
door Paul
Ik ook niet, heerlijk zeg!

Geplaatst: 05.01.2014 - 17:26
door Lambert1962
The Volvoboy schreef:
AST schreef:Heeft er iemand op het forum al ervaring met de nieuwe D4 ?
Wij hebben nu een witte V70 D4 in de showroom staan. Nieuwe motoren lopen prima. D4 loopt netjes, maar vooral de nieuwe T5 loopt een stuk beter: rustiger en stiller dan de Ford T5. Vooruit/achteruit respons van de 8-traps Geartronic is echt perfect, totaal geen vertraging zoals de Powershift had. Ook in P is er geen speling (vooral de Powershift had daar last van, nog even heen en weer klakken in de vergrendeling). Van een monteur heb ik alleen maar positieve berichten gehoord over het schakelgedrag van de 8-traps Geartronic. Belooft veel goeds dus :D
@Volvoboy,

weet jij een dealer die een T5 demo heeft rijden?

Geplaatst: 06.01.2014 - 21:09
door JDG
Ik ben na alle goede berichten over de D4 erg benieuwd binnen welke termijn de D3 (en D2) van de nieuwe generatie beschikbaar komen. Een D4 pas niet in het budget, een D2 (straks) hopelijk wel :). Weet iemand wanneer die varianten op de planning staan?

Geplaatst: 08.01.2014 - 08:18
door rsnhakan
Is deze al langs gekomen?

Diesel begint bij 120 pk en loopt op tot en met 230 pk (D5?)
Benzine begint bij 140 pk en loopt op tot boven de 300 pk.

Geplaatst: 08.01.2014 - 12:17
door Volvo-ehv
Zojuist een V60 D4 R-Design gereden.
Wat een heerlijke auto. Het was een handgeschakelde versie. de motor is heel stil en erg soepel. Wat een fijne rijbeleving was dit.

Geplaatst: 08.01.2014 - 16:59
door Bobke
rsnhakan schreef:Is deze al langs gekomen?

Diesel begint bij 120 pk en loopt op tot en met 230 pk (D5?)
Benzine begint bij 140 pk en loopt op tot boven de 300 pk.
Kleinste diesel is 120 pk. Dat is al redelijk veel. Meer alvast dan de huidige D2. Zou het niet de moeite zijn om voor de kleinste modellen (V40 en mss later een nog kleiner autootje) een motor aanbieden van 100 pk ofzo.
Bv grootste concurrent van de V40, de golf heeft een motor van 90 pk geloof ik.
D2 120pk; D3 150 pk; D4 180 pk ; D5 230 pk dus. En met daarnaast dat de D2 en mss ook de D3 zelfs driecilinders zijn :o

Geplaatst: 08.01.2014 - 18:06
door isomo
Volgens mijn dealer (so don't shoot on me if I am wrong), staat er reeds een 3-cylinder klaar voor de mindere vermogens.

Hij heeft hiermee kennis gemaakt tijdens zijn laatste bezoek in Zweden, dus redelijk betrouwbare bron.

Vermoedelijk is dit een geamputeerde versie van de nieuwe 4-cylinder versie.

Nu maar eerst even wachten op de commercialisatie van de overige vermogensversies van de 4-cyl...

Geplaatst: 08.01.2014 - 21:30
door arnoud
Niet dat die parallel te trekken is, maar als ze net zo'n lekkere downsize doen van de oude D4 naar de nieuwe D4 hoef je om een 3-cylinder D2 ook niet rouwig te zijn...

Re: De nieuwe Volvo Drive-E familie - wereldklasse

Geplaatst: 21.06.2014 - 15:19
door MichelR
Vandaag in een Volvo XC60 D4 en een S60 D4 mogen rijden via mijn dealer TvK Beverwijk.
Hadden een actie waarmee je met een Volvo naar keuze kon rijden naar locatie waar mensen van Pro-drive waren. Daar had je dan ook nog mogelijk om met andere Volvo te rijden waar je tijdens het rijden uitleg kreeg over veiligheids voorzieningen en zuinig rijden..

Heen dus vanaf mijn dealer in een Witte R-Design XC60 met D4.. En moet zeggen hele lekkere motor.. Stil, zuinig en genoeg koppel of vlot mee te rijden.
Daarna in een R-Design S60 D4 gereden en dat rijdt ook heel lekker.. Maakt niet veel toeren en is stil. Een genot om mee te rijden.

Eenmaal terug bij TvK in Beverwijk en in mijn V40 D2 merkte je al het verschil in motor geluid. S60 en XC60 zijn dan wel stukje hogere klasse natuurlijk qua geluid afscherming etc.

Re: De nieuwe Volvo Drive-E familie - wereldklasse

Geplaatst: 21.06.2014 - 16:09
door lint
Leuke actie van je dealer, kan je de verschillen goed merken tussen de nieuwe motoren en de oudere motoren. Je hebt geen nieuwe generatie benzinemotor geprobeerd?

Re: De nieuwe Volvo Drive-E familie - wereldklasse

Geplaatst: 21.06.2014 - 16:26
door Dnns
MichelR schreef: Vandaag in een Volvo XC60 D4 en een S60 D4 mogen rijden via mijn dealer TvK Beverwijk.
Hadden een actie waarmee je met een Volvo naar keuze kon rijden naar locatie waar mensen van Pro-drive waren. Daar had je dan ook nog mogelijk om met andere Volvo te rijden waar je tijdens het rijden uitleg kreeg over veiligheids voorzieningen en zuinig rijden..

Heen dus vanaf mijn dealer in een Witte R-Design XC60 met D4.. En moet zeggen hele lekkere motor.. Stil, zuinig en genoeg koppel of vlot mee te rijden.
Daarna in een R-Design S60 D4 gereden en dat rijdt ook heel lekker.. Maakt niet veel toeren en is stil. Een genot om mee te rijden.

Eenmaal terug bij TvK in Beverwijk en in mijn V40 D2 merkte je al geluid het verschil in motor geluid. S60 en XC60 zijn dan wel stukje hogere klasse natuurlijk qua geluid afscherming etc.
Dit heb ik vanochtend ook gedaan, vanuit TvK Beverwijk. Leuk opgezet! Ik ben er in de V40 D4 heengereden en daar in de S60 D4 automaat gestapt. Met de uitleg van de bijrijder van Prodrive een rondje gereden achter een andere deelnemer aan. In feite heb ik alleen hoeven sturen, de automatische cruisecontrol deed de rest, fantastisch systeem :)
De D4 rijdt als een trein, indrukwekkend!

Re: De nieuwe Volvo Drive-E familie - wereldklasse

Geplaatst: 07.08.2014 - 18:51
door MichelR
Bij iemand bekend of er ook een Volvo D2 motor aan zit te komen?.

Voorraad oude Ford D2 motoren moet toch wel langszamerhand op raken..

Kan ik eventueel besluiten later nieuwe V40 D2 te bestellen..

Re: De nieuwe Volvo Drive-E familie - wereldklasse

Geplaatst: 07.08.2014 - 19:14
door lint
Er komt vast een tijd dat Volvo met een nieuwe motoren serie komt, ook voor de D2 versie.