Tenzij... bifuel? Da's 30pk minder (170pk is al niet overdreven in een V70N vind ik, en ik heb én gebruik het lettertje "E" op mijn rijbewijs), vrij zeldzaam in België én volgens verschillende bronnen niet eens veel beter dan achteraf inbouw...
Mocht ik echt op zoek gegaan zijn naar een Volvo estate op LPG, dan had ik waarschijnlijk wel een V70 classic met 2.5 of T5, of een late 940 xPT gekozen...
Ik was eigenlijk op zoek naar een betrouwbaar, niet rot (volgens Belgische keuring, niet volgens jullie APK, dus vrij zeldzaam in de lagere prijsklasse) bestelbusje.
De slimmerik die mijn V70N verkocht had deze tussen de bestelbusjes geplaatst op de Belgische tweedehands-sites, omwille van het feit dat het een "lichte vracht" is. Erg slim, want zo ben ik alsnog terug bij een Volvo uitgekomen, met 170pk, cruise-control en trekhaak dan nog wel! Dit terwijl ik anders waarschijnlijk met een basic Mitsubishi dieselbusje had rondgekacheld.
Isabelle
Slechtste Volvo ooit
- ovwest
- 3rd Gear member
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 26.10.2012 - 11:20
Ik heb een V70N R waarvoor ik gewaarschuwd was door een dealer nota bene: De auto zou slijtage gevoelig zijn door de vele PK's.
Goed, ik doe ongeveer 1x per jaar of om de 20.000 km een grote beurt en altijd wat extra dingen dr bij (veelal preventief) Dat kost me dan wel 1000,- bij de dealer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nooit iets heb en nooit stil heb gestaan. Toegegeven: ik heb de auto overigens met 98.000 km gekocht en hij gaat nu pas voor de 2 de beurt sinds ik hem heb maar ben echt zeer tevreden over de auto. Verder heb ik heel erg lang gezocht en in meerdere exemplaren gereden voordat ik deze kocht. Je kan echt heel veel problemen uitsluiten door niet meteen de eertse de beste te pakken die je mooi vind. Verder kun je natuurlijk ook gewoon echt pech hebben!
Overigens vind ik het wel heftig voor een 2.4 D die toch wel als goed bekend staat.
Goed, ik doe ongeveer 1x per jaar of om de 20.000 km een grote beurt en altijd wat extra dingen dr bij (veelal preventief) Dat kost me dan wel 1000,- bij de dealer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nooit iets heb en nooit stil heb gestaan. Toegegeven: ik heb de auto overigens met 98.000 km gekocht en hij gaat nu pas voor de 2 de beurt sinds ik hem heb maar ben echt zeer tevreden over de auto. Verder heb ik heel erg lang gezocht en in meerdere exemplaren gereden voordat ik deze kocht. Je kan echt heel veel problemen uitsluiten door niet meteen de eertse de beste te pakken die je mooi vind. Verder kun je natuurlijk ook gewoon echt pech hebben!
Overigens vind ik het wel heftig voor een 2.4 D die toch wel als goed bekend staat.
Volvo V70 R AWD 2003, 426 Silver, Nordkap Blue, Slick (no spoilers no roofrails)
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
Jeep Cherokee limeted 2000
Volkswagen Polo GTI 1996
Citroen AX GT 1995
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
Met de motor zelf heeft TS dan ook geen enkel probleem zo blijkt.
Hetgeen wat nog het meest met de motor te maken heeft is de waardeloze EGR-klep (met bijhorende troep in het inlaattraject), maar dat heeft iedere diesel van het laatste dozijn jaren...
Voor het milieu moet je dat onding er niet in laten, het roet wat minder in de stad, maar eenmaal je flink op z'n staart trapt buiten de stad blaas je het er toch allemaal uit, nadat het eerst je hele motorgebeuren heeft bevuild (met op den duur hoger verbruik en lagere prestaties als gevolg)...
Isabelle
Hetgeen wat nog het meest met de motor te maken heeft is de waardeloze EGR-klep (met bijhorende troep in het inlaattraject), maar dat heeft iedere diesel van het laatste dozijn jaren...
Voor het milieu moet je dat onding er niet in laten, het roet wat minder in de stad, maar eenmaal je flink op z'n staart trapt buiten de stad blaas je het er toch allemaal uit, nadat het eerst je hele motorgebeuren heeft bevuild (met op den duur hoger verbruik en lagere prestaties als gevolg)...
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
vastgelopen voorrem
defect wiellager
defect kleppenhuis automaat
inlaatspruitstuk, EGR-klep en verstuivers gereinigd
kapotte airco-condensor
rammelend uitlaathitteschild
draagarm lv
stuurkogel rechts
defecte gloeibougies
defecte koppelomvormer
lekke turboslangen
versleten motorsteun
onverklaarbare trilling in interieur
af en toe uitvallende radio
Het zijn allemaal dingen die wel vaker voor komen,als je zo,n rijtje opnoemt weet ik al om welk merk auto het gaat..
defect wiellager
defect kleppenhuis automaat
inlaatspruitstuk, EGR-klep en verstuivers gereinigd
kapotte airco-condensor
rammelend uitlaathitteschild
draagarm lv
stuurkogel rechts
defecte gloeibougies
defecte koppelomvormer
lekke turboslangen
versleten motorsteun
onverklaarbare trilling in interieur
af en toe uitvallende radio
Het zijn allemaal dingen die wel vaker voor komen,als je zo,n rijtje opnoemt weet ik al om welk merk auto het gaat..

Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Dacia?MarioC70 schreef:vastgelopen voorrem
defect wiellager
defect kleppenhuis automaat
inlaatspruitstuk, EGR-klep en verstuivers gereinigd
kapotte airco-condensor
rammelend uitlaathitteschild
draagarm lv
stuurkogel rechts
defecte gloeibougies
defecte koppelomvormer
lekke turboslangen
versleten motorsteun
onverklaarbare trilling in interieur
af en toe uitvallende radio
Het zijn allemaal dingen die wel vaker voor komen,als je zo,n rijtje opnoemt weet ik al om welk merk auto het gaat..
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Herstel: de vulling van het zitkussen moet een keer vernieuwd worden.JosW schreef:Tja, 2.5 TDI, 2001, EGR softwarematig dicht, 250.000 op de teller en rijdt nog als nieuw. Ik rij er voorzichtig mee en op onderhoud wordt niet bezuinigt.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
In een Dacia zit ook niks dat stuk kan gaan....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Er zit inderdaad niet veel in, maar wat erin zit zijn oude Renault-onderdelen ... toonbeeld van betrouwbaarheid en duurzaamheid?BlackcurrantV70 schreef:In een Dacia zit ook niks dat stuk kan gaan....

+1lint schreef:Het is al eens vaker gezegd na de 900 serie, de beste Volvo ooit, is de kwaliteit afgenomen.
Ze zijn alleen een beetje uit de tijd. Gaan veel te lang mee om alle trends en milieu-onzin in onze wegwerpmaatschappij bij te benen.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Vroeger reden auto's gemiddeld geen 15 jaar en meer dan twee ton.
Hooguit in onze beleving en enkele volvo modellen hebben dat voorrecht.
En dan moet je je auto inderdaad met wat tlc behandelen.
Hooguit in onze beleving en enkele volvo modellen hebben dat voorrecht.
En dan moet je je auto inderdaad met wat tlc behandelen.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
De 240 is zonder enige twijfel de enige echte onverwoestbare Volvo. Geen discussie mogelijk!! (al geldt dat volgens het grote Volvo boek dan weer ff niet voor de 1978/1979 modellen..) :roll:lint schreef:Het is al eens vaker gezegd na de 900 240 serie, de beste Volvo ooit, is de kwaliteit afgenomen.
De rest is in mijn ogen niet slechter, maar alleen minder onverwoestbaar!
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
.... zo'n stevige uitspraak vraagt om een antwoord!
Een 240 is inderdaad onverwoestbaarder dan andere auto's uit die generatie.
Objectief gezien is de 900 echter nog onverwoestbaarder:
1. Onverwoestbaar gaat onder andere over dat een auto niet wegroest. Een 900 roest vrijwel niet, in tegenstelling tot de gemiddelde 200.
2. Verder dat ze motorisch zeer duurzaam zijn, 900 en 200 zijn hier gelijkwaardig ivm de redblocks.
3. Als laatste heeft onverwoestbaar ook iets in zich van betrouwbaar zijn = weinig reparaties nodig hebben, immers een reparatie betekent dat er iets stuk ("verwoest") is. 900 is betrouwbaarder dan 200.
N.B. dit gaat nadrukkelijk alleen over de uitspraak over "onverwoestbaarheid" --> ben ook fan van de 200-serie & geniet elke keer weer als ik een 240 zie rijden

Een 240 is inderdaad onverwoestbaarder dan andere auto's uit die generatie.
Objectief gezien is de 900 echter nog onverwoestbaarder:
1. Onverwoestbaar gaat onder andere over dat een auto niet wegroest. Een 900 roest vrijwel niet, in tegenstelling tot de gemiddelde 200.
2. Verder dat ze motorisch zeer duurzaam zijn, 900 en 200 zijn hier gelijkwaardig ivm de redblocks.
3. Als laatste heeft onverwoestbaar ook iets in zich van betrouwbaar zijn = weinig reparaties nodig hebben, immers een reparatie betekent dat er iets stuk ("verwoest") is. 900 is betrouwbaarder dan 200.
N.B. dit gaat nadrukkelijk alleen over de uitspraak over "onverwoestbaarheid" --> ben ook fan van de 200-serie & geniet elke keer weer als ik een 240 zie rijden

Volvo V70 2.5T Momentum 2008 
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997

Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Jongens, even serieus, een kleppenhuis (250k), koppelomvormer (270k) en verstuivers (270k) stuk; dat zijn toch geen slijtagedelen?
Mijn oude Classic heeft nu 520k gelopen (hoorde ik toevallig vandaag van de nieuwe eigenaar) en heeft nog de originele verstuivers, ongereviseerde automaatbak, motor en turbo. Natuurlijk heb ik in die auto ook wel een en ander geïnvesteerd, maar behoudens de aircocompressor en -condensor, vacuümpomp rembekrachtiger, schokdempers, EGR-klep en krukaspoelie heb ik er geen dingen aan hoeven vervangen buiten regulier onderhoud.
Ik heb er in bijna 9 jaar 280k mee gereden en alles wat ik hier opnoem, kwam pas tussen de 350.000 en 493.000 km. En dat terwijl-ie getuned was. Volgens mij gewoon een beter product.
Mijn oude Classic heeft nu 520k gelopen (hoorde ik toevallig vandaag van de nieuwe eigenaar) en heeft nog de originele verstuivers, ongereviseerde automaatbak, motor en turbo. Natuurlijk heb ik in die auto ook wel een en ander geïnvesteerd, maar behoudens de aircocompressor en -condensor, vacuümpomp rembekrachtiger, schokdempers, EGR-klep en krukaspoelie heb ik er geen dingen aan hoeven vervangen buiten regulier onderhoud.
Ik heb er in bijna 9 jaar 280k mee gereden en alles wat ik hier opnoem, kwam pas tussen de 350.000 en 493.000 km. En dat terwijl-ie getuned was. Volgens mij gewoon een beter product.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
precies. de 700 was een doorontwikkelde 200 maar met de roest. Laatste bouwjaar van de 960/s90 heb je denk ik de minst verwoestbare auto ooit in bezit.
Maar ik herken het ook hoor in de V70 die wij hebben, interieur kraakt. Vind de ophanging echt slecht, je hoort en voelt alles in de weg. Ja en dat komt vooral door versleten wielophanging voor, is sinds 2 jaar een opmerking op het APK formulier. En dat al bij 330.000.
Mijn 740 station van 86 met 360.000 waarvan de voorophanging nog nooit is gedaan is ook niet volledig stil maar vangt kuilen en gaten in de weg een stuk beter op. Vooral op de achteras.
Verder lekt de automaatbak waar de aandrijfas naar buiten komt voor het rechter wiel. Echt zeik nat altijd, ik vul de automaat maar netjes bij, zo blijft die wel lopen.
Weet wel dat hierna een 960/s90 van laatste bouwjaar komt.
edit: en dat gasklephuis was ik alweer helemaal vergeten. God wat een gezeik was dat zeg.
Maar ik herken het ook hoor in de V70 die wij hebben, interieur kraakt. Vind de ophanging echt slecht, je hoort en voelt alles in de weg. Ja en dat komt vooral door versleten wielophanging voor, is sinds 2 jaar een opmerking op het APK formulier. En dat al bij 330.000.
Mijn 740 station van 86 met 360.000 waarvan de voorophanging nog nooit is gedaan is ook niet volledig stil maar vangt kuilen en gaten in de weg een stuk beter op. Vooral op de achteras.
Verder lekt de automaatbak waar de aandrijfas naar buiten komt voor het rechter wiel. Echt zeik nat altijd, ik vul de automaat maar netjes bij, zo blijft die wel lopen.
Weet wel dat hierna een 960/s90 van laatste bouwjaar komt.
edit: en dat gasklephuis was ik alweer helemaal vergeten. God wat een gezeik was dat zeg.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Verstuivers zijn slijtagedelen,met de koppelomvormer heb je pech gehad,dat komt weinig voor.
Airco problemen zijn aan de orde van de dag.
En stuur en remdelen zijn slijtage delen.
Airco problemen zijn aan de orde van de dag.
En stuur en remdelen zijn slijtage delen.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Bij de V70N zijn verstuivers blijkbaar inderdaad slijtagedelen; gaan ongeveer half zo lang mee als bij een Classic. En het kleppenhuis? Ook slijtagedeel?
Nogmaals: dat is niet de kwaliteit die ik van dit merk gewend ben en daarom voor mij uitermate teleurstellend.
Nogmaals: dat is niet de kwaliteit die ik van dit merk gewend ben en daarom voor mij uitermate teleurstellend.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Elk merk heeft zo zijn eigen onvolkomenheden,wat dacht je van een bepaalde generatie Mercedessen?
Die kunnen er ook wat van...
Distributie kettingen die oprekken net als bij VW en.
Een ketting van een Mercedes vervangen met alles er op en aan kost dik 4000 euro..
Die kunnen er ook wat van...
Distributie kettingen die oprekken net als bij VW en.
Een ketting van een Mercedes vervangen met alles er op en aan kost dik 4000 euro..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.