Moet hier even m'n frustratie kwijt. Met mijn huidige V70 2.4D van eind 2005 (271.000 km) ben ik nu al zo'n beetje vaker ongepland naar de garage geweest dan met mijn 5 eerdere Volvo's samen.
Ik heb 'm nog geen jaar en in die tijd al het volgende gehad:
vastgelopen voorrem
defect wiellager
defect kleppenhuis automaat
inlaatspruitstuk, EGR-klep en verstuivers gereinigd
kapotte airco-condensor
rammelend uitlaathitteschild
draagarm lv
stuurkogel rechts
defecte gloeibougies
defecte koppelomvormer
lekke turboslangen
versleten motorsteun
onverklaarbare trilling in interieur
af en toe uitvallende radio
En mogelijk is er nu weer iets met het kleppenhuis of moeten er een paar verstuivers worden vervangen.
Gelukkig is een aantal zaken onder garantie gebeurd, maar nu gaat de meter wel lopen. Ik krijg sterk de indruk dat deze generatie Volvo's echt heel veel slechter is dan de V70 Classic, 850 en alles wat daarvoor zat.
Met name de V70 Classic (ik had een 2.5D aut.) vond ik een geweldig ding. Ik heb 'm na bijna 9 jaar en met bijna 5 ton op de klok verkocht. Bak en motor nooit open geweest, originele uitlaat, verstuivers, brandstofpomp en turbo. Echt grote kostenposten waren de airco (compressor en verdamper) en de vacuümpomp van de rembekrachtiger en nieuwe schokdempers (vrij normaal na bijna 4 ton) maar verder is er nooit belangrijke hardware stukgegaan. Spijt dat ik hem heb weggedaan.
Hierna voor mij geen Volvo meer, of het moet een ouder model zijn.
Van meer kanten hoor ik dat de V70N tussen de 2,5 en 3 ton hoge kosten krijgt door met name automaat/vliegwiel/verstuivers en nog meer ellende. Bij die van mij lijkt dat aardig te kloppen. Is de kwaliteit echt zo achteruitgegaan of heb ik gewoon pech?
Slechtste Volvo ooit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Waltersan
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
- Locatie: Betuwe
T is iets wat bij bijna alle merken het geval is. Vroeger (tot zeg maar 1990) werd er veel degelijker gebouwd. Ik heb met een mercedes uit 1987 gereden en nooit wat mee gehad, dat is tegenwoordig wel anders.
Bij veel merken is het zo dat de auto ruimschoots door de garantie moeten komen, daarna is niet belangrijk meer.
Aan de andere kant zie ik in de lijst voornamelijk standaard slijtage delen, daar kijk ik niet van op.
Heeft de auto zijn geplande onderhoud gehad?
Anders stapelt het op en lijkt het veel omdat het ineens moet gebeuren.
Bij veel merken is het zo dat de auto ruimschoots door de garantie moeten komen, daarna is niet belangrijk meer.
Aan de andere kant zie ik in de lijst voornamelijk standaard slijtage delen, daar kijk ik niet van op.
Heeft de auto zijn geplande onderhoud gehad?
Anders stapelt het op en lijkt het veel omdat het ineens moet gebeuren.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Mijn s40 uit 2001 is gelukkig probleem vrij na bijna 3 jaar.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En het wordt alleen nog maar slechter....
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Vroeger was alles beter 
Mijn V70N uit 2005 zit nu op 245.000. Airco-condenser en EGR-klep heb ik ook beide gehad, gelukkig binnen de garantie. Daarna in 1,5 jaar en zo'n 30.000 kilometer alleen 2 x een lekke band en 2 x een lampje. Net een grote beurt gehad bij de dealer zonder noemenswaardige zaken. Hij lijkt nog steeds in optima forma. Ik kan het dus gelukkig (nog) niet bevestigen...
Mijn vader had in de jaren '70 een Volvo (240 volgens mij). Hij trok op bij het stoplicht en zat met het stuur in zijn handen. Twintig jaar geen Volvo meer gereden! Tja, soms heb je een maandagmorgen-exemplaar.

Mijn V70N uit 2005 zit nu op 245.000. Airco-condenser en EGR-klep heb ik ook beide gehad, gelukkig binnen de garantie. Daarna in 1,5 jaar en zo'n 30.000 kilometer alleen 2 x een lekke band en 2 x een lampje. Net een grote beurt gehad bij de dealer zonder noemenswaardige zaken. Hij lijkt nog steeds in optima forma. Ik kan het dus gelukkig (nog) niet bevestigen...
Mijn vader had in de jaren '70 een Volvo (240 volgens mij). Hij trok op bij het stoplicht en zat met het stuur in zijn handen. Twintig jaar geen Volvo meer gereden! Tja, soms heb je een maandagmorgen-exemplaar.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Bovenstaand is het eerste wat bij mij opkwam, toen ik de startpost las.Waltersan schreef: Aan de andere kant zie ik in de lijst voornamelijk standaard slijtage delen, daar kijk ik niet van op.
Heeft de auto zijn geplande onderhoud gehad?
Anders stapelt het op en lijkt het veel omdat het ineens moet gebeuren.
Hoe is de wagen bij de vorige eigenaar(s) onderhouden? Dat telt voor een heel groot deel mee.
Ook hoe de vorige eigenaar(s) er mee is/zijn omgegaan.
De automaten zijn helaas nooit een sterk punt van Volvo geweest.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
Auto is altijd (Volvo-)dealeronderhouden geweest. Dat was één van de redenen dat ik 'm wel aandurfde met 240k op de klok (en 6 mnd. Bovag-garantie). Overigens heb ik 'm niet bij een dealer gekocht, maar wel bij een gerenommeerd Bovag-bedrijf.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Whahaha, geweldig!4wielen schreef:... Hij trok op bij het stoplicht en zat met het stuur in zijn handen. Twintig jaar geen Volvo meer gereden! ...

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dat wil ik wel geloven!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22.01.2012 - 12:04
- Locatie: Provincie Utrecht
En om een kleppenhuis, verstuivers en een koppelomvormer 'slijtagedelen' te noemen (na nog geen 300k), vind ik wat ver gaan.
Binnenkort: V60 CC Polar+ D3 GT8 MY 2017
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
2018-2020 V50 D5 Edition II Geartronic MY 2008
2012-2018 V70 2.4D 163 pk Momentum Geartronic Family Line MY 2006
2010-nu Saab 900 S Aero MY 1992
2004-2012 V70 2.5D aut. Europa Exclusive MY 2000
2008-2010 360 2.0i GL 3-d MY 1987
2002-2004 940 2.3i aut. Royal Class MY 1994
1997-2003 240 2.0i aut. GLE MY 1991
1995-1998 240 2.3 aut. GLE MY 1986
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Er zitten toch wel aardig wat slijtdelen bij, en zaken die tussen de 2 en 3 ton vervangen moeten worden.
Onderdelen van de automaat zijn wel snel, maar je weet inderdaad niet hoe de vorige eigenaar met zijn auto is omgesprongen.
Misschien veel en lomp met zware aanhangers gereden?
De mijne gaat komende week voor zijn 320K beurt, en dat wordt ook een dure. Naast de distributie zijn ook de motorsteunen aan de beurt, en ik vermoed een veerpootlager LV.
Dus het is niet exemplarisch. Stuurkogels, lagers en de IC zijn ook al eens vervangen. Hoort er bij.
Als ik er dan weer tegen kan.... Ik kan er geen nieuwe voor kopen.
Onderdelen van de automaat zijn wel snel, maar je weet inderdaad niet hoe de vorige eigenaar met zijn auto is omgesprongen.
Misschien veel en lomp met zware aanhangers gereden?
De mijne gaat komende week voor zijn 320K beurt, en dat wordt ook een dure. Naast de distributie zijn ook de motorsteunen aan de beurt, en ik vermoed een veerpootlager LV.
Dus het is niet exemplarisch. Stuurkogels, lagers en de IC zijn ook al eens vervangen. Hoort er bij.
Als ik er dan weer tegen kan.... Ik kan er geen nieuwe voor kopen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Vaak gehoord, deze uitspraak, maar mijn ervaring is heel anders; mijn 940 ken ik vanaf nieuw, vanaf nieuw ook zeer veel problemen meer geweest, vanalles aan vervangen, kortom zeer kostbaar qua reparaties.lint schreef:Het is al eens vaker gezegd na de 900 serie, de beste Volvo ooit, is de kwaliteit afgenomen.
De V70N daarentegen, daar is nooit iets mee, dus wmb zijn de auto's later technisch beter geworden...
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ruben, je haalt me de woorden uit de mond.Er zitten toch wel aardig wat slijtdelen bij, en zaken die tussen de 2 en 3 ton vervangen moeten worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb met de classics ook enorm veel problemen gehad. Je wilt de lijst met rekeningen van mijn V70R classic niet zien denk ik. Maar elke auto krijgt boven de 2 ton kosten, of je moet hem verwaarlozen. Bij jou komt het blijkbaar allemaal in een keer, en waarschijnlijk had je dit niet verwacht. Dan valt een auto altijd tegen. Als je al weet dat bijv een koppeling slecht wordt "leef" je naar de vervanging toe en ben je blij als het gebeurd is. Jij bent steeds overvallen door reparaties, en dan gaat het je tegenstaan.
Ik denk dat je nog maar eens goed naar de rekeningen van de V70 classic van je moet kijken. Denk dat je meer kosten hebt gemaakt dan je nu realiseert
Ik denk dat je nog maar eens goed naar de rekeningen van de V70 classic van je moet kijken. Denk dat je meer kosten hebt gemaakt dan je nu realiseert
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 14:39
Ik heb nog niet zo lang een V70N 2.4 op LPG... Om je een idee te geven wat dealeronderhoud waard is: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
1 Troost: een jonger exemplaar met lagere kilometerstand heeft die kosten nog niet, maar kost wel een stuk meer bij aanschaf en komt sowieso ook nog wel eens een keer voor die kosten te staan, vroeg (en dan doe je die kosten alsnog = meer geld kwijt) of laat (en dan doe je de auto misschien weg tegen flink velies = ook geld kwijt).
Met een iets ouder exemplaar met hogere kilometerstand kunnen de kosten er vrij snel aankomen (ik heb amper iets van een 7000km gedaan met mijn V70 tot nu toe), maar door die leeftijd en kilometerstand zal de aanschafprijs ook lager geweest zijn. Met het geld dat je bij de aanschaf hebt uitgespaard of misschien zelfs iets meer, moet je dan opdraaien voor de hogere slijtage, maar eenmaal dat achter de rug is heb je wel een auto die technisch jonger is en er langer tegenaan kan dan die mooie iets meer glimmende MY2007 met amper 1 ton op de teller!
Qua kwaliteit, goh, wat er op zit gaat ook stuk, en V70N's zijn over het algemeen redelijk uitgerust in vergelijking met de wat oudere types.
Ook ik heb in de paar maanden dat ik mijn V70N heb al veel gedacht aan mijn 940GL diesel die ik voor €150 aan de ijzerboer heb verkocht omdat de koppakking en een krukaskeerring lek was, want ook mijn V70N heeft me intussen al meer gekost dan er aan mijn 940 nodig was...
Het zij zo, die degelijke ouwe 2/7/9-series zijn intussen ook al flink bejaard, wat zo stilaan het voordeel van de simpelere en sterkere opbouw teniet doet.
Mocht ik om een of andere reden verplicht mijn V70N kwijt raken (ongeluk of zo) en terug voor een Volvo kiezen, dan zou ik waarschijnlijk bij een V70 classic uitkomen: toch nog een stuk simpeler dan de V70N, maar nog niet zo bejaard en in vergelijkbare staat vaak ook goedkoper dan een 2/7/9...
Wil je degelijkheid, dan moet je zo een ouwe kopen, maar wel even helemaal van dak tot bandenraakvlakken en van voorbumper tot achterbumper deugdelijk restaureren... Zal je stukken meer kosten dan een V70N + wat kosten en nog steeds lang niet zo comfortabel en veilig zijn (maak je geen illusies, zo een 2/7/9 wàs een tank... in zijn tijd!)...
Isabelle
1 Troost: een jonger exemplaar met lagere kilometerstand heeft die kosten nog niet, maar kost wel een stuk meer bij aanschaf en komt sowieso ook nog wel eens een keer voor die kosten te staan, vroeg (en dan doe je die kosten alsnog = meer geld kwijt) of laat (en dan doe je de auto misschien weg tegen flink velies = ook geld kwijt).
Met een iets ouder exemplaar met hogere kilometerstand kunnen de kosten er vrij snel aankomen (ik heb amper iets van een 7000km gedaan met mijn V70 tot nu toe), maar door die leeftijd en kilometerstand zal de aanschafprijs ook lager geweest zijn. Met het geld dat je bij de aanschaf hebt uitgespaard of misschien zelfs iets meer, moet je dan opdraaien voor de hogere slijtage, maar eenmaal dat achter de rug is heb je wel een auto die technisch jonger is en er langer tegenaan kan dan die mooie iets meer glimmende MY2007 met amper 1 ton op de teller!
Qua kwaliteit, goh, wat er op zit gaat ook stuk, en V70N's zijn over het algemeen redelijk uitgerust in vergelijking met de wat oudere types.
Ook ik heb in de paar maanden dat ik mijn V70N heb al veel gedacht aan mijn 940GL diesel die ik voor €150 aan de ijzerboer heb verkocht omdat de koppakking en een krukaskeerring lek was, want ook mijn V70N heeft me intussen al meer gekost dan er aan mijn 940 nodig was...
Het zij zo, die degelijke ouwe 2/7/9-series zijn intussen ook al flink bejaard, wat zo stilaan het voordeel van de simpelere en sterkere opbouw teniet doet.
Mocht ik om een of andere reden verplicht mijn V70N kwijt raken (ongeluk of zo) en terug voor een Volvo kiezen, dan zou ik waarschijnlijk bij een V70 classic uitkomen: toch nog een stuk simpeler dan de V70N, maar nog niet zo bejaard en in vergelijkbare staat vaak ook goedkoper dan een 2/7/9...
Wil je degelijkheid, dan moet je zo een ouwe kopen, maar wel even helemaal van dak tot bandenraakvlakken en van voorbumper tot achterbumper deugdelijk restaureren... Zal je stukken meer kosten dan een V70N + wat kosten en nog steeds lang niet zo comfortabel en veilig zijn (maak je geen illusies, zo een 2/7/9 wàs een tank... in zijn tijd!)...
Isabelle
2001 Volvo V70 lichte vracht 2.4 170pk benzine+LPG
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
1992 Volvo 940 sedan 2.4d
2000 Renault Clio lichte vracht 1.9d
1990 VW Passat Variant 1.9d
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik kan het niet laten: Een V70N op LPG is niet een hele goede keuze tenzij...
Zie de zoekfunctie van het forum, er staat nogal wat over geschreven.
Zie de zoekfunctie van het forum, er staat nogal wat over geschreven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Juist.lancer schreef:Niet alleen onderhoud is bepalend voor de staat van een voertuig. Als ik zo naar de defectenlijst kijk bekruipt me het gevoel dat de vorige bereider hem nogal op zijn staart heeft getrapt.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT
