Pagina 2 van 4

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:25
door Candisa
Tenzij... bifuel? Da's 30pk minder (170pk is al niet overdreven in een V70N vind ik, en ik heb én gebruik het lettertje "E" op mijn rijbewijs), vrij zeldzaam in België én volgens verschillende bronnen niet eens veel beter dan achteraf inbouw...

Mocht ik echt op zoek gegaan zijn naar een Volvo estate op LPG, dan had ik waarschijnlijk wel een V70 classic met 2.5 of T5, of een late 940 xPT gekozen...

Ik was eigenlijk op zoek naar een betrouwbaar, niet rot (volgens Belgische keuring, niet volgens jullie APK, dus vrij zeldzaam in de lagere prijsklasse) bestelbusje.
De slimmerik die mijn V70N verkocht had deze tussen de bestelbusjes geplaatst op de Belgische tweedehands-sites, omwille van het feit dat het een "lichte vracht" is. Erg slim, want zo ben ik alsnog terug bij een Volvo uitgekomen, met 170pk, cruise-control en trekhaak dan nog wel! Dit terwijl ik anders waarschijnlijk met een basic Mitsubishi dieselbusje had rondgekacheld.

Isabelle

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:28
door ovwest
Ik heb een V70N R waarvoor ik gewaarschuwd was door een dealer nota bene: De auto zou slijtage gevoelig zijn door de vele PK's.
Goed, ik doe ongeveer 1x per jaar of om de 20.000 km een grote beurt en altijd wat extra dingen dr bij (veelal preventief) Dat kost me dan wel 1000,- bij de dealer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nooit iets heb en nooit stil heb gestaan. Toegegeven: ik heb de auto overigens met 98.000 km gekocht en hij gaat nu pas voor de 2 de beurt sinds ik hem heb maar ben echt zeer tevreden over de auto. Verder heb ik heel erg lang gezocht en in meerdere exemplaren gereden voordat ik deze kocht. Je kan echt heel veel problemen uitsluiten door niet meteen de eertse de beste te pakken die je mooi vind. Verder kun je natuurlijk ook gewoon echt pech hebben!
Overigens vind ik het wel heftig voor een 2.4 D die toch wel als goed bekend staat.

Geplaatst: 31.10.2013 - 12:11
door Candisa
Met de motor zelf heeft TS dan ook geen enkel probleem zo blijkt.

Hetgeen wat nog het meest met de motor te maken heeft is de waardeloze EGR-klep (met bijhorende troep in het inlaattraject), maar dat heeft iedere diesel van het laatste dozijn jaren...
Voor het milieu moet je dat onding er niet in laten, het roet wat minder in de stad, maar eenmaal je flink op z'n staart trapt buiten de stad blaas je het er toch allemaal uit, nadat het eerst je hele motorgebeuren heeft bevuild (met op den duur hoger verbruik en lagere prestaties als gevolg)...

Isabelle

Geplaatst: 31.10.2013 - 16:15
door JosW
Tja, 2.5 TDI, 2001, EGR softwarematig dicht, 250.000 op de teller en rijdt nog als nieuw. Ik rij er voorzichtig mee en op onderhoud wordt niet bezuinigt.

Geplaatst: 31.10.2013 - 16:32
door MarioC70
vastgelopen voorrem
defect wiellager
defect kleppenhuis automaat
inlaatspruitstuk, EGR-klep en verstuivers gereinigd
kapotte airco-condensor
rammelend uitlaathitteschild
draagarm lv
stuurkogel rechts
defecte gloeibougies
defecte koppelomvormer
lekke turboslangen
versleten motorsteun
onverklaarbare trilling in interieur
af en toe uitvallende radio

Het zijn allemaal dingen die wel vaker voor komen,als je zo,n rijtje opnoemt weet ik al om welk merk auto het gaat.. :)

Geplaatst: 31.10.2013 - 16:53
door JosW
MarioC70 schreef:vastgelopen voorrem
defect wiellager
defect kleppenhuis automaat
inlaatspruitstuk, EGR-klep en verstuivers gereinigd
kapotte airco-condensor
rammelend uitlaathitteschild
draagarm lv
stuurkogel rechts
defecte gloeibougies
defecte koppelomvormer
lekke turboslangen
versleten motorsteun
onverklaarbare trilling in interieur
af en toe uitvallende radio

Het zijn allemaal dingen die wel vaker voor komen,als je zo,n rijtje opnoemt weet ik al om welk merk auto het gaat.. :)
Dacia?

Geplaatst: 31.10.2013 - 16:57
door JosW
JosW schreef:Tja, 2.5 TDI, 2001, EGR softwarematig dicht, 250.000 op de teller en rijdt nog als nieuw. Ik rij er voorzichtig mee en op onderhoud wordt niet bezuinigt.
Herstel: de vulling van het zitkussen moet een keer vernieuwd worden.

Geplaatst: 31.10.2013 - 17:21
door MarioC70
Dacia gaat niet stuk.. :)

Geplaatst: 31.10.2013 - 18:05
door BlackcurrantV70
In een Dacia zit ook niks dat stuk kan gaan....

Geplaatst: 31.10.2013 - 18:16
door MarioC70
BlackcurrantV70 schreef:In een Dacia zit ook niks dat stuk kan gaan....
Juist.. :)

Geplaatst: 31.10.2013 - 18:43
door MU
BlackcurrantV70 schreef:In een Dacia zit ook niks dat stuk kan gaan....
Er zit inderdaad niet veel in, maar wat erin zit zijn oude Renault-onderdelen ... toonbeeld van betrouwbaarheid en duurzaamheid? :P
lint schreef:Het is al eens vaker gezegd na de 900 serie, de beste Volvo ooit, is de kwaliteit afgenomen.
+1

Ze zijn alleen een beetje uit de tijd. Gaan veel te lang mee om alle trends en milieu-onzin in onze wegwerpmaatschappij bij te benen.

Geplaatst: 31.10.2013 - 19:16
door Bakboord1
Vroeger reden auto's gemiddeld geen 15 jaar en meer dan twee ton.
Hooguit in onze beleving en enkele volvo modellen hebben dat voorrecht.
En dan moet je je auto inderdaad met wat tlc behandelen.

Geplaatst: 31.10.2013 - 19:50
door Edwin
lint schreef:Het is al eens vaker gezegd na de 900 240 serie, de beste Volvo ooit, is de kwaliteit afgenomen.
De 240 is zonder enige twijfel de enige echte onverwoestbare Volvo. Geen discussie mogelijk!! (al geldt dat volgens het grote Volvo boek dan weer ff niet voor de 1978/1979 modellen..) :roll:
De rest is in mijn ogen niet slechter, maar alleen minder onverwoestbaar!

Gr. Edwin.

Geplaatst: 31.10.2013 - 20:28
door MU
.... zo'n stevige uitspraak vraagt om een antwoord! :P


Een 240 is inderdaad onverwoestbaarder dan andere auto's uit die generatie.
Objectief gezien is de 900 echter nog onverwoestbaarder:

1. Onverwoestbaar gaat onder andere over dat een auto niet wegroest. Een 900 roest vrijwel niet, in tegenstelling tot de gemiddelde 200.

2. Verder dat ze motorisch zeer duurzaam zijn, 900 en 200 zijn hier gelijkwaardig ivm de redblocks.

3. Als laatste heeft onverwoestbaar ook iets in zich van betrouwbaar zijn = weinig reparaties nodig hebben, immers een reparatie betekent dat er iets stuk ("verwoest") is. 900 is betrouwbaarder dan 200.



N.B. dit gaat nadrukkelijk alleen over de uitspraak over "onverwoestbaarheid" --> ben ook fan van de 200-serie & geniet elke keer weer als ik een 240 zie rijden :)

Geplaatst: 31.10.2013 - 22:18
door Classic
Jongens, even serieus, een kleppenhuis (250k), koppelomvormer (270k) en verstuivers (270k) stuk; dat zijn toch geen slijtagedelen?

Mijn oude Classic heeft nu 520k gelopen (hoorde ik toevallig vandaag van de nieuwe eigenaar) en heeft nog de originele verstuivers, ongereviseerde automaatbak, motor en turbo. Natuurlijk heb ik in die auto ook wel een en ander geïnvesteerd, maar behoudens de aircocompressor en -condensor, vacuümpomp rembekrachtiger, schokdempers, EGR-klep en krukaspoelie heb ik er geen dingen aan hoeven vervangen buiten regulier onderhoud.

Ik heb er in bijna 9 jaar 280k mee gereden en alles wat ik hier opnoem, kwam pas tussen de 350.000 en 493.000 km. En dat terwijl-ie getuned was. Volgens mij gewoon een beter product.

Geplaatst: 31.10.2013 - 22:19
door mightyspawn
precies. de 700 was een doorontwikkelde 200 maar met de roest. Laatste bouwjaar van de 960/s90 heb je denk ik de minst verwoestbare auto ooit in bezit.

Maar ik herken het ook hoor in de V70 die wij hebben, interieur kraakt. Vind de ophanging echt slecht, je hoort en voelt alles in de weg. Ja en dat komt vooral door versleten wielophanging voor, is sinds 2 jaar een opmerking op het APK formulier. En dat al bij 330.000.

Mijn 740 station van 86 met 360.000 waarvan de voorophanging nog nooit is gedaan is ook niet volledig stil maar vangt kuilen en gaten in de weg een stuk beter op. Vooral op de achteras.

Verder lekt de automaatbak waar de aandrijfas naar buiten komt voor het rechter wiel. Echt zeik nat altijd, ik vul de automaat maar netjes bij, zo blijft die wel lopen.

Weet wel dat hierna een 960/s90 van laatste bouwjaar komt.

edit: en dat gasklephuis was ik alweer helemaal vergeten. God wat een gezeik was dat zeg.

Geplaatst: 31.10.2013 - 22:43
door MarioC70
Verstuivers zijn slijtagedelen,met de koppelomvormer heb je pech gehad,dat komt weinig voor.
Airco problemen zijn aan de orde van de dag.
En stuur en remdelen zijn slijtage delen.

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:03
door Classic
Bij de V70N zijn verstuivers blijkbaar inderdaad slijtagedelen; gaan ongeveer half zo lang mee als bij een Classic. En het kleppenhuis? Ook slijtagedeel?

Nogmaals: dat is niet de kwaliteit die ik van dit merk gewend ben en daarom voor mij uitermate teleurstellend.

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:09
door MarioC70
Elk merk heeft zo zijn eigen onvolkomenheden,wat dacht je van een bepaalde generatie Mercedessen?
Die kunnen er ook wat van...
Distributie kettingen die oprekken net als bij VW en.
Een ketting van een Mercedes vervangen met alles er op en aan kost dik 4000 euro..

Geplaatst: 31.10.2013 - 23:10
door MarioC70
Een gebruikte auto kopen is meestal de ellende van een ander overnemen...