Pagina 2 van 2

Geplaatst: 08.11.2013 - 19:56
door robert31
Goede aanrader, het lambdalampje brandt alvast. Hoef je daar niet meer op te wachten...
;-)

Geplaatst: 08.11.2013 - 20:08
door RobsterS70R
Zeg niet dat ie die moet kopen ;) En lambdalampje kan van alles zijn, rotte LMM, lambdasonde, vacüumslangetje..

Geplaatst: 09.11.2013 - 13:13
door Musicus
Sorry jongens,

We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?

Geplaatst: 09.11.2013 - 18:42
door volvo-s40
PM

:P

Geplaatst: 09.11.2013 - 22:47
door robert31
Mogen wij het niet weten???

Geplaatst: 10.11.2013 - 19:30
door v0lv0freak
Ik heb ook getwijfeld tussen een V40 2.0T en een C70 T-5.
Uiteindelijk voor de C70 gekozen, veel meer auto.

Geplaatst: 10.11.2013 - 19:54
door c70_ibo
c70 vind ik persoonlijk 1 van de mooiste modellen van volvo

Geplaatst: 11.11.2013 - 21:34
door RobsterS70R
Musicus schreef:Sorry jongens,

We gaan toch voor de V40. Die is praktischer, zeker met het oog op de toekomst…
De vraag is nu: Wel of geen turbo… De verhalen hier maken me een beetje huiverig. Terecht?
V70 classic is nog veel praktischer en veel meer Volvo :)

Geplaatst: 11.11.2013 - 21:44
door Doeke Dobma
Voordat wij onze S60 kochten, waren we eigenlijk op zoek naar een V40. Ik wilde wel een 2.0T, beetje pit. Las op het Volvo 40 forum al veel over problemen die bij turbo modellen voorkomen, maar niet persé aan de turbo liggen. Het ging erom dat de auto bij acceleratie in hoge toerentallen gaat stotteren. Hier was, volgens het forum, geen duidelijke aanwijsbare oorzaak voor, maar iets wat wel regelmatig genoemd werd was de automatische nokkenasversteller. Er werd gelijk bij gezegd dat het geen garantie was dat dit ook het probleem ging oplossen, maar afijn.
Zelf eens wezen rijden met een 2.0T, lekker warm rijden en daarna even op z'n staart trappen. Helaas had deze auto hier ook last van; bij hogere toerentallen ging ie stotteren, tevens ging het motormanagementlampje branden. 'In ruste' ging dit lampje ook weer uit. Die hebben we dus laten staan.

Over het algemeen kun je denk ik toch wel zeggen dat turbo modellen ten alle tijde meer kans op storingen hebben dan non-turbo modellen. Niet om de turbo af te vallen, maar er zit nou eenmaal meer op het motorblok. En als er meer op zit, dan kan er ook meer stuk.

Natuurlijk wordt er dan gezegd 'ja maar bij goed onderhoud zijn ze beide even betrouwbaar', maar niemand die jou die garantie op een auto gaat geven.

Voor wat betreft betrouwbaarheid en verbruik kun je dus het beste kiezen voor een 2.0 (dan heb je in ieder geval meer pit dan met een 1.8).

Geplaatst: 11.11.2013 - 21:47
door Musicus
Doeke,

Over hoe hoge toerentallen heb je het dan?
Ik ga morgen kijken bij Mudde en Kok naar een 2.0T, kan ik het mooi even uitproberen.

Geplaatst: 15.11.2013 - 12:30
door De_Duuc
rij zelf in een "Nederlandse" C70 uit 2000 met een 2.0T blok.
geeft een heerlijke roffel en met zijn 163 pk is hij rap genoeg.

en hoge toerentallen valt reuze mee.

rij vaker kleinere afstanden en rij gemiddeld rond de 1:10,5 1:11
dus gewoon doen :)