C70 of V40 T4??

Voor kenners: de "Roffel"
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Omdat de auto van m'n vriendin economisch total-loss is verklaard na de inbraak van afgelopen week (zie:mijn moment van de dag) zijn we op zoek naar een opvolger.
We zijn er al uit dat het deze keer gewoon een Volvo wordt.
2 auto's die we nu op het oog hebben zijn:
V40 T4 uit 1998, 163.000 km
C70 2.0T uit 2001 met 132.000 km

Onze eisen: betrouwbaar, niet te duur (€6000 max) maar wel een fraaie vertoning. Het zijn natuurlijk 2 totaal verschillende auto's maar hopelijk kunnen jullie mij wat verder helpen.

Zelf ben ik erg te spreken over de C70, maar kan iemand mij iets meer vertellen over deze 2.0 motoren? Rijdt dit een beetje goed in een auto van 1400 kilo?

We hebben laatst in een C30 1.8 gereden en daar viel het erg tegen hoeveel toeren de motor maakt bij 120 km/h. Kan iemand mij vertellen hoe dit is bij de V40 en C70? En hoe storend dit is in het interieur?

Veel vragen, veel te lezen....
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

De keus is dan niet moeilijk denk ik?
C70 is in ieder geval stuk betrouwbaarder...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Ik zou het wel weten, maar het wordt de auto van m'n vriendin. Die vindt een V40 praktischer. Wat natuurlijk zo is als je al 2 kinderen hebt en dat is nog niet het geval.
Is de 2.0T betrouwbaar Mario? Kom je veel problemen tegen?

We gaan uiteraard kijken of we met beide auto's kunnen gaan rijden.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Musicus schreef:Ik zou het wel weten, maar het wordt de auto van m'n vriendin. Die vindt een V40 praktischer. Wat natuurlijk zo is als je al 2 kinderen hebt en dat is nog niet het geval.
Is de 2.0T betrouwbaar Mario? Kom je veel problemen tegen?

We gaan uiteraard kijken of we met beide auto's kunnen gaan rijden.
Ik heb er helemaal niks mee,met zo,n T4,vaak hoop ellende,maar de meningen zullen verdeeld zijn hier..
Een C70 is een heel andere auto en een stuk betrouwbaarder..
Als je toch voor een V40 gaat,koop dan geen T4..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Hmm, goed om te weten.

Maar is 163pk een beetje genoeg voor zo'n auto of zouden we echt naar de 2.4T moeten kijken?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Die C70 2.0 is een ingevoerde vaak, meestal komen die uit Italie..
Dat ligt aan de eisen die je stelt,ik zef heb een C70 2.3 gehad en dat rijdt goed,lekker snel,maar het verbruikt iets..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20779
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

de C70 2.0T heeft 180 pk. Dus dat wil wel hoor.

Een T4 heeft inderdaad de naam een probleemmotor te zijn. Maar ik heb dat nog niet echt voorbij zien komen.
Waar ik meer problemen mee heb is het feit dat het een V40 PhaseI betreft. Dan zou ik gaan voor een PhaseII (vanaf modeljaar 2001). En die moeten ruimschoots binnen jullie budget te krijgen zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

V480-S60 schreef:de C70 2.0T heeft 180 pk. Dus dat wil wel hoor.
Misschien de nieuwe C70, maar het gaat in ons geval om het vorige model C70. Dat is een 2.0T met 163pk.

Daarvan staan er echt veel te koop, een flink aantal ook origineel Nederlands.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1516
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

En gewoon een setje interieur in de Seat? Is die voor weinig weer rijdbaar en heb je de tijd om naar een goeie opvol(vo)ger te zoeken?

Seat nu is waardeloos dus die mag je voor weinig behouden van de verzekering en volgens mij heb je er voor minder dan een honderd of 3 wel weer een zithoek ingeschroefd. Die investering zie je 3 keer terug in de waarde van de Seat.

Keuzes :-)

Succes Marc
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Klopt, dat zou ook kunnen. Feit is wel dat het oude interieur niet te krijgen is, dus dan ga je de auto 'oplappen' met een interieur dat niet echt bij de auto en deze uitvoering hoort. Dat ga je zeker weer terug zien in de verkoopwaarde. Dus we wachten eerst af hoeveel de verzekeraar ons wil betalen.
De auto hebben we pas 11 maanden volgens het schadebedrijf zit je dan vrij goed.
We gaan het merken.

Volvo zit toch echt 100 keer beter dan een sportinterieur van Seat...

Alleen daarom al zou je overstappen....


Klopt het trouwens dat de achterbank van de C70 niet neerklapbaar is?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Lekker motortje, zo'n 2.0T. Voldoende power voor zo'n auto.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Zeker is het een lekkere motor. En dan het geluid!
Ik heb er vanmiddag een gereden en het beviel me best. Helaas gaat de voorkeur van m'n vriendin toch uit naar een V40 om praktische redenen. 5 deurs, grote kofferbak, neerklapbare achterbank.

Dus nu de vraag: 1.8 - 2.0 - 2.0t
De T4 laten we denk ik voor wat het is, we hadden een phase 1 op het oog, dat zijn niet de beste geweest schijnbaar.

Er staat een 2.0t in de buurt, maar daar zit een ruilmotor in van 125.000km. Per definitie laten staan of kan dat best nog wat zijn?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

T4 Phase I zijn best goede wagens.
Blokken zijn verder goed, mits je ze goed onderhoud.

De sensoren, en de zooi erom heen willen nog wel eens problemen geven waardoor je (lang) moet zoeken, waarom de motor niet lekker zijn werk doet.

Kom zelf van die club af, en weet zelf dat die dingen (met goed onderhoud) racen als een tierelier. :D

Weet je technisch niet veel van een auto af.... kan het een dure en frustrerende wagen zijn.

Ga dan idd voor de C70 of voor een V40 met normaal blok.
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Helder verhaal.
Moet inmiddels wel bekennen dat de Phase 3 (2003-2004) er toch wel erg goed uit ziet. Ik denk dat we daar iets moois gaan zoeken.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2396
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Lekkere, fraaie Sports Edition met sportonderstel en 17" Arcadia's? Alleen zijn die redelijk schaars (en aan de prijs) merkt ik eerder vanavond toen ik ff zat te zoeken op gaspedaal.nl....

Of de meest complete 'Prestige' uitvoering is ook leuk. Suc6 met de zoektocht!
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

volvo-s40 schreef:T4 Phase I zijn best goede wagens.
Blokken zijn verder goed, mits je ze goed onderhoud.

De sensoren, en de zooi erom heen willen nog wel eens problemen geven waardoor je (lang) moet zoeken, waarom de motor niet lekker zijn werk doet.

Kom zelf van die club af, en weet zelf dat die dingen (met goed onderhoud) racen als een tierelier. :D

Weet je technisch niet veel van een auto af.... kan het een dure en frustrerende wagen zijn.

Ga dan idd voor de C70 of voor een V40 met normaal blok.
Ik heb hier nog een bak vol defecte T4 turbo,s,doe er je voordeel mee op de club zou ik zeggen.
Plus paar onderblokken met uitstekende zuigers,leuk om er een kunstwerk van te maken. :)
Dat uitstekende is dus negatief bedoeld. :)
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

Turbo's zijn zoiezo een zwak punt.
wat ik al zei.. als die dingen niet goed onderhouden worden.

Ook zal mensen die dat ding motorisch afrossen, veel uitlaat spruitstukken die gescheurd zijn daardoor.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Is de turbo van de V40 2.0t net zo zwak of valt dat mee omdat daar anders mee gereden is?

Moderator, als dit topic verplaatst moet worden naar V40 classic is dat prima, dat is toch de auto die het gaat worden.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

2.0T is motorisch zwakker dan de 1.9T4
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Ik zou dan een C70 T5 zoeken (2.3T) automaat (240pk) of handbak (250pk).

Een 2,5T heeft dunnere cilinderwanden en daar zijn er op het volvo850forum al aardig veel van gesneuveld.

Een V40 voelt minder 'Volvo' aan. Een 2.3t blok is bijna niet kapot te krijgen :)

Zoiets wellicht? Aangezien een dame 'm moet gaan rijden ;)

http://link.marktplaats.nl/731743028
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”