Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16.11.2013 - 15:59
door anwo
Natuurlijk is die AWD prettig, maar in NL merk je er niet veel van.
Wij hebben er met name plezier van als we in de winter in Zweden zijn.

Geplaatst: 16.11.2013 - 16:19
door renezzzz
Trouwens nog een ding als de hogere aanschafprijs en kosten belangrijk zijn: beter een FWD met een extra setje winterbanden, dan AWD met alleen zomerbanden... Mooiste is natuurlijk de combinatie AWD met een extra setje winterbanden.

Geplaatst: 16.11.2013 - 22:01
door euerw
Als de kosten belangrijk waren had ik wel een benzine motor genomen, zoals eerder aangegeven heb AWD gehad maar merk in Nl het verschil niet en kom ook overal.
Voor de meeste denk ik persoonlijk dat het ook een beetje tussen de oren zit.
De ervaring leert ook dat men een beetje overmoedig raak met het idee AWD, nu kan ik alles.
In de winter zijn er even veel slip partijen zowel met als zonder AWD.
Dat geeft dus aan dat het ook een stuk ervaring is en kunnen toepassen.

Geplaatst: 17.11.2013 - 11:30
door anwo
Ik ben het met je eens dat het ook wel een beetje tussen de oren zit, maar overmoediger. Nou nee. Ik heb in Zweden nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad (wel bij me), waar anderen dan wel moesten. En inderdaad wel winterbanden gemonteerd.

Geplaatst: 17.11.2013 - 13:03
door jp-v60
zit regelmatig in oostenrijk en heb nu 9 jaar awd en heb nog nooit mijn sneeuwkettingen nodig gehad. Je hebt awd vooral voor de tractie en idd ook een awd kan gaan glijden, net zo snel als een fwd of bwd.
Nog een voordeel voor mij met awd ik kan in oostenrijk parkeren waar andere niet kunnen of durven komen.

Geplaatst: 17.11.2013 - 14:34
door Thom
Ik heb meerdere skioorden per XC70 D5 AWD aangedaan, en was telkens opnieuw enorm verrast door het fantastische rijden met die combinatie (AWD, GT, Instant Traction, Nokian winterbanden).

Maar dat is eens per jaar. Koppelrijke diesels zijn heel fijn met AWD, evenals bij hevige regenval, gladheid, sneeuw..

Geplaatst: 17.11.2013 - 15:34
door S7025D
Dank voor alle reacties.
Gewoon beide auto's uitproberen en dan maar een keuze maken. Lijkt mij een erg lastige keuze. De S70 heeft FWD en hebben nooit geen problemen gehad in de sneeuw e.d. Ook niet op hellingen. Ben ook erg benieuwd naar de GT.

Geplaatst: 18.11.2013 - 09:51
door Johann
S7025D schreef:Dank voor alle reacties.
Gewoon beide auto's uitproberen en dan maar een keuze maken. Lijkt mij een erg lastige keuze. De S70 heeft FWD en hebben nooit geen problemen gehad in de sneeuw e.d. Ook niet op hellingen. Ben ook erg benieuwd naar de GT.
Als je die ervaring met de S70 al hebt dan doet de XC60 FWD het gewoon beter. De tractie controle is gewoon een heel stuk beter geworden. Merk je niets van. We rijden zelf al twee jaar XC60 FWD en voor NL is dit meer dan voldoende. Wielspin zal misschien een of twee keer voorkomen maar niets meer dan met de S70. In de winter met de juiste banden doet de auto ook gewoon z'n werk. AWD is leuker ja maar echt niet alleen maar voordelen.

D3(163)/D4 FWD is een hele fijne auto om te sturen.

D5 is alleen met AWD.

Geplaatst: 18.11.2013 - 11:41
door Volvo T56
euerw schreef: Voor de meeste denk ik persoonlijk dat het ook een beetje tussen de oren zit.
Volgens mij zit het tussen de wielen :P