Pagina 2 van 10

Geplaatst: 10.12.2013 - 21:20
door Mart van der Steeg
Wolfs XC schreef:Dat is een hele mooie 2.4T! Een V70XC zoals afgebeeld op de achterklep in bovenstaande link is een 2.4T en dus een visco koppeling. Een XC70 is de 2.5T en dit is de auto met de Haldex.

Hoewel ik deze auto er zeer goed vind uit zien met een mooie lage km-stand en nette prijs zou ik m persoonlijk laten staan. Dit puur en alleen vanwege de visco koppeling. Duur geintje als deze vervangen moet worden. Aan de andere kant is de auto net ingereden.....
Dat zou betekenen dat de info niet juist is.
Idd. Visco laten staan.

Geplaatst: 10.12.2013 - 21:58
door Koffiemolen
Zijn er ook omstandigheden of voorwaarden waaronder je visco wel kunt nemen? Bv indien recent vervangen? Wat kost zo'n geintje?

Geplaatst: 10.12.2013 - 22:13
door Mart van der Steeg

Geplaatst: 10.12.2013 - 22:26
door Msuidgeest
BlackcurrantV70 schreef:Met een te besteden budget van 6000 euro zou ik me nooit aan een grote Volvo wagen, ik zou nog effe doorsparen of een bescheidenere auto zoeken.
De mijne kostte de helft en na nog eens 1000 euro heb ik een fijn rijdend automobiel. En niet voor het eerst dat ik iets ouds koop en voor weinig vele jaren rond rij.

Het kan dus wel, is mijn ervaring.

Geplaatst: 10.12.2013 - 22:35
door MU
Msuidgeest schreef:
BlackcurrantV70 schreef:Met een te besteden budget van 6000 euro zou ik me nooit aan een grote Volvo wagen, ik zou nog effe doorsparen of een bescheidenere auto zoeken.
De mijne kostte de helft en na nog eens 1000 euro heb ik een fijn rijdend automobiel. En niet voor het eerst dat ik iets ouds koop en voor weinig vele jaren rond rij.

Het kan dus wel, is mijn ervaring.

+1!

Nadruk toegevoegd. Mee eens natuurlijk, echter met de oude Volvo's tm de 900-serie werkt dat principe stukken beter dan met nieuwere series! Of klets ik nu uit mn nek?

Geplaatst: 10.12.2013 - 22:35
door Mart van der Steeg
Msuidgeest schreef: De mijne kostte de helft en na nog eens 1000 euro heb ik een fijn rijdend automobiel. En niet voor het eerst dat ik iets ouds koop en voor weinig vele jaren rond rij.
Het kan dus wel, is mijn ervaring.
:P en voor weinig als een vorst vele jaren rond rij.
en nog wel een 6 in lijn.

voor een luxe skoeter betaal je bijna net zo veel.

Geplaatst: 11.12.2013 - 00:04
door Wolfs XC
Visco bij de dealer vervangen zo rond de €3800. Bij de niet Volvo garage zo'n €3000?

Als de visco werkt dan is het een kwestie van de banden in de gaten houden zodat het verschil in slijtage per band aan dezelfde as (of was het tov alle vier de banden?) niet meer bedraagt als 1,5mm......weet exacte getal niet meer. Het enige wat je niet weet is in hoeverre de visco al versleten is. Misschien is ie nog als nieuw. Dit kan je alleen controleren door hem te openen maar daar zijn ze een paar uur zoet mee. De visco an sich kost dacht ik €1800. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Altijd die onrust voor de winter....."zou ie het nog doen?"......

Als je toch pas in april/mei een auto wilt kopen dan ben je weer een jaar verder. Je vind echt wel een mooie XC70 (Haldex). Gewoon even geduld hebben :)

Geplaatst: 11.12.2013 - 09:17
door NJ8
Eens met Wolf

Geplaatst: 11.12.2013 - 17:29
door Koffiemolen
Wolfs XC schreef:Visco bij de dealer vervangen zo rond de €3800. Bij de niet Volvo garage zo'n €3000?

Als de visco werkt dan is het een kwestie van de banden in de gaten houden zodat het verschil in slijtage per band aan dezelfde as (of was het tov alle vier de banden?) niet meer bedraagt als 1,5mm......weet exacte getal niet meer. Het enige wat je niet weet is in hoeverre de visco al versleten is. Misschien is ie nog als nieuw. Dit kan je alleen controleren door hem te openen maar daar zijn ze een paar uur zoet mee. De visco an sich kost dacht ik €1800. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen. Altijd die onrust voor de winter....."zou ie het nog doen?"......

Als je toch pas in april/mei een auto wilt kopen dan ben je weer een jaar verder. Je vind echt wel een mooie XC70 (Haldex). Gewoon even geduld hebben :)
Dank voor het volledige en wijze advies! We kijken rustig rond, ik stel een proefrit nog eevn uit, want als ik dat eenmaal ga doen ben ik snel verkocht vrees ik. De Peugeot 5008 is best een fijne auto en qua bouwkwaliteit het beste van Peugeot sinds >15 jaar, maar legt het vermoedelijk op vrijwel alle fronten af tegen een nette XC70.

Geplaatst: 12.12.2013 - 00:57
door Wolfs XC
Inderdaad beter om totdat het zover is geen proefrit maken. Zodra je dat doet ben je om!

Geplaatst: 17.12.2013 - 11:46
door Koffiemolen
Nog even m.b.t. de visco-koppeling. Hierboven wordt aangegeven dat je daar eigenlijk altijd met een boog omheen moet lopen, met de reeds aangegeven redenen.
Ik zou dit willen nuanceren (maar tegen-reacties welkom): als je zeker weet dat de auto altijd exact volgens specificaties is onderhouden (je kent dealer en eigenaar) dan is er volgens mij niks aan de hand. Een goede kennis van mij heeft een VW Transporter T5 4-motion, die hebben ook visco-aandrijving. Hij heeft 190k op de teller en nog nooit en probleem gehad, is wel erg precies met de banden. Volgens mij is dat de crux.
Ik heb 2 XC70's gezien waarvan EN de onderhoudshistorie sluitend is EN onlangs de eerste visco (rond de 225k) is vervangen. Lijkt me dat je daar geen buil aan kunt vallen, zeker als je komende jaren maar 10k per jaar rijdt. Toch?

Geplaatst: 17.12.2013 - 17:28
door Wolfs XC
Toen ik een paar jaar geleden (2007) bij de dealer stond stond daar een hele mooie V70XC op de brug met nog geen 50.000km op de teller. Visco kapot gereden na een ritje vanuit Duitsland. De beste man had een lekke band en is toen met een thuiskomertje naar huis gereden met zo'n 120km/h. Het enige wat ik hier mee wil aangeven, je kan in één rit de visco aan gort rijden......just my 2cents :)

Als je kan achterhalen of de vorige eigenaar elk jaar z'n banden wisselde om het banden profiel binnen de toegestane tolerantie te houden dan zou het moeten kunnen......maar ik blijf het een duur risico vinden mocht het alsnog fout gaan. Je weet gewoon niet hoe het er van binnen uit ziet.

Geplaatst: 17.12.2013 - 17:30
door Wolfs XC
Hoeveel km geleden is de visco vervangen?

Geplaatst: 17.12.2013 - 17:35
door Koffiemolen
Wolfs XC schreef:Hoeveel km geleden is de visco vervangen?
In een geval zo'n 20k terug volgens mij, in het andere geval nog geen 5k, volgens mij tbv verkoop (hogere vraagprijs ivm hoge garagerekeningen valk voor verkoop, maar daar zal dan ook wel garantie op te krijgen zijn).

Die laatste auto ga ik binnenkort eens bekijken, je moet je orientatie ergens beginnen. Het is naïef te veronderstellen dat het per definitie lukt om binnen 8 weken een geschikte te vinden, dus ik ga niet pas in februari beginnen met mijn zoektocht...

Geplaatst: 17.12.2013 - 18:05
door Wolfs XC
Als de auto verder klopt, let ondanks het feit dat de visco bij beide auto's vervangen zijn, op de gelijkmatige bandenslijtage.

Kijk ook even wie de visco vervangen heeft. Bij een proefrit de visco ook even testen. Hopelijk ligt er sneeuw want dan gaat het het makkelijkst. Even snel optrekken vanuit stilstand en je weet of het werkt. Bij defecte visco blijven de voorwielen doorslippen.

Geplaatst: 17.12.2013 - 20:00
door Koffiemolen
Ok, dank voor het advies, ga ik checken. Bij voorkeur ga ik alleen voor volledige historie bij een dealer of specialist. Soms zie je ook dealeronderhouden auto's die dan de laatste paar keer bij een apk keuringsstation zijn 'onderhouden'...daar heb ik het niet zo op. Bij voorkeur koop ik ook bij een Volvospecialist.

Geplaatst: 17.12.2013 - 21:28
door Wolfs XC
Als je een link hebt van de auto's kunnen wij ook even kijken en van een afstand weliswaar een oordeel/mening geven :)

Geplaatst: 17.12.2013 - 22:24
door Koffiemolen
Deze is volgens mij erg netjes, Duitse import 2008, vinden veel mensen eng, maar ik heb daar juist hele goede ervaringen mee tot nu toe. Mijn 405 RG is bijv een uitvoering waarvan er maar 400 zijn gebouwd en niet in NL geleverd. Onze Toyota van voor de leasetijd idem. Was een auto van 10 mille die we een jaar later voor hetzefde geld weer verkocht hebben omdat ie zo bomvol was.

Link: http://www.hennesautomobielen.nl/OCCASIONS/index.php

Geplaatst: 17.12.2013 - 22:34
door MU
Das de index van hun hele aanbod. Bedoelde je deze?

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 4100-9c40f

Geplaatst: 17.12.2013 - 22:47
door Koffiemolen
MU schreef:Das de index van hun hele aanbod. Bedoelde je deze?

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 4100-9c40f
Yep.