Er worden in deze vraag verschillende dingen genoemt en door elkaar gehaald
meestal al een v70 clasic na een 10 a 15 min niet meer koelt is de kompresor stuk dit kan je controleren als probleem optreed en je kijkt onder de kap bij compresor slaat deze niet in dan deze stuk
maar als deze werkt en de leidingen worden ijs en ijs koud tot bevriezens toe is de lage drukschakelaar stuk (bij schutboord)
ps bij s60 die ook genoemd is de ijssensor stuk links in kachelhuis
airco V70 classic, eerst wel koud daarna minder ?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21.08.2006 - 01:12
- Contacteer:
Als ie niet meer koelt, of slecht koelt, luister dan ook naar de aircocompressor, deze kan je duidelijk aan en uit horen gaan.
Bij te veel ruimte op de koppeling zal hij ook niet meer aan willen
gaan, dit is af te stellen. ( bij teweinig druk kan ie ook niet aan willen gaan)
Bij te veel ruimte op de koppeling zal hij ook niet meer aan willen
gaan, dit is af te stellen. ( bij teweinig druk kan ie ook niet aan willen gaan)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 20.05.2006 - 21:15
kan je mij uitleggen hoe je die koppeling kan afstellen?
Volvo V70 140pk 2000 Sanddust
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28.03.2007 - 09:23
- Locatie: Heemstede
- Contacteer:
Als reactie op het aircoprobleem dat deze na ongeveer tien min. er mee stopt en warme lucht blaast.
Aircomobiel steld de koppeling af zonder de hele pomp te demonteren, deze reparatie is weer goed voor 100000 km. Kosten hiervoor zijn 150 euro incl. btw. Waren nog wat meer problemen en vragen, je kan hem altijd bellen en hj komt ook bij je thuis of op het werk langs. Zeker een aanrader
Aircomobiel steld de koppeling af zonder de hele pomp te demonteren, deze reparatie is weer goed voor 100000 km. Kosten hiervoor zijn 150 euro incl. btw. Waren nog wat meer problemen en vragen, je kan hem altijd bellen en hj komt ook bij je thuis of op het werk langs. Zeker een aanrader
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 19.04.2007 - 20:21
- Locatie: Twente
Met belangstelling over dit probleem gelezen, had vorig voorjaar het zelfde met mijn 850, dacht Climate Control defect maar mijn TOP garage zei dat het met een foefje te verhelpen was, soort koppeling opstellen, paar minuten werk en hoefde niets te betalen. Garage zei wel dat het een tijdelijke reparatie betrof, kon met een paar weken weer stuk gaan (gevolg €600 reparatie) of zo nog een paar jaar doordraaien. Inmiddels jaar verder en geen problemen meer mee gehad.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18.10.2006 - 07:28
Testen of als je de "vingers" van de compressor met kontakt aan iets aanduwd inslaan, zo ja , compressor uitbouwen in de bankschroef zetten,theboz schreef:je kijkt onder de kap bij compresor slaat deze niet in dan deze stuk
met een hamertje de 3 vingers even een tik verkopen, dan doet ie het wel weer een jaartje .

Of onder de auto met een stuk ijzer ,bv bandenlichter , de vingers even doorduwen/drukken.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28.03.2007 - 09:23
- Locatie: Heemstede
- Contacteer:
De reparatie aan de koppeling is niet met een buigen en slaan gedaan, hij heeft een shim ring tussen de pomp en de koppeling weggehaald. Deze zitten er vanaf de fabriek al in om zo later dus de speling af te stellen