Uitlijnen e.d.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

edraket schreef:Wim heeft wel 100% gelijk. De fabrikant geeft de marges aan waarbinnen een auto uitgelijnd moet worden. Maar op beide extremen uitgelijnd levert 2 totaal verschillende autos op. Een vakman met verstand van uitlijnen weet wat hij doet. Die dure hunter controleert alleen maar de instellingen, en als je binnen de fabriekswaarden blijft is alles groen. De rest snap je denk ik wel.
Wat die hunter doet doe ik met een touwtje. Het resultaat is hetzelfde, behalve de man die de keuzes voor de instellingen maakt, en daar zit nu juist het verschil.
+1

Er zijn maar erg weinig mensen die echt verstand van uitlijnen hebben.
Als het idd maar groen op het scherm aangeeft dan is het goed volgens de meeste. Zoals Ed al aangeeft, is het een wereld van verschil tussen de uitersten van de fabriekswaarden.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Waltersan schreef:Heeft er iemand nog een goede suggestie voor een uitlijnadres in de omgeving arnhem nijmegen?
De vorige keer bij de volvo 'specialist' in elst hebben ze het wel goed gedaan, maar de verhalen dat er gaten opgeboord moesten en gevijld moest om het goed te krijgen klopten niet, maar mocht wel €450 aftikken...... Dus dat bezoek was eenmalig
scholten, de dealer
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Grappig! Die hunter hebben wij ook staan maar gebruiken wij enkel om uitlijning te controleren. Hij staat bij ons op de grond zonder brug. Auto er voor rijden spiegels er op en stukje naar voren en hij geeft aan of een uitlijning goed is of niet.
Deze controller geeft een indicatie en.is geheel gratis bij ons.

Maar het echte uitlijnen doen we met een iets ouder systeem op de brug.

En inderdaad groen is niet perse gelijk goed.

Belangrijk is eerst te zorgen dat achter goed staat. Links en.recht netjes gelijk!
En daarna voor. Ook netjes gelijk. De marge die de fabriekanten op geven zijn nog best groot.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
markt
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.06.2012 - 23:30

ok, alles is gedaan en trekt veel minder naar rechts

Echter had ik afgelopen weekend poolers mee in de auto, dus 1 persoon in de bijrijders stoel en 1 persoon rechts achterin.

Dus denk ik: meer gewicht aan de rechterkant.............en ja hoor, als je het stuur los laat trekt ie weer behoorlijk naar rechts.

Als ik alleen in de auto zit is dot een stuk minder....

Wie weet een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Spooring kan je niet veel mee doen dat wordt altijd verdeeld tussen beide wielen dus dat schiet niet op, rechts iets negatieve camber geven is de oplossing.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
alarni
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 13.06.2012 - 10:53

ik zou eens kijken naar de rechter achterrem misschien komt de zuiger niet voldoende terug.
Volvo C70 T5 2001
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”