Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13.12.2013 - 23:41
door Turbodesk
edraket schreef:Wim heeft wel 100% gelijk. De fabrikant geeft de marges aan waarbinnen een auto uitgelijnd moet worden. Maar op beide extremen uitgelijnd levert 2 totaal verschillende autos op. Een vakman met verstand van uitlijnen weet wat hij doet. Die dure hunter controleert alleen maar de instellingen, en als je binnen de fabriekswaarden blijft is alles groen. De rest snap je denk ik wel.
Wat die hunter doet doe ik met een touwtje. Het resultaat is hetzelfde, behalve de man die de keuzes voor de instellingen maakt, en daar zit nu juist het verschil.
+1

Er zijn maar erg weinig mensen die echt verstand van uitlijnen hebben.
Als het idd maar groen op het scherm aangeeft dan is het goed volgens de meeste. Zoals Ed al aangeeft, is het een wereld van verschil tussen de uitersten van de fabriekswaarden.

Geplaatst: 14.12.2013 - 09:49
door crackedtooth
Waltersan schreef:Heeft er iemand nog een goede suggestie voor een uitlijnadres in de omgeving arnhem nijmegen?
De vorige keer bij de volvo 'specialist' in elst hebben ze het wel goed gedaan, maar de verhalen dat er gaten opgeboord moesten en gevijld moest om het goed te krijgen klopten niet, maar mocht wel €450 aftikken...... Dus dat bezoek was eenmalig
scholten, de dealer

Geplaatst: 14.12.2013 - 13:17
door arjan_de_jong
Grappig! Die hunter hebben wij ook staan maar gebruiken wij enkel om uitlijning te controleren. Hij staat bij ons op de grond zonder brug. Auto er voor rijden spiegels er op en stukje naar voren en hij geeft aan of een uitlijning goed is of niet.
Deze controller geeft een indicatie en.is geheel gratis bij ons.

Maar het echte uitlijnen doen we met een iets ouder systeem op de brug.

En inderdaad groen is niet perse gelijk goed.

Belangrijk is eerst te zorgen dat achter goed staat. Links en.recht netjes gelijk!
En daarna voor. Ook netjes gelijk. De marge die de fabriekanten op geven zijn nog best groot.

Geplaatst: 24.12.2013 - 10:24
door markt
ok, alles is gedaan en trekt veel minder naar rechts

Echter had ik afgelopen weekend poolers mee in de auto, dus 1 persoon in de bijrijders stoel en 1 persoon rechts achterin.

Dus denk ik: meer gewicht aan de rechterkant.............en ja hoor, als je het stuur los laat trekt ie weer behoorlijk naar rechts.

Als ik alleen in de auto zit is dot een stuk minder....

Wie weet een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt

Geplaatst: 24.12.2013 - 11:27
door DrRossi
Spooring kan je niet veel mee doen dat wordt altijd verdeeld tussen beide wielen dus dat schiet niet op, rechts iets negatieve camber geven is de oplossing.

Geplaatst: 24.12.2013 - 23:39
door alarni
ik zou eens kijken naar de rechter achterrem misschien komt de zuiger niet voldoende terug.