Pagina 2 van 3
Geplaatst: 11.12.2013 - 19:44
door volvosan
De mobiliteitsgarantie (Volvo Assistance) vervalt na 3 jaar indien niet dealer onderhouden.
Geplaatst: 11.12.2013 - 20:11
door jp-v60
ik zou het ook niet doen, maar restwaarde is echt grote onzin om het daarvoor te doen. Heeft nog geen dealer ooit gevraagd aan mij of de auto dealer onderhouden is
Geplaatst: 11.12.2013 - 21:26
door JRK
s60magic schreef:En jij bent ondernemer?
ZZP'er in dit geval. Een vorm van ondernemen, maar zeg dat maar niet tegen de grote ondernemers.
Maar wat ik in deze forumdraad nu niet begrijp zijn de reacties. Volharde dealer-adepten. Jullie zijn nog stugger dan menig apple fan. Stiekem allemaal dealers die werk weg zien wandelen naar de volvo Specialist? (excuus als ik hier iemand tegen het been schop).
Om het even op mij te betrekken, dat ik het begrijp dat iemand de keuze maakt om voor een specialist te gaan en niet voor een dealer, betekent nog niet dat het mijn keuze is. Een gevalletje: we agree to disagree.. en ergens ook iets met restwaarde bescherming. Al werken volvo Specialisten ook wel met volvo stempels.
Ongetwijfeld dat er specialisten zijn die het niet kunnen, ook zijn er specialisten die het wel kunnen. Zo zit er eentje in Leidschendam met Volvo logo's en al aan de deur die nauw met de dealer in Den Haag samenwerkt. Deze specialist geeft aan alle apparatuur en kennis in huis te hebben.
Nu heb ik niets met die dealer uit Den Haag, waardoor ik eigenlijk alleen voor het onderdelen magazijn aldaar terecht kom. Een 850 is deels zelf goed te onderhouden. Ik voelde me daar bij de lease-rijders dealer gewoon niet welkom met m'n 850. Dus ik shop nu in Waddinxveen bij Hooftman en m'n goede 850-kennis Walter. Loop ik niet leeg op de rekeningen daar, lopen zij wel leeg op de koppen koffie die ik daar kom drinken.
Anyway, dit was even mij relaas. Nu terug naar de koffie en wachten tot eind feb zodat ik mijn Power Blue monstertje in ontvangst kan nemen..
Jelle
Geplaatst: 11.12.2013 - 21:45
door VolvoTech
jp-v60 schreef:ik zou het ook niet doen, maar restwaarde is echt grote onzin om het daarvoor te doen. Heeft nog geen dealer ooit gevraagd aan mij of de auto dealer onderhouden is
Niet gevraagd maar wel nagekeken zonder dat jij dat wist

Geplaatst: 11.12.2013 - 21:55
door Mart van der Steeg
diesel01 schreef:Maar vanwaar de keus voor een niet Volvo dealer?
Ik stond laatst bij Volvo Groningen toen iemand in een versmeerde overall binnen kwam met de vraag of ze de V70 even konden uitlezen.
Mijn auto kreeg een Polestar update en daarom moest hij wachten, iets wat hem eigenlijk niet zinde.
Hoe bevalt die Polestar update?
Ik overweeg het.
Geplaatst: 11.12.2013 - 21:56
door jp-v60
dat kan niet, want ga vaak kijken bij andere merken
Geplaatst: 11.12.2013 - 22:14
door V70/2.4D/2003
VolvoTech schreef:jp-v60 schreef:ik zou het ook niet doen, maar restwaarde is echt grote onzin om het daarvoor te doen. Heeft nog geen dealer ooit gevraagd aan mij of de auto dealer onderhouden is
Niet gevraagd maar wel nagekeken zonder dat jij dat wist

Werd wel gevraagd maar de inruil bij de specialist was hoger dan bij de dealer :?
Citaat: ZZP'er in dit geval. Een vorm van ondernemen, maar zeg dat maar niet tegen de grote ondernemers.
Dus zakelijk bereden en aldus in de boekhouding afgeschreven etc.
Geplaatst: 11.12.2013 - 22:19
door VolvoTech
jp-v60 schreef:dat kan niet, want ga vaak kijken bij andere merken
Blijven ontkennen dat een volledig dealer onderhouden auto meer waard is dan een historieloze?
Ach.
Laten we het anders stellen.
Als je 2 dezelfde karren naast elkaar hebt, 1 wel en 1 niet dealeronderhouden....
Juist. Ik weer welke je kiest.
Ennu, Volvo dealers bellen gewoon de VW en vv om te horen wat de historie van een auto is...
Geplaatst: 11.12.2013 - 23:24
door Sjoerd007
Wat een discussie hier zeg
Mijn enige beweegreden is gemak; namelijk dat die hier in het dorp zit. V480-S60 heeft denk ik de goede gegokt. Ik wist niet dat ze voorheen officieel Volvo dealer waren; wat ik wel weet is dat ze op de huidige locatie en vorige locatie weinig anders dan Volvo doen.
Ik ga vrijdag even langs voor een gesprek; wat ze mij verteld hebben is dat ze alle apparatuur hebben om uit te lezen en eventuele updates te doen. En daarbij dus een samenwerkingsverband (sub-dealer) van een keten van Volvo dealers in de regio.
Voor de doekoes blijf ik in ieder geval niet in het dorp; de auto zal 15k/20k per jaar gaan rijden en hij blijft zeker 5 jaar. Een paar beurtjes dus.
Stempeltjes is één van de 'zorgen' die ik heb. Ik ben het met VolvoTech eens dat de meeste voor een auto gaan met 'officiele' stempels.
Anyway ik hoop dat ik het goede gevoel krijg vrijdag; het scheelt veel tijd en levert net zoveel gemak op.
Geplaatst: 12.12.2013 - 00:25
door v60pih
VolvoTech schreef:... een volledig dealer onderhouden auto meer waard is dan een historieloze?
..
VolvoTech schreef: ... 1 wel en 1 niet dealeronderhouden....
....
Nu heb je het toch echt wel over 2 heel verschillende dingen.....
Historieloos is heel wat anders dan niet dealer onderhouden (je bent zelf ook geen dealer en repareert wel etc.).
Geplaatst: 12.12.2013 - 06:59
door jp-v60
VolvoTech schreef:jp-v60 schreef:dat kan niet, want ga vaak kijken bij andere merken
Blijven ontkennen dat een volledig dealer onderhouden auto meer waard is dan een historieloze?
Ach.
Laten we het anders stellen.
Als je 2 dezelfde karren naast elkaar hebt, 1 wel en 1 niet dealeronderhouden....
Juist. Ik weer welke je kiest.
Ennu, Volvo dealers bellen gewoon de VW en vv om te horen wat de historie van een auto is...
Echt grote onzin dit.
Mijn huidige auto is nu 6 jaar en krijg geen euro meer omdat die onderhouden is.
Sterker nog, bij de MB dealer kreeg ik het minste, terwijl die daar in onderhoud is.
En ze kunnen mekaar wel bellen, moeten ze wel weten waar die vandaan komt
Geplaatst: 12.12.2013 - 08:55
door Walter
V70/2.4D/2003 schreef:Kijk, die leaseboys kunnen niet anders, die moeten naar de dealer maar waarom dan met een specifiek ding als zo'n PIH naar een "specialist"?
Helaas, heel veel leasemaatschappijen proberen hun rijders naar diverse universele garages te sturen.
"En voor je ruitschade moet je naar A, banden haal je maar bij B en onderhoud bij C. Nee, niet de apk, die mag bij D. U heeft schade? Vervelend, rij maar naar E. Ja, ver weg, maar ze doen het lekker goedkoop. En u krijgt een leuke vervangende auto, Altootje geloof ik. Rijdt lekker zuinig." Zo kom je wel aan je kilometers. Voor mensen die niet vast zitten aan een leasemaatschappij reden om voor Volvo lease te kiezen, rij je gewoon naar de dealer en klaar.
jrkalf schreef:Dus ik shop nu in Waddinxveen bij Hooftman en m'n goede 850-kennis Walter. Loop ik niet leeg op de rekeningen daar, lopen zij wel leeg op de koppen koffie die ik daar kom drinken.
Thanks Jelle!
Geplaatst: 12.12.2013 - 09:07
door VolvoTech
v60pih schreef:VolvoTech schreef:... een volledig dealer onderhouden auto meer waard is dan een historieloze?
..
VolvoTech schreef: ... 1 wel en 1 niet dealeronderhouden....
....
Nu heb je het toch echt wel over 2 heel verschillende dingen.....
Historieloos is heel wat anders dan niet dealer onderhouden (je bent zelf ook geen dealer en repareert wel etc.).
Nou, lijk met niet. Er wordt genoeg gestempeld zonder dat er ook maar iets uitgevoerd is.
Ik vertrouw dus alleen een dealer stempel, maar daarnaast kan ik het hele onderhoud gewoon opvragen en matchen met die stempels.
Kortom, reden voor vertrouwen.
Ik zeg dus voor de duidelijkheid niet dat je een V70 van 2003 niet naar de specialist moet brengen, maar dat een nieuwe PIH gewoon naar de dealer zou moeten.
Eigenlijk zeg ik dat elke nieuwe auto naar de dealer zou moeten voor onderhoud!
Een ex-lease auto is tegenwoordig ook geen dealer onderhouden auto meer... veel lease maatschappijen sturen de klanten naar Bosch car service... leuk vooronderhoud, maar niet leuk als je bij je nieuwe auto software updates verwacht en bijvoorbeeld pro-actieve reparaties.
(die kent/weet zo'n Bosch service namelijk domweg niet!)
Geplaatst: 12.12.2013 - 09:09
door VolvoTech
jp-v60 schreef:VolvoTech schreef:jp-v60 schreef:dat kan niet, want ga vaak kijken bij andere merken
Blijven ontkennen dat een volledig dealer onderhouden auto meer waard is dan een historieloze?
Ach.
Laten we het anders stellen.
Als je 2 dezelfde karren naast elkaar hebt, 1 wel en 1 niet dealeronderhouden....
Juist. Ik weer welke je kiest.
Ennu, Volvo dealers bellen gewoon de VW en vv om te horen wat de historie van een auto is...
Echt grote onzin dit.
Mijn huidige auto is nu 6 jaar en krijg geen euro meer omdat die onderhouden is.
Sterker nog, bij de MB dealer kreeg ik het minste, terwijl die daar in onderhoud is.
En ze kunnen mekaar wel bellen, moeten ze wel weten waar die vandaan komt
Je leest weer niet goed, ik zeg "meer waard is", niet "krijgt er meer voor terug".
En met "grote onzin dit" bedoel je denk ik "ik ben het niet met je eens"?
Geplaatst: 12.12.2013 - 09:17
door PIH
Ik ben wel benieuwd naar wat Sjoerd007 bij zijn afspraak te weten komt.
Laat je ons dat weten hier?
jp-v60 jij bent echt de weg kwijt, een auto met aantoonbaar volledige dealer onderhoud is ALTIJD meer waard dan eentje zonder.
(En dat je er minder voor krijgt, dat ligt aan de marges op de aan te schaffen auto, dat er ooit nog iemand het heeft over inruilwaarde, ipv waarde ten opzichte van de aan te kopen auto.... begrijp dat niet hoor, hoe simpel kun je zijn?).
Een VCC dealer zal ten alle tijde bij een volledig onderhouden auto overwegen deze zelf te verkopen. Een niet dealer onderhouden auto gaat waar mogelijk direct door naar de handel.
Geplaatst: 12.12.2013 - 09:19
door evert65
als ik dit allemaal zo lees geef ik Jelle groot gelijk
wat een gezever zeg, ja erger dan apple fans's
gelukkig kan ik zelf kiezen en ga om en om naar de universele, de specialist en heel soms de dealert
Geplaatst: 12.12.2013 - 10:23
door kissyfur
Ik heb laatst zo'n volvo stempel achterover gedrukt bij de dealer, dus als iemand wat frisse stempels wil, let me know

Geplaatst: 12.12.2013 - 10:24
door jvov60
kissyfur schreef:Ik heb laatst zo'n volvo stempel achterover gedrukt bij de dealer, dus als iemand wat frisse stempels wil, let me know

Haha!
Geplaatst: 12.12.2013 - 10:30
door Skibs
Sinds Volvo in handen van chinezen is kun je 'm voor onderhoud ook naar een willekeurig chinees restaurant brengen. Die zijn veel goedkoper dan de dealer schijnt..
Geplaatst: 12.12.2013 - 10:34
door Walter
zullen we hier weer serieus gaan doen?