PIH onderhoud bij een 'niet-officiele' Volvo dealer ?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Sjoerd007
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01.06.2013 - 09:36
Locatie: Tukkerland

Zijn er hier PIH rijders die de PIH bij een zogenaamde Volvo specialist i.p.v. een officiele Volvo dealer in onderhoud hebben?

Zo ja; hoe zit het met de garantie reparaties?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Die heb je dan niet en de specifieke kennis van de PIH etc zal ontbreken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Skibs
2nd Gear member
Berichten: 146
Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39

V70/2.4D/2003 schreef:Die heb je dan niet en de specifieke kennis van de PIH etc zal ontbreken.
Garantiereparaties heb je daar ook, de wetgeving op dat vlak is al een tijdje geleden veranderd. Kennis niet (Fabrikanten zijn verplicht info te verstrekken) maar ervaring specifiek met de pih kan wel een issue zijn.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Klopt Skibs,

Maar een niet officiele Volvo-dealer heeft niet de kennis en kunde om een PIH te onderhouden. En Volvo is zeer rigoreus als er een onbekwaam (dwz. niet speciaal opgeleid persoon) aan de specialistische onderdelen van de auto sleuteld.

Erkende Volvo-onderhoudscentra zouden een specialist in huis kunnen hebben.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Sjoerd007
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01.06.2013 - 09:36
Locatie: Tukkerland

Inmiddels wat onderzoek gedaan: conclusie is dat mijn D6 naar de specialist in het dorp gaat.

Garantie moet gehonoreerd worden als een niet merk (en strikt genomen ook een merk) dealer zich aan de geldende onderhoudsvoorschriften houdt.

'Mijn' specialist heeft zowel een samenwerking met een officiele dealer in de buurt, getrainde Volvo monteurs, alle officiele Volvo apparatuur en zelf al een flink aantal (import) D6 rijden en in onderhoud. Ik denk wel dat het goed komt!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat zal inderdaad geen problemen op moeten leveren.

Ik ga er dan vanuit dat je een specialist in "Stad" op het oog hebt 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Eindigt toch niet op anaal? ;)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, een tukker weet dan als het goed is wat bedoelt wordt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Sjoerd007
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01.06.2013 - 09:36
Locatie: Tukkerland

Nee niet die. In het westen van Twente zit er nog één.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21288
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Maar vanwaar de keus voor een niet Volvo dealer?
Ik stond laatst bij Volvo Groningen toen iemand in een versmeerde overall binnen kwam met de vraag of ze de V70 even konden uitlezen.
Mijn auto kreeg een Polestar update en daarom moest hij wachten, iets wat hem eigenlijk niet zinde.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
JRK

Prijzen voor manuren kunnen een grote oorzaak hiervan zijn. Als ik kijk naar de prijsverschillen van dealers en specialisten, dan zit hier nog wel eens een gat van zomaar 10-20 euro per gewerkt uur tussen. Voor leaserijders geen punt, maar voor kleine ondernemers of particulieren op zich aantrekkelijk om dan voor een specialist te kiezen.

Voor mij wordt het nog even kijken wat ik ga doen. Er zit een goede dealer in Waddinxveen en om de hoek een lease-rijder dealer met ditto hoge prijzen en behandeling van auto. <waarde>

Ik kan de keuze voor een specialist goed begrijpen.
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Sjoerd007 schreef:Inmiddels wat onderzoek gedaan: conclusie is dat mijn D6 naar de specialist in het dorp gaat.

Garantie moet gehonoreerd worden als een niet merk (en strikt genomen ook een merk) dealer zich aan de geldende onderhoudsvoorschriften houdt.

'Mijn' specialist heeft zowel een samenwerking met een officiele dealer in de buurt, getrainde Volvo monteurs, alle officiele Volvo apparatuur en zelf al een flink aantal (import) D6 rijden en in onderhoud. Ik denk wel dat het goed komt!
Ik denk dat ze je aan de 1e garantie eis al niet kunnen voldoen; namelijk voor de D6 een special kar met gereerdschap specifiek voor de PIH en speciale afkoppel / aardings materialen die ingezet moeten worden tijdens werkzaamheden aan de auto.
Daarnaast zijn er per dealer 1 of 2 man getraind en gecertificeerd door Volvo om aan de PIH te Mogen werken!

Dat heeft jouw specialist denk ik niet in huis...

Gezien de garanties op bijv. de accu zou ik gewoon naar den dealer vertrekken en de specialist met deze D6 even links laten liggen.

(en ja, hij kan vast het standaard onderhoud aan je Diesel gedeelte kunnen doen. Maar als je vervolgens door moet naar de Volvo dealer om daar uurtarief te gaan betalen voor updates die je nodig gaat hebben.... tsja.)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ik snap het niet: Je hebt de keuze gemaakt voor een PIH. Dat ding kost het blauwe van de hemel en dan breng je hem niet naar de dealer?

Kijk, die leaseboys kunnen niet anders, die moeten naar de dealer maar waarom dan met een specifiek ding als zo'n PIH naar een "specialist"?
Maar dat zal wel weer tot een oeverloze wellen/nietes discussie gaan leiden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

En wat denk je van de restwaarde? Een dealer onderhouden (en dus volledig geupdate/alles vervangen waar nodig) D6 of ....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5305
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

ik snap de overweging in het geheel niet, de enige onderhoudskosten die je de eerste paar jaar hebt zijn reguliere beurtjes (om de 30 kkm's) en wat bandjes. Als je flink rijdt zijn dat 3 beurtjes in de 2 jaar. Ik zou voor de beurtjes zeker met deze auto ALTIJD naar de dealer gaan. Komt bij dat een beurt een vastgesteld tarief is en geen uurtarief, inclusief de updates die er zeker met deze wagen wat vaker zullen zijn, de eventuele garantie discussies het ontbreken van training etc etc.

penny wise pound foolish noemen engelsen dit. Als je had willen besparen had dan een Mits of Toyota PHEV gekocht.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

of het OV genomen met aanvullende OV fiets
Volvo for life
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

En jij bent ondernemer?
jrkalf schreef:Prijzen voor manuren kunnen een grote oorzaak hiervan zijn. Als ik kijk naar de prijsverschillen van dealers en specialisten, dan zit hier nog wel eens een gat van zomaar 10-20 euro per gewerkt uur tussen. Voor leaserijders geen punt, maar voor kleine ondernemers of particulieren op zich aantrekkelijk om dan voor een specialist te kiezen.

Voor mij wordt het nog even kijken wat ik ga doen. Er zit een goede dealer in Waddinxveen en om de hoek een lease-rijder dealer met ditto hoge prijzen en behandeling van auto. <waarde>

Ik kan de keuze voor een specialist goed begrijpen.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Volgens mij gaat TS naar een Erkend Volvo Onderhoudsbedrijf en voormalig officieel Volvodealer op de grens van Salland en Twente.

Daar hebben ze als het goed is inderdaad wel geïnstrueerd personeel voor de D6 en het elektra gedeelte
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41391
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Gelukkig maar, dan hoeft hij (en hoeven wij) daar niet van wakker te liggen.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5305
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

V480-S60 schreef:Volgens mij gaat TS naar een Erkend Volvo Onderhoudsbedrijf en voormalig officieel Volvodealer op de grens van Salland en Twente.

Daar hebben ze als het goed is inderdaad wel geïnstrueerd personeel voor de D6 en het elektra gedeelte
Als het een door VCNL erkent onderhoudsbedrijf is is het voor wat betreft service dus vergelijkbaar met een dealer in dat geval lijkt me er niets aan de hand
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”