kans dat dat gebeurd is aanwezig, ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat er bij ons de olie gefactureerd wordt die ook gebruikt is. En flessen ruitensproeier gaan 99% mee in de auto. de oude delen gaan vaak direct weg of retour naar Volvo (ruildelen). Als iemand aangeeft dat ie het of wil hebben of wil zien is dat geen probleem.
En dat er delen voor de eigen auto over blijven... Was dat niet een verhaal met appels varen en appels eten? Ik heb zelf banden liggen die de klant niet meer wilde omdat ze herrie maken (gecupt). Ik zet de radio wel harder en rij er nog een jaar mee...
's ochtends liggen alle delen per beurt al klaar. Dus de monteur haalt alles op en merkt dus snel zat dat ie het luchtfilter vergeet. Zijn daar netjes en streng in. Al ben ik de laatste om te zeggen dat er nooit iets fout gaat, zo nuchter ben ik ook wel weer.
Houden de dealers ons voor de gek?(niet specifiek Volvo)
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Flessen ruitensproeier?
Als je dat nou als eerste schrapt.
Dat zijn nou precies zaken die bij een goed bedrijf onder het kopje "service" zouden moeten vallen als je voor een beurt van minimaal 11-1200 gulden komt.
Hoe bestaat het..
Een uurtarief van bijna 200 oudhollandse guldens rekenen, wat op zich al gewoon bijna diefstal is. daar mag je best wel iets voor verwachten vind ik.
En dan toch nog even 2,50 EUR water met kleur rekenen en je beugeltjes. en milieutoeslag.
Jammer!
Knieperig noem ik dat.
Of zijn er nog mensen die dat erg op prijs stellen?
Als je dat nou als eerste schrapt.
Dat zijn nou precies zaken die bij een goed bedrijf onder het kopje "service" zouden moeten vallen als je voor een beurt van minimaal 11-1200 gulden komt.
Hoe bestaat het..
Een uurtarief van bijna 200 oudhollandse guldens rekenen, wat op zich al gewoon bijna diefstal is. daar mag je best wel iets voor verwachten vind ik.
En dan toch nog even 2,50 EUR water met kleur rekenen en je beugeltjes. en milieutoeslag.
Jammer!
Knieperig noem ik dat.
Of zijn er nog mensen die dat erg op prijs stellen?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- Denniskl
- 5th Gear member
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
- Locatie: Velp (gld)
Kijk maar uit, er komt straks toch een uitbrander van iemand.Een uurtarief van bijna 200 oudhollandse guldens rekenen
Maar ik ben het wel met je eens!
Maar die uurtarieven zijn niet alleen bij de dealer.
Is bij veel bedrijven zo hoor.
Laat op je werk de stofzuigers maar een keer nakijken.
Voorrijdkosten: 54 euro.
Uurtarief: 64 euro.
En dan komen de materiaalkosten er nog bij.
Maar vaak lopen we wel te klagen...
Maar ik betaal wel altijd gewoon.
Ga er geen probleem van maken.
Het onderhoud moet toch gebeuren.
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Je bent ervan op de hoogte dat het aantal merkdealers in Nederland hard afneemt, en dat marges van 1% heel normaal zijn geworden, terwijl toch wel minimaal 2% nodig is voor een gezonde bedrijfsvoering? En de milieutoeslag e.d., dat is gewoon wettelijk verplicht, kan de dealer nix aan doen. Dat het even apart vermeldt wordt is toch juist prettig, of heb jij liever een ongespecificeerde rekening met één bedrag?Een uurtarief van bijna 200 oudhollandse guldens rekenen, wat op zich al gewoon bijna diefstal is. daar mag je best wel iets voor verwachten vind ik.
Thom
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik zorg ook altijd dat de vloeistof vol is voordat ik 'm voor een beurt wegdoe, om problemen te voorkomen...
Maar op een rekening van 4-500 euro kijk ik niet meer op 6 euro extra voor een bietje water... Als ik daar over in zat ging ie wel naar een beun...
Maar op een rekening van 4-500 euro kijk ik niet meer op 6 euro extra voor een bietje water... Als ik daar over in zat ging ie wel naar een beun...
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Dat je verplicht bent om iets te specificeren vind ik niet erg, en dat er geld gevraagd wordt voor onderdelen ook niet evenals een normaal uurloon. (wat zou een monteur per maand verdienen?Thom schreef: Je bent ervan op de hoogte dat het aantal merkdealers in Nederland hard afneemt, en dat marges van 1% heel normaal zijn geworden, terwijl toch wel minimaal 2% nodig is voor een gezonde bedrijfsvoering? En de milieutoeslag e.d., dat is gewoon wettelijk verplicht, kan de dealer nix aan doen. Dat het even apart vermeldt wordt is toch juist prettig, of heb jij liever een ongespecificeerde rekening met één bedrag?
Thom
Die 1% is dan jammer.
Je kunt het aan de inkomstenkant zoeken.
Je zou ook kunnen kijken naar de uitgaven.
Dus niet een hightech glas pand. En verkopers die wel auto's verkopen.
Dus niet hijgerige mannetjes van 17 in een pak van hun vader.
Efficiency, afspraken nakomen, en service service service.
"Service is the key factor. It gets people coming back"
Als mannetje van 22 leerde ik het al in mijn bedrijfsopleiding: KKS&W
(en de kenner weet nu waar ik mijn carriere begonnen ben)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Het is niet de dealer die ervoor zorgt dat het zo duur is. Het zijn de importeurs. Die pikken het niet als je bijvoorbeeld als Volvodealer in een oude boerenschuur zit. Die EISEN een mooi pand op een A lokatie. Verder eisen ze nog veel meer zaken die grote investeringen vergen. Denk maar eens aan software, opleidingen, speciale gereedschappen en apparatuur, x hoeveelheid afname per jaar enzovoort. Voldoe je daar niet aan, dan krijg je bijvoorbeeld minder korting op de onderdelen. Of in het ergste geval wordt je dealerschap ingetrokken.+++t blijft behelpen+++ schreef: Dat je verplicht bent om iets te specificeren vind ik niet erg, en dat er geld gevraagd wordt voor onderdelen ook niet evenals een normaal uurloon. (wat zou een monteur per maand verdienen?)
Die 1% is dan jammer.
Je kunt het aan de inkomstenkant zoeken.
Je zou ook kunnen kijken naar de uitgaven.
Dus niet een hightech glas pand. En verkopers die wel auto's verkopen.
Dus niet hijgerige mannetjes van 17 in een pak van hun vader.
Efficiency, afspraken nakomen, en service service service.
"Service is the key factor. It gets people coming back"
Als mannetje van 22 leerde ik het al in mijn bedrijfsopleiding: KKS&W
(en de kenner weet nu waar ik mijn carriere begonnen ben)
Dit is niet alleen bij de Volvo zo, maar bij alle merken. Voordat je een dealerschap van een merk hebt, moet je aan bepaalde eisen voldoen.
Hierdoor stijgen de kosten die je als dealer hebt per onderhoudsbeurt. En die zal uiteindelijk de klant toch echt moeten betalen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
- Locatie: Amstelveen
Ach ik weet zeker dat er soms wat wordt gerommeld. Bij een collega was het oliefilter doorgeroest volgens de ANWB. Dan verlies je de olie en draai je de halve (in zijn geval) moter in de soep. Dat filter kan natuurlijk alleen maar doorroesten als het een tijdje niet vervangen is.
Natuurlijk is het zo dat niet de particuliere klanjes worden bedonderd maar liever nog de lease klantjes. Die kijken namelijk niet zo naar de rekening!
By the way. Het was wel een peugeot oliefiltertje dus niets kwaads over onze goede volvo garagisten
Natuurlijk is het zo dat niet de particuliere klanjes worden bedonderd maar liever nog de lease klantjes. Die kijken namelijk niet zo naar de rekening!
By the way. Het was wel een peugeot oliefiltertje dus niets kwaads over onze goede volvo garagisten

Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
I hope you don't believe this (crap)
Het feit dat je goed opgeleid personeel hebt en een goed pand,
zou moeten betekenen dat je MEER geld genereert en niet minder.
En als bedrijf moet je een efficiencyslag maken anders overleef je domweg niet.
(ken je "het goede doel" liedje 'eenvoud nog'? ze zongen: "als de prijzen blijven stijgen krijg je uitval van de vraag" en zo ist maar net)
Geloof me, Volvo is er niet op uit om voor te veel geld auto's te verkopen die te duur zijn in onderhoud.
Ze willen (net als ieder merk) Veel auto's verkopen, en goede service verlenen.
Ik ken hem niet, maar als je gaat zoeken naar het mission statement ben ik er van overtuigd dat er niet in zal staan dat het allemaal duur moet zijn zonder dat het een functie in de verkoop heeft.
zo en nu ga ik weer slapen.
Het feit dat je goed opgeleid personeel hebt en een goed pand,
zou moeten betekenen dat je MEER geld genereert en niet minder.
En als bedrijf moet je een efficiencyslag maken anders overleef je domweg niet.
(ken je "het goede doel" liedje 'eenvoud nog'? ze zongen: "als de prijzen blijven stijgen krijg je uitval van de vraag" en zo ist maar net)
Geloof me, Volvo is er niet op uit om voor te veel geld auto's te verkopen die te duur zijn in onderhoud.
Ze willen (net als ieder merk) Veel auto's verkopen, en goede service verlenen.
Ik ken hem niet, maar als je gaat zoeken naar het mission statement ben ik er van overtuigd dat er niet in zal staan dat het allemaal duur moet zijn zonder dat het een functie in de verkoop heeft.
zo en nu ga ik weer slapen.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Ach: auto meldt dat oliepeil laag is. Vriendin gaat vanwege de nieuwigheid even naar de dealer. 10 minuten later is olie bijgevuld (gratis). Als ik even later de ruitenwisservloeistof bij wil vullen (was leeg, maar niet gemeld bij garage) blijkt ook die nokkie vol te zitten. Service, het kan dus wel.
Gr/F
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
kijk.
zoe kan het oewk
zoe kan het oewk
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En Jeroen is nog niet uitgeslapen want wat staat daar?
Maar goed, Ik heb niet het gevoel dat de dealer mij bedondert. Het probleem is alleen, dat de ene wel specificeert en de ander niet.
Bij een vorige dealer kreeg ik gewoon Beurt uitgevoerd zoveel Euro.
Bij mijn huidige dealer staat beurt uitgevoerd, dit en dit vervangen of bijgevuld en de kosten daarvan. Het gaat dan om het uiteindelijke bedrag onder de streep. En dat was altijd vrijwel gelijk.
En idd wat mij betreft is dat geval van FranKM een puntje van hoe het kan en moet (Is trouwens een verplichting van de dealer als je VOLVO-assistance hebt)
Maar goed, Ik heb niet het gevoel dat de dealer mij bedondert. Het probleem is alleen, dat de ene wel specificeert en de ander niet.
Bij een vorige dealer kreeg ik gewoon Beurt uitgevoerd zoveel Euro.
Bij mijn huidige dealer staat beurt uitgevoerd, dit en dit vervangen of bijgevuld en de kosten daarvan. Het gaat dan om het uiteindelijke bedrag onder de streep. En dat was altijd vrijwel gelijk.
En idd wat mij betreft is dat geval van FranKM een puntje van hoe het kan en moet (Is trouwens een verplichting van de dealer als je VOLVO-assistance hebt)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- FrankM
- 4th Gear member
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
- Locatie: Leiden
Dat heb je bij Volvo toch al snel? Maar anyway: het is de ervaring die telt. Ik denk nog wel eens terug aan een half jaar geleden toen ik in Engeland opeens een melding over ABS in het scherm kreeg. Bij de dichtsbijzijnde dealer mocht ik de auto toen anderhalf (!) uur laten staan voor ze 'm even aan de computer konden koppelen. "We have a mega-Tesco [=supermarkt] nearby, you can walk there and we'll call you when we're ready". Niet gebeld natuurlijk, maar na anderhalf (nogmaals: !!!) uur wisten ze het: niets aan de hand, gewoon doorrijden en thuis naar de dealer.
Gr/F
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Je staat overigens niet alleen met je kritiek op de prijzen e.d., hier in de buurt zitten intussen 2 Volvo specialisten (beide ex-dealer), en naar verluidt zijn veel dealerklanten hierheen gegaan. Door hun lagere kosten zijn de onderhoudsbeurten er aanzienlijk goedkoper. Maar met een nieuwe Volvo ga ik toch liever ivm garantieaanspraak e.d. naar de merkdealer.
Thom
Thom
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 13.03.2006 - 12:47
- Locatie: Amstelveen
+++t blijft behelpen+++ schreef:I hope you don't believe this (crap)
Het feit dat je goed opgeleid personeel hebt en een goed pand,
zou moeten betekenen dat je MEER geld genereert en niet minder.
En als bedrijf moet je een efficiencyslag maken anders overleef je domweg niet.
(ken je "het goede doel" liedje 'eenvoud nog'? ze zongen: "als de prijzen blijven stijgen krijg je uitval van de vraag" en zo ist maar net)
Geloof me, Volvo is er niet op uit om voor te veel geld auto's te verkopen die te duur zijn in onderhoud.
Ze willen (net als ieder merk) Veel auto's verkopen, en goede service verlenen.
Ik ken hem niet, maar als je gaat zoeken naar het mission statement ben ik er van overtuigd dat er niet in zal staan dat het allemaal duur moet zijn zonder dat het een functie in de verkoop heeft.
zo en nu ga ik weer slapen.
Ha ha. Dat is wel heel veel naiviteit in een bericht. Laat me het zo uitleggen. Het geld moet ergens vandaan komen en dat is van de klanten. Die brengen dus met z'n alle het dure pand op de dure opleidingen en de sigaren van de directie. Wat daar tegenover staat is dat de kosten voor de dealer zo laag mogelijk moeten blijven. Dus salarissen omlaag, beknibbelen op onderdelen of onderhoud, zo snel mogelijk storingen verhelpen niet als service voor de klant maar zodat de volgende onderhoudsbeurt kan worden uitgevoerd. Op zich is hier natuurlijk niets mis mee. Zo doe ik het ook in een eigen bedrijf. Maar laten we niet zo naief zijn te denken dat Volvo bestaat om ons te behagen.
Het mooie van het verhaal is dat als je eenmaal een volvo hebt gekocht ze zeker weten dat je een paar keer per jaar op de stoep staat om je geld weg te brengen. Dan halen ze je juichend binnen en krijg je gerust een kopje koffie. Van verkoop van nieuwe auto's moeten ze het ook niet hebben daarop zijn de marges het laagst. Daarom vinden de dealers het soms een beetje jammer als je een tweedehands Volvo in Rotterdam koopt en hem in Amsterdam in onderhoud doet.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Met een auto van 2006 en oliepeil te laag?FrankM schreef:Ach: auto meldt dat oliepeil laag is. Vriendin gaat vanwege de nieuwigheid even naar de dealer. 10 minuten later is olie bijgevuld (gratis). Als ik even later de ruitenwisservloeistof bij wil vullen (was leeg, maar niet gemeld bij garage) blijkt ook die nokkie vol te zitten. Service, het kan dus wel.
Gr/F
Daar zou ik ook geen geld voor durfen vragen!
Ik zou als dealer al lang blij zijn als de klant geen vragen stelde over het te kort aan olie. :oops:
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Barlin, je vergeet één ding: het gaat niet om Citroëndealers, maar om Volvodealers.
Die worden aangestuurd door een Amerikaans-Zweedse firma die NIET Frans (zakken vullen, de klant kan barsten) denkt. Klantentrouw is voor dit merk wél belangrijk en dat wordt bewezen door de statistieken. Dus zorg je voor goede service, goede behandeling, goede reparaties en zo weinig mogelijk afzetterij, want anders loopt de klant weg.
Bij sommige merken vinden ze dat niet erg: die moeten het toch van wispelturige klandizie hebben. Bij merken als Volvo en Mercedes staat klantentrouw bevorderen juist zeer hoog in de doelstellingen van de organisatie.
Het feit dat de tarieven hoog zijn (bij mercedes nog veel hoger) betekent niet dat je belazerd wordt, maar dat ze veel kosten moeten maken voor die service: die kost immers behoorlijk veel tijd!
Die worden aangestuurd door een Amerikaans-Zweedse firma die NIET Frans (zakken vullen, de klant kan barsten) denkt. Klantentrouw is voor dit merk wél belangrijk en dat wordt bewezen door de statistieken. Dus zorg je voor goede service, goede behandeling, goede reparaties en zo weinig mogelijk afzetterij, want anders loopt de klant weg.
Bij sommige merken vinden ze dat niet erg: die moeten het toch van wispelturige klandizie hebben. Bij merken als Volvo en Mercedes staat klantentrouw bevorderen juist zeer hoog in de doelstellingen van de organisatie.
Het feit dat de tarieven hoog zijn (bij mercedes nog veel hoger) betekent niet dat je belazerd wordt, maar dat ze veel kosten moeten maken voor die service: die kost immers behoorlijk veel tijd!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Wat jij zegt klopt bijna, een commercieel bedrijf heeft echter slechts 1 doel, winst maken. Al het andere is in functie van dat doel. Het klopt dat bij merken als Volvo klantentrouw een positieve invloed zal hebben op de winst, bij andere merken kan dat anders zijn.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dat ontken ik ook helemaal niet.menjo schreef:Wat jij zegt klopt bijna, een commercieel bedrijf heeft echter slechts 1 doel, winst maken. Al het andere is in functie van dat doel. Het klopt dat bij merken als Volvo klantentrouw een positieve invloed zal hebben op de winst, bij andere merken kan dat anders zijn.
Maar het is onzin om te beweren dat alle bedrijven met winstoogmerk met dezelfde bedrijfsfilosofie zouden werken.
Er zijn bedrijven die het niet zo erg vinden om de klant te bedriegen en slechte service te verlenen en op de koop toe nemen dat de klant dus een vluchtige passant is (Kwik-fit).
Er zijn ook bedrijven die de klant juist niet willen bedriegen (of zo weinig mogelijk) en hoge winsten willen maken door de klant aan zich te binden door een vertrouwensrelatie op te bouwen. In dat geval accepteert de klant wél hogere tarieven.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.