Sprak gisteren met een collega en vertelde dat ik de jaarlijkse beurt weer eens had laten uitvoeren.
Uiteraard een aardige rekening....remblokken, wisserbladen - extra.
Nu begon hij over het feit dat garagisten vaak dingen niet vervangen, die wel op de rekening staan en die je niet meteen met het blote oog kan controleren(filters e.d.)
Olie die men gebruikt, zou goedkope zijn, echter wel met dezelfde viscositeit.
Je moet vertrouwen hebben in de mens; maar ja, zouden ze ons ZO kunnen bedotten?
Wie werkt er bij een off. dealer en durft hier openlijk, indien nodig, over te zijn?
Of zijn dit broodje aap verhalen?
Jos
Houden de dealers ons voor de gek?(niet specifiek Volvo)
- menjo
- 7th Gear member
Ik denk dat (de meeste) dealers niet het risico zullen nemen zo hun naam te grabbel te gooien. Maar het zal vast voorkomen. Een oplossing is om bij de afrekening gewoon om de oude onderdelen te vragen, die zijn immers van jou. Alles wat ze niet kunnen geven betaal je het vervangende onderdeel niet van 

- josas
- 4th Gear member
Tja, ik heb ook vertrouwen in m'n dealer...
Dat ze wel eens iets kunnen vergeten; okee.
Maar bewust manipuleren? Je gooit je naam ten grabbel wanneer men erachter komt, niet?
Maar zulke verhalen als die van mijn collega, laten mij altijd effe verschieten.
Dat ze wel eens iets kunnen vergeten; okee.
Maar bewust manipuleren? Je gooit je naam ten grabbel wanneer men erachter komt, niet?
Maar zulke verhalen als die van mijn collega, laten mij altijd effe verschieten.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
- FrankM
- 4th Gear member
Jaren geleden werden wij in Frankrijk (met een ander merk auto overigens) verrast door een plastic zak met oude onderdelen op de voorstoel. Was daar de normaalste zaak van de wereld: wat je eruit haalde (om te vervangen) stopte je in een zak voor de klant. Voordeel was dat je er niet om hoefde te vragen dus geen a priori vertrouwenscrisis startte.
Gr/F
Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ FrankM, lijkt me heel niet onredelijk om die delen in de auto te leggen, je wordt alleen niet blij als er een hele uitlaat op een kartonnetje in je auto ligt
Volvo for life
- marcelg
- 4th Gear member
met volvo dealer geen onderhoud ervaring, wel met seat in eindhoven
kreeg een lijst met wat vervangen was, later bleek de helft niet gedaan te zijn, en 200km verder sloeg me dynamo vast,die ze na gekeken zouden hebben.
het ergste vond ik nog dat de distibutieriem zeer slecht was, dit was niet opgemerkt
kreeg een lijst met wat vervangen was, later bleek de helft niet gedaan te zijn, en 200km verder sloeg me dynamo vast,die ze na gekeken zouden hebben.
het ergste vond ik nog dat de distibutieriem zeer slecht was, dit was niet opgemerkt
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
- menjo
- 7th Gear member
Dat heb ik ook een keer gehad japs-amazon schreef:voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ook olie/lucht/brandstof filters zijn geliefde items die door de dealer worden "vergeten" , behalve op de rekening.....
remedie: markeer de te vervangen onderdelen (krasje, viltstift etc), vraag de oude onderdelen (en dan hopen dat ze uit jouw auto komen) of spreek een beurt zo af dat je er bij blijft
remedie: markeer de te vervangen onderdelen (krasje, viltstift etc), vraag de oude onderdelen (en dan hopen dat ze uit jouw auto komen) of spreek een beurt zo af dat je er bij blijft
- Okke
- 4th Gear member
Jajaja...dies idd altijd leuk voor discussiepuntjeps-amazon schreef:voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!

V40
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Een beurt is voor een dealer een vast menuutje, de monteur krijgt alles wat vervangen c.q. aangevult zou moeten worden als compleet pakketje aangereikt, kan me voorstellen dat als de ruitensproeiervloeistof vol zit men dat dan ook in mindering brengt op de factuur, als men zaken achterwege laat is dat laakbaar.
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Bij mijn dealer zetten ze in dat geval een fles ruitesproeiervloeistof in de kofferbak.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zo kan het idd ook, het zat in het menu dus heb je er recht opBattlecruiser S80 schreef:Bij mijn dealer zetten ze in dat geval een fles ruitesproeiervloeistof in de kofferbak.
Wat als de monteur nu zelf dat onderdeeltje voor zijn eigen auto of eigen klantje nodig heeft?bart simpson schreef:Een beurt is voor een dealer een vast menuutje, de monteur krijgt alles wat vervangen c.q. aangevult zou moeten worden als compleet pakketje aangereikt, kan me voorstellen dat als de ruitensproeiervloeistof vol zit men dat dan ook in mindering brengt op de factuur, als men zaken achterwege laat is dat laakbaar.

Ik weet dat dit gebeurde
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
tja, zorg dat je monteurs geen Volvo rijden is mijn devies.
Volvo for life