Houden de dealers ons voor de gek?(niet specifiek Volvo)

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Sprak gisteren met een collega en vertelde dat ik de jaarlijkse beurt weer eens had laten uitvoeren.

Uiteraard een aardige rekening....remblokken, wisserbladen - extra.
Nu begon hij over het feit dat garagisten vaak dingen niet vervangen, die wel op de rekening staan en die je niet meteen met het blote oog kan controleren(filters e.d.)
Olie die men gebruikt, zou goedkope zijn, echter wel met dezelfde viscositeit.

Je moet vertrouwen hebben in de mens; maar ja, zouden ze ons ZO kunnen bedotten?
Wie werkt er bij een off. dealer en durft hier openlijk, indien nodig, over te zijn?

Of zijn dit broodje aap verhalen?

Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ik denk dat (de meeste) dealers niet het risico zullen nemen zo hun naam te grabbel te gooien. Maar het zal vast voorkomen. Een oplossing is om bij de afrekening gewoon om de oude onderdelen te vragen, die zijn immers van jou. Alles wat ze niet kunnen geven betaal je het vervangende onderdeel niet van :)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

zal de dealer daarmee akoord gaan???!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Vast niet maar hij zal wel moeten, het zijn en blijven jouw spullen.
Ik zou het zelf overigens niet doen, ik heb wel gewoon vertrouwen in een dealer.
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Tja, ik heb ook vertrouwen in m'n dealer...
Dat ze wel eens iets kunnen vergeten; okee.
Maar bewust manipuleren? Je gooit je naam ten grabbel wanneer men erachter komt, niet?

Maar zulke verhalen als die van mijn collega, laten mij altijd effe verschieten.
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
FrankM
4th Gear member
Berichten: 650
Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
Locatie: Leiden

Jaren geleden werden wij in Frankrijk (met een ander merk auto overigens) verrast door een plastic zak met oude onderdelen op de voorstoel. Was daar de normaalste zaak van de wereld: wat je eruit haalde (om te vervangen) stopte je in een zak voor de klant. Voordeel was dat je er niet om hoefde te vragen dus geen a priori vertrouwenscrisis startte.

Gr/F
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ FrankM, lijkt me heel niet onredelijk om die delen in de auto te leggen, je wordt alleen niet blij als er een hele uitlaat op een kartonnetje in je auto ligt
Volvo for life
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

of een teiltje olie :P
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

met volvo dealer geen onderhoud ervaring, wel met seat in eindhoven
kreeg een lijst met wat vervangen was, later bleek de helft niet gedaan te zijn, en 200km verder sloeg me dynamo vast,die ze na gekeken zouden hebben.
het ergste vond ik nog dat de distibutieriem zeer slecht was, dit was niet opgemerkt
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

vag dealers zijn over het algemeen slecht
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

ps-amazon schreef:voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
Dat heb ik ook een keer gehad ja
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ook olie/lucht/brandstof filters zijn geliefde items die door de dealer worden "vergeten" , behalve op de rekening.....
remedie: markeer de te vervangen onderdelen (krasje, viltstift etc), vraag de oude onderdelen (en dan hopen dat ze uit jouw auto komen) of spreek een beurt zo af dat je er bij blijft
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

ps-amazon schreef:voor de beurt de ruitenwisservloeistof nokkie vullen; en dan wachten tot er twee busjes van die vloeistof op de rekening staan; mijn ervaring bij 9 van de 10 dealers (alle merken) : bingo!
Jajaja...dies idd altijd leuk voor discussiepuntje :lol:
V40
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Een beurt is voor een dealer een vast menuutje, de monteur krijgt alles wat vervangen c.q. aangevult zou moeten worden als compleet pakketje aangereikt, kan me voorstellen dat als de ruitensproeiervloeistof vol zit men dat dan ook in mindering brengt op de factuur, als men zaken achterwege laat is dat laakbaar.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Bij mijn dealer zetten ze in dat geval een fles ruitesproeiervloeistof in de kofferbak.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:Bij mijn dealer zetten ze in dat geval een fles ruitesproeiervloeistof in de kofferbak.
Zo kan het idd ook, het zat in het menu dus heb je er recht op
Gast

bart simpson schreef:Een beurt is voor een dealer een vast menuutje, de monteur krijgt alles wat vervangen c.q. aangevult zou moeten worden als compleet pakketje aangereikt, kan me voorstellen dat als de ruitensproeiervloeistof vol zit men dat dan ook in mindering brengt op de factuur, als men zaken achterwege laat is dat laakbaar.
Wat als de monteur nu zelf dat onderdeeltje voor zijn eigen auto of eigen klantje nodig heeft? :P
Ik weet dat dit gebeurde :cry:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

tja, zorg dat je monteurs geen Volvo rijden is mijn devies.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Denniskl
5th Gear member
Berichten: 1137
Lid geworden op: 26.01.2005 - 18:23
Locatie: Velp (gld)

Hoe kan je daar nou voor zorgen??? :roll:
Volvo S40, 1.8, 2001, Volvo S40, 2.0 T, 2003
[rainbow]Volvo S60, 2.0 T, 2003[/rainbow]
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”