jpwg001 schreef:Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.
Heb ik ook gedaan! Ik rijd nu 3 maanden op een scooter, 3 a 4 keer per week 19 kilometer per dag en dat bevalt me prima. Met een windscherm zit je redelijk droog als het niet al te gek regent. Het is in mijn geval in de spits sneller dan met de auto. En nooit parkeerproblemen. En dan het verbruik: 1:42 gemiddeld. Een stuk goedkoper dan een tweede auto!
Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Jammer dat het beige interieur met houtinleg ontbreekt... :angel7:
En ook de 6e en 7e stoelen achterin, voor zover dat een wens is tenminste.
Verder zeker een fraai exemplaar!
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
jaapburg schreef:20.000km kun je best een diesel voor rijden? Mijne doet momenteel 7.6l/100km....
Mijn Diesel uit 2004 doet 9.0/100 en ik rij echt heel rustig, komt dat door de tuning bij jou ?
Geen idee, ik rijd niet heel rustig... Gewoon met het verkeer mee maar niet altijd de snelste willen zijn zou best aan de tuning kunnen liggen, maar ook aan het feit dat mijn banden op spanning zijn en mijn inlaattraject laatst heb gereinigd. En dat de winterbanden er weer onder zitten....met mijn 255 zomerbanden haal ik dit verbruik niet
Als ik wat meer doorrijd (lees 10-30 te hard) stijgt mijn verbruik naar 8.5 gemiddeld.
jaapburg schreef:
Geen idee, ik rijd niet heel rustig... Gewoon met het verkeer mee maar niet altijd de snelste willen zijn zou best aan de tuning kunnen liggen, maar ook aan het feit dat mijn banden op spanning zijn en mijn inlaattraject laatst heb gereinigd. En dat de winterbanden er weer onder zitten....met mijn 255 zomerbanden haal ik dit verbruik niet
Als ik wat meer doorrijd (lees 10-30 te hard) stijgt mijn verbruik naar 8.5 gemiddeld.
Winterbanden zitten er sinds gisteravond onder, wie weet scheelt dat. (banden heb ik altijd op spanning) Inlaatsysteem reinigen, dat klinkt wel zinvol. Heb je dat zelf gedaan of laten doen ?
Ik hoop deze week mijn Vida Dice te ontvangen dan krijg ik misschien nog meer info.
The Volvoboy schreef:De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?
20K, maar ook best veel korte ritten. Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.
Ik heb voor mijn eigen (komende) beslissing een staatje gemaakt om te zien waar het omslagpunt ligt tussen de verschillende diesel/benzine versies. Gebaseerd op MRB van Zuid-Holland en de landelijke brandstofadviesprijzen. Tevens ga ik uit van de verbruikscijfers uit de carbase van autoweek (volgens mij dezelfde als uit het boekje).
Vanaf 15K per jaar rijdt de D5 45 euro goedkoper dan de 2,5T/3.2. Daar ligt dan ook het omslagpunt voor diesel t.o.v. benzine. Een V8 rijdt tot 9K km goedkoper dan de D5. Ik rijd gemiddeld 25K per jaar en dat zou me op jaarbasis ruim 850 euro schelen t.o.v. de zuinigste benzine.
XC90 T8 Inscription MY2017 2022- V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022 XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018 V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015