Gemiddeld verbruik XC90 benzine.

jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik zit eens te kijken naar een XC90. Wat is het gemiddelde verbruik van de drie verschillende motoren? 50% snelweg en 50% binnenwegen.

Ben benieuwd naar de 2.5T, de T6 en de V8. Wie kan het me vertellen?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
JFR79
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 24.10.2013 - 22:02
Locatie: Leeuwarden

Bij de T6, reken maar op 1 op 7 a 8.
Ik rijdt veel stad en zit nu gemiddeld op 5,7.
Ongeveer 300 km op een tank.
Ik rijd hem nooit leeg dus dat is tot aan het rode..
Volvo XC90 T6 Exclusive MY2004, Standkachel, Premium Audio, Vida Dice en uiteraard de CFE!
BMW 530D E61 2004
BMW 528i Touring E39 1997
BMW 320i Sedan E36 1992
Gebruikersavatar
Wapperino
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15.12.2013 - 08:41
Locatie: Reduzum

Ik heb dan wel geen benzine. Mijn Diesel rijdt gemiddeld 9.0/100 Km. Qua motoren op benzine denk ik dat de 2.5T de meest voordelige is qua verbruik. Dan de V8 en de T6.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

JFR79 schreef:Bij de T6, reken maar op 1 op 7 a 8.
Ik rijdt veel stad en zit nu gemiddeld op 5,7.
Ongeveer 300 km op een tank.
Ik rijd hem nooit leeg dus dat is tot aan het rode..
Hoeveel liter gaat er in de tank?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Wapperino schreef:Ik heb dan wel geen benzine. Mijn Diesel rijdt gemiddeld 9.0/100 Km. Qua motoren op benzine denk ik dat de 2.5T de meest voordelige is qua verbruik. Dan de V8 en de T6.
Dat had ik ook al wwel gedacht, moet ik zeggen. Ben wel benieuwd naar de V8. Is wel lekker dik...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
JFR79
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 24.10.2013 - 22:02
Locatie: Leeuwarden

Tis een 70 liter tank.
Tank meestal zo rond de 50 a 55 liter.

De v8 schijnt zuiniger te zijn dan de T6.
Maar of dat echt zo is, weet ik niet..
Volvo XC90 T6 Exclusive MY2004, Standkachel, Premium Audio, Vida Dice en uiteraard de CFE!
BMW 530D E61 2004
BMW 528i Touring E39 1997
BMW 320i Sedan E36 1992
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

t5power schreef:V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
Dit is ten opzichte van de T6, neem ik aan. Hoe verhoudt hij zich ten opzichte van de 2,5T? Die heeft ook een GT5 bak of een H6 bak.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Ik rij een 2.5T, heb hem nu een maand of 4 en rij ook 50/50 snelweg en stad.
Gemiddeld verbruik na 5000 km is nu 1 : 7,7.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

jpwg001 schreef:
t5power schreef:V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
Dit is ten opzichte van de T6, neem ik aan. Hoe verhoudt hij zich ten opzichte van de 2,5T? Die heeft ook een GT5 bak of een H6 bak.
De oudere 2.5T hebben vast nog 5 bak, de nieuwere misschien 6 bak? Zou je even moeten nakijken.
Ook wel handig om te weten, volgens mij hebben XC90 pas vanaf 2006 haldex3 en alleen de XC90 V8 had al vanaf 2005 (dus bij introductie) haldex3.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Siemen72
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 31.03.2012 - 11:35

Mijne heeft GT5 bak
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

t5power schreef:
jpwg001 schreef:
t5power schreef:V8 heeft 6 bak en schijnt daarom zuiniger te zijn. Ook minder problemen met de geartronic.
Dit is ten opzichte van de T6, neem ik aan. Hoe verhoudt hij zich ten opzichte van de 2,5T? Die heeft ook een GT5 bak of een H6 bak.
De oudere 2.5T hebben vast nog 5 bak, de nieuwere misschien 6 bak? Zou je even moeten nakijken.
Ook wel handig om te weten, volgens mij hebben XC90 pas vanaf 2006 haldex3 en alleen de XC90 V8 had al vanaf 2005 (dus bij introductie) haldex3.
En over die Haldexkoppelingen? Is die eerdere versie niet goed? Ze zijn sowieso toch beter dan de visco's? Ik ben geen racer...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Haldex is zeker beter dan Visco.
Vanaf MY03 is op bv de V70 de Haldex geintroduceerd. Denk dat bij de XC deze ervan af het begin in zit.
Haldex is ondertussen toe aan versie 5.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Wapperino
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 15.12.2013 - 08:41
Locatie: Reduzum

Als ik benzine zou gaan rijden zou ik persoonlijk voor een V8 of een 2.5 T kiezen. Een T6 zou ik niet kiezen ivm met de vele versnellingsbakproblemen en het feit dat het een 4 traps automaat is.

Aangezien het verbruik toch hoog zal zijn dan maar een dikke V8 toch :D !
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

The Volvoboy schreef:De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?
20K, maar ook best veel korte ritten. Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Wapperino schreef:Als ik benzine zou gaan rijden zou ik persoonlijk voor een V8 of een 2.5 T kiezen. Een T6 zou ik niet kiezen ivm met de vele versnellingsbakproblemen en het feit dat het een 4 traps automaat is.

Aangezien het verbruik toch hoog zal zijn dan maar een dikke V8 toch :D !
Ja... Zit wat in...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

jpwg001 schreef:
t5power schreef:
jpwg001 schreef:
En over die Haldexkoppelingen? Is die eerdere versie niet goed? Ze zijn sowieso toch beter dan de visco's? Ik ben geen racer...
Ik denk vaak dat de nieuwere versies beter zijn :-)
En het geeft een extra reden om de V8 te kiezen!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Dat is wel een hele fijne uitvoering!
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”