Pagina 2 van 3

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:25
door Silver_R
t5power schreef:
Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Dat is wel een hele fijne uitvoering!
Prijs en km's ok. En een NL auto en Sport uitvoering.
Ken Uniek niet maar kan ook niets negatiefs vinden.

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:26
door Gerald de Groot
Da's zeker een hele vette. Met die V8 heb je aan 20.000 km per jaar niet genoeg, dat worden er veeeeeel meer, let maar op.

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:31
door 4wielen
jpwg001 schreef:Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.
Heb ik ook gedaan! Ik rijd nu 3 maanden op een scooter, 3 a 4 keer per week 19 kilometer per dag en dat bevalt me prima. Met een windscherm zit je redelijk droog als het niet al te gek regent. Het is in mijn geval in de spits sneller dan met de auto. En nooit parkeerproblemen. En dan het verbruik: 1:42 gemiddeld. Een stuk goedkoper dan een tweede auto!

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:34
door The Volvoboy
Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Jammer dat het beige interieur met houtinleg ontbreekt... :angel7:

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:48
door Jers3n
The Volvoboy schreef:
Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Jammer dat het beige interieur met houtinleg ontbreekt... :angel7:
En ook de 6e en 7e stoelen achterin, voor zover dat een wens is tenminste.
Verder zeker een fraai exemplaar!

Geplaatst: 30.12.2013 - 19:50
door Silver_R
The Volvoboy schreef:
Jammer dat het beige interieur met houtinleg ontbreekt... :angel7:
:crazy:

:wink:

Geplaatst: 30.12.2013 - 22:13
door jaapburg
20.000km kun je best een diesel voor rijden? Mijne doet momenteel 7.6l/100km....

Geplaatst: 30.12.2013 - 22:22
door jpwg001
Ik zie V8-en met 4-traps GT en 6-traps GT. Maar lijkt niet bij een bepaald modeljaar te horen. Hoe zit dat?

Geplaatst: 30.12.2013 - 23:12
door t5power
jpwg001 schreef:Ik zie V8-en met 4-traps GT en 6-traps GT. Maar lijkt niet bij een bepaald modeljaar te horen. Hoe zit dat?
Laat eens voorbeeldje zien van V8 met 4-traps? Volgens mij alleen met 6 bak uitgevoerd. Misschien een T6 die als V8 is aangeduid?

Geplaatst: 30.12.2013 - 23:28
door Wapperino
jaapburg schreef:20.000km kun je best een diesel voor rijden? Mijne doet momenteel 7.6l/100km....
Mijn Diesel uit 2004 doet 9.0/100 en ik rij echt heel rustig, komt dat door de tuning bij jou ?

Geplaatst: 31.12.2013 - 03:56
door rammstein01
Nog niets gelezen over een 2.5T op G3. Haal ruim 1 op 7.5 en met de huidige prijzen nog steeds een € goedkoper dan benzine.

Geplaatst: 31.12.2013 - 07:18
door jaapburg
Wapperino schreef:
jaapburg schreef:20.000km kun je best een diesel voor rijden? Mijne doet momenteel 7.6l/100km....
Mijn Diesel uit 2004 doet 9.0/100 en ik rij echt heel rustig, komt dat door de tuning bij jou ?
Geen idee, ik rijd niet heel rustig... Gewoon met het verkeer mee maar niet altijd de snelste willen zijn ;-) zou best aan de tuning kunnen liggen, maar ook aan het feit dat mijn banden op spanning zijn en mijn inlaattraject laatst heb gereinigd. En dat de winterbanden er weer onder zitten....met mijn 255 zomerbanden haal ik dit verbruik niet

Als ik wat meer doorrijd (lees 10-30 te hard) stijgt mijn verbruik naar 8.5 gemiddeld.

Geplaatst: 31.12.2013 - 08:36
door Wapperino
jaapburg schreef:
Geen idee, ik rijd niet heel rustig... Gewoon met het verkeer mee maar niet altijd de snelste willen zijn ;-) zou best aan de tuning kunnen liggen, maar ook aan het feit dat mijn banden op spanning zijn en mijn inlaattraject laatst heb gereinigd. En dat de winterbanden er weer onder zitten....met mijn 255 zomerbanden haal ik dit verbruik niet

Als ik wat meer doorrijd (lees 10-30 te hard) stijgt mijn verbruik naar 8.5 gemiddeld.
Winterbanden zitten er sinds gisteravond onder, wie weet scheelt dat. (banden heb ik altijd op spanning) Inlaatsysteem reinigen, dat klinkt wel zinvol. Heb je dat zelf gedaan of laten doen ?

Ik hoop deze week mijn Vida Dice te ontvangen dan krijg ik misschien nog meer info.

Geplaatst: 01.01.2014 - 12:08
door jpwg001
t5power schreef:
jpwg001 schreef:Ik zie V8-en met 4-traps GT en 6-traps GT. Maar lijkt niet bij een bepaald modeljaar te horen. Hoe zit dat?
Laat eens voorbeeldje zien van V8 met 4-traps? Volgens mij alleen met 6 bak uitgevoerd. Misschien een T6 die als V8 is aangeduid?
http://link.marktplaats.nl/758998829

Deze staat als 4-GT in de advertentie.

Geplaatst: 01.01.2014 - 12:52
door t5power
jpwg001 schreef:
t5power schreef:
jpwg001 schreef:Ik zie V8-en met 4-traps GT en 6-traps GT. Maar lijkt niet bij een bepaald modeljaar te horen. Hoe zit dat?
Laat eens voorbeeldje zien van V8 met 4-traps? Volgens mij alleen met 6 bak uitgevoerd. Misschien een T6 die als V8 is aangeduid?
http://link.marktplaats.nl/758998829

Deze staat als 4-GT in de advertentie.
Raar, klopt niet, is volgens mij nooit als 4-GT geleverd: bijv http://www.autoweek.nl/auto/34478/volvo ... 8-momentum

Geplaatst: 01.01.2014 - 17:23
door jpwg001
En wat verbruikt een 3.2 liter 6-cilinder?

Geplaatst: 03.01.2014 - 10:58
door jpwg001
jpwg001 schreef:En wat verbruikt een 3.2 liter 6-cilinder?
Iemand hier een antwoord op, uit eigen ervaring?

Geplaatst: 03.01.2014 - 11:12
door t5power

Geplaatst: 03.01.2014 - 16:18
door ivoandriessen
jpwg001 schreef:
The Volvoboy schreef:De T6 is de minst zuinige van de 3. Je weet zeker dat een D5 niet goedkoper is? Hoeveel km rij je per jaar?
20K, maar ook best veel korte ritten. Ik ben ook aan het denken om een scooter te kopen voor woon- werkverkeer. Dat gaat me veel km's schelen. Maar dan zoue en V8 wel weer een optie zijn... Hihi.
Ik heb voor mijn eigen (komende) beslissing een staatje gemaakt om te zien waar het omslagpunt ligt tussen de verschillende diesel/benzine versies. Gebaseerd op MRB van Zuid-Holland en de landelijke brandstofadviesprijzen. Tevens ga ik uit van de verbruikscijfers uit de carbase van autoweek (volgens mij dezelfde als uit het boekje).

Vanaf 15K per jaar rijdt de D5 45 euro goedkoper dan de 2,5T/3.2. Daar ligt dan ook het omslagpunt voor diesel t.o.v. benzine. Een V8 rijdt tot 9K km goedkoper dan de D5. Ik rijd gemiddeld 25K per jaar en dat zou me op jaarbasis ruim 850 euro schelen t.o.v. de zuinigste benzine.

Geplaatst: 03.01.2014 - 17:10
door Silver_R
Silver_R schreef:Dit is een hele mooie V8.
Heb deze allang op mijn vizier maar zie er toch vanaf. Dus.....
Blijkbaar verkocht... :cry: