Als je wielen wisselt vallen de schijven er echt niet hoor

Ik heb bij deze aanbieder mijn schijven gekocht.Nomad schreef: Ik ben inmiddels ook aan nieuwe schijven toe. Door een noodstop is waarschijnlijk een van de schijven krom getrokken. Ook heeft de vorige eigenaar er imitatieschijven opgezet en die gaan gewoon roesten....
Net even een willekeurige Volvo dealer gebeld. Kosten voor de 16.5" / 320mm schijven: 285,12 euro! Even wat bingen levert gelukkig een meer realitischere prijs op: ca. 75 euro per stuk. Dit is uiteraard origineel Volvo partnummer 31329122.
Zijn er nog andere fabrikanten die betere schijven hebben of gewoon de Volvo schijven maar monteren?
dbosker schreef: achter is wat ingewikkelder omdat daar de handremsegmenten zitten. Je zal de handrem dus terug moeten stellen, anders krijg je de schijven er niet af.
Ik zou ook geen WD40 gebruiken, maar remreiniger (naam zegt het al). Laatstgenoemde ontvet namelijk, eerstgenoemde reinigt, maar smeert ook.
2 zielen 1 gedachteDrRossi schreef:dbosker schreef: achter is wat ingewikkelder omdat daar de handremsegmenten zitten. Je zal de handrem dus terug moeten stellen, anders krijg je de schijven er niet af.
Ik zou ook geen WD40 gebruiken, maar remreiniger (naam zegt het al). Laatstgenoemde ontvet namelijk, eerstgenoemde reinigt, maar smeert ook.![]()