Mijn V50 heeft nieuwe schijven nodig, zijn gewoon op,
iemand een idee wat dat kost, 4 schijven + dan de remolie terug vullen en nieuwe schoenen waarschijnlijk.
Mvg, Bart
schijfremmen; schijven vervangen want zijn op; kost?
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Gewoon effe checken op: http://www.mijngarage.nl/ en daar je kenteken ingeven.
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
op winparts rond de 240 euro aan onderdelen. remolie kost niet zoveel. dat is ongeveer +10 euro, zoveel hoeft er meestal niet bij
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
Ik heb ze toen laten vervangen bij volvo, incl remblokjes. Kostte me 384,00 inclusief btw voor 2 remschijven.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Hier heb je voor 200 euro blokken + schijven.
http://www.autopartsonline.nl/VOLVO/V50 ... blokken/r/
Is goed zelf te doen.
http://www.autopartsonline.nl/VOLVO/V50 ... blokken/r/
Is goed zelf te doen.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Is prima klus om zelf te doen! Schijven trek je er zo vanaf. Alleen je remzuiger terug drukken is wat lastiger maar daar is handig gereedschap voor. 1 keer aanschaffen en heb je zo weer terug verdient na een paar keer.
Scheelt mooi een hoop kosten dan het laten doen.
Scheelt mooi een hoop kosten dan het laten doen.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Jongens toch, jullie maken het mij ook niet makkelijk 
Zelf doen; dat wordt dus schoonbroer inschakelen....die heeft de kennis en het gereedschap, en vooral, de plaats in zijn garage.
Dus ik ga ervan uit dat dit zich heel eenvoudig uitwijst; wielen af, schoentjes uitdoen, schroefkes los en schijven eraf trekken, remcylinderke induwen en nieuwe erop.
Paar uur werk, flesje Cava en een lamsbout, hmm, lijkt me een mooie deal, dat wordt schoonbroer bellen....

Zelf doen; dat wordt dus schoonbroer inschakelen....die heeft de kennis en het gereedschap, en vooral, de plaats in zijn garage.
Dus ik ga ervan uit dat dit zich heel eenvoudig uitwijst; wielen af, schoentjes uitdoen, schroefkes los en schijven eraf trekken, remcylinderke induwen en nieuwe erop.
Paar uur werk, flesje Cava en een lamsbout, hmm, lijkt me een mooie deal, dat wordt schoonbroer bellen....

- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28950
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is de totale tijd inclusief foto's maken, kletsen etcvolvo-s40 schreef:paar uur ? werkelijkbinnen het uur zit de meuk er op.

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27133
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Doorwerken tijdens het ouwehoeren en iemand anders de foto's laten maken als je bezig bent, heb je alleen nog maar minder tijd nodig :razz:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Of te wel, je leest het al! Gewoon zelf doen en lekker genieten van het werk, slap lullen en een hapje en drankje erbij. Succesvolle zaterdag gegarandeerd 

opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
ok,ok, ok, ik zal het wel doen.. 
Komen de schijven goed los?

Komen de schijven goed los?
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Ik duw meestal met een grote schroevedraaier de cilinders terug in de behuizing.Dave07 schreef:Remcilinders terug duwen is te simpel gedacht.
Moet tegenwoordig ook tegelijkertijd gedraaid worden.
Dacht dat de schijven vast zitten met de bouten van de velg.
Dus als de velg eraf is dan zit je remschijf ook los.
En lijkt me sterk dat de schijven zomaar los op de 5 draadeinden hangen.
Meestal zitten ze met een (verzonken) schroefje vast.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Zijn het de schijven en blokken voor de voorwielen of achterwielen?
Het vervangen is heel simpel als je weet hoe het moet.
Voorwielen, houtblokje tegen de zuiger en met een grote waterpomptang druk je de zuiger zo naar binnen.
Bij de achterwielen gaat dit echt niet. Dit moet je doen met een telefoontang. In de 2 verzonken openingen doe je de punten van de tang en druk je ze al draaiend terug. Hier heb ik al eerder een beschrijving en fot van de tang op forum gezet. Speciaal gereedschap echt niet nodig.
Het vervangen is heel simpel als je weet hoe het moet.
Voorwielen, houtblokje tegen de zuiger en met een grote waterpomptang druk je de zuiger zo naar binnen.
Bij de achterwielen gaat dit echt niet. Dit moet je doen met een telefoontang. In de 2 verzonken openingen doe je de punten van de tang en druk je ze al draaiend terug. Hier heb ik al eerder een beschrijving en fot van de tang op forum gezet. Speciaal gereedschap echt niet nodig.
BG_Volvoforum schreef:Jongens toch, jullie maken het mij ook niet makkelijk
Zelf doen; dat wordt dus schoonbroer inschakelen....die heeft de kennis en het gereedschap, en vooral, de plaats in zijn garage.
Dus ik ga ervan uit dat dit zich heel eenvoudig uitwijst; wielen af, schoentjes uitdoen, schroefkes los en schijven eraf trekken, remcylinderke induwen en nieuwe erop.
Paar uur werk, flesje Cava en een lamsbout, hmm, lijkt me een mooie deal, dat wordt schoonbroer bellen....
Dat is dus niet zo. Er zit nog 1 klein fixeerboutje in de schijf. Anders zou je toch wel een hele rare situatie krijgen als je je velg er eens afhaalde (kan de schijf er ook gelijk afvallen.Dave07 schreef:Remcilinders terug duwen is te simpel gedacht.
Moet tegenwoordig ook tegelijkertijd gedraaid worden.
Dacht dat de schijven vast zitten met de bouten van de velg.
Dus als de velg eraf is dan zit je remschijf ook los.
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Nee je schijf kan er niet vanaf vallen omdat de remklauw er nog omheen zit. ::roll:
Schijf zit dus niet altijd vast met boutje! ::roll:
Schijf zit dus niet altijd vast met boutje! ::roll:
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05