schijfremmen; schijven vervangen want zijn op; kost?

Geleverd vanaf 2003
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Mijn V50 heeft nieuwe schijven nodig, zijn gewoon op,

iemand een idee wat dat kost, 4 schijven + dan de remolie terug vullen en nieuwe schoenen waarschijnlijk.

Mvg, Bart
Leek
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.12.2013 - 13:30

Bij mij was dat rond de €300,-

gr.
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1088
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Gewoon effe checken op: http://www.mijngarage.nl/ en daar je kenteken ingeven.
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

op winparts rond de 240 euro aan onderdelen. remolie kost niet zoveel. dat is ongeveer +10 euro, zoveel hoeft er meestal niet bij
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

Ik heb ze toen laten vervangen bij volvo, incl remblokjes. Kostte me 384,00 inclusief btw voor 2 remschijven.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

Hier heb je voor 200 euro blokken + schijven.
http://www.autopartsonline.nl/VOLVO/V50 ... blokken/r/
Is goed zelf te doen.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
Gebruikersavatar
joris20
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 31.03.2013 - 08:08

Inderdaad een klusje dat niet moeilijk is om zelf te doen.
Gr
Joris
S40 2004 2.0 D nette blaasbak
Gebruikersavatar
sean850
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
Locatie: Dronten

Is prima klus om zelf te doen! Schijven trek je er zo vanaf. Alleen je remzuiger terug drukken is wat lastiger maar daar is handig gereedschap voor. 1 keer aanschaffen en heb je zo weer terug verdient na een paar keer.

Scheelt mooi een hoop kosten dan het laten doen.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74

volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

Jongens toch, jullie maken het mij ook niet makkelijk :-)

Zelf doen; dat wordt dus schoonbroer inschakelen....die heeft de kennis en het gereedschap, en vooral, de plaats in zijn garage.

Dus ik ga ervan uit dat dit zich heel eenvoudig uitwijst; wielen af, schoentjes uitdoen, schroefkes los en schijven eraf trekken, remcylinderke induwen en nieuwe erop.

Paar uur werk, flesje Cava en een lamsbout, hmm, lijkt me een mooie deal, dat wordt schoonbroer bellen.... :-)
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

paar uur ? werkelijk :D binnen het uur zit de meuk er op.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28950
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

volvo-s40 schreef:paar uur ? werkelijk :D binnen het uur zit de meuk er op.
Dat is de totale tijd inclusief foto's maken, kletsen etc :D
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27133
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Doorwerken tijdens het ouwehoeren en iemand anders de foto's laten maken als je bezig bent, heb je alleen nog maar minder tijd nodig :razz:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
sean850
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
Locatie: Dronten

Of te wel, je leest het al! Gewoon zelf doen en lekker genieten van het werk, slap lullen en een hapje en drankje erbij. Succesvolle zaterdag gegarandeerd :)
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74

volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
BG_Volvoforum
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33

ok,ok, ok, ik zal het wel doen.. :-)

Komen de schijven goed los?
Dave07
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 03.10.2012 - 20:23

Remcilinders terug duwen is te simpel gedacht.
Moet tegenwoordig ook tegelijkertijd gedraaid worden.

Dacht dat de schijven vast zitten met de bouten van de velg.
Dus als de velg eraf is dan zit je remschijf ook los.
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

Dave07 schreef:Remcilinders terug duwen is te simpel gedacht.
Moet tegenwoordig ook tegelijkertijd gedraaid worden.

Dacht dat de schijven vast zitten met de bouten van de velg.
Dus als de velg eraf is dan zit je remschijf ook los.
Ik duw meestal met een grote schroevedraaier de cilinders terug in de behuizing.
En lijkt me sterk dat de schijven zomaar los op de 5 draadeinden hangen.
Meestal zitten ze met een (verzonken) schroefje vast.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
janvanmeer
3rd Gear member
Berichten: 290
Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36

Zijn het de schijven en blokken voor de voorwielen of achterwielen?
Het vervangen is heel simpel als je weet hoe het moet.
Voorwielen, houtblokje tegen de zuiger en met een grote waterpomptang druk je de zuiger zo naar binnen.
Bij de achterwielen gaat dit echt niet. Dit moet je doen met een telefoontang. In de 2 verzonken openingen doe je de punten van de tang en druk je ze al draaiend terug. Hier heb ik al eerder een beschrijving en fot van de tang op forum gezet. Speciaal gereedschap echt niet nodig.

BG_Volvoforum schreef:Jongens toch, jullie maken het mij ook niet makkelijk :-)

Zelf doen; dat wordt dus schoonbroer inschakelen....die heeft de kennis en het gereedschap, en vooral, de plaats in zijn garage.

Dus ik ga ervan uit dat dit zich heel eenvoudig uitwijst; wielen af, schoentjes uitdoen, schroefkes los en schijven eraf trekken, remcylinderke induwen en nieuwe erop.

Paar uur werk, flesje Cava en een lamsbout, hmm, lijkt me een mooie deal, dat wordt schoonbroer bellen.... :-)
Gast

Dave07 schreef:Remcilinders terug duwen is te simpel gedacht.
Moet tegenwoordig ook tegelijkertijd gedraaid worden.

Dacht dat de schijven vast zitten met de bouten van de velg.
Dus als de velg eraf is dan zit je remschijf ook los.
Dat is dus niet zo. Er zit nog 1 klein fixeerboutje in de schijf. Anders zou je toch wel een hele rare situatie krijgen als je je velg er eens afhaalde (kan de schijf er ook gelijk afvallen.
Gebruikersavatar
sean850
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
Locatie: Dronten

Nee je schijf kan er niet vanaf vallen omdat de remklauw er nog omheen zit. ::roll:

Schijf zit dus niet altijd vast met boutje! ::roll:
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74

volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
Gebruikersavatar
volvo-s40
4th Gear member
Berichten: 829
Lid geworden op: 03.12.2012 - 15:32

dat fixeerboutje is ook weer verschillend.
S40 ph1 heeft ze voor niet, achter daarin tegen wel weer.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”