Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:43
door haasje
dec 2011 zijn broertje gesloopt met een km stand van 986xxx. Waarschijnlijk dat deze auto ook het eind van het jaar niet gaat halen. Je merkt aan alles dat de auto op begint te raken (AT-bak is weer aan het verslijten, onderstel heeft beste tijd gehad, stuurhuis is versleten en heeft speling etc.)
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:46
door Gast
haasje schreef:dec 2011 zijn broertje gesloopt met een km stand van 986xxx. Waarschijnlijk dat deze auto ook het eind van het jaar niet gaat halen. Je merkt aan alles dat de auto op begint te raken (AT-bak is weer aan het verslijten, onderstel heeft beste tijd gehad, stuurhuis is versleten en heeft speling etc.)
Tsja, mag het ook ..........

Geplaatst: 13.01.2014 - 20:55
door MN-NL
Ik zou dan wel een soort van drang hebben de teller weer op 0 te krijgen....
(of staat er dan toch nog een 1 in het hoekie linksboven?)
Geplaatst: 13.01.2014 - 20:56
door jpwg001
Nog 5104km... Dan is hij echt een bazenbak!
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:04
door haasje
en de overige 40000km?
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:16
door Gast
jpwg001 schreef:Nog 5104km... Dan is hij echt een bazenbak!
Klopt, dan staat hij op 960.000 km, nog geen 1.000.000
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:19
door jpwg001
Oeps... Inderdaad. 960 is ook een mooi Volvogetal...
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:21
door Gast
als de auto nog 150.000 - 175.000 km per jaar doet, wilde ik hem er nog een half jaartje doorheen slepen om het tellertje rond te zien gaan.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:23
door haasje
wij willen op zich wel, maar wordt een kosten/baten verhaal. Als bv de bak voor die tijd overlijdt, zal de auto toch echt geslacht gaan worden (en verder leven in andere auto's, ze hebben er nog 2 (en misschien ook wel een beetje in mijn auto

)).
Overigens rijdt deze auto momenteel wat minder km per jaar, maar als hij blijft rijden zal het met max 6 maanden wel 1.000.000 km zijn.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:45
door Gast
gewoon in doorrijden tot hij door zijn knieƫn zakt.
Geplaatst: 13.01.2014 - 21:45
door jpwg001
Vliegt die auto Europa rond ofzo? Of is het een taxi?
Geplaatst: 13.01.2014 - 22:01
door haasje
Het is inderdaad een taxi, vandaar ook zijn zware leven.
Geplaatst: 13.01.2014 - 22:08
door lint
Het is toch een mooi plan om de teller weer op 0 te krijgen maar als de auto echt grote gebreken gaat vertonen kan ik mij voorstellen dat financiele redenen maken dat de auto gesloopt wordt.
Geplaatst: 13.01.2014 - 22:14
door haasje
dit is de 3de auto die boven de 950000 km komt. nr 1 werdt total-loss gereden, nr 2 werd gesloopt omdat de motor nodig was voor een andere auto en de auto zelf ook "op" was. misschien dat deze het wel gaat redden, als het aan ons ligt wel.
Geplaatst: 13.01.2014 - 23:12
door MarioC70
Dan is het toeval denk ik dat de tweede ook stuk gegaan is,geen gemodificeerde geweest denk ik.Van de sloop?
Geplaatst: 13.01.2014 - 23:39
door haasje
het zijn er inmiddels 4 in 1 maand, ze komen inderdaad allemaal van de sloop.
Re: zoveelste defecte koelventilator
Geplaatst: 17.01.2014 - 23:20
door haasje
Zo nu de mogelijkheid er weer is even een update:
De auto rijdt weer rond, voorzien van een andere fan (gebruikt), veiligheidshalve zijn ook de dynamo (gebruikt) en temperatuursensor (nieuw) vervangen. Het wordt dus weer afwachten of het nu wegblijft of dat dit het einde van de auto gaat worden.
Re: zoveelste defecte koelventilator
Geplaatst: 31.01.2014 - 21:18
door haasje
En de laatste update van vanmiddag 17.00:
De koelfan blijft weer continue draaien, ergo de voorgaande oplossingen hebben niet geholpen. Maandag maar eens kijken of het weer de fan is (kon vanmiddag niet kijken, melding kwam van een chauffeur die nog onderweg was).
Re: zoveelste defecte koelventilator
Geplaatst: 04.02.2014 - 20:20
door haasje
En het vervolg op dit verhaal, de koelfan is inderdaad wederom defect. Omdat de auto eigenlijk nog gebruikt moet worden t/m de carnaval (eind deze maand) hebben we besloten de fan niet meer te vervangen maar via een relais te schakelen.
Als aansturing van dit relais heb ik de stroomdraad van het linker dimlicht gebruikt, dit omdat ik dan een aantal voordelen heb:
- omdat het een auto is die oorspronkelijk geleverd is met xenon (die er nu al niet meer in zit) zit er een vertraging op de fan van een paar seconde. De auto geeft toch al altijd defecte koplampen aan.
- als ik aan een lopende motor zou moeten werken kan ik hem op stadlicht zetten waardoor de fan niet draait.
Re: zoveelste defecte koelventilator
Geplaatst: 04.02.2014 - 23:04
door MarioC70
Is de temperatuursensor in het thermosstaathuis niet stuk?