Geplaatst: 14.01.2014 - 10:52
Heb het ook wel eens in mn 940, met name in de buurt van de analoge km-teller. Dus het is van alle tijden...Ben schreef:Gebeurt in mijn 245 's winters wel vaker. Te veel vocht in de auto.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Heb het ook wel eens in mn 940, met name in de buurt van de analoge km-teller. Dus het is van alle tijden...Ben schreef:Gebeurt in mijn 245 's winters wel vaker. Te veel vocht in de auto.
Maakt voor de temperatuur niet uit, airco aan is airco aan. Het gaat dan om de droge lucht.Tankiej schreef:Ik heb de klimaatregeling altijd op auto staan en 18 tot 19 graden, maar mijn instrumentenpaneel is ook regelmatig beslagen. Hoe gebruik je de airco dan vaker? Temperatuur op LO zetten?
Voorruit is soms beslagen als ik in stap, maar die is altijd snel weer schoon. Het instrumentenpaneel blijft vaak de gehele rit beslagen (30 min snelweg), als die dat in het begin is..
Hoe minder je hem gebruikt,des te eerder hij problemen gaat geven.HakanC schreef:Ik heb het altijd op auto stand staan en dan rond 22 graden.
Airco zet ik alleen aan indien nodig (Lees=Koelt niet meer, vochtig beslagen ruiten door natte jassen enz.). Dan heb je er ook geen last van dat je het 5 min voordat je ergens aankomt uit moet zetten, dus minder kans op schimmels.
Heb nergens last van. Airco aan is toch een stuk meer belasting voor de motor, minder trekkracht, verbruik etc.. Ook al is dit heel klein. Van mij hoeft het niet.
Ik heb wel Air Quality System als extra optie.
Dat is bijna met alles zoMarioC70 schreef: Hoe minder je hem gebruikt,des te eerder hij problemen gaat geven.
Je kunt het 1 keer per week of zo 5 min altijd leten werken... Ondanks dat ik weet dat wanneer er vermogen nodig is de Airco automatisch uitschakelt, loopt de motor dan toch anders en minder fijn..Carlsson 900 schreef:Dat is bijna met alles zoMarioC70 schreef: Hoe minder je hem gebruikt,des te eerder hij problemen gaat geven.
Dat houd alleen maar "vieze lucht" buiten de auto doordat het systeem zelf kiest om buitenlucht door de auto te blazen of de lucht in de auto nogmaals rond te laten circulerenHakanC schreef:Ik heb wel Air Quality System als extra optie.
Klopt maar als ik me niet vergis, zit er ook een soort extra filter tussen (Las ik in de broshure dacht ik)fredhead schreef:Dat houd alleen maar "vieze lucht" buiten de auto doordat het systeem zelf kiest om buitenlucht door de auto te blazen of de lucht in de auto nogmaals rond te laten circulerenHakanC schreef:Ik heb wel Air Quality System als extra optie.
Maar voor zover ik weet, slaat de airco niet aan onder een bepaalde temperatuur. Aangezien het dan ook niet nodig is om de lucht te koelen voordat het de auto in gaat, het is buiten koud genoeg. En juist als de temperatuur laag is, heb ik hier last van.JeroenSpock schreef:Maakt voor de temperatuur niet uit, airco aan is airco aan. Het gaat dan om de droge lucht.Tankiej schreef:Ik heb de klimaatregeling altijd op auto staan en 18 tot 19 graden, maar mijn instrumentenpaneel is ook regelmatig beslagen. Hoe gebruik je de airco dan vaker? Temperatuur op LO zetten?
Voorruit is soms beslagen als ik in stap, maar die is altijd snel weer schoon. Het instrumentenpaneel blijft vaak de gehele rit beslagen (30 min snelweg), als die dat in het begin is..
Ehh.. Je hebt hem op auto stand staan, maar de airco uit? :?HakanC schreef:Ik heb het altijd op auto stand staan en dan rond 22 graden.
Airco zet ik alleen aan indien nodig (Lees=Koelt niet meer, vochtig beslagen ruiten door natte jassen enz.). Dan heb je er ook geen last van dat je het 5 min voordat je ergens aankomt uit moet zetten, dus minder kans op schimmels.
Heb nergens last van. Airco aan is toch een stuk meer belasting voor de motor, minder trekkracht, verbruik etc.. Ook al is dit heel klein. Van mij hoeft het niet.
Ik heb wel Air Quality System als extra optie.
Boven de 4 graden werkt de airco altijd.. Als het buiten warmer wordt, of veel vocht in je auto zit moet ie natuurlijk wel harder werken. Auto stand (met airco knopje uit) probeert je temp en uitvoerstroom op niveau te houden. Indien je Airco knop uitzet, dan schakelt het nooit de airco zelf in.Tankiej schreef:Ehh.. Je hebt hem op auto stand staan, maar de airco uit? :?HakanC schreef:Ik heb het altijd op auto stand staan en dan rond 22 graden.
Airco zet ik alleen aan indien nodig (Lees=Koelt niet meer, vochtig beslagen ruiten door natte jassen enz.). Dan heb je er ook geen last van dat je het 5 min voordat je ergens aankomt uit moet zetten, dus minder kans op schimmels.
Heb nergens last van. Airco aan is toch een stuk meer belasting voor de motor, minder trekkracht, verbruik etc.. Ook al is dit heel klein. Van mij hoeft het niet.
Ik heb wel Air Quality System als extra optie.
Als hij op auto staat, bepaalt het systeem toch zelf of de airco aan of uit staat?
Dat airco drogere lucht naar binnen blaast ben ik van op de hoogte. Maar dan de vraag: hoe zet je de airco (handmatig) aan?mees schreef:Ik heb soms ook last van vocht in het dashboard: als de auto koud en vochtig is van het stilstaan. Vooral als de zon vanuit de verkeerde hoek in de auto heeft geschenen. De voorruit is dan ook beslagen aan de binnenzijde.
De airco aan helpt altijd (direct).
Niet omdat de airco de leefruimte koud maakt maar omdat de airco de lucht 'droogt' !! Bij een heerlijk snel warm wordende verwarming !!
Dus: juist 'swinters de airco aan.....voor een droge auto bij de volgende rit.
Blijft het vochtig in je auto? Filter vervangen! (die is dan verzadigd)
Maar het is nu 's ochtends bijna altijd 3 graden of kouder de afgelopen dagen, en juist nu heb ik er last van.HakanC schreef:Boven de 4 graden werkt de airco altijd.. Als het buiten warmer wordt moet ie natuurlijk wel harder werken. Auto stand (met airco knopje uit) probeert je temp en uitvoerstroom op niveau te houden. Indien je Airco knop uitzet, dan schakelt het nooit de airco zelf in.Tankiej schreef:Ehh.. Je hebt hem op auto stand staan, maar de airco uit? :?HakanC schreef:Ik heb het altijd op auto stand staan en dan rond 22 graden.
Airco zet ik alleen aan indien nodig (Lees=Koelt niet meer, vochtig beslagen ruiten door natte jassen enz.). Dan heb je er ook geen last van dat je het 5 min voordat je ergens aankomt uit moet zetten, dus minder kans op schimmels.
Heb nergens last van. Airco aan is toch een stuk meer belasting voor de motor, minder trekkracht, verbruik etc.. Ook al is dit heel klein. Van mij hoeft het niet.
Ik heb wel Air Quality System als extra optie.
Als hij op auto staat, bepaalt het systeem toch zelf of de airco aan of uit staat?
Misschien een pollenfilter als deze niet standaard is?HakanC schreef:Klopt maar als ik me niet vergis, zit er ook een soort extra filter tussen (Las ik in de broshure dacht ik)fredhead schreef:Dat houd alleen maar "vieze lucht" buiten de auto doordat het systeem zelf kiest om buitenlucht door de auto te blazen of de lucht in de auto nogmaals rond te laten circulerenHakanC schreef:Ik heb wel Air Quality System als extra optie.