Pagina 2 van 3
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 10:42
door Durden
RichieB schreef:
Ik vertrouw er op dat Volvo dit scenario (dat best wel eens voorkomt bij normaal gebruik) ook heeft bedacht, en dat de D5 dit kan hebben. Zelf handmatig de dieselmotor opwarmen vermindert bij mij echt van het rijgenot.
helemaal eens. Dit moet toch een van de eerste dingen zijn waar ze over nagedacht hebben bij het uitwerken van het diesel hybride concept? Als ik elke keer continu op allerlei knopjes moet gaan zitten te drukken om de auto te sparen dan is de lol er voor mij snel vanaf.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 10:51
door Poni
Ik gebruik de S-stand wel eens als ik weet dat ik onvoldoende lading heb om de hele rit te doen, zodat ik lading spaar voor het laatste gedeelte.
In zijn 6 bij 100km/u constant is hij best zuinig.
Save is geen optie, want ik zit normaal gesproken niet te wachten op het laden van de accu via de diesel.
Maar ook in de S stand zie ik in de display dat er een minime hoeveelheid elektra wordt gebruikt. In de praktijk wordt dat wel gecompenseerd door de regeneratie, maar langdurig op een snelheid rijden leidt toch tot afname van de capaciteit van de accu.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 10:53
door Poni
Ik zie overigens in het display in de bovenrand een bluetooth tekentje.
Ik heb in het scherm geen enkele aanduiding die aangeeft of mijn iPhone nu wel of niet connected is.
Wordt dit zichtbaar via een instelling?
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 11:07
door Montalbano
Poni schreef:
Ik zie overigens in het display in de bovenrand een bluetooth tekentje.
Ik heb in het scherm geen enkele aanduiding die aangeeft of mijn iPhone nu wel of niet connected is.
Wordt dit zichtbaar via een instelling?
Volgens mij staat er een kruisje door indien niet connected (of uberhaupt geen tekentje). En in de telefooninstellingen kun je het zien.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 11:09
door Montalbano
Ze hadden het "save" concept eigenlijk in twee stukken moeten delen:
- Een functie om de huidige capaciteit te bewaren, ongeacht hoeveel er nog in zit, zonder bijladen
- Een functie om bij te laden tot een bepaalde hoeveelheid.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 11:39
door Superfunky
Montalbano schreef:
Ze hadden het "save" concept eigenlijk in twee stukken moeten delen:
- Een functie om de huidige capaciteit te bewaren, ongeacht hoeveel er nog in zit, zonder bijladen
- Een functie om bij te laden tot een bepaalde hoeveelheid.
Ja eens, heb ik in maart al over gemaild met de technical director van de PiH in Zweden. Hij antwoorde toen:
Your other input regarding to make it possible for the electrical use, to be taylor made for your most frequent drive cycles , is something we are working with.
We have tested some variants of this, which could be done in some different ways. You also have to consider that it doesn’t become too complicated to use, but so far we have not finalized this,
En het andere onderwerp waarover ik met hem mailde was????

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 12:02
door Montalbano
Of er ook een 600pk versie uitgebracht kon worden denk ik

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 15:20
door rsnhakan
Bedankt voor jullie input. Dat wordt nog uitgebreid testen over 5 weken

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 17:01
door pih60
Montalbano schreef:
Of er ook een 600pk versie uitgebracht kon worden denk ik
FLIPPERS!!!
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 17:24
door Poni
Montalbano schreef:
Poni schreef:
Ik zie overigens in het display in de bovenrand een bluetooth tekentje.
Ik heb in het scherm geen enkele aanduiding die aangeeft of mijn iPhone nu wel of niet connected is.
Wordt dit zichtbaar via een instelling?
Volgens mij staat er een kruisje door indien niet connected (of uberhaupt geen tekentje). En in de telefooninstellingen kun je het zien.
Eigenlijk bedoel ik dat ik in de foto van het display een paar Posts terug in de bovenrand een Bluetooth teken zie.
In het display in mijn auto zie ik geen enkele aanduiding of mijn telefoon gekoppeld is of niet.
Pas als ik ga bellen kan ik het zien dat hij verbinding heeft.
Ik wil ook zo'n Bluetooth tekentje. Wat te doen?
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 18:55
door rsnhakan
SF, in een prototype van de PIH was de optie SAVE niet eens aanwezig..

Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 19:13
door Montalbano
Poni schreef:
Eigenlijk bedoel ik dat ik in de foto van het display een paar Posts terug in de bovenrand een Bluetooth teken zie.
In het display in mijn auto zie ik geen enkele aanduiding of mijn telefoon gekoppeld is of niet.
Pas als ik ga bellen kan ik het zien dat hij verbinding heeft.
Ik wil ook zo'n Bluetooth tekentje. Wat te doen?
Heb je altijd (/meestal) navigatie aanstaan en die toevallig ingesteld op maximaal scherm? Dan wordt de bovenbalk namelijk grotendeels weggelaten.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 20:48
door Poni
Hmm, nee radio en vaak de verbruiksnormen.
Bij dat laatste zit in de bovenbalk de radio info en de snelheid.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 21:48
door Superfunky
pih60 schreef:
Montalbano schreef:
Of er ook een 600pk versie uitgebracht kon worden denk ik
FLIPPERS!!!
Bingo!!! Door voor de wasmachine!!
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 22.01.2014 - 23:14
door pih60
Superfunky schreef:
pih60 schreef:
Montalbano schreef:
Of er ook een 600pk versie uitgebracht kon worden denk ik
FLIPPERS!!!
Bingo!!! Door voor de wasmachine!!
uhhh, wasmachine? Is die op 12V en wat doet dat met de accu? Oke, daar zit ik niet op te wachten, maar die zet ik dan wel op marktplaats.
Mijn antwoord is (zonder dat ik je vraag weet):
" ze komen er, maar je mag/kan/wil nog niets zeggen, en inderdaad je plast bijna in je broek van opwinding".
En de bijbehorende vraag zal dan wel iets zijn in de trant van:
"wat gaat er met de flippers gebeuren en wat is mijn reactie daarop?"
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 09:45
door Superfunky
pih60 schreef:
Superfunky schreef:
pih60 schreef:
FLIPPERS!!!
Bingo!!! Door voor de wasmachine!!
uhhh, wasmachine? Is die op 12V en wat doet dat met de accu? Oke, daar zit ik niet op te wachten, maar die zet ik dan wel op marktplaats.
Mijn antwoord is (zonder dat ik je vraag weet):
" ze komen er, maar je mag/kan/wil nog niets zeggen, en inderdaad je plast bijna in je broek van opwinding".
En de bijbehorende vraag zal dan wel iets zijn in de trant van:
"wat gaat er met de flippers gebeuren en wat is mijn reactie daarop?"
Hoe kom je daar toch allemaal bij??
Dit was zijn antwoord op mijn verzoek om flippers en toelichting waarom ik vind dat ze ook op een PiH zouden moeten zitten (en hoe meer gebruikerservaringen ik lees, hoe meer ik dat ga vinden!)
You do have convinced me, that Hybrid customers also would appreciate Paddle shifting, and I will give your feedback to our department working with this issues.
The Paddle shift is an unique development, then the management systems for the Hybrids Diesel and electric systems are very different compared to the ordinary car so I can’t advice any date for introduction.
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 10:05
door RoaldH
@SF: Maar ff heel nuchter bekeken… Er is al een handmatige modus. Waarom zouden de paddles niet nu al kunnen werken als je de pook naar links gooit?
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 10:25
door Durden
Superfunky, je gaat teleurgesteld zijn met die flippers. De geartronic zit niet op het niveau van BMW en Audi automaten en reageert erg langzaam op het handmatig schakelen. (en waarom heeft Volvo gekozen voor een "omgekeerde" bediening van het op- en terugschakelen???) Geen lol aan om handmatig te schakelen, ook met flippers wekt dit vast meer irritatie op dan plezier....
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 10:52
door RoaldH
Durden schreef:
Superfunky, je gaat teleurgesteld zijn met die flippers. De geartronic zit niet op het niveau van BMW en Audi automaten en reageert erg langzaam op het handmatig schakelen. (en waarom heeft Volvo gekozen voor een "omgekeerde" bediening van het op- en terugschakelen???) Geen lol aan om handmatig te schakelen, ook met flippers wekt dit vast meer irritatie op dan plezier....
Juist daarom wil ik die flippers...
Re: Geheimen van het elektrisch rijden
Geplaatst: 23.01.2014 - 11:34
door Superfunky
RoaldH schreef:
@SF: Maar ff heel nuchter bekeken… Er is al een handmatige modus. Waarom zouden de paddles niet nu al kunnen werken als je de pook naar links gooit?
Ja, dat was ook mijn idee, maar heb nu 2 partijen in de software laten neuzen en ik krijg terug dat het eruit gesloopt is. Dus niet, zoals bij Audi, de mogelijkheid om het aan te zetten nadat je het stuur gemonteerd hebt.
Ik overweeg nog wel een stuur met paddles te bestellen, gewoon voor de heb en dan de hele dag "vroeeoooooooooommmmmmmmmm" roepen en net doen of je handmatig schakelt!!