Dus eigenlijk hebben we stoplichten nodig die aangeven hoe lang het nog rood blijft!!!GS_Kes schreef: Inderdaad is vroeg aangegeven dat het niet uitgezet kan worden, maar misschien is er nog iemand die wel weet hoe het systeem permanent uitgezet kan worden en daar wilde ik nog een keer de aandacht op vestigen. Dit omdat er een discussie ontstaat over de voor-/nadelen.
Natuurlijk mag u vragen waarom? Ik ben niet lui, maar ervaar het als irritant en ik heb het idee dat het slecht is voor de startmotor. (Gezien mijn ervaringen met startmotoren van motorfietsen is dat nu net een duur onderdeel is wat vroegtijdig kan overlijden.) Het starten gaat niet ongemerkt (schudden van de auto en het geluid) en met een vertraging. Tenminste als ik het goed wil doen, want in tegenstelling tot uw aanname, ben ik zuinig op mijn auto. Als de motor start kan je niet meteen naar de eerste versnelling, je voelt dat er nog even nodig is om alles op snelheid te laten komen.
De momenten waarbij ik denk, had aangebleven:
Als de motor nog niet helemaal op temperatuur is, slaat de motor af en start meteen weer. Dat lijkt mij niet gezond, twee keer een koude start.
Als ik een paar seconden stil sta en meteen weer door kan rijden. (Ik weet van te voren niet of het een paar seconden of minuten wordt bij een stoplicht).
En als je het systeem uitzet kan je het niet activeren om te zeggen, "ga maar uit, dit gaat wel ff duren".
Volgens mij heb ik dat wel eens in Duitsland gezien, ideaaaaaaal