Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28.06.2006 - 15:20
door V480-S60
Henri144,

Die boekjes zeggen wel vaker onzinnige dingen. Het is zoals Maurice zegt. Als ze dunner plaatstaal hebben gebruikt zou er een grote omwisseling in het productieproces plaats hebben gehad. Daar is niets van bekend. En ook de auto's zijn niet lichter geworden.

Wel is het waar dat er een tijdje plaatstaal is gebruikt van een iets andere samenstelling, (meer schroot) Maar absoluut niet dunner.

Geplaatst: 28.06.2006 - 15:22
door V480-S60
Oh, ja en Volvorider,

Ik had jou weblog al doorgegeven. (2e post)

BTW hoe bevalt de nieuwe schone. Limited Edition.

Geplaatst: 28.06.2006 - 17:13
door caroden
Die wielen horen er niet onder, die zijn van een veel oudere Amazon. Ik mis namelijk de ventilatiegaten, en die schijnen toch écht belangrijk te zijn voor de remmetjes.
Lijkt me inderdaad vrij belangrijk, had ik nog niet eens gezien ::oops:
Daar moeten dus nog even originele velgen op, maar als dat alles is....ik vind 'm zo op de foto's erg leuk, lekker simpel, geen hoofdsteunen, daar hou ik van in een echte klassieker.

Geplaatst: 28.06.2006 - 17:16
door caroden
alhoewel ik bij langere afstanden toch liever weer geen gebruik maak van de 144, een gevoel, zeg maar
Ik rij/reed juist graag langere afstanden met mijn klassiekers. Vinden ze trouwens zelf ook erg fijn. Een lekkere lange rit en het motortje loopt direct veel lekkerder. lekker los, zeg maar.
:mrgreen: ik word er ook losser van :mrgreen:

Geplaatst: 28.06.2006 - 18:26
door Maurice Pierik
Henri144 schreef:dat van dat plaatstaal heb ik uit een boekje met 'aankooptips voor uw oldtimer', toch het vermelden waard lijkt mij?
Als dat bedoelt is als 'algemene' regel voor oldtimers, zou het wel kunnen. Maar als je bedoelt dat een willekeurige autofabrikant van ene op het andere jaar overschakeld naar beduidend dunner plaatstaal gedurende de productie van een serie, dan is het uiterst uiterst onwaarschijnlijk. Simpelweg omdat het grandioze problemen met zich meebrengt. Dan kun je net zo goed een compleet nieuwe carrosserie ontwikkelen.
Als je praat over een 'opvolger' van een bepaalde auto, dan kan het heus zijn dat (in die periode) er voor dunner plaatstaal is gekozen.

Geplaatst: 29.06.2006 - 13:26
door Henri144
'ander' plaatstaal, wellicht dan? Ik heb van verschillende kanten wel gehoord dat met name de 164 na 1970 wat roestgevoeliger is....

@Caroden, ik doe het af en toe wel, langere afstanden.... Laatst echter begon na 280 km echter opeens het olielampje te knipperen, ondanks goed gevulde motor. Ik denk dat de oliedruksensor een beetje overstuur was..... Daarna ook weer geen last van gehad. Wat nl. wel errug leuk is, is op de snelweg rijden met 100 km/u en lekker mensen met hele dure auto's dwarszitten :sleeping:

Geplaatst: 29.06.2006 - 20:11
door Battlecruiser
In de jaren 70 heeft Volvo inderdaad veel gerecycled staal gebruikt. Door het toenmalige procédé kon de roest die al aanwezig was op dat oude staal ingekapseld worden in miniscuul kleine openingetjes in het nieuwe staal. Daardoor ging het staal van binnenuit roesten.

Talloze 240ers hadden er last van. De tectyleerindustrie profiteerde er lekker van...

Geplaatst: 29.06.2006 - 23:15
door Henri144
En weer typisch: Toen ik vanmiddag de laag vuil van mijn 144 afpoetste (of probeerde in elk geval :D), bleek maar weer dat sommige krasjes absoluut geen roest veroorzaken terwijl andere krassen, soms nog niet eens helemaal door de lak heen, juist weer, heel erg roesten. Die laatste op een vervangen voorspatbord, blijkbaar van na 1970.....?

Geplaatst: 30.06.2006 - 16:25
door caroden
En daarom moet je je auto regelmatig wassen :laughing6:

Geplaatst: 30.06.2006 - 16:28
door Henri144
Ja sorry, beetje laks (haha woordspeling) daarin..... Nu het probleem dat hij een hele tijd onder een boom gestaan heeft, waarin een hoop poepende spinnen (echt waar) zaten, maar aangezien de auto op de nominatie staat om gespoten te worden.......

Geplaatst: 05.07.2006 - 16:29
door volvorider
V480-V40 schreef:Oh, ja en Volvorider,

Ik had jou weblog al doorgegeven. (2e post)

BTW hoe bevalt de nieuwe schone. Limited Edition.
Bevalt geweldig. Had even moeite om de witte reus op te ruimen, maar deze is toch wel uniek.

Geplaatst: 05.07.2006 - 16:52
door V480-S60
Oh ja volvorider,
Gaan we hier of bij VOLVOLVO nog een verslagje met foto's zien?

Ik ben daarnaast blij dat je over het inruilen van je witte heen bent. (Gelukkig maar)

Geplaatst: 05.07.2006 - 22:24
door geestschrijver
caroden schreef:Oke, dus dat wordt zwengelen aan het stuur als ik niet iets moois vind met stuurbekrachtiging. Of is het wel te doen, zonder?
Ik ben van een 240 estate zonder stuurbekrachtiging naar een 240 estate met stuurbekrachtiging gegaan: mijn eerste auto met stuurbekrachtiging in 18 jaar. Ik dacht eigenlijk dat het een beetje onzin was, maar wat een wereld van verschil! Vooral met parkeren: plekjes waar ik de oude 240 niet inkreeg zijn een makkie met de nieuwe.

Geplaatst: 05.07.2006 - 23:52
door volvorider
Dat klopt Rob. Daarom hadden wij in de witte reus ook stuurbekrachtiging in laten bouwen.

Geplaatst: 05.07.2006 - 23:53
door volvorider
V480-V40 schreef:Oh ja volvorider,
Gaan we hier of bij VOLVOLVO nog een verslagje met foto's zien?

Ik ben daarnaast blij dat je over het inruilen van je witte heen bent. (Gelukkig maar)
Ga een stukje schrijven voor Volvologisch.

Geplaatst: 05.07.2006 - 23:54
door volvorider
De witte reus staat te koop bij Carlo. Kan hem aan iedereen aan bevelen. Geweldige Volvo voor nog jaren en jaren plezier......

Geplaatst: 07.07.2006 - 06:28
door caroden
Ik heb alvast een prachtige, originele brochure van de 144 op de kop getikt. Was niet goedkoop...maar ja, je begint toch altijd met een brochure als je een auto gaat kopen, he? Brochure is uit 1967 en er staat geweldige teksten en foto's in!

Geplaatst: 27.08.2006 - 10:19
door caroden
Even een update van mijn kant:

Zit al een tijdje in het gips dus even niet op zoek geweest. Aangezien ik begine september hopelijk uit het gips ga is mijn zoektocht weer begonnen. Mijn andere klassieke auto ben ik nog niet kwijt ::cry: Daarom zoek ik nu maar even een wat goedkopere Volvo dan eerst gepland anders krijg ik thuis ruzie...

Ik heb vandaag een 244 2.1 gevonden. Auto is uit 1979 en kost ongeveer 1450 euro. Lijkt me een mooie wagen en misschien gaan we wel even kijken. Hoe zijn de 2.1-motoren over het algemeen? Tips zijn welkom. En wat mag ik verwachten voor een dergelijke prijs?

Geplaatst: 21.09.2006 - 17:31
door Swieb
onze blauwe 142 rijd als een trein , geen stuur bekrachtiging , wel orginele radio ..... niet teveel roest , alleen de bekende puntjes dus , neem de auto die je het beste aanstaat , is zo persoonlijk , ja er zullen altijd mensen zijn die een andere mooier vinden , wij ook maar de portmonaje is hier van uienleer (elke keer als we erin kijken schieten de tranen in de ogen ) en hebben dus gekozen wat we makkelijk konden betalen en nog wat reserve over hielden voor evt mankementen (was maar goed ook )

Geplaatst: 27.09.2006 - 20:33
door John 145
Toen het volvo V44 nog voor niet leden beschikbaar was, is er een aantal maanden geleden een topic geweest over het volvo140klassiekers bedrijf.
Inmiddels is dit forum vernieuwd en is dit topic verwijderd van het forum, maar er waren een aantal kopers geweest die waarschuwde voor dit bedrijf omdat er van alles beloofd wordt maar men de afspraken niet nakomt.
Spreek niet uit eigen ervaring maar er waren diverse klachten over dit bedrijf.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zal ik maar zeggen, en zet al de afspraken vast zodat je iets hebt om op terug te vallen.

succes met je aankoop.