Zeer herkenbaar GS_Kes! Ik haal ook de fiets vaker boven. De supermarkt is hier een honderd meter verder, dat doe ik tegenwoordig te voet. Dat er wat minder mee naar huis kan, is niet erg want dan ga ik gewoon wat vaker, stoort mij niet. Parkeren liefst zo ver mogelijk van de winkel, veel mensen willen zo dicht mogelijk staan voor het gemak en met mogelijke schade van dien.
Let wel; het is geen belediging naar lease-rijders of zeggen dat zij minderwaardig zijn. Als ik de kans had, dan zou ik het ook doen. Het is nu eenmaal voordeliger en weten dat er elke drie jaar een ander hok voor de deur staat laat meer risico's toe zoals willekeurig een parkeerplaats opzoeken, ook als dat in een drukke winkelstraat is.
Edit: tweedehands is overigens altijd een risico op snellere en meer kosten. De verkoper staat met armen te zwaaien terwijl hij uitlegt hoe goed er met de auto werd omgegaan en hoe ze mooi bereden is, maar weet dat helemaal niet. Loze beloften. Misschien heeft de vorige eigenaar de koppeling zwaar belast, is het onderhoud maar half gedaan. We weten allemaal dat een leasemaatschappij niet verveeld is met de kantjes er af te lopen wanneer het op onderhoud aan komt.
Wie heeft zijn V40 in eigendom ?
-
- 5th Gear member
Natuurlijk mag jouw auto nieuw en comfortabel zijn. Maar ik begrijp niet dat je minder auto koopt voor meer geld. Laten we wel wezen, een V70 is en stuk comfortabeler dan een V40...GS_Kes schreef: Ook zie ik iemand die een V70 met ruim 2 ton ervaring voor de halve prijs van een V40 koopt. Als dat goed voor jou is, prima. Toen ik nog in de oriëntatiefase zat heb ik ook veel opmerkingen gehad, koop een goede tweedehandse, waarom geen KIA (met 7 jaar garantie), waarom geen kleine auto, etc. Ik vraag me af waarom alleen een bedrijfsauto nieuw en comfortabel (ik ga er 3-4 keer per jaar mee op vakantie) mag zijn? Ik vind het leuk om zelf een auto te configureren en de eerste berijder te zijn. Ik snap dan ook niet wat er nog betaald wordt voor een auto van 2 jaar oud (niet dat ik het erg vind).
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
-
- 6th Gear member
@Poolrev +1
Ook bij ons maakt het niet uit welke auto we gebruiken in de familie. Auto's zijn gewoon gebruiksvoorwerpen, die parkeer je toch gewoon op de plek waar je moet zijn.
En @GS kes, ik heb nog nooit met een van onze auto's over een klaverbad lopen driften, dat zal dan wel de reden zijn dat je geen lease meer hebt?
En dat een dealer met je communiceert over de bijtelling lijkt me vrij logisch, dat doet elk automerk in NL vandaag de dag. Het is nou eenmaal het geen waardoor onder andere volvo het afgelopen jaar klappers heeft gemaakt met zn modellen, zoals de V40 en V60. Ook als je prive nieuw een S80 koopt praten ze over de bijtelling en de kosten. De autowereld is veranderd, eerder ging het over het aantal PK's, nu om de uitstoot!
Geniet gewoon van het feit dat je een volvo kan rijden, nieuw, tweedehands, demo, lease wel of niet dat zie je er echt niet aan af.
Ook bij ons maakt het niet uit welke auto we gebruiken in de familie. Auto's zijn gewoon gebruiksvoorwerpen, die parkeer je toch gewoon op de plek waar je moet zijn.
En @GS kes, ik heb nog nooit met een van onze auto's over een klaverbad lopen driften, dat zal dan wel de reden zijn dat je geen lease meer hebt?

En dat een dealer met je communiceert over de bijtelling lijkt me vrij logisch, dat doet elk automerk in NL vandaag de dag. Het is nou eenmaal het geen waardoor onder andere volvo het afgelopen jaar klappers heeft gemaakt met zn modellen, zoals de V40 en V60. Ook als je prive nieuw een S80 koopt praten ze over de bijtelling en de kosten. De autowereld is veranderd, eerder ging het over het aantal PK's, nu om de uitstoot!
Geniet gewoon van het feit dat je een volvo kan rijden, nieuw, tweedehands, demo, lease wel of niet dat zie je er echt niet aan af.
-
- 2nd Gear member
@4wielen: Ik denk we verschillen van mening over comfort en minder auto voor meer geld 
@V50 R: Niet driften? Jammer, blijft leuk
Nope, de reden laat ik lekker in het midden.
Ik snap echt wel dat gecommuniceerd wordt in argumenten waarmee je de meeste omzet haalt, maar niet in een "persoonlijk" gesprek.

@V50 R: Niet driften? Jammer, blijft leuk

Ik snap echt wel dat gecommuniceerd wordt in argumenten waarmee je de meeste omzet haalt, maar niet in een "persoonlijk" gesprek.
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Ik heb ook bij de dealer direct goed duidelijk moeten maken dat ik de auto echt privé kwam kopen (kwam van een C30 lease bij dezelfde dealer). Het schijnt nogal eens voor te komen dat mensen proberen een betere offerte te krijgen door te claimen dat ze hem privé kopen, maar later toch blijken de offerte bij een lease-maatschappij te hebben ingeleverd om een lagere prijs (bij een door de lease-maatschappij aangewezen dealer) te krijgen.
Maar toen duidelijk was, dat het privé was, heb ik verder ook niets meer gehoord over bijtelling of voordelen voor zakelijk gebruik
Maar toen duidelijk was, dat het privé was, heb ik verder ook niets meer gehoord over bijtelling of voordelen voor zakelijk gebruik

Laatst gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
-
- 1st Gear member
Leuk om te zien hoeveel "eigen rijders" er zijn ! Ik voel me gelijk wat minder eenzaam
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb mijn V40 overigens niet nieuw gekocht, maar hij was 11 maanden oud (dus nog met een jaar fabrieksgarantie), 19000 km gereden en afkomstig uit de vloot van Volvo-Nederland, bereden als bedrijfsauto door een medewerker van Volvo (aantoonbaar). Bij aflevering heeft hij zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Het blijft een gokje, maar aan hoe de auto er bij staat (lak, bekleding enz) kun je wel een beetje aflezen hoe de auto behandeld is.
Ik heb hiervoor 18 andere auto's gehad, waarvan 5 nieuwe en ook die nieuwe auto's zijn in meer of mindere mate geen van alle probleemloos geweest....Dus mijn ervaring is dat een nieuwe auto absoluut geen vrijwaring biedt tegen technische problemen.
Nadeeltje is wel dat je hem tweedehands niet helemaal zelf kunt configureren, maar alles wat ik graag wilde hebben zat er op. Vooraf had ik een wensenlijstje gemaakt en daar ben ik op gaan zoeken: er stonden er genoeg te koop.
Zoals meer mensen vertroetel ik mijn auto's altijd: hij (of zij ?) slaapt lekker binnen, onnodige koude starts/hele korte stukjes probeer te vermijden, bij de supermarkt staat hij diagonaal zo ver mogelijk van de ingang en de karretjes af, en (meestal) was ik hem ook met de hand. Sommigen vinden dat overdreven, anderen zijn zuinig op hun spullen: het is waar je jezelf lekker bij voelt. Het blijft natuurlijk een gebruiksartikel, maar wel een hele dure.
En lease-rijders, als je alles meetelt (ook het renteverlies over je geïnvesteerd kapitaal - dan heb ik het nog niet eens over de kosten als je er voor gaat lenen, afschrijving, winterbanden, onderhoud, reparaties, brandstof, enz) heeft niemand mij ooit kunnen voorrekenen dat een leaseauto je net zo veel kost als wanneer je zelf een nieuwe koopt. Zeker niet met die 14% modellen. Maar het was niet mijn bedoeling van dit topic om deze discussie hier te voeren, dat doe ik al genoeg op feestjes
Ik gun iedereen zijn lease-auto hoor, geniet er van !!

Dat gevoel had ik dus ook. Ik kreeg bij mijn contacten met de verschillende dealers echt het idee dat sommige Volvo-dealers helemaal niet (meer) weten hoe je met een particulier omgaat ! Voor mij een belangrijk criterium om voor een bepaalde dealer te kiezen.GS_Kes schreef: Ik kreeg echt het idee dat ik een eenling was, zowel hier op het forum als bij de dealers vorig jaar.
Ik heb mijn V40 overigens niet nieuw gekocht, maar hij was 11 maanden oud (dus nog met een jaar fabrieksgarantie), 19000 km gereden en afkomstig uit de vloot van Volvo-Nederland, bereden als bedrijfsauto door een medewerker van Volvo (aantoonbaar). Bij aflevering heeft hij zijn eerste onderhoudsbeurt gehad. Het blijft een gokje, maar aan hoe de auto er bij staat (lak, bekleding enz) kun je wel een beetje aflezen hoe de auto behandeld is.
Ik heb hiervoor 18 andere auto's gehad, waarvan 5 nieuwe en ook die nieuwe auto's zijn in meer of mindere mate geen van alle probleemloos geweest....Dus mijn ervaring is dat een nieuwe auto absoluut geen vrijwaring biedt tegen technische problemen.
Nadeeltje is wel dat je hem tweedehands niet helemaal zelf kunt configureren, maar alles wat ik graag wilde hebben zat er op. Vooraf had ik een wensenlijstje gemaakt en daar ben ik op gaan zoeken: er stonden er genoeg te koop.
Zoals meer mensen vertroetel ik mijn auto's altijd: hij (of zij ?) slaapt lekker binnen, onnodige koude starts/hele korte stukjes probeer te vermijden, bij de supermarkt staat hij diagonaal zo ver mogelijk van de ingang en de karretjes af, en (meestal) was ik hem ook met de hand. Sommigen vinden dat overdreven, anderen zijn zuinig op hun spullen: het is waar je jezelf lekker bij voelt. Het blijft natuurlijk een gebruiksartikel, maar wel een hele dure.
En lease-rijders, als je alles meetelt (ook het renteverlies over je geïnvesteerd kapitaal - dan heb ik het nog niet eens over de kosten als je er voor gaat lenen, afschrijving, winterbanden, onderhoud, reparaties, brandstof, enz) heeft niemand mij ooit kunnen voorrekenen dat een leaseauto je net zo veel kost als wanneer je zelf een nieuwe koopt. Zeker niet met die 14% modellen. Maar het was niet mijn bedoeling van dit topic om deze discussie hier te voeren, dat doe ik al genoeg op feestjes

- Jumpman
- 4th Gear member
+1avdorst schreef: Leuk om te zien hoeveel "eigen rijders" er zijn ! Ik voel me gelijk wat minder eenzaam![]()
GS_Kes schreef: Ik kreeg echt het idee dat ik een eenling was, zowel hier op het forum als bij de dealers vorig jaar.
Slaapt alleen buiten (kan maar 1 auto tegelijk in de garage

Ook al is de mijne lease ik ben er ook zuinig op!!! Kan er slecht tegen als mensen zeggen ach het is maar een leasebak!
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
- Paul
- Geartronic member
Ben je dan helemaal een hero als je de auto zelf hebt gekocht (op je bedrijf) EN bijtelling betaalt?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- LtStone
- 4th Gear member
(noot: verkijk je natuurlijk niet op de aanwezigen bij een forum, daar zal je de liefhebbers aantreffen en die hebben ook wat vaker in eigendom. Het grosse van de vloot van lease rijders - die bijvoorbeeld in december 2013 allen nog - de vlucht naar Volvo hebben genomen deden dat niet uit liefde voor of vanwege het "Volvo for Live" gevoel. Neen dat deden ze met de portemonee. Je herkent ze direct van die gasten met het rijgedrag alsof ze in een VAG auto of BMW zitten. Dat zijn de zwevende kiezers (liesers zo u wilt) van de autowereld zeg maar)
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
S60 T5 2003 zwart
- Phacoid
- 3rd Gear member
Ach Paul, je hoeft je helemaal niet druk te maken. Menig bezoeker van dit forum weet goed hoe jij je afgelopen wagens in de watten hebt gelegd. Op zijn minst toch één persoon van wie ik de ex-lease wel zou willenPaul schreef: Ben je dan helemaal een hero als je de auto zelf hebt gekocht (op je bedrijf) EN bijtelling betaalt?

- Paul
- Geartronic member
Heel goed 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- Starter
Volg al een tijdje anoniem dit forum, deze discussie is een interessante.
Bijna 40 en na een handvol auto's, heb ik twee weken geleden mijn 3de nieuwe auto opgehaald, dit is de allereerste auto die ik NIET zelf betaald heb, een "leasebak" dus.
Ik ben altijd zuinig geweest op al mijn auto's en ik kan tot nu toe zeggen dat het gevoel van een lease auto niets veranderd aan de beleving van het bezit.
Nu is het natuurlijk wel zo, dat als ik nu bij de pomp sta, het minder pijn doet.
Misschien ligt het er ook wel aan dat ik bewust voor een Volvo gekozen heb. Na jaren lang Fiat gereden te hebben en na de "Stilo debako" hebben we uit frustratie een nieuwe BMW gekocht was ik in 20010 genoodzaakt door gezin-uitbreiding een "grotere" auto te kopen. Je gelooft het nooit, maar mijn BMW dealer riep toen, kijk eens naar een V70, daar passen 3 kinderstoelen makkelijk op de achterbank.
Since die dag is het Volvo virus toegeslagen.
Bijna 40 en na een handvol auto's, heb ik twee weken geleden mijn 3de nieuwe auto opgehaald, dit is de allereerste auto die ik NIET zelf betaald heb, een "leasebak" dus.
Ik ben altijd zuinig geweest op al mijn auto's en ik kan tot nu toe zeggen dat het gevoel van een lease auto niets veranderd aan de beleving van het bezit.
Nu is het natuurlijk wel zo, dat als ik nu bij de pomp sta, het minder pijn doet.
Misschien ligt het er ook wel aan dat ik bewust voor een Volvo gekozen heb. Na jaren lang Fiat gereden te hebben en na de "Stilo debako" hebben we uit frustratie een nieuwe BMW gekocht was ik in 20010 genoodzaakt door gezin-uitbreiding een "grotere" auto te kopen. Je gelooft het nooit, maar mijn BMW dealer riep toen, kijk eens naar een V70, daar passen 3 kinderstoelen makkelijk op de achterbank.
Laatst gewijzigd door StylesB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 - 2.5t Summum - 2008 ( 291PK by Fasttech )
V40 - D2 Rdesign - 2014
C70 - T5 luxary - 1999
V40 - D2 Rdesign - 2014
C70 - T5 luxary - 1999
- lint
- Geartronic member
Dat is dan een heel verstandige BMW dealer geweestStylesB schreef: Volg al een tijdje anoniem dit forum, deze discussie is een interessante.

XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ruvo
- 2nd Gear member
Ook bij mij eigendom. (Net als alle voorgaande.)
Volvo V40 T5 2014, R-Design, Rebel Blue, Dynamic line, Business Pack Pro, Winter Line, 18" Ixion II, Exterior styling kit R-design, PZ00 Leder / Charcoal / Charcoal, Diverse andere opties.
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
Volvo C70 T5 Momentum, Audio line, Black Sapphire metallic, Mirzam 18" 2007
Volvo S40 2.0T Sport Edition 2003
Volvo 480 2.0 1995
Volvo 480 1.7 1987
- mga1600
- 6th Gear member
In de tijd dat ik in loondienst was heb ik vele lease auto's mogen "verslijten", waaronder ook Volvo's. Sinds ik als zzp-er eigen baas ben geworden rij ik in privé auto's (Volvo's). Qua rijstijl of zorg voor de auto geen enkel verschil in benadering wat mij betreft, qua gevoel wel: een eigen auto is veel leuker!
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Longone
- 5th Gear member
Ik heb mijn titaniumgrijze V40 D2 ook in eigendom. Jarenlang diverse Volvo's als lease-auto gehad, maar mijn huidige werkgever doet nu aan "car allowance", een vaste vergoeding per maand en een km-vergoeding.
Qua gevoel en qua rijden is er voor mij geen groot verschil, ik ging toch al wel netjes met spullen van een ander om. De sport is nu wel om alles behalve het dealer onderhoud zo voordelig mogelijk te doen, dus maximaal zuinig rijden (ik haal 1:24), de goedkoopste pomp in de buurt uitzoeken (meestal de Makro), all seasons banden erom, en dingen als accu's, ruitenwissers en vloermatten zelf vervangen.
Qua gevoel en qua rijden is er voor mij geen groot verschil, ik ging toch al wel netjes met spullen van een ander om. De sport is nu wel om alles behalve het dealer onderhoud zo voordelig mogelijk te doen, dus maximaal zuinig rijden (ik haal 1:24), de goedkoopste pomp in de buurt uitzoeken (meestal de Makro), all seasons banden erom, en dingen als accu's, ruitenwissers en vloermatten zelf vervangen.
Laatst gewijzigd door Longone op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ook hier wagen!
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …