Thom schreef:Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot...
Dat lijkt me dan ook niet meer dan terecht....
Heb jij wel eens iemand uit een geheel platgereden Volvo zien stappen? ik wel..
Daar komt de grote loyaliteit van Volvorijders vandaan, en niet uit geneuzel over "minor issues" die bij een Frans merk mogelijk beter zijn (als ze het al doen)
Maurice Pierik schreef:Helemaal waar.
Da´s hetzelfde als roepen dat Opel in 1991 op de voorhoede liep toen ze standaard gordels achterin monteerde. (Was toen namelijk wettelijke eis)
Overigens, ik wil niet rot doen. Maar de 340 had ook pas sinds dat jaar standaard gordels op de achterbank. Ander onderwerp weliswaar, maar ik kon ´t effe niet laten. M.a.w. Volvo is niet altijd perfect.
Volvo is de uitvinder en licentiehouder van de rolgordel, die is al sinds eind jaren 50 leverbaar....
Los daarvan is het ook off topic.
Reden temeer om toch kritisch te zijn als Volvo-rijder dat je niet blind moet varen op het (overigens belangrijke feit) van dit Volvo-patent. Want wel memoreren dat Volvo met gordels kwam, maar vergeten dat datzelfde Volvo uitbezuinigingsredenen het jaaaaaaaaaren lang alleen op de ´Zweedse´modellen standaard achterin monteerde getuigt wel van boter op je hoofd hebben.
Ter geruststelling... ik rijd al jaren een 245.
Thom schreef:Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot...
Heb jij wel eens iemand uit een geheel platgereden Volvo zien stappen? ik wel..
Daar komt de grote loyaliteit van Volvorijders vandaan, en niet uit geneuzel over "minor issues" die bij een Frans merk mogelijk beter zijn (als ze het al doen)
Nu zijn de ´hoera hoera after market filters´ ineens een minor issue?
Een beetje respect voor Franse waar kan trouwens ook geen kwaad, want anders hadden heel wat Volvo 66, 340, 440, 460, 480, S40, V40 bezitters hun Volvo´s moeten duwen!
Ik heb even door jouw berichten op het forum zitten bladeren Thom. Daarbij zie ik veel negatieve berichten over Volvo en vergelijkingen met Peugeot.
Weet je zeker dat je niet op het verkeerde forum zit?
En misschien heb ik het even gemist maar.... welke Volvo rijden jullie nu?
Kritisch is iets anders dan negatief. Zo ben ik nu eenmaal als het over auto's gaat. Ik heb/had altijd een zwak voor Peugeot, maar dat is hard minder geworden na de ervaringen van de afgelopen jaren. Volvo vind ik ook een schitterend merk, maar dan wel de modernere modellen. Ach en dat patent op veiligheid...BMW zegt sportief te zijn, maar een Audi is dat ook. Met andere woorden: in deze tijden zit daar niet zoveel verschil meer in. Een 5-serie is ook heel veilig, of een E-klasse. Tuurlijk, Volvo doet dat net beetje meer (eigen analyse ongelukken, crashcentra e.d.). Maar andere merken hebben ook waardevolle innovaties op dat gebied. Momenteel staat er een XC70 D5 op de oprit.
Btw: dit soort teksten
Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot...
Smaken verschillen, sommige mensen hebben niets met Volvo of Peugeot. Of dat terecht is of niet maken ze graag zelf uit denk ik...
Maurice Pierik schreef:Nu zijn de ´hoera hoera after market filters´ ineens een minor issue?
Een beetje respect voor Franse waar kan trouwens ook geen kwaad, want anders hadden heel wat Volvo 66, 340, 440, 460, 480, S40, V40 bezitters hun Volvo´s moeten duwen!
Oeps, nee... een aftermarket roetfilter is (voor mij iig) zeker geen "minor issue" ben blij dat dit initiatief nu genomen is en wacht met spanning op uitbreiding naar de andere dieselmodellen, alle kleine beetjes helpen als het om het milieu gaat.
Ik doelde meer op de geschetste "voordelen" van Franse merken die met wat moeite stuk voor stuk zeer behoorlijk te weerleggen zijn, op Citroën na is er tot op heden erg weinig innovatiefs uit Frankrijk vandaan gekomen.
Heb zelf niet zo heel erg veel met de "Daf derivaten" dus zal je me daarover niet zo veel horen.
Maurice Pierik schreef:Nu zijn de ´hoera hoera after market filters´ ineens een minor issue?
Oeps, nee... een aftermarket roetfilter is (voor mij iig) zeker geen "minor issue" ben blij dat dit initiatief nu genomen is en wacht met spanning op uitbreiding naar de andere dieselmodellen, alle kleine beetjes helpen als het om het milieu gaat.
Ik doelde meer op de geschetste "voordelen" van Franse merken die met wat moeite stuk voor stuk zeer behoorlijk te weerleggen zijn, op Citroën na is er tot op heden erg weinig innovatiefs uit Frankrijk vandaan gekomen.
Heb zelf niet zo heel erg veel met de "Daf derivaten" dus zal je me daarover niet zo veel horen.
Beetje jammer wat je daar schrijft. Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat je alles op een hoop schuift.
Ik deel je mening betreffende Franse automerken absoluut niet. Maar ik vrees dat je er ook maar een stuk of 5 kunt opnoemen.
Wat betreft je 'Daf-derivaten', dat suggereert nogal wat minachting over circa 3 miljoen gebouwde Volvo's. Daarbij moet ik opmerken dat je slechts 1/3 van deze auto's je als Daf-derivaten kunt bestempelen, en eigenlijk is dat al niet waar.
Wellicht beschouw je jezelf als een Volvo-liefhebber, maar wat mij betreft lijkt je opmerking meer passen bij een BMW- of Volkswagenrijder.
Maar nu baal ik dus. Ik heb een MY2001 met Renault dieselmotor (en ben daar BTW zeer tevreden over). Ik mag mijzelf milieudeskundige noemen en heb ook veel daarvoor over, maar ik kan dus geen retrofit roetfilter krijgen. Nogmaals daar baal ik dus van.
Pas over 1,5 jaar zal ik misschien een diesel met roetfilter kunnen rijden.
Het Hooftman gevraagd voor een MY2002 auto. Ze waren er nog niet echt bekend met de actie. Ze gaan nu uit van de zorgvuldigheid van Volvo bij het uitzoeken van op welke auto's de roetfilters gaan passen. Vooralsnog geven ze dus helaas voor een MY2002 auto.