Volvo monteert kosteloos roetfilters

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Thom schreef:Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot...
Dat lijkt me dan ook niet meer dan terecht....
Heb jij wel eens iemand uit een geheel platgereden Volvo zien stappen? ik wel..
Daar komt de grote loyaliteit van Volvorijders vandaan, en niet uit geneuzel over "minor issues" die bij een Frans merk mogelijk beter zijn (als ze het al doen)
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

bart simpson schreef:
Maurice Pierik schreef:Helemaal waar.
Da´s hetzelfde als roepen dat Opel in 1991 op de voorhoede liep toen ze standaard gordels achterin monteerde. (Was toen namelijk wettelijke eis)
Overigens, ik wil niet rot doen. Maar de 340 had ook pas sinds dat jaar standaard gordels op de achterbank. Ander onderwerp weliswaar, maar ik kon ´t effe niet laten. M.a.w. Volvo is niet altijd perfect.
Volvo is de uitvinder en licentiehouder van de rolgordel, die is al sinds eind jaren 50 leverbaar....
Los daarvan is het ook off topic.
Reden temeer om toch kritisch te zijn als Volvo-rijder dat je niet blind moet varen op het (overigens belangrijke feit) van dit Volvo-patent. Want wel memoreren dat Volvo met gordels kwam, maar vergeten dat datzelfde Volvo uitbezuinigingsredenen het jaaaaaaaaaren lang alleen op de ´Zweedse´modellen standaard achterin monteerde getuigt wel van boter op je hoofd hebben.
Ter geruststelling... ik rijd al jaren een 245.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Maurice Pierik schreef:Ter geruststelling... ik rijd al jaren een 245.
Dus geen Peugeot?
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

bart simpson schreef:
Thom schreef:Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot...
Dat lijkt me dan ook niet meer dan terecht....
Heb jij wel eens iemand uit een geheel platgereden Volvo zien stappen? ik wel..
Daar komt de grote loyaliteit van Volvorijders vandaan, en niet uit geneuzel over "minor issues" die bij een Frans merk mogelijk beter zijn (als ze het al doen)
Nu zijn de ´hoera hoera after market filters´ ineens een minor issue?
Een beetje respect voor Franse waar kan trouwens ook geen kwaad, want anders hadden heel wat Volvo 66, 340, 440, 460, 480, S40, V40 bezitters hun Volvo´s moeten duwen!

Waarin rij jij trouwens in die TPV dan?
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ik heb even door jouw berichten op het forum zitten bladeren Thom. Daarbij zie ik veel negatieve berichten over Volvo en vergelijkingen met Peugeot.
Weet je zeker dat je niet op het verkeerde forum zit?
En misschien heb ik het even gemist maar.... welke Volvo rijden jullie nu?
Kritisch is iets anders dan negatief. Zo ben ik nu eenmaal als het over auto's gaat. Ik heb/had altijd een zwak voor Peugeot, maar dat is hard minder geworden na de ervaringen van de afgelopen jaren. Volvo vind ik ook een schitterend merk, maar dan wel de modernere modellen. Ach en dat patent op veiligheid...BMW zegt sportief te zijn, maar een Audi is dat ook. Met andere woorden: in deze tijden zit daar niet zoveel verschil meer in. Een 5-serie is ook heel veilig, of een E-klasse. Tuurlijk, Volvo doet dat net beetje meer (eigen analyse ongelukken, crashcentra e.d.). Maar andere merken hebben ook waardevolle innovaties op dat gebied. Momenteel staat er een XC70 D5 op de oprit.

Btw: dit soort teksten
Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot...

Dat lijkt me dan ook niet meer dan terecht....
Smaken verschillen, sommige mensen hebben niets met Volvo of Peugeot. Of dat terecht is of niet maken ze graag zelf uit denk ik...

Thom
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Maurice Pierik schreef:Nu zijn de ´hoera hoera after market filters´ ineens een minor issue?
Een beetje respect voor Franse waar kan trouwens ook geen kwaad, want anders hadden heel wat Volvo 66, 340, 440, 460, 480, S40, V40 bezitters hun Volvo´s moeten duwen!
Oeps, nee... een aftermarket roetfilter is (voor mij iig) zeker geen "minor issue" ben blij dat dit initiatief nu genomen is en wacht met spanning op uitbreiding naar de andere dieselmodellen, alle kleine beetjes helpen als het om het milieu gaat.
Ik doelde meer op de geschetste "voordelen" van Franse merken die met wat moeite stuk voor stuk zeer behoorlijk te weerleggen zijn, op Citroën na is er tot op heden erg weinig innovatiefs uit Frankrijk vandaan gekomen.
Heb zelf niet zo heel erg veel met de "Daf derivaten" dus zal je me daarover niet zo veel horen.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

bart simpson schreef:
Maurice Pierik schreef:Nu zijn de ´hoera hoera after market filters´ ineens een minor issue?
Een beetje respect voor Franse waar kan trouwens ook geen kwaad, want anders hadden heel wat Volvo 66, 340, 440, 460, 480, S40, V40 bezitters hun Volvo´s moeten duwen!
Oeps, nee... een aftermarket roetfilter is (voor mij iig) zeker geen "minor issue" ben blij dat dit initiatief nu genomen is en wacht met spanning op uitbreiding naar de andere dieselmodellen, alle kleine beetjes helpen als het om het milieu gaat.
Ik doelde meer op de geschetste "voordelen" van Franse merken die met wat moeite stuk voor stuk zeer behoorlijk te weerleggen zijn, op Citroën na is er tot op heden erg weinig innovatiefs uit Frankrijk vandaan gekomen.
Heb zelf niet zo heel erg veel met de "Daf derivaten" dus zal je me daarover niet zo veel horen.
Beetje jammer wat je daar schrijft. Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat je alles op een hoop schuift.
Ik deel je mening betreffende Franse automerken absoluut niet. Maar ik vrees dat je er ook maar een stuk of 5 kunt opnoemen.
Wat betreft je 'Daf-derivaten', dat suggereert nogal wat minachting over circa 3 miljoen gebouwde Volvo's. Daarbij moet ik opmerken dat je slechts 1/3 van deze auto's je als Daf-derivaten kunt bestempelen, en eigenlijk is dat al niet waar.
Wellicht beschouw je jezelf als een Volvo-liefhebber, maar wat mij betreft lijkt je opmerking meer passen bij een BMW- of Volkswagenrijder.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41025
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zo, we hebben allemaal gezegd wat we wilden. En heel veel off topic. Genoeg dus.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

dan nu: waarom zou het mischien niet op onze 2002 v70 d5 kunnen?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

NOS schreef:dan nu: waarom zou het mischien niet op onze 2002 v70 d5 kunnen?
Kan ik zo 123 ook niet een reden bij bedenken....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

we gaan gewoon eens informeren
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

EINDELIJK VOLVO. Nieuwe boompjes planten en tegelijkertijd niet aan de jongste emissie eisen kunnen voldoen..

Ik ben blij met nieuwe roetfilter.
Ik wil de roetfilter er graag onder hebben.
Scheelt echt veel uitstoot.

Ik neem aan dat deze montage geen gevolgen heeft voor motorprestatie ivm veranderde tegendruk of zo. ?

Vraag: Wat maakt dat zo'n roetfilter altijd blijft werken? Je kunt hem immers niet vevangen? :roll:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

dat ding wordt door het motormanagement schoongebrand
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Tja het Off Topic gehalte was weer groot.

Maar nu baal ik dus. Ik heb een MY2001 met Renault dieselmotor (en ben daar BTW zeer tevreden over). Ik mag mijzelf milieudeskundige noemen en heb ook veel daarvoor over, maar ik kan dus geen retrofit roetfilter krijgen. Nogmaals daar baal ik dus van.

Pas over 1,5 jaar zal ik misschien een diesel met roetfilter kunnen rijden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14848
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

NOS schreef:dat ding wordt door het motormanagement schoongebrand
Motormanagement brandt niet schoon die REGELT het alleen..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

oke, oke
maar of dat ook gebeurt bij zo'n achteraf dingetje?
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Als het goed is moet ie dat wel regelen. Ik snap ook niet waarom het filter niet op mijn 2002 d5 zou kunnen. Baal ik wel even van.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

ik ga het dus vragen voor mijn 2002!
zal het posten als ik het weet
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

ok, wacht ik dat ff af
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
480S60
4th Gear member
Berichten: 802
Lid geworden op: 30.03.2006 - 09:55
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Het Hooftman gevraagd voor een MY2002 auto. Ze waren er nog niet echt bekend met de actie. Ze gaan nu uit van de zorgvuldigheid van Volvo bij het uitzoeken van op welke auto's de roetfilters gaan passen. Vooralsnog geven ze dus helaas voor een MY2002 auto.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”