Montage achteraf op modellen vanaf 2003
Volvo monteert kosteloos roetfilters
Sinds 2005 standaard op alle dieselmodellen
Achteraf montage oudere bouwjaren indien technisch mogelijk
Volvo-dealer zorgt voor subsidieafhandeling
Zorg voor het milieu is kernwaarde van het merk Volvo
Beesd, 23 juni 2006 – Volvo Cars levert sinds eind 2005 roetfilters standaard op alle modellen met dieselmotor. Hiermee begaf de Zweedse fabrikant zich in de voorhoede van automobielfabrikanten op dit gebied. Volvo Cars Nederland zet nu de volgende stap en doet aan de bezitters van een groot aantal bestaande modellen het aanbod hun auto kosteloos te voorzien van een roetfilter.
Sinds het najaar van 2005 monteert Volvo Cars standaard roetfilters op alle dieselmodellen. Niet onlogisch, want zorg voor het milieu is naast het thema veiligheid één van de kernwaarden van het Volvo-merk. En Volvo Cars Nederland en haar dealers aarzelden daarom niet toen zich een mogelijkheid voordeed nòg meer Volvo’s van een dergelijk filter te voorzien. Het gaat om de types S40 en V50 van de bouwjaren 2004 t/m 2005 en de Volvo S60, S80, V70, XC70 en XC90 van de bouwjaren 2003 t/m 2005.
Vanaf medio juli zijn de roetfilters voor de S40 en V50 beschikbaar en voor alle overige modellen vanaf september 2006.
Subsidie
Met ingang van 1 juli 2006 subsidieert de overheid de achterafmontage van roetfilters voor auto’s van na 1995 met 500 euro. Hoewel de prijs voor een roetfilter op de betreffende Volvo’s beduidend hoger ligt, bieden Volvo Cars Nederland en haar dealers de filters inclusief montage aan voor exact dit bedrag*. De Volvo-dealer zorgt voor de financiële afhandeling, dus de klant hoeft de subsidie niet voor te financieren.
* dit aanbod geldt zolang deze subsidie regeling van kracht is.
Volvo monteert kosteloos roetfilters
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
:shock: I don't think so... Volvo is van de Europese merken juist één van de laatsten, hetgeen ik erg vreemd vond aangezien men zich altijd liet voorstaan op de zorg voor het milieu. Peugeot was de eerste, 6 (!!) jaar geleden met de 607 2.2 HDI. Veel merken lachten die 'gekke Fransen' uit...Volvo Cars levert sinds eind 2005 roetfilters standaard op alle modellen met dieselmotor. Hiermee begaf de Zweedse fabrikant zich in de voorhoede van automobielfabrikanten op dit gebied.
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo is o.a. de uitvinder van de lambdasonde (al vroeg in de jaren 80) een voorziening waarmee substantiele milieuwinst behaald is en waar menig autofarikant op meegelift heeft.Thom schreef::shock: I don't think so... Volvo is van de Europese merken juist één van de laatsten, hetgeen ik erg vreemd vond aangezien men zich altijd liet voorstaan op de zorg voor het milieu.Volvo Cars levert sinds eind 2005 roetfilters standaard op alle modellen met dieselmotor. Hiermee begaf de Zweedse fabrikant zich in de voorhoede van automobielfabrikanten op dit gebied.
Het aardige met roetpartikelfilters is dat de "milieubewuste" Fransen de markt afschermden door andere (Europese) fabrikanten het vrijwel onmogelijk te maken deze filters aan te kopen.
Dat uitlachen doen veel merken nog steeds als het om Fransen gaatThom schreef:Peugeot was de eerste, 6 (!!) jaar geleden met de 607 2.2 HDI. Veel merken lachten die 'gekke Fransen' uit...
- NOS
- 7th Gear member
rot fransen, ze hebben een lastige taal en staan schonere uitlaatgassen in de weg!bart simpson schreef:Volvo is o.a. de uitvinder van de lambdasonde (al vroeg in de jaren 80) een voorziening waarmee substantiele milieuwinst behaald is en waar menig autofarikant op meegelift heeft.
Het aardige met roetpartikelfilters is dat de "milieubewuste" Fransen de markt afschermden door andere (Europese) fabrikanten het vrijwel onmogelijk te maken deze filters aan te kopen.
-
- 5th Gear member
Fransen zijn niet de meest symphatieke Europeanen, maar ik vind de taal schitterend! En staan schonere uitlaatgassen in de weg...ik zou zeggen, je hebt een V70 2.5D toch? Trap t gas eens in en heroverweeg die opmerking dan eens... De Audi 5-cilinder diesel die Volvo destijds monteerde staat bekend als een walmende roetmachine.rot fransen, ze hebben een lastige taal en staan schonere uitlaatgassen in de weg!
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik trap het ding zelden helemaal in dus dat roeten valt reuze mee.
Maar zo snel er via Volvo voor dit model een retrofit roetfilter beschikbaar is zal ik dat wel laten monteren.
Die motor een "walmende roetmachine" is niet geheel juist, afstelling van de dieselpomp is debet aan roeten, een D5 kan het namelijk evenzeer en kent een veel grotere inwendige roetvervuiling door de EGR klep dan de 2.5D.
Wist je overigens dat door de toepassing van een roetfilter er een substantieel hoger verbruik ontstaat?
Fransen (en dan de Persoon J. Calvet als hoogste man van PSA in het byzonder ) hebben alle vastgelegde Europeesche milieueisen jaren lang getraineerd omdat zij er niet aan konden (c.q. wilden) voldoen, nu lopen ze (alleen op dat vlak) eindelijk eens in de voorste gelederen, dat is niets speciaals ofzo dat mocht ook wel eens nadat ze veel langer dan om het even welk Europees autoland aan milieu helemaal niets deden.
De EuroNcap lijkt wel uitgevonden door Fransen om juist diezelfde Fransen goed te voorschijn te laten komen, in cijfers van b.v. Folksam brengen de Fransen er ineens vrijwel niets van terecht, in geen enkel Europees betrouwbaarheidsonderzoek scoren Fransen een plek van enige importantatie, nee.... Fransen en hun auto's blijven (in ieder geval voor mij) de lachtertjes van Europa (die het alleen zuiver statistisch nooit allemaal fout kunnen doen)
Aardig detail nog, Volvo is een uitstekend verkocht merk in de US waar toch de strengste milieueisen ter wereld zijn, maar Peugeot kom je daar als merknaam niet eens tegen.
Maar zo snel er via Volvo voor dit model een retrofit roetfilter beschikbaar is zal ik dat wel laten monteren.
Die motor een "walmende roetmachine" is niet geheel juist, afstelling van de dieselpomp is debet aan roeten, een D5 kan het namelijk evenzeer en kent een veel grotere inwendige roetvervuiling door de EGR klep dan de 2.5D.
Wist je overigens dat door de toepassing van een roetfilter er een substantieel hoger verbruik ontstaat?
Fransen (en dan de Persoon J. Calvet als hoogste man van PSA in het byzonder ) hebben alle vastgelegde Europeesche milieueisen jaren lang getraineerd omdat zij er niet aan konden (c.q. wilden) voldoen, nu lopen ze (alleen op dat vlak) eindelijk eens in de voorste gelederen, dat is niets speciaals ofzo dat mocht ook wel eens nadat ze veel langer dan om het even welk Europees autoland aan milieu helemaal niets deden.
De EuroNcap lijkt wel uitgevonden door Fransen om juist diezelfde Fransen goed te voorschijn te laten komen, in cijfers van b.v. Folksam brengen de Fransen er ineens vrijwel niets van terecht, in geen enkel Europees betrouwbaarheidsonderzoek scoren Fransen een plek van enige importantatie, nee.... Fransen en hun auto's blijven (in ieder geval voor mij) de lachtertjes van Europa (die het alleen zuiver statistisch nooit allemaal fout kunnen doen)
Aardig detail nog, Volvo is een uitstekend verkocht merk in de US waar toch de strengste milieueisen ter wereld zijn, maar Peugeot kom je daar als merknaam niet eens tegen.
- NOS
- 7th Gear member
het is een d5, maar die kan er af en toe ook wat van. We gaan ook zeker even informeren of het op een v70 van 2002 kan. Dat hogere verbruik wordt veroorzaakt omdat de motor het filter af en toe leeg moet branden, dus moet de uitlaatgastemperatuur omhoog en dat doe je door meer brandstof in te spuitenThom schreef:Fransen zijn niet de meest symphatieke Europeanen, maar ik vind de taal schitterend! En staan schonere uitlaatgassen in de weg...ik zou zeggen, je hebt een V70 2.5D toch? Trap t gas eens in en heroverweeg die opmerking dan eens... De Audi 5-cilinder diesel die Volvo destijds monteerde staat bekend als een walmende roetmachine.rot fransen, ze hebben een lastige taal en staan schonere uitlaatgassen in de weg!
Thom
-
- 5th Gear member
Strenge milieu-eisen in de VS? Kan wel wezen, maar die benzineslurpende mastodonten waar ze daar in rijden... daar is toch weinig milieuvriendelijks aan. Verder weet ik uit welingelichte bronnen dat op het gebied van milieu-innovaties en wetgeving het doorgaans de grote Duitse merken zijn die dwarsliggen. Verder: Fransen maken mooie auto's, maar de kwaliteit is idd niet zelden veel minder fraai. Genoeg meegemaakt wat dat betreft. Maar zeg nou zelf.., lef hebben ze wel met bv. die C6! Wat een beauty (zou m nooit kopen overigens, ivm betrouwbaarheid en afschrijving).Aardig detail nog, Volvo is een uitstekend verkocht merk in de US waar toch de strengste milieueisen ter wereld zijn, maar Peugeot kom je daar als merknaam niet eens tegen.
P.S.: Dhr. Calvet is al jaren niet meer de topman van PSA, dat is Jean Martin Folz...
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Even terug naar de topic, Volvo gaat dus kosteloos een roetfilter plaatsen.. en dat is mooi!
Volvo for life
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Nogal wiedes!bart simpson schreef: Aardig detail nog, Volvo is een uitstekend verkocht merk in de US waar toch de strengste milieueisen ter wereld zijn, maar Peugeot kom je daar als merknaam niet eens tegen.
In Noord-Amerika wordt Peugeot niet verkocht.
Volvo verkoopt al enige jaren geen diesels meer in USA.
Volvo loopt met diesels niet voorop. Pas sinds kort levert Volvo eigen diesels, daarvoor betrok men de machines bij Renault (300, 400, S/V40) of Volkswagen/Audi (200, 700, 850, 900, S/V70, S80).
De viercilinder diesels van de nieuwe S40 en V50 zijn uit huize PSA (Peugeot ja!).
-
- 5th Gear member
Eindelijk bijval, is hard nodig met die verstokte Volvisten hierVolvo loopt met diesels niet voorop. Pas sinds kort levert Volvo eigen diesels, daarvoor betrok men de machines bij Renault (300, 400, S/V40) of Volkswagen/Audi (200, 700, 850, 900, S/V70, S80).
De viercilinder diesels van de nieuwe S40 en V50 zijn uit huize PSA (Peugeot ja!).

Thom
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik begrijp je niet.Thom schreef:Eindelijk bijval, is hard nodig met die verstokte Volvisten hierVolvo loopt met diesels niet voorop. Pas sinds kort levert Volvo eigen diesels, daarvoor betrok men de machines bij Renault (300, 400, S/V40) of Volkswagen/Audi (200, 700, 850, 900, S/V70, S80).
De viercilinder diesels van de nieuwe S40 en V50 zijn uit huize PSA (Peugeot ja!).(al dan niet aanwezig op de loonlijst van Volvo
). De D5 uit 2002 was Volvo's eerste eigen diesel (zonder RPF), dus vandaar dat ik dat persbericht ook een btje overdreven vond.
Thom
In het persbericht staat toch als jaartal 2003. In de kop zelfs. En dan is er toch niets overdreven?
Als er had gestaan dat 'alle diesels' een roetfilter zouden krijgen en dan ergens in hele kleine lettertjes 'vanaf bouwjaar 2003' dan had je gelijk gehad.
-
- 5th Gear member
Dat is overdreven...in de voorhoede; eind 2005 standaard filters, sinds 2002 eigen diesel...dat kun je toch geen voorhoede noemen?Volvo Cars levert sinds eind 2005 roetfilters standaard op alle modellen met dieselmotor. Hiermee begaf de Zweedse fabrikant zich in de voorhoede van automobielfabrikanten op dit gebied.
Thom
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Helemaal waar.Thom schreef:Dat is overdreven...in de voorhoede; eind 2005 standaard filters, sinds 2002 eigen diesel...dat kun je toch geen voorhoede noemen?Volvo Cars levert sinds eind 2005 roetfilters standaard op alle modellen met dieselmotor. Hiermee begaf de Zweedse fabrikant zich in de voorhoede van automobielfabrikanten op dit gebied.
Thom
Da´s hetzelfde als roepen dat Opel in 1991 op de voorhoede liep toen ze standaard gordels achterin monteerde. (Was toen namelijk wettelijke eis)
Overigens, ik wil niet rot doen. Maar de 340 had ook pas sinds dat jaar standaard gordels op de achterbank. Ander onderwerp weliswaar, maar ik kon ´t effe niet laten. M.a.w. Volvo is niet altijd perfect.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Hoe heet dit forum ook al weer ?Thom schreef: Eindelijk bijval, is hard nodig met die verstokte Volvisten hier![]()
Thom
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo is de uitvinder en licentiehouder van de rolgordel, die is al sinds eind jaren 50 leverbaar....Maurice Pierik schreef:Helemaal waar.
Da´s hetzelfde als roepen dat Opel in 1991 op de voorhoede liep toen ze standaard gordels achterin monteerde. (Was toen namelijk wettelijke eis)
Overigens, ik wil niet rot doen. Maar de 340 had ook pas sinds dat jaar standaard gordels op de achterbank. Ander onderwerp weliswaar, maar ik kon ´t effe niet laten. M.a.w. Volvo is niet altijd perfect.
Los daarvan is het ook off topic.
-
- 5th Gear member
Het is me inmiddels duidelijk dat de loyaliteit bij Volvo rijders aanmerkelijk hoger is dan bij bv. Peugeot... Daarom is het ook goed dat er mensen zijn zoals Maurice Pierik die daar af en toe lekker dwars tegenin gaan (en mezelf reken ik ook daartoe). PR voor Volvo is er immers al genoeg met BS...Hoe heet dit forum ook al weer ?
Thom
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik heb even door jouw berichten op het forum zitten bladeren Thom. Daarbij zie ik veel negatieve berichten over Volvo en vergelijkingen met Peugeot.
Weet je zeker dat je niet op het verkeerde forum zit?
En misschien heb ik het even gemist maar.... welke Volvo rijden jullie nu?
Tjee, nou ga ik zelf ook al off topic
Weet je zeker dat je niet op het verkeerde forum zit?
En misschien heb ik het even gemist maar.... welke Volvo rijden jullie nu?
Tjee, nou ga ik zelf ook al off topic