Pagina 2 van 2

Geplaatst: 15.11.2006 - 22:57
door danielk
Op advies van de dealer heb ik destijds het sportonderstel niet genomen, maar daar heb ik wel een beetje spijt van. De standaard demping zorgt er met het zware dieselblok op de voorwielen voor dat de auto veel te veel duikt naar mijn smaak, plus flink overhellen op rotondes e.d.

Geplaatst: 16.11.2006 - 21:32
door henkv50
Volgens mij heeft het dynamic chassis de schokdempers van het sport chassis, dus stugger, maar niet de 20mm verlaging (dus geen andere veren).

Geplaatst: 17.11.2006 - 21:21
door Taeke
henkv50 schreef:Ik had een v50 met sportonderstel.
Andere veren, andere dempers en voorin een veerpootbrug.
Serieus? Ik heb ook een sportchassis maar geen veerpootbrug.

Hij stuurt trouwens wel retestrak, zo'n brug lijkt me niet echt nodig.
Liefhebbers van Frans comfort zijn wel aan het verkeerde adres trouwens voor die optie :D

Geplaatst: 02.03.2009 - 21:54
door ewing
Ik heb gewoon het normale chassis en heb 'm naderhand met 3cm verlaagd (Intrax verlagingsveren). Het verschil is duidelijk merkbaar.

Bestaat er overigens een veerpootbrug voor de V50?

Geplaatst: 03.03.2009 - 00:13
door lvisser
Mijn V50 MY 05 heeft volgens de beschrijving ook een zgn dynamisch chassis en ligt duidelijk lager dan de "normale" V50's.
Ik moet zeggen dat het strak stuurt. Strakker dan mijn Passat Highline 2.0 TDI DSG.

Geplaatst: 03.03.2009 - 09:43
door MauriceV50
beste mensen,

ik heb sinds kort ook een V50, volgens mij met sportonderstel van 2005
nu heb ik elders op dit forum gelezen dat hier geen 18" onder zouden passen, volgens mij moet dit toch zeker kunnen? Een vriend van me heeft 20" velgen onder zijn C70 geplaatst en het is geen bokkende pony geworden. (kwam wel van een Z3 met 20").

Kan iemand me vertellen hoe dit nu zit. Tis trouwens een 2.4 i, momentum leer en bevalt prima.

Geplaatst: 03.03.2009 - 09:52
door Paul
Wat een beauty!!

Geplaatst: 03.03.2009 - 11:02
door MauriceV50
Dank je Paul !

ik ben er ook erg blij mee, heb het forum al veel gelezen maar post niet zoveel. Volgende week nog even terug voor garantie omdat een multiriem piept en ben hard bezig een parrot in te bouwen (reeds gelezen op het forum) wat een ellende zeg. Door versterker achterin alles moeten verlengen etc. maar komt wel goed.

Misschien dat ik er nog 18" velgen onder ga leggen en op deze velgen de winterbanden monteer. Omdat er nieuwe banden op liggen wacht ik nog even tot volgend jaar.

Na altijd mazda gereden te hebben ben ik met deze volvo erg blij, ik hoop dat ik er veel plezier aan ga beleven.

Geplaatst: 04.03.2009 - 21:58
door TMacD
SPORTONDERSTEL = ABSOLUTE AANRADER
wil nooit meer zonder
nu kom je tenminste ook in de bocht op de foto

Geplaatst: 04.03.2009 - 22:03
door Paul
Ik hoorde gisteren juist HELE negatieve ervaringen hierover. Vriendje van me was met een V50 2.0D (Phase II) naar Oostenrijk gereden. Zaten met zijn vieren erin en iedereen achterin werd misselijk van de stugheid van de auto.
Terwijl hij zelf altijd met sportonderstel rijdt, maar dan met VAG mobieltjes.

Geplaatst: 04.03.2009 - 22:06
door TMacD
ok hij is wat stugger
meestal rijd ik alleen dus dan is het geen probleem en het gaat zo lekker door de bocht

Geplaatst: 04.03.2009 - 22:30
door Paul
Ik merk het wel, mijn nieuwe is ook verlaagd (gratis)

Geplaatst: 04.03.2009 - 23:32
door egidius
nja ... ikzelf als bestuurder vind het fantastisch
vooral bij het uitkomen van de bocht voel je de krachten meer
maar mn vriendin komt als passagier ook misselijk als ik wat te vlot bochten neem :s
van passagiers langs achter nog geen klachten gehoord

Geplaatst: 05.03.2009 - 11:12
door sbv
Paul schreef:Ik hoorde gisteren juist HELE negatieve ervaringen hierover. Vriendje van me was met een V50 2.0D (Phase II) naar Oostenrijk gereden. Zaten met zijn vieren erin en iedereen achterin werd misselijk van de stugheid van de auto.
Terwijl hij zelf altijd met sportonderstel rijdt, maar dan met VAG mobieltjes.
Geen idee wat ik onder de C30 heb liggen, maar het is comfortabeler dan mijn Seat Altea 2.0 tdi met sportonderstel, die was redelijk hard, en dat nog met 16" wielen.

Geplaatst: 09.03.2009 - 11:03
door TMacD
ik denk dat het ook te maken heeft met de rijstijl en het wegdek
misschien speelt de apres ski ook mee

Geplaatst: 15.03.2009 - 12:39
door Taeke
Paul schreef:Ik hoorde gisteren juist HELE negatieve ervaringen hierover. Vriendje van me was met een V50 2.0D (Phase II) naar Oostenrijk gereden. Zaten met zijn vieren erin en iedereen achterin werd misselijk van de stugheid van de auto.
Terwijl hij zelf altijd met sportonderstel rijdt, maar dan met VAG mobieltjes.
Nou dan hadden al zijn passagiers last van wagenziekte hoor. :) Mij valt het juist op dat mijn auto iets comfortabeler wordt als er een paar mensen mee rijden. Komt denk ik omdat de auto dan iets minder uit z'n veren komt bij oneffenheden. (S40 met sportchassis)
Wel vindt ik dat kleine richels e.d. te duidelijk worden doorgegeven. Bij een volgende S40 neem ik het standaardonderstel met icm. 17 inch wielen, dat stuurt bijna net zo strak en je krijgt er toch wat comfort voor terug.

Geplaatst: 21.08.2009 - 15:39
door brammelo
Iemand enig idee waarom er geen sportonderstel is voor de C70? Te zwaar?
Of geen klanten voor?

Geplaatst: 21.08.2009 - 23:54
door RampantBunny
Mijn eerste c30 had een standaard onderstel, de huidige heeft een sport onderstel. Het verschil is zeer duidelijk en ja je levert wel iets aan comfort in :) (lees ja hoor je voelt die riggeltjes en hobbeltjes errug goed...lille...gent 140 km op de linker baan..bij elke lantaarn paal....boommpp...nah ik ben rechts gaan rijden met 100 ;) )

Verder vind ik het onderstel wel prettig, die klappen zijn duidelijk voelbaar ( een ramp als je gevoelig bent voor wagenziekte), maar ze zijn kort en duidelijk en de wagen voelt strak aan....in touch met ur road zullen we maar zeggen :p

@brammelo...geen flauw idee

Geplaatst: 22.08.2009 - 09:15
door bookkeeper
ik heb drie jaar geleden met een V50 met sportonderstel... voor mij heerlijk... kids nooit echt horen klagen... alleen mijn schoonmoeder een beetje....