lekke band

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
jvov60
4th Gear member

diesel01 schreef:
Skibs schreef:
Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
Werkt anders perfect hoor.
Een auto kopen van 75k voor de helft subsidie pakken en neuzelen over optie die netto €200 kost..
Als je probleem niet groter is zijn er vast mensen die graag met je "probleem" willen ruilen..
Daar is Dieseltje weer met zijn langspeelplaat die blijft hangen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
jrkalf
3rd Gear member
Contacteer:

jvov60, foei! Je bent duidelijk vergeten de forum regels te lezen:
Afbeelding
Weten is leuk, controleren is beter.

Heden:
2024- : Volvo XC70 2.5T AWD Ocean Race
2019- : VW Caravelle, TDI 204pk

Verleden:
2019-2023: Stofzuiger Model 3
2017-2019: Volvo v90 T5 Inscription Onyx Black Afbeelding
2014-2017: Volvo v60 D6
2010-2014: Volvo 850 T-5R
2008-2010: Volvo 854 2.5_20v
diesel01
Geartronic member

Haphaphap...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
lancer
6th Gear member

Ik heb de SST banden onder de auto. Comfort is overigens niets mis mee en het prehistorische systeem werkt uitstekend. Bij een lekke band kun je prima doorrijden maar......,

Volgens de dealer is een SST niet te maken. Daar moet je bij een lek ook aan een nieuwe band.
lint
Geartronic member

jvov60 schreef:
diesel01 schreef:
Skibs schreef:
Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
Werkt anders perfect hoor.
Een auto kopen van 75k voor de helft subsidie pakken en neuzelen over optie die netto €200 kost..
Als je probleem niet groter is zijn er vast mensen die graag met je "probleem" willen ruilen..
Eerst eens nadenken, de humor proberen te zien maar niet zo reageren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
strui901
3rd Gear member

Magliaveli schreef: Ik heb bij mijn 'bandenboer' een setje gekocht om zelf zo'n ..plug... te kunnen zetten. Werkt natuurlijk alleen bij een kleine lek in het loopvlak (net als de oplossing met het goedje en de compressor) en dan moet de locatie ook bekend zijn. Nu is dat geen probleem als er een spijker oid in zit.

Dan is het gewoon zo'n plug er in steken met een soort ijspriem, heel even wachten en met de compressor oppompen. Als je een beetje handig bent ongeveer 5 a 10 minuten werk. En een setje kost iets van 20 euri en is genoeg voor een lekke band of 5 a 6.
Als je band dan niet leegloopt ben je gelijk weer klaar ook. Reparatie hetzelfde als bij de gemiddelde bandenboer.

O, en neemt bijna geen plaats in.
Dat is een hele mooie tip! Ik ga ook zo'n plug halen. Dank!
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
lancer
6th Gear member

Hoe kom je bij het lek dan? De bandenboer gebruikt een machine om de band van de velg te halen (en er weer op te zetten).
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

zie deze met een wat beter systeem dan de standaard rubber veter:
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
jvov60
4th Gear member

lint schreef:
jvov60 schreef:
diesel01 schreef: Werkt anders perfect hoor.
Eerst eens nadenken, de humor proberen te zien maar niet zo reageren.
En dat zeg je tegen mij?... Ik zag geen humor in zijn opmerking maar vooral herhaling.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Skibs
2nd Gear member

@hansvg: ja, die bedoel ik, alleen die set is zonder de draagtas die wel erg handig is, omdat die tevens voor de fixatie op de vloer zorgt. Verder zit wel alles erbij: krik, sleutel.

@diesel01: het systeem met druksensoren op de velgen is veel storinggevoeliger (meer mechaniek) dan de modernere ABS module variant en als achteraf-montage nodeloos duur omdat: velgen demonteren, banden demonteren, sensoren monteren, banden monteren, opnieuw balanceren, velgen monteren etc. en dat dan ook nog eens op twee velgensets = 8 sensoren. Zoals gezegd, achterhaald en prehistorisch. Voor een voor driekwart gesubsidieerde pre 2014 PIH inderdaad niet zo'n punt, maar in alle 'gewone' gevallen staat Volvo hier op achterstand.

De tip om zelf een proppen-oplossing mee te nemen is inderdaad een goeie, maar die werkt weer alleen als de boosdoener (spijker oid) nog in de band aanwezig is, anders is het lastig zoeken naar het lek.

De thuiskomer is denk ik max 15cm hoog, verlies aan bagageruimte valt mee.
MvD-PIH
1st Gear member

@MvD-PIH:
Hoe was je ervaring met het goedje in je band en het doorrijden daarop? Kan je goed doorrijden (met lagere snelheden neem ik aan)?
En heb je nu twee nieuwe banden aan beide zijden of slecht 1 nieuwe? Zal waarschijnlijk beter zijn om dat links en rechts gelijk te houden.
De max toegestane afstand die het boekje vermeld is 200 KM. Bij een snelheid van 80/h. Bij mij liep de band niet leeg. Ik had de schroef eruit getrokken en het oppompen ging vlot in 7 minuten; Na een paar km bij de pomp de spanning nog gecontroleerd en iets bij proberen te pompen: maar dat lukt dus niet meer: geen flow in de lucht te krijgen; dus niet alleen het gat is gedicht, maar ook het ventiel.... Het rijden ging overigens vlekkeloos, ook op de duitse snelweg ;) Ik heb zowaar heel even 80 gereden.
Waarschijnlijk is die gerepareerde band degelijker dan het origineel. Maar ik weet niet wat er mee gebeurd als je weer een schoef vindt. dan is een 2e oppompactie volgens mij niet meer mogelijk. Dus waarom het boekje vermeld dat het Volvo personeel moet inschatten of de band vervangen moet worden begrijp ik niet. Ik vermoed dat ie altijd klakkeloos vervangen wordt.
Dus volgende keer Volvo on call bellen. ( of diegenen die dat niet hebben: ANWB)

ik heb er pas 5000 km mee gereden, dus 1 band vervangen was voldoende. de linkse was nog zo goed als nieuw.
MvD-PIH
1st Gear member

Ik heb bij mijn 'bandenboer' een setje gekocht om zelf zo'n ..plug... te kunnen zetten. Werkt natuurlijk alleen bij een kleine lek in het loopvlak (net als de oplossing met het goedje en de compressor) en dan moet de locatie ook bekend zijn. Nu is dat geen probleem als er een spijker oid in zit.

Dan is het gewoon zo'n plug er in steken met een soort ijspriem, heel even wachten en met de compressor oppompen. Als je een beetje handig bent ongeveer 5 a 10 minuten werk. En een setje kost iets van 20 euri en is genoeg voor een lekke band of 5 a 6.
Als je band dan niet leegloopt ben je gelijk weer klaar ook. Reparatie hetzelfde als bij de gemiddelde bandenboer.

O, en neemt bijna geen plaats in.
Kan de compressor dan zonder dat je dat flesje met goedje er op draait toch werken?
Wel een meesterlijke tip. Vergeet niet een nijptang mee te nemen om de schroef eruit te trekken.
Zo repareert Volvo toch ook de banden?!
MvD-PIH
1st Gear member

Bij Toyota kan men de inhoud van de band dus na reparatie-set-gebruik er weer uit halen!!
Ze gebruiken ook een goedje met compressor en adviseren de schroef gewoon te laten zitten: makkelijker voor de garage om het lek te vinden.
Zou Volvo dat spul ook kunnen verwijderen?????
Maar dan moet de band van de velg neem ik aan. Bespaar je dan?
Hansvg
3rd Gear member

Skibs schreef: @hansvg: ja, die bedoel ik, alleen die set is zonder de draagtas die wel erg handig is, omdat die tevens voor de fixatie op de vloer zorgt. Verder zit wel alles erbij: krik, sleutel.
Die met draagtas zie ik niet op hun website. Waar vindt je die?
Hans

2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Skibs
2nd Gear member

Ja.. die tas lijken ze niet meer te hebben. Stuur ze anders even een e-mail
MvD-PIH
1st Gear member

Deze week weer een schroef in de rechter achterband.
Dicht bij mijn garagist, dus daar even naar binnen gereden en na 20 minuten weer op pad! Complimenten voor de snelle service de Beemd Veldhoven.
Kosten €31,23.

Natuurlijk even meegekeken. Schroef zat er nog in. Band van de velg af, want ze plaatsen van binnenuit een plug met een platte circel als uiteinde. Een soort paddestoel dus eigenlijk. Op dezelfde manier als dat je een plug van buitenaf kunt 'schieten' dmv soort priem. Hiervoor ergens beschreven.
Maar de jongens van de werkvloer vonden het door de amateur zelf een plug schieten minder veilig (en voorschrift volvo natuurlijk). Bij hogere snelheden zou dat problemen kunnen opleveren.

Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee?
jp-v60
4th Gear member

Heb zelf een paar maanden geleden een lekke band gehad ( zoonlief had de auto mee en te laat opgemerkt dat hij een lekke band had ) Band was helemaal aan gort gereden, VOC gebeld, die stuurde de anwb en die sleept dan standaard je auto weg, met als resultaat een leenauto mee voor 5 dagen, omdat de auto pas na 5 dagen klaar was.
Dus ook al bel je VOC, die sturen echt geen reserve band mee.
Om deze reden heb ik toen alsnog tpms aangeschaft ( goedkoper dan een nieuwe band ) en heb bij de autovakhandel een doos gekocht ( € 25,- ) om een band te repareren ( de zogenaamde prop ) Moet er wel bij zeggen dat ik hier wel ervaring mee heb omdat ik in een ver verleden in een garage gewerkt heb en dit vaker gedaan heb.
En heb op meerdere auto's al zo'n prop gehad en je kan dan gewoon hard rijden, heb er nog nooit problemen mee gehad.
MacDeluxe
2nd Gear member

Bij mijn andere auto hetzelfde gehad, twee weken geleden.
Naar Euromaster gegaan en die hebben ook de band eraf gehaald en van binnenuit een prop erin gezet. Kostte mij 25 eu.
Wagen rijdt weer prima, geen probleem met hoge snelheden.
RichieB
6th Gear member

jp-v60 schreef: Om deze reden heb ik toen alsnog tpms aangeschaft ( goedkoper dan een nieuwe band )
Euh, TPMS staat in de prijslijst voor €410. En dat is voor 4 wielen. Je kan beter een goedkopere bandenboer zoeken. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

TPMS is sinds kort standaard volgens mij. Maar zolang ik de druk per band nog niet kan aflezen, is het zonde van de investering.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”