Even een ervaring met jullie delen, die je behoorlijke besparing kan opleveren.
Eerste pinksterdag, Monschau. Lekke rechter achterband. Kleine schroef in het loopvlak.
Geen thuiskomertje, maar een compressortje en chemisch goedje. Schroef eruit getrokken en daarna echt een fluitje van een cent om je band gerepareerd te krijgen. Gewoon de handleiding volgen en na 10 minuten rijdt je verder zonder een druppel zweet of vieze handen. Maaarrrr....
Daarna is de band niet meer bruikbaar of betrouwbaar volgens mijn dealer en moet er dus een gloednieuwe onder. Moet de rekening nog krijgen.... En dit terwijl het instructieboekje aangeeft dat het werkplaatspersoneel kan bepalen of de band kan worden gerepareerd of vervangen moet worden. Maar daar wilde mijn garagist niet aan: niet veilig, geen garantie etc.
Maar zijn advies was wel om de volgende keer Volvo on call te gebruiken. Die komen gratis langs met een leen-band en de kosten vallen allemaal onder de service garantie. Nou stond ik in het buitenland op een feestdag en dan kan de wachttijd behoorlijk lang worden, voordat er een hulpwagen bij je is, maar een volgend keer druk ik toch op dat hulpknopje aan het plafond !
Heeft iemand hier al eens gebruik van gemaakt?
Stonden ze dan vlot met een leen band naast je auto?
Overigens staat er een grappig foutje in de gebruiksaanwijzing. Voor het inschakelen van de comperssor moet je de motor aanzetten. Wat denk je dat dat oplevert in de stand hybrid??? Dan moet ie mijns inziens in de power stand staan om de diesel te laten lopen.
lekke band
- Jaromir
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47
Hier zelfde ervaring betreffende onbruikbare band na compressor, al gehad bij volvo en kia
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Als je genoeg over hebt in de 400V accu kan je met het contact aan prima een 12V compressor laten draaien. Daar heb je echt geen diesel voor nodig.
Goede tip om VOC te gebruiken voor een lekke band. Die ga ik onthouden.
Goede tip om VOC te gebruiken voor een lekke band. Die ga ik onthouden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ja, maar zie die maar eens kwijt te raken in een PIH...jajutho schreef: Een thuiskomertje is dan een beter alternatief.
Ik constateerde een lekke band op de parkeerplaats van de Soldaat van Oranje musical, een half uur voor de voorstelling. Dat was wel even lastig. VOC bellen? Dan zou ik de voorstelling missen. VOC bellen na de voorstelling? Dan zou het parkeerterrein mogelijk afgesloten zijn. Zelf repareren met reparatiesetje? Geen idee of dat zou lukken, ik reed waarschijnlijk al een paar kilometer met een lekke band.
Uiteindelijk met de compressor maar even geprobeerd of ik de band nog een beetje op kon pompen, even kijken of er niet een enorme scheur in zat. Dat lukte wel aardig, dus de keuze gemaakt om de voorstelling te gaan kijken en erop gokken dat het repareren daarna wel zou lukken.
Lukte gelukkig ook.
Volgende dag opnieuw oppompen (zo goed werkt dat spul nou ook weer niet) en naar de dealer. Daar uiteraard wel een nieuwe band, en een nieuw flesje plakspul a €50,- ofzo...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Heeft de PIH genoeg materiaal/gereedschap om een band te verwisselen of moet je daar zelf voor zorgen?
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Er zit wel een wielsleutel(tje) bij. Maar die zul je dus niet gebruiken, je hebt toch geen reservewiel. Je gebruikt ofwel het plakspul en de compressor, of je belt de wegenwacht. Die zullen zelf wel het benodigde gereedschap bij zich hebben.rsnhakan schreef: Heeft de PIH genoeg materiaal/gereedschap om een band te verwisselen of moet je daar zelf voor zorgen?
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Al vaker gezegd, er gaat niets boven een echt reservewiel, zeker bij buitenlandse reizen.rsnhakan schreef: Heeft de PIH genoeg materiaal/gereedschap om een band te verwisselen of moet je daar zelf voor zorgen?
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27359
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Helemaal mee eens
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Misschien kan je de accu laten verwijderen voor tijdens de vakantie zodat er een reservewiel inpast.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Same here,
Ik rij een V50 d5, ook een compressor omdat de laadvloer hoger is dan een normale V50 ivm de demper met dubbele uitlaat. Vind het eerlijk gezegd maar niets, maar goed, ik vertrouw er maar op dat ik geen lekke band krijg. En anders is het pech.... maar het is een duur maatje 205X50/17
Ik rij een V50 d5, ook een compressor omdat de laadvloer hoger is dan een normale V50 ivm de demper met dubbele uitlaat. Vind het eerlijk gezegd maar niets, maar goed, ik vertrouw er maar op dat ik geen lekke band krijg. En anders is het pech.... maar het is een duur maatje 205X50/17
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 19.08.2013 - 21:39
Ik heb bij Volvopartshop.com destijds een thuiskomerset gekocht met krik, wielmoer en draagtas voor 180,- euro. Werkt perfect, het ding ligt aan drie zijden vastgegespt op de laadvloer dmv op de tas reeds aanwezige spanbandjes. Kan het iedereen aanraden, ben je niet afhankelijk van sleepdiensten e.d. En geen band en velg vol schuimtroep. Tien minuten wissel en weer rijden. Prop in je band draaien bij een bandenboer voor een tientje en je bent klaar. Zo'n plakset is waardeloos, helemaal als je band echt stuk is gelopen.
Alternatief is runflats maar die zijn nogal oncomfortabel hard en lekrijden merk je niet waardoor je band van binnen al snel stuk rijdt. Ook reparatie daarvan is lastig, meestal moet je ze vervangen, net als bij die schuimshit.
Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
Alternatief is runflats maar die zijn nogal oncomfortabel hard en lekrijden merk je niet waardoor je band van binnen al snel stuk rijdt. Ook reparatie daarvan is lastig, meestal moet je ze vervangen, net als bij die schuimshit.
Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06
Ik heb bij mijn 'bandenboer' een setje gekocht om zelf zo'n ..plug... te kunnen zetten. Werkt natuurlijk alleen bij een kleine lek in het loopvlak (net als de oplossing met het goedje en de compressor) en dan moet de locatie ook bekend zijn. Nu is dat geen probleem als er een spijker oid in zit.
Dan is het gewoon zo'n plug er in steken met een soort ijspriem, heel even wachten en met de compressor oppompen. Als je een beetje handig bent ongeveer 5 a 10 minuten werk. En een setje kost iets van 20 euri en is genoeg voor een lekke band of 5 a 6.
Als je band dan niet leegloopt ben je gelijk weer klaar ook. Reparatie hetzelfde als bij de gemiddelde bandenboer.
O, en neemt bijna geen plaats in.
Dan is het gewoon zo'n plug er in steken met een soort ijspriem, heel even wachten en met de compressor oppompen. Als je een beetje handig bent ongeveer 5 a 10 minuten werk. En een setje kost iets van 20 euri en is genoeg voor een lekke band of 5 a 6.
Als je band dan niet leegloopt ben je gelijk weer klaar ook. Reparatie hetzelfde als bij de gemiddelde bandenboer.
O, en neemt bijna geen plaats in.
Laatst gewijzigd door Magliaveli op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
+ 1 - setje van Rema Tiptop.Magliaveli schreef: Ik heb bij mijn 'bandenboer' een setje gekocht om zelf zo'n ..plug... te kunnen zetten. Werkt natuurlijk alleen bij een kleine lek in het loopvlak (net als de oplossing met het goedje en de compressor) en dan moet de locatie ook bekend zijn. Nu is dat geen probleem als er een spijker oid in zit.
Dan is het gewoon zo'n plug er in steken met een soort ijspriem, heel even wachten en met de compressor oppompen. Als je een beetje handig bent ongeveer 5 a 10 minuten werk. En een setje kost iets van 20 euri en is genoeg voor een lekke band of 5 a 6.
Als je band dan niet leegloopt ben je gelijk weer klaar ook. Reparatie hetzelfde als bij de gemiddelde bandenboer.
O, en neemt bijna geen plaats in.
laatste Volvo (960) verkocht
- jvov60
- 4th Gear member
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38
Jullie hoeven nooit wat mee te nemen in de kofferbak? Lijkt me dat er helemaal geen ruimte meer is als er een reserverband in ligt?
@MvD-PIH:
Hoe was je ervaring met het goedje in je band en het doorrijden daarop? Kan je goed doorrijden (met lagere snelheden neem ik aan)?
En heb je nu twee nieuwe banden aan beide zijden of slecht 1 nieuwe? Zal waarschijnlijk beter zijn om dat links en rechts gelijk te houden.
@MvD-PIH:
Hoe was je ervaring met het goedje in je band en het doorrijden daarop? Kan je goed doorrijden (met lagere snelheden neem ik aan)?
En heb je nu twee nieuwe banden aan beide zijden of slecht 1 nieuwe? Zal waarschijnlijk beter zijn om dat links en rechts gelijk te houden.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- DrRossi
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46
Ik heb ook paar van die reparatie setjes laten komen uit China.
Kost echt geen drol.
Tip, vrachtwagens hebben altijd lucht.
Kost echt geen drol.
Tip, vrachtwagens hebben altijd lucht.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Dat is idd wel jammer. Ik had op de snelweg helemaal niet in de gaten dat mijn band leeg was. Pas toen ik stapvoets op een parkeerplaats reed ontdekte ik het. De dealer zei later dat de wang zover stukgereden was dat de band vervangen moest worden. (ik lees pas hier dat dat sowieso moet als je dat spul gebruikt)Skibs schreef: Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
Tijdens het rijden merk je er niets van. Maar wat je wel merkt: Na enkele uren was de band weer leeggelopen. Dus als je lang onderweg bent naar een garage zou je misschien onderweg even moeten controleren of de band nog hard genoeg is (bij gebrek aan een tyre-pressure monitoring systeem!)jvov60 schreef: @MvD-PIH:
Hoe was je ervaring met het goedje in je band en het doorrijden daarop? Kan je goed doorrijden (met lagere snelheden neem ik aan)?
En heb je nu twee nieuwe banden aan beide zijden of slecht 1 nieuwe? Zal waarschijnlijk beter zijn om dat links en rechts gelijk te houden.
En je velg zit onder de rotzooi.
Verder had de dealer dat spul niet op voorraad, dus een paar dagen zonder rond gereden (gelukkig niet opnieuw een lekke band! Mazzel)
Het is duur (altijd neuwe band, altijd nieuw flesje)
Het is maar te hopen dat de scheur in de band niet te groot is.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Hansvg
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
- Locatie: Weert
Bedoel jij deze?Skibs schreef: Ik heb bij Volvopartshop.com destijds een thuiskomerset gekocht met krik, wielmoer en draagtas voor 180,- euro. Werkt perfect, het ding ligt aan drie zijden vastgegespt op de laadvloer dmv op de tas reeds aanwezige spanbandjes. Kan het iedereen aanraden, ben je niet afhankelijk van sleepdiensten e.d. En geen band en velg vol schuimtroep. Tien minuten wissel en weer rijden. Prop in je band draaien bij een bandenboer voor een tientje en je bent klaar. Zo'n plakset is waardeloos, helemaal als je band echt stuk is gelopen.
Alternatief is runflats maar die zijn nogal oncomfortabel hard en lekrijden merk je niet waardoor je band van binnen al snel stuk rijdt. Ook reparatie daarvan is lastig, meestal moet je ze vervangen, net als bij die schuimshit.
Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
http://www.volvopartshop.com/space-save ... 0679-p.asp
Hans
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Werkt anders perfect hoor.Skibs schreef:
Wat ik erg storend vind is dat Volvo veiligheid zo hoog in het vaandel heeft maar niet standaard een tyre pressure waarschuwingssysteem levert. Als accesoire kun je alleen een nodeloos duur en prehistorisch systeem met drukverklikkers op je velgen krijgen. Bij de meeste andere merken monitort ie gewoon constant de omtrek via de Abs module wat veel eenvoudiger, accurater en minder storingsgevoelig is!
Een auto kopen van 75k voor de helft subsidie pakken en neuzelen over optie die netto €200 kost..
Als je probleem niet groter is zijn er vast mensen die graag met je "probleem" willen ruilen..
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]