Martijn-A schreef:En dat is het raare hiervan....ik heb hem bij een Ford en Peugeot dealer gekocht...dus je zou zeggen dat ze weten waar ze mee bezig zijn.volvotune schreef:
En dan lijkt het mij niet aannemelijk dat een merk vreemde garage de Know-how heeft en zin om deze kosten te dragen. Dan krijg je van dat lapwerk links en rechts.. Telkens resetten en wanneer jij een redelijke periode geen storing krijgt en net buiten de garantie weer wel: Oh, meneer dit is iets anders, nu moet een ECM en roetfilter vervangen worden. Of denk ik wat sceptisch?
Het enige verschil daarin is dat de software van Psa anders is dan de software die Volvo gebruikt.
Van de coullance regeling wil ik nog geen gebruik maken omdat het probleem zich voordeed toen ik daar wegreedt...ik heb dus nog 6 maanden.
Nu weet ik niet hoelang die coullance regeling geldt.
Volgens het onderhouds boekje heeft de V50 op tijd zijn beurten gehad.
De auto is mooi...rijdt goed...en ik wil hem eigenlijk niet kwijt.
Wat ik wel wil is het roetfilter / Egr systeem eruit........maar ook ik durf dit niet aan.
Te hoog oliepeil.
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
een dealer, of volvo/ford/peugeot dealer of specialist kan dit natuurlijk niet doen, die modificatie.
Ze zijn gebonden aan originele onderdelen en specificaties.
Wil je het echt goed en duurzaam oplossen door de dealer, moet er ( volgens mijn bescheiden mening) het volgende gebeuren:
- nieuw roetfilter, incl in- en uitgaande sensor.
- nieuwe EGR.
- nieuw regeneratie vloeistof.
- nieuw roetfilter controle moduul.
- nieuw ECM.
dan is alles lekker fris, en kun je er weer tegenaan. Is het garantiewerk, kun je dit ook gewoon eisen.
Mocht je hem terugkrijgen, houd dan je verbruik in de gaten via de boordcomputer, dat is als bestuurder zijnde, je ENIGE indicatie dat het systeem aan het regenereren is. Gaat dit te vaak en/of meerdere keren per tankbeurt (lees: bijna altijd) gebeuren, komt hij er niet meer uit, en loopt het motorcarteroliepeil op, met kans op motorbeschadiging en zelfs ongecontroleerde loop (het zgn "op hol slaan") Dan is je motor naar de eeuwige jachtvelden. Je kan nog proberen om gauw in zijn zesde versnelling de koppeling loslaten en op de rem trappen, maar meestal ben je te laat.
Enne: geld moet rollen: bij voorkeur mijn kant op!
Ze zijn gebonden aan originele onderdelen en specificaties.
Wil je het echt goed en duurzaam oplossen door de dealer, moet er ( volgens mijn bescheiden mening) het volgende gebeuren:
- nieuw roetfilter, incl in- en uitgaande sensor.
- nieuwe EGR.
- nieuw regeneratie vloeistof.
- nieuw roetfilter controle moduul.
- nieuw ECM.
dan is alles lekker fris, en kun je er weer tegenaan. Is het garantiewerk, kun je dit ook gewoon eisen.
Mocht je hem terugkrijgen, houd dan je verbruik in de gaten via de boordcomputer, dat is als bestuurder zijnde, je ENIGE indicatie dat het systeem aan het regenereren is. Gaat dit te vaak en/of meerdere keren per tankbeurt (lees: bijna altijd) gebeuren, komt hij er niet meer uit, en loopt het motorcarteroliepeil op, met kans op motorbeschadiging en zelfs ongecontroleerde loop (het zgn "op hol slaan") Dan is je motor naar de eeuwige jachtvelden. Je kan nog proberen om gauw in zijn zesde versnelling de koppeling loslaten en op de rem trappen, maar meestal ben je te laat.
Enne: geld moet rollen: bij voorkeur mijn kant op!
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29.05.2014 - 20:59
Johnny Engels schreef:Echt, ik heb voor dezelfde situatie gestaan. Een auto op het vizier gehad bij een merkdealer en met proefrijden al pet. Noodloop en niet vooruit te branden. Ergens zegt ieder wel denkend mens: Laat staaaaaaan! Maar ik kocht hem. De garage, Citroen merkdealer nota bene terwijl ik zelf bij een merkgarage liet sleutelen, beloofd plechtig gebruik te maken van hun vakmanschap en dealerschap. Met de oplevering hetzelfde laken en pak: Noodloop en en niet voorruit te branden. De auto heeft bij elkaar weken daar gestaan maar nooit echt opgelost. Telkens: We denken het gevonden te hebben dus gaat u het maar weer proberen. De Dealer claimde zelfs dat de noodloop ontstond door een haperende handremsensor. De coulance regeling houdt in dat de dealer een vergelijkbaar aanbod moet doen en de oude aankoop terug neemt. Het probleem in zo'n situatie is vaak het gebrek om pragmatisch te blijven denken en niet de auto-emotie laten spreken. Ik herken veel in je motivatie om de auto te houden, je geeft zelfs al aan dat je kosten wil maken door de Egr en DPF er uit te halen. Maar wil je erop wijzen dat er op Autotrack meer dan 170000 auto's te koop staan en dat daar vast een andere mooie bij zit. Wij hebben er allemaal ook 1 hier op het forumMartijn-A schreef:En dat is het raare hiervan....ik heb hem bij een Ford en Peugeot dealer gekocht...dus je zou zeggen dat ze weten waar ze mee bezig zijn.volvotune schreef:
En dan lijkt het mij niet aannemelijk dat een merk vreemde garage de Know-how heeft en zin om deze kosten te dragen. Dan krijg je van dat lapwerk links en rechts.. Telkens resetten en wanneer jij een redelijke periode geen storing krijgt en net buiten de garantie weer wel: Oh, meneer dit is iets anders, nu moet een ECM en roetfilter vervangen worden. Of denk ik wat sceptisch?
Het enige verschil daarin is dat de software van Psa anders is dan de software die Volvo gebruikt.
Van de coullance regeling wil ik nog geen gebruik maken omdat het probleem zich voordeed toen ik daar wegreedt...ik heb dus nog 6 maanden.
Nu weet ik niet hoelang die coullance regeling geldt.
Volgens het onderhouds boekje heeft de V50 op tijd zijn beurten gehad.
De auto is mooi...rijdt goed...en ik wil hem eigenlijk niet kwijt.
Wat ik wel wil is het roetfilter / Egr systeem eruit........maar ook ik durf dit niet aan.![]()
![]()
Uiteindelijk bleek bij mijn aankoop de waste-gate vacuüm doos onder de las spetters te zitten?????? en zoog valse lucht. Hierdoor sloot de waste-gate niet en bouwde de Turbo geen druk op. Gerepareerd bij mijn eigen garage voor €1100,- en een half jaar later de koppakking eruit. Bleek achteraf en slechte serie 2ltr HDI blok te zijn met een messing koppakking. Niet laten repareren en zo ingeruild... Ziek ben ik geweest van dat ding EN Dealer......
Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Ik heb vele auto,s gehad....maar toen ik in de Volvo stapte had ik zoiets van.......dit heb ik nooit eerder gevoelt bij een auto...waarschijnlijk kenne julie dat gevoel.
Er staan 243000 kms op...het zal toch niet alleen maar ellende zijn geweest?
Eerst maar eens kijken morgenmiddag hoe hij zich houdt...dealer adviseerde mij om de eerste 1000 kms het oliepeil in de gaten te houden.
Het zal me trouwens ook niks verbazen als de roetfilter en Egr niet vervangen zijn zoals verkopende partij meedeelde...hoe kan anders dat oliepeil omhoog schieten?.......of de monteur heeft er per ongeluk een litertje of 2 teveel ingedonderd...
En ja....ondanks de probleempjes ben ik toch stiekum een beetje gek op de auto....daarom zit ik er aan te denken om Dpf Egr te laten verwijderen.
Want laten we eerlijk zijn...is het geen plaatje?



Er staan 243000 kms op...het zal toch niet alleen maar ellende zijn geweest?
Eerst maar eens kijken morgenmiddag hoe hij zich houdt...dealer adviseerde mij om de eerste 1000 kms het oliepeil in de gaten te houden.
Het zal me trouwens ook niks verbazen als de roetfilter en Egr niet vervangen zijn zoals verkopende partij meedeelde...hoe kan anders dat oliepeil omhoog schieten?.......of de monteur heeft er per ongeluk een litertje of 2 teveel ingedonderd...

En ja....ondanks de probleempjes ben ik toch stiekum een beetje gek op de auto....daarom zit ik er aan te denken om Dpf Egr te laten verwijderen.
Want laten we eerlijk zijn...is het geen plaatje?


Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ik denk dat ze er een plaatje van gemaakt hebben, om de andere gebreken te verdoezelen.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ha, ja mijn V50 was ook zo mooi gepoetst toen ik ‘m vorig jaar kocht, het leek net alsof ie zo uit de fabriek was gerold. Zonder dakdragers is ie trouwens nog mooier
Maar dat is waarschijnlijk niet iedereen met me eens!

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Zou wel stom zijn gezien de 6 maanden Bovag garantie die ik op de auto heb...snorremans schreef: Ik denk dat ze er een plaatje van gemaakt hebben, om de andere gebreken te verdoezelen.

Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Yep.......ijsga schreef: Ha, ja mijn V50 was ook zo mooi gepoetst toen ik ‘m vorig jaar kocht, het leek net alsof ie zo uit de fabriek was gerold. Zonder dakdragers is ie trouwens nog mooierMaar dat is waarschijnlijk niet iedereen met me eens!

Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Heb je zes maanden volledige garantie, of zes maanden garantie op draaiende delen, daar zit zit een wereld van verschil in.Johnny Engels schreef:Zou wel stom zijn gezien de 6 maanden Bovag garantie die ik op de auto heb...snorremans schreef: Ik denk dat ze er een plaatje van gemaakt hebben, om de andere gebreken te verdoezelen.![]()
Ze hopen dat je gaat voor de mooie auto, en hopen dat je de rest niet opmerkt, of word het kast en muur verhaal, en tot buiten de garantie geloodst.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Zoals je hebt kunnen lezen heb ik 6 maanden Bovag garantie....en dat is volledig.snorremans schreef:
Heb je zes maanden volledige garantie, of zes maanden garantie op draaiende delen, daar zit zit een wereld van verschil in.
Ze hopen dat je gaat voor de mooie auto, en hopen dat je de rest niet opmerkt, of word het kast en muur verhaal, en tot buiten de garantie geloodst.
Op alleen draaiende delen krijg je als je een auto bij meneer de Haas koopt.( Bij wijze van spreke dan )
Ook op occasions waarvan de aanschafprijs op minimaal 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde ligt kan BOVAG Garantie worden verstrekt.
Voor regulier onderhoud en reparatie uitgevoerd door een BOVAG-bedrijf is er de BOVAG-reparatiegarantie. Deze is geldig tot 3 maanden na de verrichtte werkzaamheden.
En dat onderste zinnetje is gelukkig niet van toepassing voor elke garage.
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 6 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1165
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Ik twijfelde ook, maar een roetfilter wat vol begon te raken (en de bijbehorende kosten) deden me al snel anders besluiten. Geen seconde spijt van gehad. Auto is zoveel zuiniger geworden en rijdt gewoon aantoonbaar beter. Gewoon langs Volvoservice gaan en het wordt geregeld!strui901 schreef: Mooiste is dat roetfilter er uit en gewoon 'ouderwets' rijden. Ik durf het nog niet aan....
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29.05.2014 - 20:59
Tja, vraag je advies. Krijg je advies, zeg je dat je het toch wel beter weet..evert65 schreef: tja johnny, zoek t zelf maar uit met je plaaaatje van een v50
je bent gewaarschuwd
Laat je het maar weten over 6 maanden of de Bovag garantie bevalt.
Volvo V70 D4 Summum
Volvo V70NN D5 momentum (verkocht)
Volvo V70 D5 Edition I (verkocht)
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Oneens in mijn geval: ik vind juist met mijn kleur, de wielen en de zilverkleurige dakdragers de auto meer uitstraling hebben.....ijsga schreef: Ha, ja mijn V50 was ook zo mooi gepoetst toen ik ‘m vorig jaar kocht, het leek net alsof ie zo uit de fabriek was gerold. Zonder dakdragers is ie trouwens nog mooierMaar dat is waarschijnlijk niet iedereen met me eens!

Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ik vind ‘m zonder dakdragers een stuk sportiever ogen; ik vind dat de lijnen van de auto zelf beter tot z’n recht te komen, en de auto is dan natuurlijk iets minder hoog. Het voelt voor mij een beetje als een set bevestigingsogen waarmee hij makkelijk kan worden opgetild. Maar ik vind een V70 ook mooier zonder, dus is echt een kwestie van smaak. Al zal ik zeker niet ontkennen dat het natuurlijk typisch Volvo is. En je zal er vast wel wat meer last mee kunnen vervoeren dan met de losse dakdragers van Volvo, maar het grootste deel van de tijd zitten ze volgens mij gewoon maar te zitten!
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Huh???...wat weet ik beter dan?....volgens mij mis ik iets??Martijn-A schreef:Tja, vraag je advies. Krijg je advies, zeg je dat je het toch wel beter weet..evert65 schreef: tja johnny, zoek t zelf maar uit met je plaaaatje van een v50
je bent gewaarschuwd
Laat je het maar weten over 6 maanden of de Bovag garantie bevalt.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Ik ben eigenwijs geweest...geef ik toe..evert65 schreef: tja johnny, zoek t zelf maar uit met je plaaaatje van een v50
je bent gewaarschuwd
Na veel gelezen te hebben hier over verschillende Volvo Modellen en de V50 in het bijzonder..... toch maar besloten om een V50 aan te schaffen.
Grote fout...vanmiddag nadat ik mn auto had opgehaald bij de Volvo dealer kreeg ik korte tijd later de melding Anti-skid service vereist en verminderd motor vermogen.
Auto wordt morgen uitgelezen en afhankelijk wat daar uit komt gaat hij morgen terug naar de verkopende partij...zijn al ingelicht..geen probleem.....lang leve de Bovag garantie!!
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Johnny Engels schreef:Ik ben eigenwijs geweest...geef ik toe..evert65 schreef: tja johnny, zoek t zelf maar uit met je plaaaatje van een v50
je bent gewaarschuwd
Na veel gelezen te hebben hier over verschillende Volvo Modellen en de V50 in het bijzonder..... toch maar besloten om een V50 aan te schaffen.
Grote fout...vanmiddag nadat ik mn auto had opgehaald bij de Volvo dealer kreeg ik korte tijd later de melding Anti-skid service vereist en verminderd motor vermogen.
Auto wordt morgen uitgelezen en afhankelijk wat daar uit komt gaat hij morgen terug naar de verkopende partij...zijn al ingelicht..geen probleem.....lang leve de Bovag garantie!!
Maar voor mij iig geen Volvo meer...ben er schijtziek van.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......

- Johnny Engels
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17
Voor mij iig geen Volvo meer.....ben er schijtziek van...
Btw...bovenstaand bericht was een foutje mijnerzijds..
Btw...bovenstaand bericht was een foutje mijnerzijds..
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......
