Wat is dit geluid + filmpje

Elian
1st Gear member

Nog even wat duiding, we lijken niet de enige te zijn:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 5f4ba8d429

@remmm het kan zijn dat de T4 een hogere/snellere drukopbouw heeft of dat de overboost naar 270nm het geluid versterkt. Dat zou kunnen verklaren waarom het bij een T3 niet of minder hoorbaar is. Wat was er precies verkeerd aan je vorige T3 blok? Ben erg benieuwd, de mijne zit rond dezelfde KM stand, wie weet zijn er wat symptomen waar ik op kan letten.
(2013/05 - 2014/02) MY08 S40 1.6D Edition I
(2014/02) MY11 S60 T3 Business + Polestar tuning
remmm
5th Gear member

@Elian, T3 en T4 zijn compleet identiek qua blok enz. overboost zal geen enkel verschil uitmaken qua geluid. Het lijkt mij dus echt dat er iets mis is met de turbo of de dingen daaromheen. Dat je de fluit in de auto hoort is helemaal bizar.... Ik hoor wel geluid bij loslaten gas maar is echt geen fluitgeluid meer een uitblaasgeluid, jammer dat ik filmpje niet kan uploaden, zal eens proberen via YouTube. Geluid turbo t3

Er zat bij mij een rare ratel in het blok Ratel in blok uitleg wat uiteindelijk volgde was dat er iets mis was gegaan met de injectie waardoor er 1 zuiger kapot was gegaan en daarmee het blok om zeep had geholpen, geluid is ook naar Zweden gegaan, ze hebben het halve blok uit elkaar moeten halen van Zweden omdat ze dachten dat er te weinig olie in had gezeten maar dat gedeelte van het blok was juist heel goed

Hopelijk wordt het snel gemaakt, ben benieuwd naar de opvolging, ik heb zelf alleen maar supergoeie ervaring gehad dus met reparatie en garantie
Laatst gewijzigd door remmm op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Elian
1st Gear member

Nog even een update van mijn kant, een aantal weken geleden was ik bij de dealer en heb ik het nog een keertje aangekaart. Ook even de ervaring van remmm hierin aangehaald. Het was een andere monteur maar de uitleg is ongewijzigd. Er schijnt nog altijd niets aan de hand te zijn. De monteur gaf wel aan dat de aansturing van de turbo(?) van T3/T4 vanaf bouwjaar 2012 gewijzigd is, het was echter niet mogelijk om deze software in mijn auto (2011) toe te passen.

Om nog even aan te haken op remmm, het aanzuig en uitblaas geluid is vanaf buiten bij mijn auto ook helemaal normaal, zeker als hij door de toeren gejaagd word. Het is puur het gejank in het tussen gebied, wanneer de motor niet/nauwelijks belast word.

Vandaag heb ik in een V60 T3 uit 2011 met 90dkm proefgereden, niet voor mijzelf en bij een ander bedrijf. Het geluid was identiek aan het geluid in mijn auto, dit stelde mij enigszins gerust. Het komt dus vaker voor, maar ik kan me net als jullie nog altijd niet voorstellen dat dit normaal is. De auto heeft dit geluid vast niet gemaakt toen deze net van de band af kwam.

Heeft de TS misschien nog updates? Ik ben erg benieuwd
(2013/05 - 2014/02) MY08 S40 1.6D Edition I
(2014/02) MY11 S60 T3 Business + Polestar tuning
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”