Pagina 2 van 2

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 08:33
door diesel01
Ben schreef:
Marky schreef: Vraag: hadden de dealers moeten opmerken dat de km stand misschien niet klopte?
Als het antwoord 'ja' is, vind ik het nl bijzonder asociaal van ze.

Ik snap niet echt wat er a-sociaal aan zo'n dealer zou zijn.
Als er iemand a-sociaal zou zijn, zou dat degene zijn die je de auto verkocht heeft, niet degene die er daarna aan gewerkt heeft.

En stel nou dat een dealer dat wél had opgemerkt en tegen je verteld. Wat dan ?
+1

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 08:48
door Walter
Maar nog steeds is me niet duidelijk waar de specialist het op baseert en waarom de specialist gelijk geloofd wordt.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 11:25
door V480-S60
Nogmaals het is een heel vreemd verhaal. En ik zou toch echt aanraden om bij iemand die de juiste appartuur heeft de "ECHTE" km-stand uit te lezen. Dan weet je het zeker.

En a-sociaal is het inderdaad hooguit van de vorige eigenaar.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 11:54
door V70/2.4D/2003
Het "totaal" uitlezen van de canbus kan, volgens mij, alleen bij de dealer gedaan worden. Afhankelijk van de programmatuur zal het zo kunnen zijn dat de auto de werkelijke KM-stand ergens heeft bijgehouden/opgeslagen en aldus onomstotelijk de werkelijke KM-stand boven water kan komen. Verder zijn er natuurlijk de indicatoren die een dergelijke KM-stand aan kunnen tonen.
En die dealer: Die krijgt een auto voor onderhoud en dat gaat hij uitvoeren, al dan niet aangevuld met opdrachten van de eigenaar. Gaan spitten in de diepste software van de auto valt daar in eerste aanleg niet onder en dient specifiek gevraagd te worden.
Gelet op de termijnen die TS noemt heeft een civiele procedure inmiddels geen zin maar, strafrechtelijk zou je iets kunnen maar dergelijke zaken komen helemaal onderaan de steeds hoger wordende stapel dus bespaar je de moeite en frustratie. Een typisch geval van pech, er vanuit gaande dat het gestelde in de openingspost klopt.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 13:04
door C30BlackStone
Strafrechtelijk? Ik denk het niet.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 13:42
door Walter
C30BlackStone schreef: Strafrechtelijk? Ik denk het niet.
Ger is brigadier, als hij dat zo benoemt, geloof ik het zo maar.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 14:30
door lint
Wat de Brigadier zegt is altijd waar :police:

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 18.07.2014 - 18:51
door C30BlackStone
Om niet al te veel off topic te gaan, maar toch; dan ben ik wel heel erg benieuwd naar het gepleegde strafbare feit....

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 20.07.2014 - 12:32
door ijsga
Over rommelen met kilometerstanden gesproken;
https://www.youtube.com/watch?v=xVsiV1TGfNI

Komt er dus op neer dat sluwe mensen in samenwerking met zo’n kilometerdokter zelfs tussentijds weten te frauderen voor de NAP standen. Ik was wel even geschokt hoor. En ik neem aan dat zo’n kilometerdokter dan op alle plekken in de auto die standen overschrijft? Moeilijk om zulk soort fraude te voorkomen helaas :(

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 21.07.2014 - 08:20
door Walter
voor zover ik weet verandert zo'n dokter alleen de op het dashboard af te lezen km stand.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 21.07.2014 - 10:10
door ijsga
Nou bij de volgende auto die ik koop wil ik zelf echt àlles weten, gelukkig had mijn huidige auto een kloppende NAP en een goed gedocumenteerde onderhoudshistorie! Dan ga ik in ieder geval ook op zoek naar een OBDII waarheidsserum!

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 21.07.2014 - 11:00
door MN-NL
Het blijft natuurlijk vervelend achteraf te constateren dat je beduveld bent / niet goed opgelet hebt, maar als je de auto op 9 jaar en met 230k op de klok particulier hebt gekocht heb je er geen hoofdprijs voor betaald neem ik aan. Vier jaar rijden en wat onderhoud plus enkele reparaties verder heb je dus wel serieus geld uitgegeven maar ook in een klasse auto gereden. Kost ook geld....

Dus normale rijkosten voor een V70 plus het leergeld 'cursus autokopen particuliere markt' zeg maar, en dat is dan nog wel te verteren.

Een nieuwe Panda had goedkoper geweest in vele opzichten maar ja, dan rij je wel op een andere manier auto.

Marc

(en deze zou ik goedkoop fixen, dus niet naar de dealer maar naar een specialist / handige sleutelaar en vrolijk naar de 6 ton rijden, of tot waar het ophoudt ;-) want alle andere opties zijn duurder....)

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 21.07.2014 - 11:25
door ijsga
MN-NL schreef: (en deze zou ik goedkoop fixen, dus niet naar de dealer maar naar een specialist / handige sleutelaar en vrolijk naar de 6 ton rijden, of tot waar het ophoudt ;-) want alle andere opties zijn duurder....)
Dat zou ik TS inderdaad ook aanraden. Je verlies moet je sowieso nemen, en er dan maar het beste van maken. Positief punt; je auto heeft al veel ervaring :)

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 23.07.2014 - 14:55
door V480-S60
@Mark,
Het zou fijn zijn als je kunt aangeven waarop die duidelijk hogere km-stand is gebaseerd. Er is je al gezegd om de officiële km-stand uit te laten lezen bij de dealer. Die kan dat. Doe dat dan ook is mijn dringende advies.

En nogmaals als er geen aanleiding is de auto goed te bekijken wordt er ook geen aandacht aan geschonken. Zo zit de wereld op dit moment nu eenmaal in elkaar. Je moet overal (zelfs bij de beste garages is mijn ervaring) overal zelf specifiek naar vragen.
De reden daartoe is de huidige malaise waarin een garage met onbetaalde rekeningen blijft zitten, omdat er (censuur) zijn die niet willen betalen voor uitgevoerde werken waar mondeling toestemming voor is gegeven.

Re: Toch vreemd en ook asociaal?

Geplaatst: 30.07.2014 - 19:20
door ijsga
TS lijkt te zijn verdwenen. Om nog even voort te borduren op de eerdere discussie; wat zou ik nodig hebben om de ‘ware’ kilometerstand uit te kunnen lezen? Lijkt me een waardevol stukje gereedschap bij de aankoop van een volgende Volvo. Testritje maken, even parkeren, de boel uitlezen, en in geval van gedokterde standen heb je of een hele goede onderhandelingspositie, of je laat het paardje staan.