Pagina 2 van 2
Re: Project "Perfecte Aftermarket Xenon"
Geplaatst: 03.05.2015 - 22:31
door Godtoh
Longone schreef:
Godtoh schreef:
Wat je kan doen is de koplampen openmaken en Morimoto Mini H1 projectoren installeren. Heb je een goed lichtbeeld...
Dat klopt, bij Retrofitlab kan dat, alleen zit je dan met inbouwkosten van 290 Euro vanwege de permaseal, en ben je je auto 2 dagen kwijt omdat je zonder koplampen de weg niet op mag. Plus als je hem gaat inruilen krijg je ongetwijfeld commentaar op het niet-originele spul en kun je (en de dealer/handelaar) ook niet meer terugbouwen naar halogeen want er is geboord en gelijmd.
Origineel Xenon via Volvo kan helemaal niet want je mist onder andere de hoogtesensoren bij de wielen, en die moeten er dus af-fabriek al in zitten. Mijn conclusie is dat ik het bij de volgende auto origineel Xenon wil hebben, ook al kost het 1360 Euro.
Of je tikt een 2e setje van de sloop op de kop (of marktplaats) en maakt die zelf open... Ook al is het permaseal het kan wel. Anders kan je de lamp ook netjes opensnijden of dremelen en daarna vastkitten.
Weet niet of de hoogteregeling van origineel xenon zo'n probleem is. Wellicht valt het zo aan te sluiten dat de lampen niet meedraaien en niet qua hoogte geregeld worden. Maar dat is ieder voor zich. Daarbij, Volvo heeft ontzettend veel voorbereid qua kabels. Kan me niet voorstellen dat origineel xenon nabouwen een heel groot project is.
De laatste opmerking van je heb ik zelf ook gedaan, stuk handiger inderdaad

Re: Project "Perfecte Aftermarket Xenon"
Geplaatst: 04.05.2015 - 00:36
door JeroenSpock
Hoogteregeling blijft met de Morimoto H7 set gewoon werken
Re: Project "Perfecte Aftermarket Xenon"
Geplaatst: 04.05.2015 - 07:02
door OGA244
die wordt op slag ook meteen automatisch compenserend?
Re: Project "Perfecte Aftermarket Xenon"
Geplaatst: 04.05.2015 - 09:13
door Nomad
Het zal best mooi staan, maar xenon heeft niet voor niets automatische hoogteregeling en projectielenzen. Ik zie dagelijks mensen rondrijden met xenon in lampbehuizingen die daar helemaal niet voor geschikt zijn. Het verblindt alleen maar en ik kan me niet voorstellen dat het zoveel meer licht opbrengt dan gewone verlichting met een goede nightvision lamp.
Re: Project "Perfecte Aftermarket Xenon"
Geplaatst: 13.05.2015 - 21:24
door LightStar
Nomad schreef:
Het zal best mooi staan, maar xenon heeft niet voor niets automatische hoogteregeling en projectielenzen. Ik zie dagelijks mensen rondrijden met xenon in lampbehuizingen die daar helemaal niet voor geschikt zijn. Het verblindt alleen maar en ik kan me niet voorstellen dat het zoveel meer licht opbrengt dan gewone verlichting met een goede nightvision lamp.
Het verschil is er wel degelijk en dan zit het grotendeels in de afstand wat je kan zien, mijn vrouw is lichtelijk nachtblind en die rijdt savonds het liefst met mijn auto terwijl haar auto goede H1 nightvision lampen hebben die zijn al wel een stuk beter als af-fabriek maar zal het bij Xenon nooit redden.
Re: Project "Perfecte Aftermarket Xenon"
Geplaatst: 14.05.2015 - 00:12
door JeroenSpock
OGA244 schreef:die wordt op slag ook meteen automatisch compenserend?
Nee, maar overdag rijd ik met de lampen op de laagste stand, dan schijnen de lampen misschien 15 meter voor de auto. Pas in het donker ga ik ze hoger zetten zodat ik er zelf wat aan heb.
Nadeel van die projectoren vind ik wel dat je ze als tegenligger moeilijker ziet dan reflector lampen omdat ze geen strooilicht hebben. Pas als ze verkeerd (te hoog) afgesteld staan zie je ze overdag ook op lange afstanden aankomen.
Andersom net zo, als bestuurder van de auto zie je met reflectorlampen meer in de hoogte door het strooilicht.