Fluittoon tussen 85 en 110 km/u
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09.04.2014 - 22:27
- Locatie: Spijkenisse
Even weer terug naar de vraag van de topic starter
Toen ik mijn V60 voor het eerst mee uit rijden nam waaide het flink en begon hij flink te fluiten vanaf,... ergens. Naarmate ik er meer mee ging rijden hoorde ik het meer en meer. Ik heb zo ongeveer elke kier die ik kon vinden afgeplakt tot aan de ventilator openingen in de motorruimte toe. De A stijl rechtsvoor had ik al een keer gedaan maar daar kwam naar mijn idee steeds het gefluit vandaan dus heb ik deze nog maar eens goed afgeplakt.
De fluittoon kwam daar dus idd vandaan.
Het is de wind die onder het kunststof deel doorgaat en op de bevestiging clips gaat resoneren en via de kant die aansluit op deA stijl weer er uitkomt.(op 1/3e van onder)
De klacht was bij de dealer niet bekend maar achteraf bleek er toch een simpele fix bij Volvo te bestellen volgens de werkplaats chef.
Het gaat om een setje van simpel schuimrubber wat er op een specifieke plek onder de raamlijst wordt gezet. Het heeft geholpen maar ik blijf de raamlijsten wel rumoerig vinden bij harde wind of hogere snelheiden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten.

Toen ik mijn V60 voor het eerst mee uit rijden nam waaide het flink en begon hij flink te fluiten vanaf,... ergens. Naarmate ik er meer mee ging rijden hoorde ik het meer en meer. Ik heb zo ongeveer elke kier die ik kon vinden afgeplakt tot aan de ventilator openingen in de motorruimte toe. De A stijl rechtsvoor had ik al een keer gedaan maar daar kwam naar mijn idee steeds het gefluit vandaan dus heb ik deze nog maar eens goed afgeplakt.
De fluittoon kwam daar dus idd vandaan.
Het is de wind die onder het kunststof deel doorgaat en op de bevestiging clips gaat resoneren en via de kant die aansluit op deA stijl weer er uitkomt.(op 1/3e van onder)
De klacht was bij de dealer niet bekend maar achteraf bleek er toch een simpele fix bij Volvo te bestellen volgens de werkplaats chef.
Het gaat om een setje van simpel schuimrubber wat er op een specifieke plek onder de raamlijst wordt gezet. Het heeft geholpen maar ik blijf de raamlijsten wel rumoerig vinden bij harde wind of hogere snelheiden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groeten.
Laatst gewijzigd door stefV60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
vandaag voor het eerst in de nieuwe C klasse gezeten en deze goed bekeken. Ook hier zag ik dat de auto's niet meer zo strak zijn gespoten als vroeger.
Stap ik daarna in de PIH, dan is het zit comfort in mijn optiek een klasse beter dan die harde smalle sportstoelen in die C klasse.
Ieder merk heeft haar stokpaardjes.
Ook vandaag weer ervaren dat de V60 een enorm goede reisauto is qua comfort. Op dat vlak mijn beste wagen tot nog toe.
Stap ik daarna in de PIH, dan is het zit comfort in mijn optiek een klasse beter dan die harde smalle sportstoelen in die C klasse.
Ieder merk heeft haar stokpaardjes.
Ook vandaag weer ervaren dat de V60 een enorm goede reisauto is qua comfort. Op dat vlak mijn beste wagen tot nog toe.
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
wellicht een tip, ik had vroeger bij een ouder model s60 ook dat gefuit, dat bleek uiteindelijk in de rechter spiegelkap te zitten, die klikte onderop niet helemaal goed....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28490
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Deze kieren en onregelmatige naden druk je niet zomaar even aan, dit is gewoon te ruime maatvoering met mogelijk onzorgvuldige montage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Dat ziet er idd niet uit, maar dat is bij mij echt kaarsrecht. Zit geen mm verschil in.jvov60 schreef: Sommige mensen willen het niet zien. Die momenten heb ik ook als ik verder erg tevreden over mijn V60 ben.
Neemt niet weg dat de afwerking niet op premium niveau zit zoals Mercedes, BMW en Audi dat doen.
Daarom is Volvo ook wat goedkoper?... Onzin natuurlijk. De Japanners en Koreanen kunnen het ook perfect afleveren.
Voor degenen die het echt niet (willen) zien: op de foto's de witte met bekende slechte punten en mijn eigen zwarte V60 die zo werd afgeleverd...
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Stoelen van de v60 zitten heerlijk, maar na 10 uur zitten had ik toch een blikke kont, dat had ik niet in mijn ML daar stapte je na 10 uur zitten nog fris uit en het comfort is ook hoger van de ML. Ik vind de PIH op hogere snelheid en wat slechter wegdek erg stuiterig. Neemt niet weg dat het een heerlijke reiswagen.vaudi schreef: vandaag voor het eerst in de nieuwe C klasse gezeten en deze goed bekeken. Ook hier zag ik dat de auto's niet meer zo strak zijn gespoten als vroeger.
Stap ik daarna in de PIH, dan is het zit comfort in mijn optiek een klasse beter dan die harde smalle sportstoelen in die C klasse.
Ieder merk heeft haar stokpaardjes.
Ook vandaag weer ervaren dat de V60 een enorm goede reisauto is qua comfort. Op dat vlak mijn beste wagen tot nog toe.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Nog nooit in een ml gereden zeker, wegligging is op hoge snelheden 200+ prima voor mekaar ook het comfort zoals het hoort bij een ster.v60pih schreef: Dan moet je echt eens die kont van je laten nakijkenwant bijna de rest van de wereld vind een ML meer als een natte krant zitten.
Als referentie heb ik mijn vrouw die in de volvo bij 160 al zegt het mag wel wat langzamer en in de benz doet ze dat pas bij 200

- s60magic
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
- Locatie: Drenthe
Zag dit weekend en nieuwe BMW 5 serie staan, daar is de afwerking nog veel gekker als deze. en dat noemen ze dan premium.
jvov60 schreef: Sommige mensen willen het niet zien. Die momenten heb ik ook als ik verder erg tevreden over mijn V60 ben.
Neemt niet weg dat de afwerking niet op premium niveau zit zoals Mercedes, BMW en Audi dat doen.
Daarom is Volvo ook wat goedkoper?... Onzin natuurlijk. De Japanners en Koreanen kunnen het ook perfect afleveren.
Voor degenen die het echt niet (willen) zien: op de foto's de witte met bekende slechte punten en mijn eigen zwarte V60 die zo werd afgeleverd...
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
5serie is wel degelijk beter afgewerkt dan een volvo. Naden carrosserie zijn veel smaller, interieur hoogwaardigere materialen. En van binnen erg stil! Ben benieuwd watbde nieuwe xc90 gaat doen, maar volvo heeft verder nog geen tegenhanger van niveau.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
jp-v60 schreef:Nog nooit in een ml gereden zeker, wegligging is op hoge snelheden 200+ prima voor mekaar ook het comfort zoals het hoort bij een ster.v60pih schreef: Dan moet je echt eens die kont van je laten nakijkenwant bijna de rest van de wereld vind een ML meer als een natte krant zitten.
Als referentie heb ik mijn vrouw die in de volvo bij 160 al zegt het mag wel wat langzamer en in de benz doet ze dat pas bij 200![]()
Zeker wel in een ML gereden. Je had het over een blikken kont van de stoelen van de Volvo. Dat herken ik echt niet (en velen met mij). De ML heeft echt geen betere stoelen.
Over de wegligging; de PIH is gewoonweg minder dan heel veel auto's. Daarom heb ik een Heico setje en dat scheelt een stuk.
- jp-v60
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10
Stoelen zijn perfect van de V60 alleen ik merk op lange stukken ( Oostenrijk ca 8 a 10 uur zitten ) dat ik veel ga verzitten en dat heb ik bij de ML echt niet.v60pih schreef:jp-v60 schreef:Nog nooit in een ml gereden zeker, wegligging is op hoge snelheden 200+ prima voor mekaar ook het comfort zoals het hoort bij een ster.v60pih schreef: Dan moet je echt eens die kont van je laten nakijkenwant bijna de rest van de wereld vind een ML meer als een natte krant zitten.
Als referentie heb ik mijn vrouw die in de volvo bij 160 al zegt het mag wel wat langzamer en in de benz doet ze dat pas bij 200![]()
Zeker wel in een ML gereden. Je had het over een blikken kont van de stoelen van de Volvo. Dat herken ik echt niet (en velen met mij). De ML heeft echt geen betere stoelen.
Over de wegligging; de PIH is gewoonweg minder dan heel veel auto's. Daarom heb ik een Heico setje en dat scheelt een stuk.
De ML heb ik nog steeds, kan dus nog steeds goed vergelijken.
En over goede stoelen gesproken, ik heb voor de ML een c klasse gehad met multicontour stoelen en deze waren echt perfect , zelfs beter dan de V60.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14.05.2013 - 10:59
HAHAHAHAHAHAHAHA, jouw avatar past perfect bij jouw bijdehande vraagMarelli schreef: ben benieuwd waar die fluittoon vandaan komt met zulke stoelen.......
oftewel; on-topic blijven mensen
Laatst gewijzigd door X4er0 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.