Fluittoon tussen 85 en 110 km/u

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
lint
Geartronic member

De afwijkende naden zijn inderdaad nu goed te zien.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
v60pih
4th Gear member

Je hebt gelijk, ziet er niet uit voor een auto van 80k.
stefV60
1st Gear member

Even weer terug naar de vraag van de topic starter ^_^
Toen ik mijn V60 voor het eerst mee uit rijden nam waaide het flink en begon hij flink te fluiten vanaf,... ergens. Naarmate ik er meer mee ging rijden hoorde ik het meer en meer. Ik heb zo ongeveer elke kier die ik kon vinden afgeplakt tot aan de ventilator openingen in de motorruimte toe. De A stijl rechtsvoor had ik al een keer gedaan maar daar kwam naar mijn idee steeds het gefluit vandaan dus heb ik deze nog maar eens goed afgeplakt.
De fluittoon kwam daar dus idd vandaan.
Het is de wind die onder het kunststof deel doorgaat en op de bevestiging clips gaat resoneren en via de kant die aansluit op deA stijl weer er uitkomt.(op 1/3e van onder)
De klacht was bij de dealer niet bekend maar achteraf bleek er toch een simpele fix bij Volvo te bestellen volgens de werkplaats chef.
Het gaat om een setje van simpel schuimrubber wat er op een specifieke plek onder de raamlijst wordt gezet. Het heeft geholpen maar ik blijf de raamlijsten wel rumoerig vinden bij harde wind of hogere snelheiden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groeten.
Laatst gewijzigd door stefV60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vaudi
5th Gear member

vandaag voor het eerst in de nieuwe C klasse gezeten en deze goed bekeken. Ook hier zag ik dat de auto's niet meer zo strak zijn gespoten als vroeger.
Stap ik daarna in de PIH, dan is het zit comfort in mijn optiek een klasse beter dan die harde smalle sportstoelen in die C klasse.
Ieder merk heeft haar stokpaardjes.
Ook vandaag weer ervaren dat de V60 een enorm goede reisauto is qua comfort. Op dat vlak mijn beste wagen tot nog toe.
Lambert
5th Gear member

wellicht een tip, ik had vroeger bij een ouder model s60 ook dat gefuit, dat bleek uiteindelijk in de rechter spiegelkap te zitten, die klikte onderop niet helemaal goed....
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
lint
Geartronic member

Deze kieren en onregelmatige naden druk je niet zomaar even aan, dit is gewoon te ruime maatvoering met mogelijk onzorgvuldige montage.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
jp-v60
4th Gear member

jvov60 schreef: Sommige mensen willen het niet zien. Die momenten heb ik ook als ik verder erg tevreden over mijn V60 ben.
Neemt niet weg dat de afwerking niet op premium niveau zit zoals Mercedes, BMW en Audi dat doen.
Daarom is Volvo ook wat goedkoper?... Onzin natuurlijk. De Japanners en Koreanen kunnen het ook perfect afleveren.

Voor degenen die het echt niet (willen) zien: op de foto's de witte met bekende slechte punten en mijn eigen zwarte V60 die zo werd afgeleverd...
Dat ziet er idd niet uit, maar dat is bij mij echt kaarsrecht. Zit geen mm verschil in.
jp-v60
4th Gear member

vaudi schreef: vandaag voor het eerst in de nieuwe C klasse gezeten en deze goed bekeken. Ook hier zag ik dat de auto's niet meer zo strak zijn gespoten als vroeger.
Stap ik daarna in de PIH, dan is het zit comfort in mijn optiek een klasse beter dan die harde smalle sportstoelen in die C klasse.
Ieder merk heeft haar stokpaardjes.
Ook vandaag weer ervaren dat de V60 een enorm goede reisauto is qua comfort. Op dat vlak mijn beste wagen tot nog toe.
Stoelen van de v60 zitten heerlijk, maar na 10 uur zitten had ik toch een blikke kont, dat had ik niet in mijn ML daar stapte je na 10 uur zitten nog fris uit en het comfort is ook hoger van de ML. Ik vind de PIH op hogere snelheid en wat slechter wegdek erg stuiterig. Neemt niet weg dat het een heerlijke reiswagen.
v60pih
4th Gear member

Dan moet je echt eens die kont van je laten nakijken :) want bijna de rest van de wereld vind een ML meer als een natte krant zitten.
vaudi
5th Gear member

@jp-V60
Rij je met 18 inch en harde banden, dat maakt veel verschil. met standaard 17"
jp-v60
4th Gear member

vaudi schreef: @jp-V60
Rij je met 18 inch en harde banden, dat maakt veel verschil. met standaard 17"
Ja rij ik mee, wegligging is niks mis mee, alleen het stuiteren.
jp-v60
4th Gear member

v60pih schreef: Dan moet je echt eens die kont van je laten nakijken :) want bijna de rest van de wereld vind een ML meer als een natte krant zitten.
Nog nooit in een ml gereden zeker, wegligging is op hoge snelheden 200+ prima voor mekaar ook het comfort zoals het hoort bij een ster.
Als referentie heb ik mijn vrouw die in de volvo bij 160 al zegt het mag wel wat langzamer en in de benz doet ze dat pas bij 200 :D
s60magic
4th Gear member

Zag dit weekend en nieuwe BMW 5 serie staan, daar is de afwerking nog veel gekker als deze. en dat noemen ze dan premium.
jvov60 schreef: Sommige mensen willen het niet zien. Die momenten heb ik ook als ik verder erg tevreden over mijn V60 ben.
Neemt niet weg dat de afwerking niet op premium niveau zit zoals Mercedes, BMW en Audi dat doen.
Daarom is Volvo ook wat goedkoper?... Onzin natuurlijk. De Japanners en Koreanen kunnen het ook perfect afleveren.

Voor degenen die het echt niet (willen) zien: op de foto's de witte met bekende slechte punten en mijn eigen zwarte V60 die zo werd afgeleverd...
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
V50 R
6th Gear member

5serie is wel degelijk beter afgewerkt dan een volvo. Naden carrosserie zijn veel smaller, interieur hoogwaardigere materialen. En van binnen erg stil! Ben benieuwd watbde nieuwe xc90 gaat doen, maar volvo heeft verder nog geen tegenhanger van niveau.
v60pih
4th Gear member

jp-v60 schreef:
v60pih schreef: Dan moet je echt eens die kont van je laten nakijken :) want bijna de rest van de wereld vind een ML meer als een natte krant zitten.
Nog nooit in een ml gereden zeker, wegligging is op hoge snelheden 200+ prima voor mekaar ook het comfort zoals het hoort bij een ster.
Als referentie heb ik mijn vrouw die in de volvo bij 160 al zegt het mag wel wat langzamer en in de benz doet ze dat pas bij 200 :D

Zeker wel in een ML gereden. Je had het over een blikken kont van de stoelen van de Volvo. Dat herken ik echt niet (en velen met mij). De ML heeft echt geen betere stoelen.
Over de wegligging; de PIH is gewoonweg minder dan heel veel auto's. Daarom heb ik een Heico setje en dat scheelt een stuk.
jp-v60
4th Gear member

v60pih schreef:
jp-v60 schreef:

Zeker wel in een ML gereden. Je had het over een blikken kont van de stoelen van de Volvo. Dat herken ik echt niet (en velen met mij). De ML heeft echt geen betere stoelen.
Over de wegligging; de PIH is gewoonweg minder dan heel veel auto's. Daarom heb ik een Heico setje en dat scheelt een stuk.
Stoelen zijn perfect van de V60 alleen ik merk op lange stukken ( Oostenrijk ca 8 a 10 uur zitten ) dat ik veel ga verzitten en dat heb ik bij de ML echt niet.
De ML heb ik nog steeds, kan dus nog steeds goed vergelijken.
En over goede stoelen gesproken, ik heb voor de ML een c klasse gehad met multicontour stoelen en deze waren echt perfect , zelfs beter dan de V60.
Marelli
3rd Gear member

ben benieuwd waar die fluittoon vandaan komt met zulke stoelen.......
V60 PIH (2013)
vaudi
5th Gear member

Fluittoon kan heel goed uit het kachelhuis komen. Als 1 vd kleppen niet volledig sluit.
\
X4er0
2nd Gear member

Marelli schreef: ben benieuwd waar die fluittoon vandaan komt met zulke stoelen.......
HAHAHAHAHAHAHAHA, jouw avatar past perfect bij jouw bijdehande vraag

oftewel; on-topic blijven mensen
Laatst gewijzigd door X4er0 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vaudi
5th Gear member

Hebben anderen de fluittoon al laten behandelen mit als resultaat geen gefluit meer?
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”