
Aanschaffen van V70 (R ??)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
V70R = veel rijgenot , neem wel handbank anders raak je veel van je acceleratie kwijt.
Goed alternatief = T5 handbak en rica tuning naar 300pk , tov de R wel veel zoekeriger , minder stabiel, wel zeer behoorlijke acceleratie.
Zal je in aanschaf goedkoper kunnen vinden dan R.
Vlotte diesel: D5 .. legt het qua lol dik af tegen de twee hierboven.
Sportstoelen = wel erg fijn
Premium sound = erg prettig
tzt dan volvo eigen subwoofer bij zoeken
Goed alternatief = T5 handbak en rica tuning naar 300pk , tov de R wel veel zoekeriger , minder stabiel, wel zeer behoorlijke acceleratie.
Zal je in aanschaf goedkoper kunnen vinden dan R.
Vlotte diesel: D5 .. legt het qua lol dik af tegen de twee hierboven.
Sportstoelen = wel erg fijn
Premium sound = erg prettig
tzt dan volvo eigen subwoofer bij zoeken
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Een R is niet te vergelijken met een diesel.
Wel gaat de 4wd wel eens kapot ook bij modellen van na 2002 en dat is een dure grap.
Zo is de ophanging ook speciaal en duur. Bij een oudere auto ga je die kosten voor vervanging een keer krijgen.
Speciaal is een R wel en getuned echt wel een feest.
Een mooie diesel is ook duur en iedere keer als je een R ziet heb je spijt.
Daarnaast is het het enige model met een oranje interieur.
Wel gaat de 4wd wel eens kapot ook bij modellen van na 2002 en dat is een dure grap.
Zo is de ophanging ook speciaal en duur. Bij een oudere auto ga je die kosten voor vervanging een keer krijgen.
Speciaal is een R wel en getuned echt wel een feest.
Een mooie diesel is ook duur en iedere keer als je een R ziet heb je spijt.
Daarnaast is het het enige model met een oranje interieur.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Henkie N
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 21.02.2011 - 21:49
- Locatie: Goeree Overflakkee
Je zou een proefritje moeten kunnen organiseren. Dan kun je zelf het verschil ervaren.
Hard rijden is geen kunst, op tijd stoppen wel.
V70R 2004
XC90 3.2
850 2.4
XC60 3.0 T6 R-design 2013
850 2.5 1996
V70R 2004
XC90 3.2
850 2.4
XC60 3.0 T6 R-design 2013
850 2.5 1996
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Er zijn genoeg R rijders waar je een proefritje aan kan vragen. Heb genoeg volvo's gereden en niets valt te vergelijken met een R. En ik heb een S80 D5 twin turbo gereden die echt veel power heeft, maar een R rijdt veel heel veel fijner
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
R inderdaad onvergelijkbaar
wel hoger kostplaatje in onderhoud (als je pech hebt) en verbruik, pretfactor = hoog
wel hoger kostplaatje in onderhoud (als je pech hebt) en verbruik, pretfactor = hoog
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
T5 komt wel het meest in de buurt van de R , maar de R blijft de mooiste .
Economisch gezien wijkt een T5 weinig af van een "normale" V70 met onderhoud hooguit kortere levensduur voorbanden
Ik zou ook eens gaan kijken na de laatste serie T5en met standaard 260 PK een vol exemplaar is ook niet mis , en je hebt verder geen exotische schokdempers , remmen en onderstel met dito prijzen.
Economisch gezien wijkt een T5 weinig af van een "normale" V70 met onderhoud hooguit kortere levensduur voorbanden

Ik zou ook eens gaan kijken na de laatste serie T5en met standaard 260 PK een vol exemplaar is ook niet mis , en je hebt verder geen exotische schokdempers , remmen en onderstel met dito prijzen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 22:47
- Locatie: Twente
Bedankt voor de vele reacties zowel on- als off-line !!
inmiddels zijn we een stuk "wijzer".
Gezien het verwachte aantal km's is een diesel waarschijnlijk (helaas
) de verstandigere keuze gezien de combinatie van aanschaf budget, aantal km's icm het verbruik en verwachte onderhoudskosten.
Afgelopen weekend heb ik via via in de gechipte D5 van eind 2006 mogen rijden met een vermogen van boven de 200 pk. Hoewel dit waarschijnlijk nog steeds niet te vergelijken is met een R, vond ik het toch wel erg indrukwekkend
Op basis hiervan ben ik nu rustig aan het kijken op het internet of we een interessante uitvoering kunnen vinden.
Wat me echter wel opvalt is de zeer uiteenlopende prijzen voor bv een D5 MY2005 e.v. met <150k km's. Verder had ik niet verwacht dat de modellen van 2005 - 2008 qua prijs niet echt verschillen van het nieuwe model V70 na 2008 ?! (natuurlijk let ik er wel op dat ik een beetje appels met appels vergelijk dus geen volle V70N vs een kale V70NN)
Persoonlijk had ik een duidelijker verschil verwacht in prijs tussen de V70N en V70NN. Heeft iemand daar een logische verklaring voor ?
Kortom voorlopig lijkt de keuze zich te beperken tussen een V70 of een 9-3 diesel (maar blijf wel stiekum kijken naar een R
)
inmiddels zijn we een stuk "wijzer".

Gezien het verwachte aantal km's is een diesel waarschijnlijk (helaas

Afgelopen weekend heb ik via via in de gechipte D5 van eind 2006 mogen rijden met een vermogen van boven de 200 pk. Hoewel dit waarschijnlijk nog steeds niet te vergelijken is met een R, vond ik het toch wel erg indrukwekkend

Op basis hiervan ben ik nu rustig aan het kijken op het internet of we een interessante uitvoering kunnen vinden.
Wat me echter wel opvalt is de zeer uiteenlopende prijzen voor bv een D5 MY2005 e.v. met <150k km's. Verder had ik niet verwacht dat de modellen van 2005 - 2008 qua prijs niet echt verschillen van het nieuwe model V70 na 2008 ?! (natuurlijk let ik er wel op dat ik een beetje appels met appels vergelijk dus geen volle V70N vs een kale V70NN)
Persoonlijk had ik een duidelijker verschil verwacht in prijs tussen de V70N en V70NN. Heeft iemand daar een logische verklaring voor ?
Kortom voorlopig lijkt de keuze zich te beperken tussen een V70 of een 9-3 diesel (maar blijf wel stiekum kijken naar een R

Laatst gewijzigd door MarcB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
9-3 diesel: kijk dan wel of er de JTD van Fiat/Alfa in ligt en niet een Opel aggregaat.
Ik zou voor de Volvo D5 gaan.
Ik zou voor de Volvo D5 gaan.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Ik zou met autoscout etc ook in duitsland kijken. Veiligheidshalve kan je dan kiezen voor alleen dealers.
Importeren kost je wat geld, maar vaak autos met veel meer opties.
Importeren kost je wat geld, maar vaak autos met veel meer opties.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 22:47
- Locatie: Twente
@ crackedtooth; ik kijk met name ook in DL om de rede die je noemt maar zeker ook de prijs. Met name het verschil bij de nieuwere modellen is erg groot als je appels met appels vergelijkt qua opties. Importeren kost inderdaad wel at geld maar ook in DL geldt, als je niets hoeft in te ruilen EN je de auto wilt exporteren, er over de prijs goed valt te praten. Maar bedankt voor de tip.
@ Mart; Ik heb 4,5 jaar een 9-3 gehad met een 1.9 diesel waar ik ruim 2 ton op hebt gezet zonder noemenswaardige problemen. Bij een 9-3 kijken we heel gericht naar een 9-3 aero TTiD. Bij mijn weten is dit in basis dezelfde motor als degene welk ik had (= Alfa). Wat ik wel weet van deze motor is het potentiële probleem met schoepen op de ..... (effe kwijt hoe dat ding heet) en dat deze kunnen afbreken met erg veel ellende van dien. Als je deze echter preventief vervangt om de ca 90k km's moet dit (in theorie
) goed gaan.
Als jij hier echter nog meer van weet, houd ik me van harte aanbevolen.
@ Mart; Ik heb 4,5 jaar een 9-3 gehad met een 1.9 diesel waar ik ruim 2 ton op hebt gezet zonder noemenswaardige problemen. Bij een 9-3 kijken we heel gericht naar een 9-3 aero TTiD. Bij mijn weten is dit in basis dezelfde motor als degene welk ik had (= Alfa). Wat ik wel weet van deze motor is het potentiële probleem met schoepen op de ..... (effe kwijt hoe dat ding heet) en dat deze kunnen afbreken met erg veel ellende van dien. Als je deze echter preventief vervangt om de ca 90k km's moet dit (in theorie

Als jij hier echter nog meer van weet, houd ik me van harte aanbevolen.
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Je bedoelt de wervelkleppen? Daar zijn wel meer problemen mee, zelfs bij BMW. Ook bij Volvo D5 soms breuk van de verbinding, maar voor zover ik gelezen heb geen motorschade tot gevolg. Dacht dan in de recentere versies dus zo na 2007 de techniek is gemodificeerd.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 22:47
- Locatie: Twente
wervelkleppen.... dat was het !
Bij Saab heb ik gelezen dat ze wel wat schade kunnen veroorzaken als ze ook echt loskomen.
Voor zover ik weet zijn de TTiD motoren hetzelfde gebleven. De 9-3 na 2008 is tenslotte alleen een facelift (andere neus en wat andere details).
Bij de nieuwe 9-5 heb ik wel begrepen dat er een greep is gedaan in de Opel onderdelen waaronder een 1,6 motor in een auto van 1600 kg en meer (afhankelijk van de uitvoering)
Bij Saab heb ik gelezen dat ze wel wat schade kunnen veroorzaken als ze ook echt loskomen.
Voor zover ik weet zijn de TTiD motoren hetzelfde gebleven. De 9-3 na 2008 is tenslotte alleen een facelift (andere neus en wat andere details).
Bij de nieuwe 9-5 heb ik wel begrepen dat er een greep is gedaan in de Opel onderdelen waaronder een 1,6 motor in een auto van 1600 kg en meer (afhankelijk van de uitvoering)
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Ik bedoelde dat Volvo de wervelklep op enig moment heeft aangepast.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Van die Opel 1.6t uit de eerste serie zou ik ver weg blijven. Wat een slechte motor is dat. Het woord TURBOGAT kan met dikke letters worden geschreven en 's winters valt de auto gewoon stil bij het wegrijden met koude motor. Lees de kritieken maar eens en niet voor niets is die motor binnen korte tijd vervangen.
Imho is de 9-3 een tegenhanger van de v50. De vergelijking v70 en 9-3 vind ik dus een aparte. Als het kleiner kan en mag kun je ook kijken naar een v50 t5 of d5.
Maar de 9-3 is wel een auto die je goed kan liggen. Hij heeft een bepaalde charme vind ik.
Imho is de 9-3 een tegenhanger van de v50. De vergelijking v70 en 9-3 vind ik dus een aparte. Als het kleiner kan en mag kun je ook kijken naar een v50 t5 of d5.
Maar de 9-3 is wel een auto die je goed kan liggen. Hij heeft een bepaalde charme vind ik.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk